فولکس واگن

معرفی نسل جدید فولکس‌واگن ترامونت، پیش‌نمایش اطلس جدید برای آمریکا

نسل جدید ترامونت هرچند در چین معرفی شده است ولی پیش‌نمایشی برای نسل بعدی فولکس‌واگن اطلس بازار آمریکا خواهد بود.

جوینت ونچر فولکس‌واگن سایک در چین نسل جدید شاسی‌بلند ترامونت را معرفی کرده است. این خودرو که ترامونت پرو نام گرفته، به‌احتمال‌زیاد پیش‌نمایش نسل بعدی اطلس برای بازار آمریکا خواهد بود. ترامونت پرو طراحی ساده با جلوپنجره‌ای بسته دارد که توسط چراغ‌های بزرگی احاطه شده است. مجموعه‌ای از ورودی‌های هوای اسپرت نیز تکمیل‌کننده ویژگی‌های نمای جلوی این کراس‌اوور جدید آلمانی هستند.

در قسمت جانبی شاهد نمایی سیال با دستگیره‌های در مخفی هستیم که با خط شانهٔ برجسته همراه است. در عقب نیز چراغ‌های سراسری با گرافیک جذاب و دیفیوزری تهاجمی به همراه اسپویلر بزرگ روی سقف را می‌بینیم. ترامونت جدید کمی بزرگ‌تر از قبل شده و حالا ۵,۱۵۸ میلی‌متر طول، ۱,۹۹۱ میلی‌متر عرض و ۱,۷۸۸ میلی‌متر ارتفاع دارد که رشد ۶۱ میلی‌متری طول نسبت به اطلس را نشان می‌دهد.

در داخل این خودرو هم شاهد صفحه آمپر دیجیتالی، نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی بزرگ و نمایشگر سرنشین جلو هستیم. سانروف پانوراما، سیستم صوتی هارمن کاردون، نورپردازی داخلی ۳۰ رنگ، پخش‌کنندهٔ عطر، زیر پایی برقی صندلی سرنشین جلو، شارژر بی‌سیم گوشی، کنترل سیستم تهویه از عقب و آفتاب‌گیر عقب هم ازجمله امکانات ترامونت پرو هستند. فولکس‌واگن برای شاسی‌بلند جدید خود سیستم نیمه خودران سطح دو پلاس را هم در نظر گرفته است.

زیر کاپوت نسل جدید این شاسی‌بلند بزرگ، همان پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ قبلی با نام EA888 قرار گرفته ولی این موتور به‌روزرسانی‌های گسترده‌ای را تجربه کرده تا پاسخگویی بهتر و مصرف سوخت کمتری داشته باشد. این موتور به سیستم تزریق سوخت فشار بالا مجهز شده که بنزین را با فشار ۵۰۰ بار تزریق می‌کند تا رانندگان را افزایش و مصرف سوخت و سروصدای موتور را کاهش دهد. تقویت میل‌لنگ، شاتون‌ها و پیستون‌ها، تجهیز به توربوشارژر هندسه متغیر، بهبود سیستم روان‌کاری و به‌روزرسانی منیفولد هوا و اینترکولر هم از دیگر تغییرات این موتور هستند.

به لطف این تغییرات، خروجی موتور حالا به ۲۷۲ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور رسیده است که ۵۱ اسب بخار و ۵۰ نیوتن متر افزایش را نسبت به قبل نشان می‌دهد. نیروی موتور هم از طریق یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه و سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Motion به هردو محور منتقل می‌شود. به لطف این ترکیب، ترامونت پرو ظرف ۷.۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۳۰ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (4354 ديدگاه)

    خداوکیلی فولکس خیلی داره خوب کار میکنه دمش گرم

    موافقم 26
    مخالفم 4
    1. امیرحسین

      ۳۰ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (136 ديدگاه)

      جانبازان محترم! لطفا اینو وارد بفرمایید. ما آدم های عادی که نمی توانیم.

      موافقم 12
      مخالفم 2
      1. ۳۰ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (5606 ديدگاه)

        جانباز چرا؟
        جانگیر درست است
        جانباز عزیز مگه اکنون توان خریداری همچین ماشینی دارد؟
        جانباز عزیز مگه توان سوار شدن بر روی خودرو را دارد؟
        جانباز عزیز پول داروی خودش را ندارد

        موافقم 18
        مخالفم 1
  2. همایون

    ۳۰ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (906 ديدگاه)

    خدایی خوبه بیاد ایران میخرمش اگه خیلی قیمت پرت نداشته باشه

    موافقم 9
    مخالفم 4
  3. رامتین

    ۳۰ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (3283 ديدگاه)

    بسیار جذاب و همه چیش اوکیه. اینو میگن یک کراس اور منطقی.

    موافقم 11
    مخالفم 2
  4. ALI

    ۳۰ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (36 ديدگاه)

    این طراحی و کابین رو با nx چند روز پیش مقایسه کنید
    میدونم تو ی کلاس نیستن فقط طراحی رو گفتم

    موافقم 2
    مخالفم 1
  5. حجت‌اله براهنی

    ۱ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (78 ديدگاه)

    فکر کنم دیگه برای پذیرش طراحی‌های جدید خودروها زیادی پیر شدم!

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا