اخیراً شایعاتی درباره بازگشت فولکسواگن بیتل به دنیای خودرو در قامت محصولی برقی منتشر شده بود اما ژرمنها به صراحت اعلام کردهاند این خودرو برای همیشه بازنشسته شده است.
تولید فولکسواگن بیتل در سال ۲۰۱۹ متوقف شد و تاکنون جانشین مستقیمی برای آن در نظر گرفته نشده است. ظاهراً خبری از نسخه برقی بیتل هم نخواهد بود و به نظر میرسد چنین چیزی یک تصمیم مبتنی بر شرایط بازار بوده است. توماس شافر مدیرعامل فولکسواگن که در خلال تست درایو سومین نسل تیگوان با اتوکار مصاحبه میکرد تائید کرد بیتل باز نخواهد گشت. دلیل این امر عدم وجود منابع لازم برای توسعه خودرو یا کمبود زمان نیست بلکه علت عدم تولید بیتل جدید منطقی نبودن این کار از نظر بازاریابی است.
زمانی که از شافر درباره احتمال بازگشت بیتل در آینده پرسیده شده مدیرعامل فولکسواگن پاسخ داده است:
من فکر نمیکنم چنین کاری انجام شود زیرا برخی خودروها تاریخ مشخص خود را داشتهاند. بازگشت چنین محصولاتی منطقی نخواهد بود. من با قطعیت این سخن را نمیگویم اما بر اساس شرایطی که هماکنون وجود دارد، خبری از تولید نسل جدید بیتل نخواهد بود. همین موضوع درباره فولکسواگن شیراکو نیز صدق میکند زیرا تاریخچه خاص خودش را داشت و سپس مدلی جدید با الهام از آن تولید شد. آیا چنین کاری باید دوباره انجام شود؟ فکر نمیکنم؛ و با بررسی تمامی تکنولوژیهای موجود و هزینههای همراه آن، شما پول خود را در بهترین جا سرمایهگذاری میکنید
نکته جالب اینکه مدیر پیشین فولکسواگن یعنی هربرت دایس از ایده تولید بیتل جدید با استفاده از پلتفرم MEB استقبال کرده بود. او در فوریه ۲۰۲۲ اذعان داشت بسیاری از خودروهای احساسبرانگیز و عاطفی را میتوان با استفاده از پلتفرم MEB تولید کرد. همچنین فولکسواگن چند سال پیش نام بیتل e را در اروپا ثبت کرد اما با انتصاب شافر به سمت مدیرعاملی این خودروساز برنامههای یاد شده تغییرات زیادی داشتهاند. اگر علاقه زیادی به بیتل جدید در سال ۲۰۲۳ دارید میتوانید خودروی بازتولیدی بسیار گرانقیمت میلیوی ۱ را خریداری کنید که خبری از پیشرانه برقی در آن نیست بلکه یک پیشرانه ۲.۲۸ لیتری هوا خنک در بطنش جای گرفته است. تنها ۲۲ دستگاه از این خودرو با قیمت حدود ۶۲۱ هزار دلار تولید خواهد شد که با ماهیت بیتل به عنوان خودرویی ارزانقیمت و همگانی در تضاد است. در نهایت باید گفت بیتل به مدت ۶۵ سال تولید شد و به فروش بیش از ۲۱ میلیون دستگاهی رسید.
Reza Waffen SS
۶ تیر ۱۴۰۲با نمایش کانسپت جدید تو پاریس یکم امیدوار شده بودم که افسانه دوباره زنده شه ولی نشد 😔
همایون
۷ تیر ۱۴۰۲جالبه چینیها با کپی کردن از طراحی بیتل بازار مینی هاچ بکهارو دارن میگیرن بعد اینا میگن تولید توجیه اقتصادی نداره!!!!
زیزیگولو
۶ تیر ۱۴۰۲فولکس واگن بیتل تو سگمنت هاچ بک شهری با سایز کوچیکش با همون مشخصات قدیمی و کلاسیکش به صورت اسپرت در اومده ک جذابیت خاص خودشو داره👌👌👌
AMANTE
۶ تیر ۱۴۰۲صد در صد میتونم بگم در آینده دوباره تولید میشه.
Saeed
۶ تیر ۱۴۰۲بازنشسته شد اینم
ممد ژانگولر
۶ تیر ۱۴۰۲شک نکنید تولید میشه . بعد از پدر خودروسازی یعنی مرسدس بنز نوبت پدر خودروسازیه اکونومیه . دنیا بدون فولکس بیتل یعنی سفره بدون نون . هر چند فولکس بیتل برای ما میشه لوکس
blackwing
۶ تیر ۱۴۰۲بازگشت یک سری ماشینها در دوره الکتریکی سازی تقریباً غیرممکنه مثلاً داج وایپر ، چون وایپر رو همه به اون موتور ۱۰ سیلندر تنفس طبیعی میشناختن و حتی تولید نمونه توربو شارژ هشت سیلندر هم نمیتونه ماهیت اصلی این ماشین رو حفظ کنه ، چه برسه به برقی بودنش !
ولی ماشینی مثل بیتل این پتانسیل رو داره که برقی بشه ، حالا علت تولید نشدن این ماشین میتونه سوق بازار به سمت SUVها و کراس اورها باشه ولی تولیدش امکان پذیره چون به ماهیت این ماشین جمع و جور شهری هیچ ایرادی وارد نمیکنه
حسن
۶ تیر ۱۴۰۲کار اشتباهی میکنه
BMW
۶ تیر ۱۴۰۲با اینکه طراحیش کمی بیش خزه ولی حیف خدایی نسل اول ایش رو واقعا با الان چی شده
مجتبی .
۷ تیر ۱۴۰۲بدم میاد ازاین آدما که تا پستی میگیرن تمام کارای مدیر قبلی رو حذف میکنن. تسلا ودیگر کمپانیهای اقتصادی ساز همه دنبال ساخت یک خودرو کوچیک باقیمت مناسب هستن تا برقیها برای همه اقشار قابل خرید باشن وبیتل برقی برای فولکس شرایط عالی داره اما امان ازلجبازی بعضیا
ناشناس
۸ تیر ۱۴۰۲ایشالا که تولید میشه، البته شرکت گریت وال چین فولکس بیتل رو به صورت چهار دَر و با موتور برقی تولید می کنه و ظاهرش هم کاملا شبیه فولکس بیتل نسل اول هست که شرکت فولکس شکایت کرد ولی نتیجه به جایی نرسید و حدودا ۱ سالی هست که شرکت گریت وال چین فولکس بیتل یا گریت وال اورا باله کت رو تولید میکنه