فولکسواگن تیراک که توسط ماموت خودرو وارد میشود، به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو با ۱۵۸ اسب بخار قدرت مجهز است.
ماموت خودرو سالها پیش زمانی که واردات خودرو به کشورمان آزاد بود، اقدام به واردات خودروهای فولکسواگن به کشورمان کرد. تیگوآن و پاسات خودروهایی بودند که در آن سالها ماموت به کشورمان وارد کرد. حال با آزادسازی دوبارهٔ واردات خودرو، ماموتیها دوباره سراغ این شرکت آلمانی رفته و محصولات آن را به ایران آوردهاند. این شرکت ابتدا فولکسواگن ID.4 الکتریکی را وارد کرد و در گام بعدی سراغ یکی از محصولات جذاب فولکسواگن یعنی کراساوور جمعوجور تیراک رفته است.
گروه ماموت که در هجدهمین نمایشگاه بینالمللی صنعت خودروی اصفهان با محصولات مختلف خود حضور پررنگی داشته، تیراک را هم به نمایش درآورده است تا اصفهانیها بتوانند از نزدیک با این کراساوور آلمانی وارداتی ملاقات کنند. تیراک که اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۷ رونمایی شد، کراساووری کامپکت است که روی پلتفرم MQB A1 مشترک با گلف ساخته شده و در سبد محصولات فولکسواگن پایینتر از تیگوآن قرار میگیرد. این خودرو در اوایل سال ۲۰۲۳ فیسلیفتی را تجربه کرد و از طراحی جذابتری بهرهمند شد.
تیراک که بهنوعی نسخهٔ کراساوور گلف محسوب میشود، با یک پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو به ایران آمده که ۱۵۸ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه به چرخهای جلو منتقل میشود. به لطف این نیرو، تیراک ظرف ۹.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد. مصرف سوخت این کراساوور آلمانی هم ۶.۱ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است. تیراک با ۴,۳۱۹ میلیمتر طول، ۱,۸۱۹ میلیمتر عرض و ۱,۵۹۲ میلیمتر ارتفاع، کراساوور کوچکی محسوب میشود.
تیراک وارداتی ماموت از امکانات فراوانی بهره میبرد که ازجملهٔ آنها میتوان به سیستم کنترل پایداری، کروز کنترل تطبیقی، سیستم جلوگیری از تصادف جلو، سیستم حفظ حرکت میان خطوط، سیستم تشخیص تابلوهای ترافیکی، دوربین ۳۶۰ درجه، ایربگهای جلو، جانبی و پردهای، ترمز پارک برقی با اتوهلد، سنسور پارک جلو و عقب، گرمکن صندلیهای جلو، گرمکن غربیلک فرمان، سیستم تهویه دو منطقهای، سانروف پانورامیک، سیستم پارک خودکار، سنسور نور و باران، شارژر بیسیم گوشی، در صندوق برقی و نورپردازی داخلی اشاره کرد.
Kiarash
۱۶ آبان ۱۴۰۳Volkswagen Das Auto
نانو
۱۶ آبان ۱۴۰۳میرن نحیف ترین ضعیف ترین موتور سفارش میدن که فقط سود کنن
محی
۱۶ آبان ۱۴۰۳قویترین مدل تی راک همینه،فقط میخوای یه چیزی گفته باشی
نانو
۱۶ آبان ۱۴۰۳محی جان برو یخورده کند کاو کن ببین 2000سی سی داره بعد بیا نظبده
محی
۱۶ آبان ۱۴۰۳والا تو همین پدال هم گذاشته ۱.۲ توربو و ۱.۴ توربو هم داره،جفتشون ضعیف تر هستن
داود
۱۷ آبان ۱۴۰۳دوست عزیز اون ۲۰۰۰ سی سی مدل تی راک R هست که به تعداد محدود تولید میشه ۱۴۰۰ سی سی بیشتر نداره
AMANTE
۱۶ آبان ۱۴۰۳این نمایشگاه ماشین هم مثل نمایشگاه های ماشین دیگه شبیه ی جمعه بازار و چهارشنبه بازار بود، هر شرکت بساط پهن کرده و چند محصول از چند شرکت مختلف آورده بعد سر می چرخونی میبینی فلان شرکت بنر زده نمایندگی رسمی ولی شرکت اصلی روح اش خبر نداره محصولات اومده ایران.
اشکودا عشق مردم ترکیه
۱۶ آبان ۱۴۰۳از عکس معلومه بوی چین میده
hosen
۱۶ آبان ۱۴۰۳تی راک یکی از پروفروش ترین ماشین های این سال های اخیر اروپا بوده بنظرم گزینه ایده الی باشه
Dana
۱۶ آبان ۱۴۰۳حیف شد اگه ID 5وارد میشد چقدر عالی بودVolkswagen Aus liebe zum Auto
رامتین
۱۶ آبان ۱۴۰۳والا من خودم فولکس فن هستم اما این T-ROC با اینکه کیفیت کاملا مناسبی داره اما به نوعی چینی سازی شده. شرکت وزین VW موتور 1.5 لیتری نداره و موتور معروفش 1.4 لیتری هست. خب چه نتیجه ای میگیرید؟ اگر خود فولکس اومده و انجین را تغییر داده اوکی هست. ابعاد خودرو کشیده شده تا کمی از حالت کامپکت بیاد بیرون. گیربکس دوکلاجه فناوری خود شرکت فولکسه البته. در کل از نظر من همچنان بهترین کراس اور کامپکت غیرلوکس دنیا همین T-ROC ورژن R با موتور 2لیتری 300 اسبی هست. فروشش عالی بوده.