فولکسواگن از کانسپت ای-گلف تاچ پرده برداشت. این کانسپت به تکنولوژی هوشمندی مجهز شده است که کنترل خودروهای تولیدی فولکسواگن را با ایماواشاره ممکن میسازد.
این کمپانی که سال گذشته در نمایشگاه CES گلف آر تاچ با قابلیت کنترل اشارهای را معرفی کرده بود امسال با پیشرفت مناسبی این تکنولوژی را به مرحلهی تولید نزدیکتر کرده است. در معرفی این محصول اشاره شد که بهزودی یک خودروی کامپکت تولیدی به این تکنولوژی مجهز میشود اما فولکسواگن دقیقاً مشخص نکرد که این تکنولوژی کنترل اشارهای چه زمانی بر روی این خودروی کلاس C نصب میشود. درهرحال بهاحتمال زیاد این سیستم را بر روی فیسلیفت گلف در ماههای پایانی سال ۲۰۱۶ خواهیم دید.
تکنولوژی ای-گلف تاچ به همراه آخرین سیستم اطلاعات و سرگرمی فولکسواگن یعنی MIB infotainment و با نمایشگری ۹.۲ اینچی با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۶۴۰ پیکسل ارائه میشود. این صفحهنمایش قابل تنظیم است و راننده میتواند صفحهنمایش را مطابق با عملکرد و دسترسی سریعتر به کارهای معمول تنظیم کند. همانطور که انتظار داشتیم پشتیبانی از درگاههای ارتباطی آندروید اتو، اپل کارپلی و میرورلینک در سیستم اطلاعات و سرگرمی باعث شده که همگامسازی خودرو با گوشیهای هوشمند بهسادگی انجام شود.
باید به این نکته هم اشاره داشته باشیم که ای-گلفتاچ به آخرین مدل کنترل کلامی فولکسواگن هم تجهیز شده است. این سیستم حالا بهتر از قبل عمل میکند و پاسخ دستورات کلامی را بر روی نمایشگر نشان میدهد. فولکسواگن اعلام کرده است که از اوایل تابستان این سیستم بر روی خودروهای تولیدی اروپا قرار میگیرد.
کانسپت موجود در نمایشگاه CES مجهز به شارژر وایرلس بود. این سیستم هم با شارژ القایی، تلفن همراههای مجهز به این تکنولوژی را شارژ میکند. پیشرفتهایی هم در این سری دیده میشود که شارژ وایرلسی برای سرنشینان عقب و انتقال اطلاعات حین شارژ با سرعت بالا از طریق درگاه USB نوع C نمونههایی از این پیشرفتها هستند.
یک ویژگی دیگری که توجه ما را بهسوی خود جلب کرد سیستم شخصیسازی جدید این کانسپت بود. این سیستم با نام Personalization 2.0 به راننده اجازه میدهد که تنظیمات فردی خودش را بر روی اکانتش در فضای ابری ذخیره کند. این رویه که از طریق شناسه اینترنتی خودرویی فولکسواگن صورت میگیرد به راننده اجازه میدهد که این تنظیمات ذخیرهشده را بر روی خودروی دیگری اجرا کند.
درنهایت، سیستم سرگرمی صندلیهای عقب هم با نسل سوم مدیا کنترل فولکسواگن مدیریت میشود و دسترسی به تنظیمات و کارهای درون خودرو را از طریق تبلت مهیا میکند.
کانسپت ای-گلفتاچ در حال حاضر در کنار باد-ای کانسپت شرکت فولکسواگن در نمایشگاه CES به نمایش گذاشته شده است.
امیر.عارف
۱۷ دی ۱۳۹۴گذشته از حشیه هایی که برای گلف وجود داره ماشینهایی خوبی میزنه من یه دونه داشتم زمانی که تازه پژو 405اومده بود تو مسافرتهایی که با دوستان میرفتیم مخصوصا تابستان پژوها در مقابل گلف حرفی برای گفتن نداشتن زمانی که کولر میگرفتیم که دیگه هیچی(بدون تعصب به برند خاص)
mohammad
۱۷ دی ۱۳۹۴فقط پراید…..کولر که میگیری انگار نمیگیری!(بدون تعصب به برند خاص)
me84
۱۷ دی ۱۳۹۴ما هم یدونه 1977 آلبالویی داشتیم. هنوزم وقتی صحبت میشه پدرم از هندلینگش کلی تعریف و تمجید میکنه. نصف ایرانم رفتیم باهاش گشتیم تو راه و بیراهه ، آخ نمیگفت. هیچوقت تو راه نذاشتمون.
یاد اون روزا بخیر، چه دل خوشی داشتیم، چقدر میرفتیم مسافرت.
الانم ماشین داریم اما کو دل خوش.
احمد باقری
۱۷ دی ۱۳۹۴کلا ماشینهای بدی نمیزنه.
ali ayat
۱۷ دی ۱۳۹۴دیگه جستر هم اومد تو خودرو چهار روز دیگه میشینی تو ماشین(البته به غیر از ایران خودرو وو)یارو یهو با مشت میاد توصورتت یا میزنه با پا تو دلت میگی چته چکار داری میکنی میگه هیچی میخوام بزنم آهنگ بعدی
sina
۱۸ دی ۱۳۹۴سرعت پیشرفت تکنولوژی سری تر از پلک زدن انسان
shahab
۱۸ دی ۱۳۹۴فک میکنم بعد از اون دردسری که برای فولکس درست شد دارن با تمام توان پیش میرن برای جبرانش