هر روز بر تعداد خودروسازانی که به آسمان نگاه میکنند افزوده میشود و جدیدترین آنها فولکسواگن نام دارد که از پروتوتایپ پهپاد مسافری V.MO خود رونمایی کرده است.
V.MO که توسط گروه فولکسواگن در چین رونمایی شده هواپیمای عمودپروازی محسوب میشود که با نام مستعار ببر پرنده شناخته میشود. V.MO را میتوان ترکیبی از بالگرد و پهپاد دانست. این وسیله نقلیه از پیکربندی X بال و همچنین هشت روتور برای بالا بردن و دو روتور اضافی برای تردد استفاده میکند. محصول موردبحث طول ۱۱.۲ متری داشته و طول بال آن به ۱۰.۶ متر میرسد. اگرچه V.MO فعلاً در مرحله پیشتولیدی قرار دارد اما فولکسواگن میگوید این هواپیما میتواند برای حمل چهار سرنشین و وسایل آنها تا شعاع ۲۰۰ کیلومتری به کار رود. این کمپانی همچنین خاطرنشان میسازد V.MO بر پایه راهحلهای کنونی برای تکنولوژیهای خودران و الکتریکی حملونقل پاک توسعه یافته است.
گروه فولکسواگن در چین اشاره زیادی به جزئیات این وسیله نقلیه نمیکند اما پروژه حملونقل عمودی این شرکت در سال ۲۰۲۰ راهاندازی شد و پروتوتایپ آن اواخر سال جاری میلادی راهی برخی تستهای بهینهسازی فنی خواهد شد. دانش به دست آمده از این تستها باعث تولید پروتوتایپ پیشرفتهتری خواهد شد که در نهایت تابستان سال ۲۰۲۳ آن را در آسمان خواهیم دید. پهپادهای پرنده مسافری جزو محصولات سنتی فولکسواگن نیستند اما این شرکت میگوید حملونقل هوایی در محدودههای شهری به بازاری مهم تبدیل خواهد شد. آنگونه که ژرمنها میگویند، طبق انتظارات هواپیماهای عمودپرواز برای ترددهایی با مسافتهای کوتاه و متوسط به ویژه بین شهرها محبوب خواهند شد. این موضوع به ویژه درباره چین صدق میکند جایی که شاهد جادههای بسیار شلوغ هستیم. V.MO میتواند مسافران را سریعتر، کاراتر و منعطفتر جابجا کند.
به تاریخ عرضه V.MO اشاره نشده اما فولکسواگن میگوید طبق انتظارات این هواپیما محصولی لوکس برای مشتریان ثروتمند چینی خواهد بود. مدیرعامل این شرکت میافزاید:
ما میخواهیم این کانسپت را در طولانیمدت به تولید انبوه برسانیم و ببر پرنده پیشتاز این بازار جدید و پویا خواهد بود
TML BN
۷ مرداد ۱۴۰۱صندلی میباخ
اسکوتر بوگاتی
پهپاد فولکس
جالب است
Si
۷ مرداد ۱۴۰۱چند وقت آینده لباس زیر هم میدن
mehran911
۷ مرداد ۱۴۰۱دوست من این برنامه الزاما تبلیغاتی نیست و داستانش با فروش محصولات جانبی که مثال زدی متفاوت خواهد بود
این که آینده به سمت حمل و نقل هوایی خواهد رفت اجتناب ناپذیر هستش تقریبا همه ی خودروسازهای بزرگ چند سالی میشه جدی روی این حوزه فکر و سرمایه گذاری میکنن اما موضوع اینه که در ابتدای کار همه این استان رو علنی نمی کنن دولت چین هم مدتهاست داره روی این بستر برنامه ریزی میکنه
نمیدونم احساس میکنم شاید برای دوستان عجیب بیاد اما این تغییرات سریع در حمل و نقل کاملا طبیعیه
تقریبا همه خودروسازها درگیر توسعه الکتریکی و دیجیتال هستن و هنوز مسیر طولانی دارند اما میبینیم حمل و نقل هوایی داره اهمیت پیدا میکنه به قول بزرگی که میگفت ما هنوز در آغاز شناخت مدرنیسم بودیم که دنیا وارد مرحله فرا مدرنیسم شد
در کل هیوندای و چینی ها جدیتر در حال کار در این حوزه هستن و چالش اصلی تقریبا برد و وزن باتری های مورد استفاده است
چیزی که پیشبینی میشه اینه که در ابتدا بازار و فضای خیلی خوبی برای توسعه دهنده ها و خریدارها محصولات لوکس به وجود بیاره …