فولکس واگن

در اقدامی بی‌سابقه، فولکس‌واگن کارخانه‌های آلمان خود را تعطیل می‌کند

گروه فولکس‌واگن به‌منظور کاهش هزینه‌ها، در حال بررسی تعطیلی دو کارخانه خود در آلمان است که اتفاقی بی‌سابقهٔ در تاریخ این شرکت محسوب می‌شود.

گروه فولکس‌واگن در حال بررسی اقداماتی جدی برای کاهش هزینه‌ها است و طبق گزارش‌ها، این شرکت به دنبال تعطیلی دو کارخانهٔ خود در آلمان است یعنی چیزی که از زمان تأسیس شرکت قبل از جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۳۷ تاکنون سابقه نداشته است. به گزارش اتوکار، هم‌اکنون کارخانه‌های درسدن و اسنابروک به‌عنوان نامزدهای تعطیلی در حال بررسی هستند. در کارخانهٔ اسنابروک، پورشه کیمن و باکستر تولید می‌شود یعنی خودروهایی که به‌زودی کنار گذاشته خواهند شد. بااین‌حال، این تأسیسات ۱۰۵ هکتاری، فولکس‌واگن تی‌راک کابریولت را هم تولید می‌کند که محبوب‌ترین خودروی کانورتیبل غیرلوکس در اروپا محسوب می‌شود.

بااین‌حال، تی‌راک کابریولت هنوز هم خودروی پرفروشی به‌حساب نمی‌آید و در نیمهٔ نخست سال جاری تنها ۶,۱۱۰ دستگاه فروخته است. کارخانهٔ درسدن اما بسیار کوچک‌تر است. این کارخانه در سال ۲۰۰۲ برای تولید سدان پرچم‌دار فیتون افتتاح شد و در حال حاضر هاچ‌بک الکتریکی ID.3 را تولید می‌کند. علاوه بر ا تعطیلی این کارخانه‌ها، برنامهٔ امنیت شغلی فولکس‌واگن هم تحت بررسی است. این برنامه در سال ۱۹۹۴ ایجاد و برای جلوگیری از کاهش مشاغل تا سال ۲۰۲۹ طراحی شد. بااین‌حال، همان‌طور که انتظار می‌رود، اتحادیهٔ کارگری آلمان از هیچ‌کدام از این تصمیمات خوشحال نیست. مدیرعامل برند فولکس‌واگن «توماس شفر» در این رابطه به رسانه‌های آلمانی گفته است:

وضعیت بسیار متشنج است و نمی‌توان با اقدامات سادهٔ کاهش هزینه‌ها بر آن غلبه کرد.

عجیب اینکه خبر موردبحث در حالی منتشر شده است که گروه فولکس‌واگن در نیمهٔ نخست سال ۲۰۲۴ فروش مناسبی را تجربه کرده است. فروش این شرکت در بازار اروپا ۱.۹ درصد نسبت به سال ۲۰۲۳ افزایش پیدا کرده و فروش شرکت در بازار آمریکا هم ۳ درصد بیشتر شده است. اوضاع این گروه آلمانی در آمریکای جنوبی با رشد فروش ۱۵.۴ درصدی بسیار بهتر بوده اما در آسیا با کاهش فروش ۸.۲ درصدی مواجه شده است؛ بنابراین، دلیل اصلی تصمیم فولکس‌واگن برای تعطیلی کارخانه‌ها می‌تواند عدم اطمینان به بازار خودروهای الکتریکی باشد. از زمانی که برنامه‌های الکتریکی‌سازی خودروسازان آغاز شد، فروش بسیاری از برندها کاهش پیدا کرده و گروه فولکس‌واگن که روی آیندهٔ تمام الکتریکی سرمایه‌گذاری بزرگی کرده، با مشکل مواجه شده است. در نیمهٔ نخست سال جاری، فروش خودروهای الکتریکی این شرکت در اروپا ۱۵.۲ درصد و در آمریکا ۱۵.۴ درصد کاهش پیدا کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1236 ديدگاه)

    خب بفروشه به چینی ها.
    بهتر از این هست‌که کلی کارگر از نون خوردن بیوفتند‌.

    موافقم 9
    مخالفم 56
    1. مهراد

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (862 ديدگاه)

      چینی ها ترششون میکنه

      موافقم 38
      مخالفم 8
    2. amirkhanzadeh

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1033 ديدگاه)

      بنظرم قبل این پروژه برقی و سرمایه گذاری هنگفت باید با برنامه جلو می رفتند

      موافقم 10
      مخالفم 3
  2. RD 1600cc

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (425 ديدگاه)

    زیاد طول نمیکشه.

    موافقم 10
    مخالفم 15
  3. علیرضا

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (258 ديدگاه)

    فولکس بخاطر رسوای دیزل گیت چند صد میلیارد دلار جریمه شد بشدت دربازار امریکا منفور شد بازار دو دستی تقدیم ژاپنی ها کرد ، از سال ۲۰۲۰ که نسل جدید گلف معرفی شد دیگه فروش گلف مثل سابق نشد بازار اروپا به رقبای فرانسوی باخت

    موافقم 34
    مخالفم 18
    1. گاس فرینگ

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (351 ديدگاه)

      این آمریکایی ها هم الکی حساسند اینجا اکسل ایکس فلان در میره میگن عوضش ایربگ پرده ای داشت جان سرنشین رو حفظ کرد دیزل گیت کیلو چنده دایی

      موافقم 33
      مخالفم 9
      1. علیرضا

        ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (258 ديدگاه)

        دوست عزیز من عاشق تمام خودرو ها هست از نظر من هیچ خودرو اشغال مطلق نیست هر خودرو خوبی بدی داره ، شرکت فولکس واگن بخاطر فولکس بیتل به اینجا نرسید بخاطر سیاست اتحادیه اروپا به اینجا رسید فولکس در طول این ۸۰ سال هیچ ماشین نتونست بسازه که به اندازه بیتل موفق باشه خود بیتل هم یک اشغال به تمام بود یک خودرو ۴سیلندر هوا خنک موتور عقب که بخاطر طراحی احمقانه وزن بالا اگر بهش فشار میاوردی اتیش میگرفت

        موافقم 10
        مخالفم 26
        1. گاس فرینگ

          ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (351 ديدگاه)

          کامنت من بیشتر کنایه به رویکرد منفعلانه مردم و رسانه ها بود
          درسته بازار ایران محدوده ولی در رنج همون ایکس فلان کلی ماشین نو و دست دوم دیگه هم هستن حتی محصولات وطنی هم قراره بدن که حداقل نمایندگیش واسه تعویض چراغ عقب شش ماه علامت نمیکنه

          موافقم 6
          مخالفم 2
      2. morteza

        ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (7 ديدگاه)

        😅😅😅😅😅

    2. B

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (878 ديدگاه)

      داداش خود فولکس مگه چقدر ارزش داره چندصد میلیارد دلار !! متوجه ای چی میگی؟

      موافقم 20
      مخالفم 3
      1. علیرضا

        ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (258 ديدگاه)

        بله دوست عزیر ارزش شرکت فولکس واگن خیلی بیشتر از تویوتا تسلا با بیش از ۱۰ زیرمجموعه بزرگی مثل ائودی پورش اما هیچ خبر گزاری اخبار دقیقی از ارزش شرکت فولکس

        موافقم 5
        مخالفم 12
  4. javad-bmw

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (219 ديدگاه)

    برنامه‌های الکتریکی‌سازی خودروسازان
    این موضوع خیلی از برندهای بزرگ رو با سَر کوبید زمین ، و بعد از دیدن این که این موضوع فعلا سراب هست و زمان بیشتری برای پخته شُدَن این طرح لازمه ، دوباره به تنظیمات کارخانه برگشتن.
    نمونش مرسدس و EQS مزخرفش
    و هیوندای که داره برمیگرده به سمت ساخت هیبریدی که مقاله ش رو چند روز پیش پدال منتشر کرد.

    موافقم 16
    مخالفم 4
  5. (Ali(chevynova

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (7387 ديدگاه)

    بهترین زمانه که مثل شرکت هموطنش یعنی بنز ، سهامش رو به چینیها بفروشه
    شرکتهای مثل لیفان یا چانگان گزینه های مناسبیه برای خرید سهامش

    موافقم 15
    مخالفم 53
    1. Mr AR

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (31 ديدگاه)

      ممنونم واقعا خنده دار بود
      لطفاً دوباره کامنت بگذارید 🙏🏻❤️

      موافقم 23
      مخالفم 9
    2. گاس فرینگ

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (351 ديدگاه)

      چطوره مثل دوج بیاد محصولات چینی رو ریبج کنه؟ اون ترامپچی ریبج می‌کرد این بیاد بایدنچی مرکلچی چیزی ریبج کنه

      موافقم 29
      مخالفم 6
    3. کاربر

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (68 ديدگاه)

      این بشر چقدر مقاومت میکنه در برابر فهمیدن…

      موافقم 21
      مخالفم 3
    4. نی نی

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (724 ديدگاه)

      Mr ar نمی دونی و در شوتی و جهالت به سر می بری که قبلا بنز سهامش رو به شاه فروخت
      پول این زباله سوخته و شیرابه کمک به ساخت جی واگن کرد

      موافقم 6
      مخالفم 14
    5. GMA

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (849 ديدگاه)

      (Ali(chevynova
      بهترین زمانه که آدم ها یاد بگیرند حرف یامفت نزنند

      موافقم 2
      مخالفم 1
  6. ممد ژانگولر

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (4149 ديدگاه)

    الان بهترین موقعست ایران بره ماشینهای تو انبار موندشو جارو کنه بیار ایران . ولی ی حسی بهم میگه اروپا داره آماده میشه برای شروع جنگ جهانی سوم .

    موافقم 17
    مخالفم 7
    1. ارسلان

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (401 ديدگاه)

      جنگ جهانی سوم 😂 کی قراره با کی بجنگه ؟! اونی که جنگ جهانی دوم راه انداخت و اونی که شکستشون داد الان یه طرف اند….

      موافقم 9
      مخالفم 2
      1. مهیار

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (26 ديدگاه)

        روسیه و چین با ار‌وپا و آمریکا

  7. کوروش

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (56 ديدگاه)

    در ایران هم ایران‌خودرو با ۵۵ هزار نیروی کار، ۵۰۰ هزار خودرو در سال تولید می کنه! بحث کیفیت هم که جای خود!

    موافقم 11
    مخالفم 3
  8. Mr.Lucifer

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (36 ديدگاه)

    از اونجایی که پورشه به حد کافی رشد کرده و ارزشش بیشتر از فولکس واگن
    هست الان بهترین فرصت برای پورشه هست از فولکس واگن جدا شه و سهامش رو عمومی کنه(مثل کاری که فراری برای جدا شدن از گروه فیات کرد)

    موافقم 12
    مخالفم 4
    1. B

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (878 ديدگاه)

      مگه دست پورشه جدا شه مالک ۱۰۰ درصدیش فولکسه 😂😂 فیاتم سهام فراریشو فروخت فراری همینطوری نپرید بگه من دیگه تورو نمیخوام پس میرم 😂

      موافقم 9
      مخالفم 3
      1. Mr.Lucifer

        ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (36 ديدگاه)

        اولا که فولکس واگن ۷۵درصد پورشه رو در اختیار داره دوما که فولکس واگن در تنگنا هست، برای حفظ بقای خودش هم که شده باید سهام پورشه رو بفروشه

        موافقم 4
        مخالفم 3
  9. پویان

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (827 ديدگاه)

    عجیب نیست.
    در چین که هر روز فروششون بدتر میشه.
    اروپا هم فقط با زد و بند تونستن بمونن.

    موافقم 5
    مخالفم 6
  10. مجتبی خانی

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (48 ديدگاه)

    بالاخره چینی ها همه شرکت های آلمانی رو له می کنند، و نشون می دن دنیا دسته کیه

    موافقم 9
    مخالفم 23
    1. Taha Ayoobi

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (4379 ديدگاه)

      آره حتما

      موافقم 9
      مخالفم 3
    2. Galant.VR4(JDM)

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1177 ديدگاه)

      اها شما درست میگی منم مثل تو چینی سوار بودم خدارو نمیشناختم

      موافقم 8
      مخالفم 2
      1. قنداق

        ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (724 ديدگاه)

        تاها و گالانت شاید المان نابود نشه اما اون کاربر نه از روی منطق جوک تعریف کردن که با علم دیدگاه گذاشته

  11. johnmarston

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (151 ديدگاه)

    دلیل اصلی تصمیم فولکس‌واگن برای تعطیلی کارخانه‌ها می‌تواند عدم اطمینان به بازار خودروهای الکتریکی باشد. از زمانی که برنامه‌های الکتریکی‌سازی خودروسازان آغاز شد، فروش بسیاری از برندها کاهش پیدا کرده و گروه فولکس‌واگن که روی آیندهٔ تمام الکتریکی سرمایه‌گذاری بزرگی کرده، با مشکل مواجه شده است. در نیمهٔ نخست سال جاری، فروش خودروهای الکتریکی این شرکت در اروپا ۱۵.۲ درصد و در آمریکا ۱۵.۴ درصد کاهش پیدا کرده است.
    دروغ چرا
    خوشحالم که سرعقل اومدن و فهمیدن تمام الکتریکی (جاروبرقی) بدرد نمیخوره
    تنها استفاده برقی این بود که کره‌ای ها و چینی‌ها بیان عرض اندام کنن

    موافقم 10
    مخالفم 1
  12. قنداق

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (724 ديدگاه)

    دیشب باید می گفتم . اون تی roc منو یاد بلیزر و شاسی بلند کروک نیسان انداخت شاید قشقایی بود

  13. JaMsHiD_R1988

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2796 ديدگاه)

    چیزی نیست دارن بازار رو دو دستی تقدیم فرانسوی ها و هموطن هاشون میکنن

  14. mhasadollahi

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (63 ديدگاه)

    این سیاست گذاری های مسخره سر خودرو های برقی داره همه ی شرکتا رو نابود میکنه
    واقعا نمیفهممشون اصلا

  15. بهادر

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    الان وقتشه پیش فروش بذاره و قرعه کشی و لاتاری راه بندازه ، ۲۳ هزار دلار بلوکه کنه ، بعدشم نگه چی میفروشم ، نگه چه مدلی ، دقیقا چند و حتی نگه چه رنگی عرضه میکنم ، بگه هر چی بود همون موقع به قیمت روز میدم بهتون. بعد هر چی ته انبار مونده رو بندازه به مردم. هم مردم آلمان یکم تو رنج دیگران شریک میشن ، هم دولت از پولای بلوکه شده استفاده می‌کنه ، هم تورم افسار گسیخته اروپا کنترل میشه:))) هم فولکس به نون و نوایی میرسه. تازه موکت صندوق عقب و آینه سایه بان و انجیل تو داشبورد رو هم آپشنال کنن. تازه ما هم صادر کننده پلتفرم اقتصادی میشیم و آلمان رو فتح میکنیم :)))

  16. ALI.A.NLANSR

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (117 ديدگاه)

    الان تنها دولت آلمان و اتحادیه اروپا میتونن به فولکس واگن کمک کنن مثل ۲۰۰۹ جنرال موتور

    هرچند قوانین بیخود اتحادیه اروپا باعث صرف نظرشون بشه شاید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا