فولکس واگن در تلاش است تا تنوع محصولات خود را از نظر ابعاد و قیمت توسعه دهد. مدل ۲۰۲۲ از تیراک (T-Roc)، یک فیس لیفت محسوب میشود که همراه نسخهی کابریولت، جذابیت خاصی برای بازار جهانی خواهد داشت.
تیراک از سال ۲۰۱۷ تا امروز، با نسل اول تولید میشود و همچنان فروش بالایی در کشورهای آسیایی و اروپایی دارد. پلتفرم این خودرو از گروه MQB دارای اشتراکاتی با فولکس واگن گلف و جتا است. به بیان بهتر، میتوان تیراک را نسخهی کراساوور از گلف دانست و البته تنها محصول مدرن فولکسواگن که دارای مدل کابیروله با سقف جمعشونده است.
مشابه جدیدترین مدلهای گلف، پولو و تیگوان، نسخهی ۲۰۲۲ تی راک هم مجهز به نوار LED روی جلوپنجره خواهد بود. این خودرو همراه چراغهای LED طرح ماتریکس برای روشنایی اصلی تولید میشود که حالتی لیزری با امکان اعمال تنظیمات متنوع فراهم میکنند. مهشکنهای تی راک ۲۰۲۲ نیز متفاوت از نسخهی قبلی هستند و فناوری جدیدتری ارائه میدهند. همچنین چراغهای راهنما در عقب، حالت دینامیک خواهند داشت.
برای تیراک ۲۰۲۲، امکان سفارش با رنگهای بسیار متنوع وجود دارد. رینگهای ۱۷ تا ۱۹ اینچ هم مدلهای مختلف دارند. خریدار میتواند سراغ مدل ویژه با کد آر لاین (R-Line) برود تا علاوهبر پیشرانهی قویتر، از کیت بدنهی اسپرت با سپرهای متفاوت استفاده کند. در مجموع، تغییرات بدنهی مدل ۲۰۲۲ نسبت به نسخهی ۲۰۲۰ چندان چشمگیر و قابل تشخیص نیست.
ظاهرا طراحان فولکس واگن برای نمای داخلی تیراک ۲۰۲۲، بیش از ظاهر بیرونی تلاش کردهاند، بهشکلی که میتوان تفاوت این خودرو با نمونهی قبلی را کاملا احساس کرد. دریچههای خروجی هوای تهویه مطبوع، کمی پایینتر خواهند بود تا فضای بیشتری برای نمایشگر لمسی فراهم شود. مدل استاندارد، دارای مانیتور ۶/۵ اینچی است اما امکان سفارش نمایشگرهای ۸ و ۹ اینچ وجود دارد. این خودرو از جدیدترین نسل سیستم سرگرمی فولکس واگن موسوم به MIB3 استفاده میکند تا رابط بیسیم اپل کارپلی و اندرویداتو داشته باشد.
پیشرانههای قابل سفارش برای تی راک ۲۰۲۲، تفاوتی با مدلهای قبلی ندارند. نسخهی استاندارد، موتور ۳ سیلندر توربوشارژ یک لیتری با قدرت ۱۱۰ اسب بخار خواهد داشت. مدل ۱/۵ لیتر توربوشارژ و ۲ لیتر توربوشارژ با قدرتهای ۱۵۰ و ۱۹۰ اسب بخار هم برای این کراساور کوچک، قابل سفارش خواهند بود. تیراک استاندارد، یک کراس اور دیفرانسیل جلو است؛ اما همراه پیشرانهی ۱۹۰ اسب بخار، سیستم چهارچرخ فعال فولکس واگن (4Motion) ارائه میکند. پیشرانههای دیزلی با قدرت ۱۱۵ و ۱۵۰ اسب بخار، جعبهدندههای دستی ۶ سرعته و ۷ سرعته اتوماتیک دبل کلاچ، دیگر آپشنهای فنی تیراک هستند.
شاید در نگاه اول، تیراک استاندارد با پیشرانههای بنزینی ۱۱۰ تا ۱۹۰ اسب بخار، پاسخگوی طیف وسیعی از علاقهمندان کراساوورهای کوچک باشد اما ظاهرا این شرایط برای مهندسان و بازاریابان فولگس واگن کافی نبوده است. نسخهی R از تی راک (T-Roc R) همراه پیشرانهی توربوشارژ ۲ لیتری با قدرت ۳۰۰ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتنمتر تولید میشود تا سرعتگیری صفر تا صد کیلومتربرساعت ۴/۹ ثانیه و نهایت سرعت ۲۵۰ کیلومتربرساعت فراهم کند.
قیمت تی راک ۲۰۲۲ با پیشرانهی ۱/۵ لیتری و گیربکس اتوماتیک احتمالا مشابه سالهای قبل، از ۲۵ هزار دلار شروع میشود و برای نسخهی R، حدود ۵۰ هزار دلار خواهد بود.
RKH7787
۲۶ آبان ۱۴۰۰به نظر من که شاسی بلند دو در و کروک ایده ی خوبی نیست.
اما شایدم هست.
ولی به نظر من فولکس واگن برندی نیست که این کارو بکنه.
GODZILLA
۲۶ آبان ۱۴۰۰کیفیت اون بدون سقف خوشگله که اسمشو نمیدونم خوبه یا فورد رانگر
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۶ آبان ۱۴۰۰فورد رانگلر ؟؟؟
Porsche 911
۲۶ آبان ۱۴۰۰جیپ رانگلره برادر😐😂
Clean Energy
۲۶ آبان ۱۴۰۰یکم دیتا بگیری از بعضی ها بد نیست
امیر
۲۶ آبان ۱۴۰۰خیلی تپله ، یه مدل رنجرور هم این شکلی داشتیم.
Porsche 911
۲۶ آبان ۱۴۰۰بله ایووک کروک هست داخل تهرانه…
خیلی هم زیباست
به این ماشین هم اومده
دوستش داشتم
امیر
۲۶ آبان ۱۴۰۰درست می فرمایید با تیونینگ هامان خیلی هم زیباست.
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۶ آبان ۱۴۰۰مورانو کروک داشتیم ، ایووک کروک داشتیم ، همین تی راک هست ، یه نسخه خاص سانتافه کروک واسه استرالیا بود ، فکر کنم یه نسخه کانسپت از کاین کروک بود ( نسل اول ) ، لکسس lx570 کروک هست ( سفارشی ) ، تویوتا fj کروک هست ، اما هیچکدوم به g واگن مایباخ لندولت نمیرسن ، فکر کنم همینا بودن
پ.ن : رانگلر و برانکو و خودروهایی از این قبیل چون سقفش جمع نمیشه و برداشته میشه و شیشه عقبشون از سقفشون جداست رو کروک حساب نکردم .
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۶ آبان ۱۴۰۰آفرین به این سطح اطلاعات
ARMAN
۲۶ آبان ۱۴۰۰پاپ هم یه جی کلاس کروک داشت
M.K karimi
۲۶ آبان ۱۴۰۰واقعا خاصیت این پلتفرم چیه ؟!؟!؟ چرا باید سقف یه کراس اوور که همون هاچبک نزدیک به این پلتفرم خاصیت بیشتری داره رو بکنن به اسم کروکی دو در بدن بیرون ؟!
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۶ آبان ۱۴۰۰جذب جوانان و فروش بیشتر
امیرحسین
۲۶ آبان ۱۴۰۰کراس کروک اصن ایده جالبی نیس
بعد از این همه تلاش کابین شد این
دمشون گرم تلاش نمی کردن بهتر بود
اصن جالب نیس
Philipp
۲۶ آبان ۱۴۰۰کراس اوور خودش ریختن قیمه تو ماستا بود
حالا کروکشم کردن بهش پیتزا هم اضافه شد
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۶ آبان ۱۴۰۰https://parsiday.com/11389-ghorme-sabzi-pizza-recipe/
M.K karimi
۲۶ آبان ۱۴۰۰😂🤣
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۶ آبان ۱۴۰۰😂😂
حتی متنشم سمه
اگر در خانه خورشت قورمه سبزی از دیشب مانده را می توانید به یک غذای جدید و هیجان انگیز تبدیل کنید به خاطر سرعت و سهولت در کار ما به شما یک خمیر بدون نیاز به خمیرمایه را یاد می دهیم تا با سرعت این غذا را برای بچه ها و اهالی خانه تهیه کنید
😂😂
Clean Energy
۲۶ آبان ۱۴۰۰سمممممممممممممممممممممم
amir
۲۶ آبان ۱۴۰۰اگه این ماشین جوون پسنده این چیزایی که تو ایران تولید میشه چین؟؟؟
زیزیگولو
۲۶ آبان ۱۴۰۰با توجه با تصاویری که از این ماشین منتشر شده میشه اونو رقیب ماشینایی مثل رنو کپچر و نیسان قشقایی و مرسدس GLA دونست ….. و البته فهرست آپشناش هم خیلی طولانیه
پیام
۲۶ آبان ۱۴۰۰اتفاقا ایده جالبیه جون میده واسه مسافرتایی که با دوستات میری مخصوصا تو جادهای سر سبز سوار یه کراس اوور بعد تو جادهای جنگلی سقفشم جم کنی چه حالی میده قضیه ما مردم ایرانم شده گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف پیف بو میده بریم واسه صف سلطان جادها پارس TU5 ببینیم خدا چی میخواد آ من که رفتم ثبت نام✋
حسین دهمرد
۲۶ آبان ۱۴۰۰شاید خودم نپسندم ولی هم قیمتش خیلی مناسبه هم تنوع خوبه. هرکی نخواست خب نخره. البته یه تسلا رو کروک کرده بودن هم ستون وسط و هم درهای عقب حفظ شده بود. برای کراس اور اونجوری جذابتره.
Matin
۲۶ آبان ۱۴۰۰خوشمان امد از مدل R
Reza Waffen SS
۲۷ آبان ۱۴۰۰نشده