گروه فولکسواگن بهمنظور کاهش هزینهها، در حال بررسی تعطیلی دو کارخانه خود در آلمان است که اتفاقی بیسابقهٔ در تاریخ این شرکت محسوب میشود.
گروه فولکسواگن در حال بررسی اقداماتی جدی برای کاهش هزینهها است و طبق گزارشها، این شرکت به دنبال تعطیلی دو کارخانهٔ خود در آلمان است یعنی چیزی که از زمان تأسیس شرکت قبل از جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۳۷ تاکنون سابقه نداشته است. به گزارش اتوکار، هماکنون کارخانههای درسدن و اسنابروک بهعنوان نامزدهای تعطیلی در حال بررسی هستند. در کارخانهٔ اسنابروک، پورشه کیمن و باکستر تولید میشود یعنی خودروهایی که بهزودی کنار گذاشته خواهند شد. بااینحال، این تأسیسات ۱۰۵ هکتاری، فولکسواگن تیراک کابریولت را هم تولید میکند که محبوبترین خودروی کانورتیبل غیرلوکس در اروپا محسوب میشود.
بااینحال، تیراک کابریولت هنوز هم خودروی پرفروشی بهحساب نمیآید و در نیمهٔ نخست سال جاری تنها ۶,۱۱۰ دستگاه فروخته است. کارخانهٔ درسدن اما بسیار کوچکتر است. این کارخانه در سال ۲۰۰۲ برای تولید سدان پرچمدار فیتون افتتاح شد و در حال حاضر هاچبک الکتریکی ID.3 را تولید میکند. علاوه بر ا تعطیلی این کارخانهها، برنامهٔ امنیت شغلی فولکسواگن هم تحت بررسی است. این برنامه در سال ۱۹۹۴ ایجاد و برای جلوگیری از کاهش مشاغل تا سال ۲۰۲۹ طراحی شد. بااینحال، همانطور که انتظار میرود، اتحادیهٔ کارگری آلمان از هیچکدام از این تصمیمات خوشحال نیست. مدیرعامل برند فولکسواگن «توماس شفر» در این رابطه به رسانههای آلمانی گفته است:
وضعیت بسیار متشنج است و نمیتوان با اقدامات سادهٔ کاهش هزینهها بر آن غلبه کرد.
عجیب اینکه خبر موردبحث در حالی منتشر شده است که گروه فولکسواگن در نیمهٔ نخست سال ۲۰۲۴ فروش مناسبی را تجربه کرده است. فروش این شرکت در بازار اروپا ۱.۹ درصد نسبت به سال ۲۰۲۳ افزایش پیدا کرده و فروش شرکت در بازار آمریکا هم ۳ درصد بیشتر شده است. اوضاع این گروه آلمانی در آمریکای جنوبی با رشد فروش ۱۵.۴ درصدی بسیار بهتر بوده اما در آسیا با کاهش فروش ۸.۲ درصدی مواجه شده است؛ بنابراین، دلیل اصلی تصمیم فولکسواگن برای تعطیلی کارخانهها میتواند عدم اطمینان به بازار خودروهای الکتریکی باشد. از زمانی که برنامههای الکتریکیسازی خودروسازان آغاز شد، فروش بسیاری از برندها کاهش پیدا کرده و گروه فولکسواگن که روی آیندهٔ تمام الکتریکی سرمایهگذاری بزرگی کرده، با مشکل مواجه شده است. در نیمهٔ نخست سال جاری، فروش خودروهای الکتریکی این شرکت در اروپا ۱۵.۲ درصد و در آمریکا ۱۵.۴ درصد کاهش پیدا کرده است.
محمد
۱۴ شهریور ۱۴۰۳خب بفروشه به چینی ها.
بهتر از این هستکه کلی کارگر از نون خوردن بیوفتند.
مهراد
۱۴ شهریور ۱۴۰۳چینی ها ترششون میکنه
amirkhanzadeh
۱۵ شهریور ۱۴۰۳بنظرم قبل این پروژه برقی و سرمایه گذاری هنگفت باید با برنامه جلو می رفتند
RD 1600cc
۱۴ شهریور ۱۴۰۳زیاد طول نمیکشه.
علیرضا
۱۴ شهریور ۱۴۰۳فولکس بخاطر رسوای دیزل گیت چند صد میلیارد دلار جریمه شد بشدت دربازار امریکا منفور شد بازار دو دستی تقدیم ژاپنی ها کرد ، از سال ۲۰۲۰ که نسل جدید گلف معرفی شد دیگه فروش گلف مثل سابق نشد بازار اروپا به رقبای فرانسوی باخت
گاس فرینگ
۱۴ شهریور ۱۴۰۳این آمریکایی ها هم الکی حساسند اینجا اکسل ایکس فلان در میره میگن عوضش ایربگ پرده ای داشت جان سرنشین رو حفظ کرد دیزل گیت کیلو چنده دایی
علیرضا
۱۴ شهریور ۱۴۰۳دوست عزیز من عاشق تمام خودرو ها هست از نظر من هیچ خودرو اشغال مطلق نیست هر خودرو خوبی بدی داره ، شرکت فولکس واگن بخاطر فولکس بیتل به اینجا نرسید بخاطر سیاست اتحادیه اروپا به اینجا رسید فولکس در طول این ۸۰ سال هیچ ماشین نتونست بسازه که به اندازه بیتل موفق باشه خود بیتل هم یک اشغال به تمام بود یک خودرو ۴سیلندر هوا خنک موتور عقب که بخاطر طراحی احمقانه وزن بالا اگر بهش فشار میاوردی اتیش میگرفت
گاس فرینگ
۱۴ شهریور ۱۴۰۳کامنت من بیشتر کنایه به رویکرد منفعلانه مردم و رسانه ها بود
درسته بازار ایران محدوده ولی در رنج همون ایکس فلان کلی ماشین نو و دست دوم دیگه هم هستن حتی محصولات وطنی هم قراره بدن که حداقل نمایندگیش واسه تعویض چراغ عقب شش ماه علامت نمیکنه
morteza
۱۶ شهریور ۱۴۰۳😅😅😅😅😅
B
۱۴ شهریور ۱۴۰۳داداش خود فولکس مگه چقدر ارزش داره چندصد میلیارد دلار !! متوجه ای چی میگی؟
علیرضا
۱۴ شهریور ۱۴۰۳بله دوست عزیر ارزش شرکت فولکس واگن خیلی بیشتر از تویوتا تسلا با بیش از ۱۰ زیرمجموعه بزرگی مثل ائودی پورش اما هیچ خبر گزاری اخبار دقیقی از ارزش شرکت فولکس
javad-bmw
۱۴ شهریور ۱۴۰۳برنامههای الکتریکیسازی خودروسازان
این موضوع خیلی از برندهای بزرگ رو با سَر کوبید زمین ، و بعد از دیدن این که این موضوع فعلا سراب هست و زمان بیشتری برای پخته شُدَن این طرح لازمه ، دوباره به تنظیمات کارخانه برگشتن.
نمونش مرسدس و EQS مزخرفش
و هیوندای که داره برمیگرده به سمت ساخت هیبریدی که مقاله ش رو چند روز پیش پدال منتشر کرد.
(Ali(chevynova
۱۴ شهریور ۱۴۰۳بهترین زمانه که مثل شرکت هموطنش یعنی بنز ، سهامش رو به چینیها بفروشه
شرکتهای مثل لیفان یا چانگان گزینه های مناسبیه برای خرید سهامش
Mr AR
۱۴ شهریور ۱۴۰۳ممنونم واقعا خنده دار بود
لطفاً دوباره کامنت بگذارید 🙏🏻❤️
گاس فرینگ
۱۴ شهریور ۱۴۰۳چطوره مثل دوج بیاد محصولات چینی رو ریبج کنه؟ اون ترامپچی ریبج میکرد این بیاد بایدنچی مرکلچی چیزی ریبج کنه
کاربر
۱۴ شهریور ۱۴۰۳این بشر چقدر مقاومت میکنه در برابر فهمیدن…
نی نی
۱۴ شهریور ۱۴۰۳Mr ar نمی دونی و در شوتی و جهالت به سر می بری که قبلا بنز سهامش رو به شاه فروخت
پول این زباله سوخته و شیرابه کمک به ساخت جی واگن کرد
GMA
۱۶ شهریور ۱۴۰۳(Ali(chevynova
بهترین زمانه که آدم ها یاد بگیرند حرف یامفت نزنند
ممد ژانگولر
۱۴ شهریور ۱۴۰۳الان بهترین موقعست ایران بره ماشینهای تو انبار موندشو جارو کنه بیار ایران . ولی ی حسی بهم میگه اروپا داره آماده میشه برای شروع جنگ جهانی سوم .
ارسلان
۱۵ شهریور ۱۴۰۳جنگ جهانی سوم 😂 کی قراره با کی بجنگه ؟! اونی که جنگ جهانی دوم راه انداخت و اونی که شکستشون داد الان یه طرف اند….
مهیار
۱۷ شهریور ۱۴۰۳روسیه و چین با اروپا و آمریکا
کوروش
۱۴ شهریور ۱۴۰۳در ایران هم ایرانخودرو با ۵۵ هزار نیروی کار، ۵۰۰ هزار خودرو در سال تولید می کنه! بحث کیفیت هم که جای خود!
Mr.Lucifer
۱۴ شهریور ۱۴۰۳از اونجایی که پورشه به حد کافی رشد کرده و ارزشش بیشتر از فولکس واگن
هست الان بهترین فرصت برای پورشه هست از فولکس واگن جدا شه و سهامش رو عمومی کنه(مثل کاری که فراری برای جدا شدن از گروه فیات کرد)
B
۱۴ شهریور ۱۴۰۳مگه دست پورشه جدا شه مالک ۱۰۰ درصدیش فولکسه 😂😂 فیاتم سهام فراریشو فروخت فراری همینطوری نپرید بگه من دیگه تورو نمیخوام پس میرم 😂
Mr.Lucifer
۱۴ شهریور ۱۴۰۳اولا که فولکس واگن ۷۵درصد پورشه رو در اختیار داره دوما که فولکس واگن در تنگنا هست، برای حفظ بقای خودش هم که شده باید سهام پورشه رو بفروشه
پویان
۱۴ شهریور ۱۴۰۳عجیب نیست.
در چین که هر روز فروششون بدتر میشه.
اروپا هم فقط با زد و بند تونستن بمونن.
مجتبی خانی
۱۴ شهریور ۱۴۰۳بالاخره چینی ها همه شرکت های آلمانی رو له می کنند، و نشون می دن دنیا دسته کیه
Taha Ayoobi
۱۴ شهریور ۱۴۰۳آره حتما
Galant.VR4(JDM)
۱۵ شهریور ۱۴۰۳اها شما درست میگی منم مثل تو چینی سوار بودم خدارو نمیشناختم
قنداق
۱۵ شهریور ۱۴۰۳تاها و گالانت شاید المان نابود نشه اما اون کاربر نه از روی منطق جوک تعریف کردن که با علم دیدگاه گذاشته
johnmarston
۱۴ شهریور ۱۴۰۳دلیل اصلی تصمیم فولکسواگن برای تعطیلی کارخانهها میتواند عدم اطمینان به بازار خودروهای الکتریکی باشد. از زمانی که برنامههای الکتریکیسازی خودروسازان آغاز شد، فروش بسیاری از برندها کاهش پیدا کرده و گروه فولکسواگن که روی آیندهٔ تمام الکتریکی سرمایهگذاری بزرگی کرده، با مشکل مواجه شده است. در نیمهٔ نخست سال جاری، فروش خودروهای الکتریکی این شرکت در اروپا ۱۵.۲ درصد و در آمریکا ۱۵.۴ درصد کاهش پیدا کرده است.
دروغ چرا
خوشحالم که سرعقل اومدن و فهمیدن تمام الکتریکی (جاروبرقی) بدرد نمیخوره
تنها استفاده برقی این بود که کرهای ها و چینیها بیان عرض اندام کنن
قنداق
۱۵ شهریور ۱۴۰۳دیشب باید می گفتم . اون تی roc منو یاد بلیزر و شاسی بلند کروک نیسان انداخت شاید قشقایی بود
JaMsHiD_R1988
۱۵ شهریور ۱۴۰۳چیزی نیست دارن بازار رو دو دستی تقدیم فرانسوی ها و هموطن هاشون میکنن
mhasadollahi
۱۵ شهریور ۱۴۰۳این سیاست گذاری های مسخره سر خودرو های برقی داره همه ی شرکتا رو نابود میکنه
واقعا نمیفهممشون اصلا
بهادر
۱۶ شهریور ۱۴۰۳الان وقتشه پیش فروش بذاره و قرعه کشی و لاتاری راه بندازه ، ۲۳ هزار دلار بلوکه کنه ، بعدشم نگه چی میفروشم ، نگه چه مدلی ، دقیقا چند و حتی نگه چه رنگی عرضه میکنم ، بگه هر چی بود همون موقع به قیمت روز میدم بهتون. بعد هر چی ته انبار مونده رو بندازه به مردم. هم مردم آلمان یکم تو رنج دیگران شریک میشن ، هم دولت از پولای بلوکه شده استفاده میکنه ، هم تورم افسار گسیخته اروپا کنترل میشه:))) هم فولکس به نون و نوایی میرسه. تازه موکت صندوق عقب و آینه سایه بان و انجیل تو داشبورد رو هم آپشنال کنن. تازه ما هم صادر کننده پلتفرم اقتصادی میشیم و آلمان رو فتح میکنیم :)))
ALI.A.NLANSR
۱۷ شهریور ۱۴۰۳الان تنها دولت آلمان و اتحادیه اروپا میتونن به فولکس واگن کمک کنن مثل ۲۰۰۹ جنرال موتور
هرچند قوانین بیخود اتحادیه اروپا باعث صرف نظرشون بشه شاید