فولکس واگن

معرفی فولکس‌واگن ترا، برادر کوچک تیگوآن با ظاهر جذاب و قیمت مناسب

ترا کراس‌اووری کوچک و ارزان‌قیمت روی پلت‌فرم پولو است که در برزیل معرفی شده و در بازارهای آمریکای لاتین عرضه خواهد شد.

فولکس‌واگن کراس‌اوور جدیدی بنام ترا را معرفی کرده که برای برزیل و دیگر بازارهای آمریکای لاتین در نظر گرفته شده است. این کراس‌اوور ساب‌کامپکت که روی پلت‌فرم هاچ‌بک پولو ساخته شده، پایین‌تر از مدل‌های نیووس و تی‌کراس قرار می‌گیرد و ارزان‌ترین کراس‌اوور فولکس‌واگن خواهد بود. ترا اما با وجود اندازهٔ کوچک، عناصر طراحی شاسی‌بلندهای بزرگ‌تر فولکس‌واگن را قرض گرفته و ظاهری لوکس‌تر از آنچه قیمتش نشان می‌دهد دارد.

ترا برای اولین بار در ابتدای مارس در ریودوژانیو به نمایش عمومی درآمد و قرار است در نیمهٔ نخست امسال راهی بازار شود. این کراس‌اوور جدید آلمانی با وجود ابعاد کوچک و طولی در حدود ۴ متر، به لطف طراحی هوشمندانه و تناسبات درست، کراس‌اووری جذاب و خوش استایل به نظر می‌رسد. در جلوی خودرو جلوپنجرهٔ باریکی را می‌بینیم که چراغ‌های LED را به هم متصل کرده و روی سپر هم ورودی هوای بزرگی به چشم می‌خورد که بخش عمدهٔ آن مسدود است. در قسمت جانبی، گلگیرهای برجسته و رینگ‌های الماسی جلب‌توجه می‌کند و در عقب هم چراغ‌های کوچکی را می‌بینیم که توسط تریمی مشکی‌رنگ به هم متصل شده‌اند. روکش پلاستیکی بزرگ سپر هم حال و هوایی آفرودی به خودرو بخشیده است.

ترا در داخل دنباله‌روی فرمول آشنای فولکس‌واگن است. با وجود صفحه آمپر دیجیتالی و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی نسبتاً بزرگ در میانهٔ داشبورد، دکمه‌های فیزیکی روی فرمان و پانل کنترل سیستم تهویه همچنان بر قوت خود باقی هستند و برای کسانی که علاقه‌ای به کنترل‌های لمسی و منوهای بی‌پایان نمایشگر علاقه‌ای ندارند خبر خوبی محسوب می‌شود. هرچند در داخل ترا پلاستیک زیادی دیده می‌شود ولی کابین خودرو به‌اندازهٔ پولو اقتصادی به نظر نمی‌رسد. فولکس‌واگن همچنین وعدهٔ ارائهٔ تجهیزات کاملی مثل ویژگی‌های اتصالی مدرن، شارژر بی‌سیم گوشی و سیستم‌های کمک‌راننده را داده است.

ترا روی پلت‌فرم MQB-A0 ساخته شده که در هاچ‌بک پولو، سدان ویرتوس و کراس‌اوورهای نیوس و تی‌کراس به کار رفته است. فولکس‌واگن هنوز مشخصات فنی کامل این کراس‌اوور جدید را اعلام نکرده است ولی می‌دانیم که ترا با یک موتور ۱ لیتری سه سیلندر توربو دوگانه‌سوز (بنزین و اتانول) و گیربکس‌های دستی و اتوماتیک عرضه خواهد شد. مثل اکثر کراس‌اوورهای اقتصادی این سگمنت اما ترا صرفاً دیفرانسیل جلو خواهد بود.

ترا به‌طور کامل در برزیل طراحی شده، توسعه پیدا کرده و در کارخانهٔ فولکس‌واگن در این کشور تولید می‌شود یعنی همان جایی که پولو را برای بازار آمریکای جنوبی تولید می‌کند. هرچند سازندهٔ آلمانی فعلاً حرفی در مورد عرضهٔ ترا در بازارهای خارج از برزیل نزده ولی انتظار می‌رود این خودرو در آیندهٔ نزدیک در بازارهای دیگر هم معرفی شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Taha Ayoobi

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (5623 ديدگاه)

    باحاله

    موافقم 8
    مخالفم 1
  2. اشکودا عشق مردم ترکیه

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (1216 ديدگاه)

    زیر مجموعه برزیلی فولکس، عالیه

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. nima.jdm

      ۱۵ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (670 ديدگاه)

      مثل گل

  3. KAIZEN

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (342 ديدگاه)

    هاچبک کراس تک دف
    واقعا مشمئز کننده است

    موافقم 2
    مخالفم 4
  4. کوروش

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (56 ديدگاه)

    همون تی راک هست ولی بهینه‌سازی شده برای بازار آمریکای جنوبی، فولکس‌واگن برزیل یکی از بهتریناست. فولکس‌واگن گل رو یادتون باشه ساخت همین گروه بود.

  5. nima.jdm

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (670 ديدگاه)

    فولکس واگن آلمانی اصیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا