نسل جدید ترامونت هرچند در چین معرفی شده است ولی پیشنمایشی برای نسل بعدی فولکسواگن اطلس بازار آمریکا خواهد بود.
جوینت ونچر فولکسواگن سایک در چین نسل جدید شاسیبلند ترامونت را معرفی کرده است. این خودرو که ترامونت پرو نام گرفته، بهاحتمالزیاد پیشنمایش نسل بعدی اطلس برای بازار آمریکا خواهد بود. ترامونت پرو طراحی ساده با جلوپنجرهای بسته دارد که توسط چراغهای بزرگی احاطه شده است. مجموعهای از ورودیهای هوای اسپرت نیز تکمیلکننده ویژگیهای نمای جلوی این کراساوور جدید آلمانی هستند.
در قسمت جانبی شاهد نمایی سیال با دستگیرههای در مخفی هستیم که با خط شانهٔ برجسته همراه است. در عقب نیز چراغهای سراسری با گرافیک جذاب و دیفیوزری تهاجمی به همراه اسپویلر بزرگ روی سقف را میبینیم. ترامونت جدید کمی بزرگتر از قبل شده و حالا ۵,۱۵۸ میلیمتر طول، ۱,۹۹۱ میلیمتر عرض و ۱,۷۸۸ میلیمتر ارتفاع دارد که رشد ۶۱ میلیمتری طول نسبت به اطلس را نشان میدهد.
در داخل این خودرو هم شاهد صفحه آمپر دیجیتالی، نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی بزرگ و نمایشگر سرنشین جلو هستیم. سانروف پانوراما، سیستم صوتی هارمن کاردون، نورپردازی داخلی ۳۰ رنگ، پخشکنندهٔ عطر، زیر پایی برقی صندلی سرنشین جلو، شارژر بیسیم گوشی، کنترل سیستم تهویه از عقب و آفتابگیر عقب هم ازجمله امکانات ترامونت پرو هستند. فولکسواگن برای شاسیبلند جدید خود سیستم نیمه خودران سطح دو پلاس را هم در نظر گرفته است.
زیر کاپوت نسل جدید این شاسیبلند بزرگ، همان پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ قبلی با نام EA888 قرار گرفته ولی این موتور بهروزرسانیهای گستردهای را تجربه کرده تا پاسخگویی بهتر و مصرف سوخت کمتری داشته باشد. این موتور به سیستم تزریق سوخت فشار بالا مجهز شده که بنزین را با فشار ۵۰۰ بار تزریق میکند تا رانندگان را افزایش و مصرف سوخت و سروصدای موتور را کاهش دهد. تقویت میللنگ، شاتونها و پیستونها، تجهیز به توربوشارژر هندسه متغیر، بهبود سیستم روانکاری و بهروزرسانی منیفولد هوا و اینترکولر هم از دیگر تغییرات این موتور هستند.
به لطف این تغییرات، خروجی موتور حالا به ۲۷۲ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور رسیده است که ۵۱ اسب بخار و ۵۰ نیوتن متر افزایش را نسبت به قبل نشان میدهد. نیروی موتور هم از طریق یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه و سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Motion به هردو محور منتقل میشود. به لطف این ترکیب، ترامونت پرو ظرف ۷.۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد.
ممد ژانگولر
۳۰ بهمن ۱۴۰۳خداوکیلی فولکس خیلی داره خوب کار میکنه دمش گرم
امیرحسین
۳۰ بهمن ۱۴۰۳جانبازان محترم! لطفا اینو وارد بفرمایید. ما آدم های عادی که نمی توانیم.
۳۰ بهمن ۱۴۰۳جانباز چرا؟
جانگیر درست است
جانباز عزیز مگه اکنون توان خریداری همچین ماشینی دارد؟
جانباز عزیز مگه توان سوار شدن بر روی خودرو را دارد؟
جانباز عزیز پول داروی خودش را ندارد
همایون
۳۰ بهمن ۱۴۰۳خدایی خوبه بیاد ایران میخرمش اگه خیلی قیمت پرت نداشته باشه
رامتین
۳۰ بهمن ۱۴۰۳بسیار جذاب و همه چیش اوکیه. اینو میگن یک کراس اور منطقی.
ALI
۳۰ بهمن ۱۴۰۳این طراحی و کابین رو با nx چند روز پیش مقایسه کنید
میدونم تو ی کلاس نیستن فقط طراحی رو گفتم
حجتاله براهنی
۱ اسفند ۱۴۰۳فکر کنم دیگه برای پذیرش طراحیهای جدید خودروها زیادی پیر شدم!