فولکس واگن

ملاقات با فولکس‌واگن تی راک در نمایشگاه خودروی اصفهان

فولکس‌واگن تی‌راک که توسط ماموت خودرو وارد می‌شود، به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو با ۱۵۸ اسب بخار قدرت مجهز است.
فولکس واگن تی راک

ماموت خودرو سال‌ها پیش زمانی که واردات خودرو به کشورمان آزاد بود، اقدام به واردات خودروهای فولکس‌واگن به کشورمان کرد. تیگوآن و پاسات خودروهایی بودند که در آن سال‌ها ماموت به کشورمان وارد کرد. حال با آزادسازی دوبارهٔ واردات خودرو، ماموتی‌ها دوباره سراغ این شرکت آلمانی رفته و محصولات آن را به ایران آورده‌اند. این شرکت ابتدا فولکس‌واگن ID.4 الکتریکی را وارد کرد و در گام بعدی سراغ یکی از محصولات جذاب فولکس‌واگن یعنی کراس‌اوور جمع‌وجور تی‌راک رفته است.

گروه ماموت که در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت خودروی اصفهان با محصولات مختلف خود حضور پررنگی داشته، تی‌راک را هم به نمایش درآورده است تا اصفهانی‌ها بتوانند از نزدیک با این کراس‌اوور آلمانی وارداتی ملاقات کنند. تی‌راک که اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۷ رونمایی شد، کراس‌اووری کامپکت است که روی پلت‌فرم MQB A1 مشترک با گلف ساخته شده و در سبد محصولات فولکس‌واگن پایین‌تر از تیگوآن قرار می‌گیرد. این خودرو در اوایل سال ۲۰۲۳ فیس‌لیفتی را تجربه کرد و از طراحی جذاب‌تری بهره‌مند شد.

فولکس واگن تی راک

تی‌راک که به‌نوعی نسخهٔ کراس‌اوور گلف محسوب می‌شود، با یک پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو به ایران آمده که ۱۵۸ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. به لطف این نیرو، تی‌راک ظرف ۹.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. مصرف سوخت این کراس‌اوور آلمانی هم ۶.۱ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است. تی‌راک با ۴,۳۱۹ میلی‌متر طول، ۱,۸۱۹ میلی‌متر عرض و ۱,۵۹۲ میلی‌متر ارتفاع، کراس‌اوور کوچکی محسوب می‌شود.

تی‌راک وارداتی ماموت از امکانات فراوانی بهره می‌برد که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به سیستم کنترل پایداری، کروز کنترل تطبیقی، سیستم جلوگیری از تصادف جلو، سیستم حفظ حرکت میان خطوط، سیستم تشخیص تابلوهای ترافیکی، دوربین ۳۶۰ درجه، ایربگ‌های جلو، جانبی و پرده‌ای، ترمز پارک برقی با اتوهلد، سنسور پارک جلو و عقب، گرم‌کن صندلی‌های جلو، گرمکن غربیلک فرمان، سیستم تهویه دو منطقه‌ای، سانروف پانورامیک، سیستم پارک خودکار، سنسور نور و باران، شارژر بی‌سیم گوشی، در صندوق برقی و نورپردازی داخلی اشاره کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. Kiarash

    ۱۶ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (514 ديدگاه)

    Volkswagen Das Auto

    موافقم 10
    مخالفم 4
  2. نانو

    ۱۶ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (185 ديدگاه)

    میرن نحیف ترین ضعیف ترین موتور سفارش میدن که فقط سود کنن

    موافقم 22
    مخالفم 11
    1. محی

      ۱۶ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (170 ديدگاه)

      قویترین مدل تی راک همینه،فقط میخوای یه چیزی گفته باشی

      موافقم 9
      مخالفم 19
      1. نانو

        ۱۶ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (185 ديدگاه)

        محی جان برو یخورده کند کاو کن ببین 2000سی سی داره بعد بیا نظبده

        موافقم 7
        مخالفم 2
        1. محی

          ۱۶ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (170 ديدگاه)

          والا تو همین پدال هم گذاشته ۱.۲ توربو و ۱.۴ توربو هم داره،جفتشون ضعیف تر هستن

          موافقم 4
          مخالفم 4
        2. داود

          ۱۷ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (213 ديدگاه)

          دوست عزیز اون ۲۰۰۰ سی سی مدل تی راک R هست که به تعداد محدود تولید میشه ۱۴۰۰ سی سی بیشتر نداره

  3. AMANTE

    ۱۶ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1913 ديدگاه)

    این نمایشگاه ماشین هم مثل نمایشگاه های ماشین دیگه شبیه ی جمعه بازار و چهارشنبه بازار بود، هر شرکت بساط پهن کرده و چند محصول از چند شرکت مختلف آورده بعد سر می چرخونی میبینی فلان شرکت بنر زده نمایندگی رسمی ولی شرکت اصلی روح اش خبر نداره محصولات اومده ایران.

    موافقم 19
    مخالفم 2
  4. اشکودا عشق مردم ترکیه

    ۱۶ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1199 ديدگاه)

    از عکس معلومه بوی چین میده

    موافقم 3
    مخالفم 19
  5. hosen

    ۱۶ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (694 ديدگاه)

    تی راک یکی از پروفروش ترین ماشین های این سال های اخیر اروپا بوده بنظرم گزینه ایده الی باشه

    موافقم 8
    مخالفم 3
  6. Dana

    ۱۶ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    حیف شد اگه ID 5وارد میشد چقدر عالی بودVolkswagen Aus liebe zum Auto

  7. رامتین

    ۱۶ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (3263 ديدگاه)

    والا من خودم فولکس فن هستم اما این T-ROC با اینکه کیفیت کاملا مناسبی داره اما به نوعی چینی سازی شده. شرکت وزین VW موتور 1.5 لیتری نداره و موتور معروفش 1.4 لیتری هست. خب چه نتیجه ای میگیرید؟ اگر خود فولکس اومده و انجین را تغییر داده اوکی هست. ابعاد خودرو کشیده شده تا کمی از حالت کامپکت بیاد بیرون. گیربکس دوکلاجه فناوری خود شرکت فولکسه البته. در کل از نظر من همچنان بهترین کراس اور کامپکت غیرلوکس دنیا همین T-ROC ورژن R با موتور 2لیتری 300 اسبی هست. فروشش عالی بوده.

    موافقم 5
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا