ترا کراساووری کوچک و ارزانقیمت روی پلتفرم پولو است که در برزیل معرفی شده و در بازارهای آمریکای لاتین عرضه خواهد شد.
فولکسواگن کراساوور جدیدی بنام ترا را معرفی کرده که برای برزیل و دیگر بازارهای آمریکای لاتین در نظر گرفته شده است. این کراساوور سابکامپکت که روی پلتفرم هاچبک پولو ساخته شده، پایینتر از مدلهای نیووس و تیکراس قرار میگیرد و ارزانترین کراساوور فولکسواگن خواهد بود. ترا اما با وجود اندازهٔ کوچک، عناصر طراحی شاسیبلندهای بزرگتر فولکسواگن را قرض گرفته و ظاهری لوکستر از آنچه قیمتش نشان میدهد دارد.
ترا برای اولین بار در ابتدای مارس در ریودوژانیو به نمایش عمومی درآمد و قرار است در نیمهٔ نخست امسال راهی بازار شود. این کراساوور جدید آلمانی با وجود ابعاد کوچک و طولی در حدود ۴ متر، به لطف طراحی هوشمندانه و تناسبات درست، کراساووری جذاب و خوش استایل به نظر میرسد. در جلوی خودرو جلوپنجرهٔ باریکی را میبینیم که چراغهای LED را به هم متصل کرده و روی سپر هم ورودی هوای بزرگی به چشم میخورد که بخش عمدهٔ آن مسدود است. در قسمت جانبی، گلگیرهای برجسته و رینگهای الماسی جلبتوجه میکند و در عقب هم چراغهای کوچکی را میبینیم که توسط تریمی مشکیرنگ به هم متصل شدهاند. روکش پلاستیکی بزرگ سپر هم حال و هوایی آفرودی به خودرو بخشیده است.
ترا در داخل دنبالهروی فرمول آشنای فولکسواگن است. با وجود صفحه آمپر دیجیتالی و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی نسبتاً بزرگ در میانهٔ داشبورد، دکمههای فیزیکی روی فرمان و پانل کنترل سیستم تهویه همچنان بر قوت خود باقی هستند و برای کسانی که علاقهای به کنترلهای لمسی و منوهای بیپایان نمایشگر علاقهای ندارند خبر خوبی محسوب میشود. هرچند در داخل ترا پلاستیک زیادی دیده میشود ولی کابین خودرو بهاندازهٔ پولو اقتصادی به نظر نمیرسد. فولکسواگن همچنین وعدهٔ ارائهٔ تجهیزات کاملی مثل ویژگیهای اتصالی مدرن، شارژر بیسیم گوشی و سیستمهای کمکراننده را داده است.
ترا روی پلتفرم MQB-A0 ساخته شده که در هاچبک پولو، سدان ویرتوس و کراساوورهای نیوس و تیکراس به کار رفته است. فولکسواگن هنوز مشخصات فنی کامل این کراساوور جدید را اعلام نکرده است ولی میدانیم که ترا با یک موتور ۱ لیتری سه سیلندر توربو دوگانهسوز (بنزین و اتانول) و گیربکسهای دستی و اتوماتیک عرضه خواهد شد. مثل اکثر کراساوورهای اقتصادی این سگمنت اما ترا صرفاً دیفرانسیل جلو خواهد بود.
ترا بهطور کامل در برزیل طراحی شده، توسعه پیدا کرده و در کارخانهٔ فولکسواگن در این کشور تولید میشود یعنی همان جایی که پولو را برای بازار آمریکای جنوبی تولید میکند. هرچند سازندهٔ آلمانی فعلاً حرفی در مورد عرضهٔ ترا در بازارهای خارج از برزیل نزده ولی انتظار میرود این خودرو در آیندهٔ نزدیک در بازارهای دیگر هم معرفی شود.
Taha Ayoobi
۱۵ اسفند ۱۴۰۳باحاله
اشکودا عشق مردم ترکیه
۱۵ اسفند ۱۴۰۳زیر مجموعه برزیلی فولکس، عالیه
nima.jdm
۱۵ اسفند ۱۴۰۳مثل گل
KAIZEN
۱۵ اسفند ۱۴۰۳هاچبک کراس تک دف
واقعا مشمئز کننده است
کوروش
۱۵ اسفند ۱۴۰۳همون تی راک هست ولی بهینهسازی شده برای بازار آمریکای جنوبی، فولکسواگن برزیل یکی از بهتریناست. فولکسواگن گل رو یادتون باشه ساخت همین گروه بود.
nima.jdm
۱۵ اسفند ۱۴۰۳فولکس واگن آلمانی اصیل