فولکسواگن آلمان از کمیسیون اروپایی درخواست کرد الزامی شدن استانداردهای آلایندگی یورو ۷ را تا پاییز سال ۲۰۲۶ به تعویق بیندازد. ژرمنها میگویند اگر قوانین یاد شده از جولای ۲۰۲۵ عملیاتی شوند مجبور به توقف تولید چندین خودروی خود خواهند شد.
موضوع الزامی شدن قوانین آلایندگی یورو ۷ به یکی از بزرگترین دغدغههای خودروسازان معتبر اروپایی تبدیل شده است و بسیاری از افراد چنین قوانینی را مقدمهای بر خداحافظی با خودروهای درونسوز میدانند. حالا خبر رسیده فولکسواگن به دنبال تعویق عملیاتی شدن چنین قوانینی است. خودروساز موردبحث علاوه بر هشدار درباره احتمال توقف تولید چندین محصول خود میگوید قوانین مربوط به ذرات گردوغبار ترمز و لاستیکها نیز باید به تعویق بیفتند.
اتوموتیونیوز اروپا به استناد اسناد داخلی فولکسواگن چنین خبری را منتشر کرده است. فولکسواگن در این اسناد میگوید:
برای تطبیق با قوانین یورو ۷ چندین سال زمان لازم است
این خودروساز آلمانی ادعا میکند نبود تأمینکنندگان قطعاتی که بتوانند خود را با این قوانین هماهنگ کنند یکی از دلایل تعویق الزامی شدن استانداردهای یورو ۷ است. دیگر نگرانی غول خودروسازی آلمان هم به هزینههای تولید بالا مربوط میشود. اتحادیه اروپا اخیراً به توافقی با آلمان دست یافت که طی آن برنامههای ممنوعیت مطلق فروش خودروهای درونسوز در سال ۲۰۳۵ لغو میشود اما چنین خودروهایی تا آن زمان میبایست از سوختهای مصنوعی استفاده کنند. البته توماس شافر مدیرعامل برند فولکسواگن در اظهارات جنجالی علیه این سوختها موضع گرفت و صحبت درباره آنها را سروصدای غیرضروری دانست. همچنین شافر با اشاره به پایان یافتن دوران پیشرانههای درونسوز از این قلبهای آهنین به عنوان تکنولوژی قدیمی یاد کرد. ژرمنها میخواهند خودروهای برقی تا سال ۲۰۳۰ سهم ۸۰ درصدی از فروش کلی شرکت داشته باشند.
چند ماه قبل بود که فولکسواگن اعلام کرد در حال ساخت کارخانه تولید باتری در اسپانیاست. این کارخانه از سال ۲۰۲۶ شروع به کار خواهد کرد و هرساله ۴۰ گیگاوات ساعت باتری تولید خواهد نمود. البته ظرفیت کافی برای افزایش میزان تولید به ۶۰ گیگاوات ساعت در سال نیز وجود دارد. گروه فولکسواگن در آمریکای شمالی نیز مشغول تأسیس کارخانهای در اونتاریو کاناداست. این خودروساز هنوز جزئیات ظرفیت تولید کارخانه خود را که از سال ۲۰۲۷ عملیاتی خواهد شد اعلام نکرده است.
ژرمنها در آمریکا نیز سرمایهگذاری ۲ میلیارد دلاری را برای تأسیس کارخانهای مختص برند جدید اسکات موتورز اختصاص دادهاند. این کارخانه در کارولینای جنوبی تأسیس میشود و قبل از سال ۲۰۲۶ نیز شروع به تولید خودرو خواهد کرد. ظرفیت سالانه تولید کارخانه اسکات ۲۰۰ هزار دستگاه اعلام شده است. فولکسواگن همچنین میخواهد به تأمینکننده باتری خودروسازان دیگر نیز تبدیل شود. در واقع ژرمنها به دنبال استفاده از بخش ویژه پاور کو خود برای تأمین نیمی از باتریهای محصولات خود و فروش نیم دیگر به شرکتهایی همچون فورد هستند.
MAJking2
۲۷ فروردین ۱۴۰۲اینقدر عجله برای خودرو برقی کمی عجیبه!
مطمئنم اینهمه تغییر برای حفاظت از محیط زیست نیست چون اگر بود خیلی تدابیر دیگه میشد انجامید که مثمر ثمر تر باشه.
حسن
۲۷ فروردین ۱۴۰۲فولکس نگران ایرانه میگه زشته نکنید بذارید بعضیها یورو سه را پاس کنن بذارید 185 تا الزام دستوری را در خودروهاشون اعمال کنن بذارید حداقل بذارید رنگ بنزیناشون را عوض کنن مطمئنن تو این زمینه موفقن امسال رنگ بنزینا زیتونی شده.
محمد
۲۷ فروردین ۱۴۰۲ما هنوز اکثر خودرو هامون یورو 4 هستن اروم تر پیش برید ما هم برسیم
رحیم کرکس
۲۷ فروردین ۱۴۰۲عه ،،، یورو ۷ مگه اومده ،، ما تازه می خواستیم بریم تو یورو ۳