فولکس واگن

معرفی فولکس‌واگن ID یونیکس 06، نسخه‌ای جدید با فناوری‌های پیشرفته‌تر

فولکس‌واگن ID یونیکس ۰۶ با قیمت ۲۰ هزار دلار، نسخه به‌روز شده از مدل قبلی این خودرو است که در نمایشگاه شانگهای ۲۰۲۵ با فناوری‌های پیشرفته شامل سیستم هارمونی OS هوآوی رونمایی شده است.

فولکس‌واگن ID یونیکس که به کشورمان هم وارد شده، کراس‌اووری الکتریکی و مخصوص بازار چین است. حال فولکس‌واگن نسخهٔ بروز شدهٔ این خودرو را با نام ID یونیکس ۰۶ معرفی کرده که نشان می‌دهد این شرکت آلمانی قصد دارد ID یونیکس را به یک زیربرند برای تولید و عرضهٔ محصولات مختلف در چین تبدیل کند. ID یونیکس ۰۶ که توسط جوینت‌ ونچر فولکس‌واگن آنهویی (مشارکت با جک) تولید می‌شود، اولین و تنها مدل این زیربرند در حال حاضر به‌حساب می‌آید.

این مدل جدید با تمرکز بر فناوری‌های هوشمند، سرگرمی و شخصی‌سازی، به دنبال جلب‌توجه خریداران جوان چینی است که به خودروهای برقی پیشرفته علاقه‌مندند تا بتواند فروش پایین نسخهٔ قبلی (۵۶۳ دستگاه تا نوامبر ۲۰۲۴) را بهبود ببخشد. ID یونیکس ۰۶ در چهار تیپ با نام‌های پیور، پرو، اولترا و مکس عرضه می‌شود که از ۲۶,۳۵۰ تا ۳۴,۷۰۰ دلار قیمت دارند ولی فولکس‌واگن برای جلب نظر خریداران، تخفیفانی را برای مدت محدود در نظر گرفته است که قیمت ارزان‌ترین تیپ را به ۲۰,۵۶۰ دلار و گران‌ترین تیپ را به ۲۹ هزار دلار می‌رساند. این شیوهٔ قیمت‌گذاری پاسخی به رقابت شدید در بازار چین و تلاش برای رقابت با برندهایی مانند بی‌وای‌دی و تسلا است.

ID یونیکس ۰۶ با طراحی متمایز از مدل‌های سنتی فولکس‌واگن، به دنبال ایجاد هویت متمایز برای خودروهای زیربرند ID یونیکس است. نمای جلویی با جلوپنجره بسته و سپر پایینی تهاجمی با کانال‌های هوا برای بهینه‌سازی آیرودینامیک، ظاهری مدرن دارد. در عقب، طراحی یکپارچه شامل اسپویلر و چراغ‌های عقب سه‌بعدی، جلوه‌ای پویا ایجاد کرده‌اند. نشان طلایی فولکس‌واگن که نماد کیفیت و ارزش در چین است، در جلو و عقب به چشم می‌خورد. ابعاد خودرو بدون تغییر نسبت به مدل قبلی است و همچنان ۴,۶۶۳ میلی‌متر طول، ۱,۸۶۰ میلی‌متر عرض و ۱,۶۱۰ ارتفاع دارد اما وزن خالص به ۲۰۹۱ کیلوگرم کاهش یافته که ۷۰ کیلوگرم سبک‌تر از مدل تک موتوره قبلی است.

کابین ID یونیکس ۰۶ با هدف ارائه حس تجمل طراحی شده است. تزئینات طلایی روی داشبورد، فرمان و دریچه‌های تهویه، به‌ویژه در ترکیب با طرح داخلی سفید، نمایی شیک ایجاد کرده‌اند. صفحه‌نمایش مرکزی ۱۵ اینچی، صفحه آمپر دیجیتالی ۵.۳ اینچی، هدآپ دیسپلی و فرمان D شکل نیز تجربه‌ای دیجیتال و کاربرمحور ارائه می‌دهند. سیستم اطلاعات-سرگرمی جدید ID.S 5.4 نیز قابلیت‌هایی مانند بازی داخل خودرو و ویرایشگر حالات رانندگی را معرفی می‌کند. علاوه بر این، سیستم‌های ایمنی فعال ID یونیکس ۰۶ هم ارتقا پیدا کرده‌اند و سیستم هشدار ترافیک عقب با الگوریتم‌های بهینه‌شده برای تشخیص دوچرخه‌ها و موتورسیکلت‌ها، خطر تصادف را کاهش می‌دهد.

ID یونیکس ۰۶ با دو قوای محرکه عرضه می‌شود. نسخه پایه تک موتوره و محرک عقب با ۲۲۸ اسب بخار قدرت و باطری ۵۳.۶ کیلووات ساعتی است که برد ۴۲۶ کیلومتری را فراهم می‌کند. البته در سه تیپ بالاتر، باطری بزرگ‌تر ۸۰.۲ کیلووات ساعتی ارائه می‌شود که برد را به ۶۱۴ کیلومتر افزایش می‌دهد. نسخهٔ دوم اما به قوای محرکهٔ دو موتوره چهارچرخ محرک با مجموع قدرت ۳۳۵ اسب بخار قدرت و باطری ۸۲.۴ کیلووات ساعتی مجهز است و برد ۵۶۵ کیلومتری دارد. این شاسی‌بلند از پلتفرم MEB فولکس‌واگن بهره می‌برد و با توزیع وزن ۵۰:۵۰، لاستیک‌های اسپرت، تعلیق عقب پنج اتصالی و کنترل شاسی تطبیقی DCC، تجربه رانندگی متعادل و چابکی ارائه می‌دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا