فولکسواگن اطلس و اطلس کراس اسپورت جزو کراس اوورهای جادار و خوشساخت بازار هستند اما سواری هیجانانگیزی ندارند. این خودروساز امیدوار است اما معرفی کانسپت اطلس کراس اسپورت GT جدید این امر را تغییر دهد.
اطلس کراس اسپورت GT کانسپت جدیدترین محصول از ساختههای طرفداری فولکسواگن برای سال ۲۰۲۱ است. پیش از این آرتئون Big Sur و تائوس Basecamp معرفی شده بودند. این خودرو بر اساس نسخه کارخانهای R لاین شکل گرفته و از سیستم تعلیق ارتقا یافته ST با فنرهای کم ارتفاعتر سود برده است. به این موارد باید رینگهای ۲۲ اینچی ABT اسپورت HR و ترمزهای جلو با هشت پیستون را اضافه کرد.
بدنه این خودرو رنگ جذاب آبی کینگ فیشر را به خود گرفته است. این رنگ که با دست به روی بدنه پاشیده میشود فقط روی برخی محصولات اروپایی فولکس قابل انتخاب است. تریم مشکی براق بدنه جایگزین تریم کروم استاندارد شده و نشان GT نیز در جایجای اطلس کراس اسپورت GT کانسپت دیده میشود. کابین نیز از رنگ مشکی جذابی سود برده است. صندلیهای ریکارو، شیفتر و کمربندهای ایمنی خاص نیز جزو دیگر موارد قابلذکر هستند. حتی کنسول مرکزی منحصربهفردی نیز در عقب نصب شده که طراحی مشابهی با کنسول جلو دارد.
نیروبخش این خودروی مفهومی همان پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی گلف R است اما هماکنون توربوی IS38 و رادیاتوری اضافی روی آن نصب شده که نتیجه کلی کسب قدرت ۳۰۰ اسب بخاری است. این پیشرانه با گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه و سیستم چهار چرخ محرک همکاری میکند.
یکی از مدیران بازاریابی فولکسواگن گفته است:
ما واقعاً میخواستیم توجه افراد را به اطلس کراس اسپورت و به ویژه به استایل ظاهری قدرتمند و تواناییهای پرفورمنس بالقوه آن جلب کنیم.
اما نباید خیلی هیجانزده شد زیرا فولکسواگن برنامهای برای تولید این کانسپت ندارد. اگر میخواهید خودرویی مشابه اطلس کراس اسپورت GT کانسپت داشته باشید میتوانید مدل استاندارد اطلس کراس اسپورت با قیمت ۳۰۸۵۵ دلاری را انتخاب کنید.
کافر مقدس
۲ مرداد ۱۴۰۰اما نباید خیلی هیجانزده شد زیرا فولکسواگن برنامهای برای تولید این کانسپت ندارد.
من داشتم میرفتم جاده مخصوص ثبت نام کنم
احمدرضا
۲ مرداد ۱۴۰۰عاشق رینگاش شدم 🙂
ممد ژانگولر
۲ مرداد ۱۴۰۰من این ماشینو از نزدیک تو اینترنت دیدم . فوق العادست
ناشناس
۲ مرداد ۱۴۰۰از نزدیک تو اینترنت !!!!!!!!
مثل نظریات تخصصی دیگر دوستان از روی عکس و اینترنت
رامتین
۲ مرداد ۱۴۰۰طراحی واقعا چشم نوازی داره. عرض زیاد، ارتفاع به نسبت کمتر از کراس اورهای میان سایز، لاستیک پهن و طول زیاد.
محمد مختاری آذر
۳ مرداد ۱۴۰۰واقعا هیچ وقت فولکس واگن افت نمیکنه رو به پیشرفت کاملا بی رقیب و این مدل هم واقعا چشم نواز هستش