فولکس واگن

پایان کابوس لمسی! دکمه‌های فیزیکی فولکس‌واگن برمی‌گردند

بعد از انتقادات شدید، فولکس‌واگن اعتراف کرد که حذف کامل دکمه‌های فیزیکی اشتباه بود و دوباره آن‌ها را به خودروهای آینده‌اش اضافه می‌کند. اولین مدل با این تغییر، ID.2all خواهد بود که از سال ۲۰۲۶ تولید می‌شود.

🔹 بازگشت به عقلانیت!
فولکس‌واگن بالاخره پذیرفت که حذف دکمه‌های فیزیکی و جایگزینی همه چیز با صفحات لمسی، یک تصمیم اشتباه بود. آندریاس میندت، رئیس طراحی VW، تأیید کرده که مدل‌های آینده این برند دوباره دکمه‌های فیزیکی را برای عملکردهای اصلی خواهند داشت. این یعنی دیگر نیازی به جستجو در منوهای پیچیده لمسی برای تنظیم صدا، گرم‌کن صندلی یا تهویه مطبوع نخواهد بود.

🔹 چرا این تغییر اتفاق افتاد؟
در سال ۲۰۲۲، فولکس‌واگن تصمیم گرفت دکمه‌های فیزیکی را کنار بگذارد و همه چیز را لمسی کند، حتی کنترل‌های روی فرمان. اما واکنش منفی مشتریان و سیل انتقادات باعث شد این شرکت مسیر خود را تغییر دهد. پس از رونمایی از کانسپت ID.2all در سال ۲۰۲۳، فولکس‌واگن رسماً اعلام کرد که به طراحی قبلی بازمی‌گردد.

🔹 دکمه‌های فیزیکی دقیقاً کجا خواهند بود؟
طبق گفته‌ی میندت، مدل‌های جدید VW دارای دکمه‌های فیزیکی برای پنج عملکرد کلیدی خواهند بود:
✅ کنترل صدا
✅ گرم‌کن صندلی
✅ تنظیمات فن تهویه
✅ چراغ خطر
✅ دسترسی سریع به تنظیمات مهم

این دکمه‌ها دقیقاً زیر نمایشگر اطلاعات-سرگرمی قرار خواهند گرفت. به این ترتیب، راننده دیگر نیازی به جستجو در منوهای لمسی برای انجام تنظیمات ساده نخواهد داشت.

🔹 اولین مدل‌هایی که این تغییر را خواهند داشت:
ID.2all – اولین مدل الکتریکی با این طراحی جدید، عرضه در سال ۲۰۲۶
ID.Every1 – مدل الکتریکی دیگر با همان تغییرات، عرضه در سال ۲۰۲۷

🔹 لمس خوب است، اما نه برای همه چیز!
فولکس‌واگن تأیید کرده که نمایشگرهای لمسی همچنان بخش مهمی از کابین خواهند بود، اما دکمه‌های فیزیکی برای کارکردهای مهم باقی خواهند ماند. میندت می‌گوید:

ما دیگر هرگز این اشتباه را تکرار نخواهیم کرد. خودرو یک تلفن هوشمند نیست، بلکه یک خودرو است!

نظر شما چیست؟ بازگشت دکمه‌های فیزیکی تصمیم درستی است یا نوآوری باید در اولویت باشد؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹ رای

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. حجت‌اله براهنی

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (122 ديدگاه)

    یه سری از عملکردها باید دکمه فیزیکی داشته باشن. مثل کنترل تهویه و میانبرهای مهم برای سیستم اطلاعات و سرگرمی ماشین. این ترند مسخره که همه چیز در صفحه کنترل بشه، صرفا راه دررویی برای خودروسازی‌هاست تا تولیدشون ارزون‌تر تموم بشه.

    موافقم 31
    مخالفم 1
  2. محمد

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (93 ديدگاه)

    خداکنه اون مانیتورهای یکپارچه مسخره هم هر چه زودتر حذف شوند

    موافقم 29
    مخالفم 6
  3. پیام

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (2266 ديدگاه)

    واقعا اینجوری خوبه هم ایمنی رانندگی بیشتره هم حسش

    موافقم 20
    مخالفم 2
  4. Amirsh

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (238 ديدگاه)

    من واقعا برام عجیبه ، این کمپانیای خودرو سازی سال ها صرف شناخت بازار و استراتژی فروش و شناخت مشتری میکنن ، کلی تیم دارن فقط برای اینکه بفهمن طیف های مختلف مشتری چی دوست داره و چی دوس نداره ، اون همه هزینه ،
    بعد طراحی هایی مثل طراحی تخم مرغی بنز آی کیو و همین صفحه های لمسی و اینا به تولید میرسن اونم با این حال که منی که نشستم این سر دنیا دارم دوغمو میخورم ، از روز اول شکست این طراحی ها برام کاملا قابل پیش بینی بود ، چطور اینقد بد سلیقه مخاطبو میفهمن بعضی وقتا

    موافقم 16
    مخالفم 2
  5. کوروش

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (66 ديدگاه)

    نمی‌دونم چه اتفاقی افتاده و کی باعث شده که شرکت‌ها به خودشون بیان و از تلویزیون گذاشتن روی داشبورد خودروها عقب‌نشینی کنن و دوباره کلید‌های دکمه‌ای رو برگردونن، ولی دم اون اتفاق یا آدمه گرم واقعا.

    موافقم 14
    مخالفم 1
  6. KAIZEN

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (384 ديدگاه)

    تصمیم کاملا درستیه

    موافقم 12
    مخالفم 1
  7. کوروش

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    بسیار تصمیم درستیه و در جهت رانندگی ایمن تر است

  8. nima.jdm

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    واقعا جا داره تشکر کنیم از فولکس واگن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا