فولکس واگن

همکاری فولکس ‌واگن و مایکروسافت برای عرضه تکنولوژی واقعیت افزوده

فولکس‌واگن و مایکروسافت در حال تجسم آینده‌ای هستند که عینک‌های واقعیت افزوده به رانندگان این امکان را خواهد داد تا از نمایشگرهای هالوگرافیک برای کسب اطلاعات ترافیک، شرایط آب‌وهوا، توصیه‌های خرید و موارد برجسته معماری در مسیر خود استفاده کنند. از آنجایی که ژرمن‌ها این تکنولوژی را یکی از بخش‌های کلیدی حمل‌ونقل آینده می‌دانند به همین خاطر با مایکروسافت همکاری کرده‌اند تا برای اولین بار بتوان از هدست هولو لنز ۲ در خودروها استفاده کرد.

آن‌گونه که مایکروسافت می‌گوید، فولکس‌واگن به استفاده از هولو لنز اولیه در گلف R سال ۲۰۱۵ علاقه‌مند بوده است اما زمانی که تلاش کرده‌اند هدست مربوط به این دستگاه را در خودرو قرار دهند حسگرها مسیر پیش رو را گم کرده‌اند و هولوگرام‌هایی که به نمایش درمی‌آیند ناپدید شده‌اند. این خودروساز آلمانی به مایکروسافت مراجعه کرده است تا درباره این مشکل چاره‌جویی کند و از سال ۲۰۱۸ تاکنون شاهد همکاری این دو خودروساز برای یافتن راه‌حل‌هایی بوده‌ایم. البته این کار راحتی نیست زیرا غول نرم‌افزاری دنیا می‌گوید هولو لنز از دو نوع حسگر اصلی استفاده می‌کند. این حسگرها حرکات و نور مرئی را اندازه می‌گیرند و همکاری تنگاتنگی با سرعت و شتاب خودرو دارند. از آنجایی که این حسگرها برای شبیه‌سازی دید و حرکات انسان طراحی شده‌اند بنابراین با حرکات سریع خودروها همخوانی ندارند.

برای حل این مشکل حالتی به نام پلتفرم متحرک توسعه یافته است که از الگوریتمی برای حل مشکل عدم هماهنگی حسگرها استفاده می‌کند و به هولو لنز اجازه دنبال کردن مسیر را می‌دهد. محققان فولکس‌واگن یک ارتباط داده دو جهتی بین خودرو و هولو لنز ایجاد کرده‌اند که باعث می‌شود این تکنولوژی اطلاعات را از خودروها به نمایش بگذارد و همچنین برخی کنترل‌ها را به دست گیرد.

این تکنولوژی برخی امکانات جالب را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و با آن می‌توانید اطلاعات را صرف‌نظر از میدان دید خود تماشا کنید. مایکروسافت به هدف نهایی فولکس‌واگن اشاره نداشته است اما در تصاویر می‌توانیم ناوبری واقعیت افزوده و سیستم هشدار عابر پیاده هولوگرافیک را ببینیم که عبور آن‌ها را برجسته می‌کند. این کمپانی همچنین کنترل‌های سیستم تهویه واقعیت ترکیبی را به نمایش گذاشته است که ظاهراً به کاربران امکان تنظیم سیستم تهویه مطبوع بدون لمس دکمه‌ها یا سوئیچ‌های فیزیکی را می‌دهد. البته کاربردهای بی‌شمار دیگری نیز وجود دارد که ذکر همه آن‌ها از حوصله مطلب خارج است.

هنوز زمان استفاده از عینک‌های واقعیت افزوده در خودروهای فولکس‌واگن مشخص نیست اما یکی از مقامات این خودروساز می‌گوید:

ما فکر می‌کنیم اطلاعات واقعیت ترکیبی خلاقانه‌ترین اطلاعاتی هستند که می‌توانیم در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهیم زیرا آنچه را می‌بینید بسیار نزدیک به آن چیزی است که انسان‌ها به‌طور نرمال می‌بینند. این تکنولوژی خیلی انتزاعی نیست

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا