جتا که بهتازگی به برند اقتصادی فولکسواگن برای بازار چین تبدیل شده است، کراساوور VS5 را بهعنوان اولین محصول خود راهی بازار این کشور کرده است. این خودرو که توسط جوینت ونچر فولکسواگن-فاو در کارخانهٔ چنگدو تولید میشود، در اصل نسخهٔ ریبج شدهٔ (تغییر برند دادهشده) سئات آتکا است. این کراساوور کامپکت ۴,۴۱۹ میلیمتر طول، ۱,۸۴۱ میلیمتر عرض و ۱,۶۱۶ میلیمتر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن برابر با ۲,۶۳۰ میلیمتر است.
بنابراین ابعاد جتا VS5 تقریباً با سئات آتکا و اشکودا کاروک یکسان است که البته تعجببرانگیز نیست زیرا هر سهٔ این کراساوورها روی پلتفرم MQB فولکسواگن ساخته شدهاند. VS5 در چین با یک پیشرانهٔ ۱.۴ لیتری چهار سیلندر بنزینی توربوشارژ عرضه میشود که ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال این نیرو بهصورت استاندارد توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی صورت میگیرد اما امکان سفارش یک نمونهٔ شش سرعتهٔ اتوماتیک هم وجود دارد که ساخت شرکت آیسین است.
نکتهٔ جالب اینکه سئات آتکا در اروپا با پیشرانههای مختلفی مثل ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ TSI و گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه عرضه میشود اما بهاحتمالزیاد به خاطر کاهش قیمت، فولکسواگن در VS5 از این گزینهها استفاده نکرده و آنها را با نمونههای ارزانقیمتتری جایگزین کرده است چراکه این غول خودروسازی آلمانی با برند جتا در چین خریداران خودرو اولی را هدف قرار داده و به همین دلیل سعی دارد قیمت محصولات این برند را تا حد امکان پایین نگه دارد. به همین دلیل است که قیمت VS5 از ۸۹,۸۰۰ یوآن (۱۳,۰۰۰ دلار) آغاز شده و در بالاترین نسخه به ۱۱۹,۸۰۰ یوآن (۱۷,۴۰۰ دلار) میرسد.
به گفتهٔ فولکسواگن-فاو، این اولین کراساوور ساخت آلمان است که قیمتی زیر ۱۰۰ هزار یوآن دارد. برند جتا در چین شبکهٔ توزیع خودش را دارد و تا پایان امسال بیش از ۲۰۰ نمایندگی را در این کشور افتتاح خواهد کرد. تحویل اولین نمونههای VS5 به خریداران نیز از ماه سپتامبر آغاز خواهد شد. بعد از این کراساوور، مدل بزرگتر VS7 (نسخهٔ هفتنفرهٔ VS5 که بهاحتمالزیاد بر اساس سئات تاراکو ساخته میشود) و سدان کامپکت VA3 (نسخهٔ ریبج شدهٔ فولکسواگن جتا) هم به سبد محصولات برند جتا اضافه خواهد شد.
AMANTE
۸ مرداد ۱۳۹۸هر جور حساب کنی این ماشین خوبه.
پشتوانه فولکس واگن.
ظاهر زیبا و شیک.
هندلینگ و سواری خوب، با احتساب به اینکه نسخه ی ریبج شده ای سئات اتکا است.
موتور با قدرت مناسب.
قیمت بسیار رقابتی در چین.
و…..
مزدا
۸ مرداد ۱۳۹۸خدایش با این قیمت خیلی عالی هست.
رگه های آلمانی تو همه جای ماشین دیده میشه
موتور خیلی خوبی داره .
رضا
۸ مرداد ۱۳۹۸این فاو هم کاری کرد طراحی های فولکس واگن از چشممون بیفته. از بس که روی فولکس کپی کرد
-
۸ مرداد ۱۳۹۸حتی با پول بی ارزش ما هم فوق العادس
از یه استپ وی که مفت نمیارزه ارزون تره
رامتین
۸ مرداد ۱۳۹۸این محصول میتونه وارد کشور بشه؟ 100 هزار یوآن قیمت عالی ای هست. آریزو5 تقریبا با 95000 یوآن وارد کشور شد که در برابر این صفر مطلقه. موتور این خودرو هم دقیقا موتور ساخت فولکس که در جتای نسخه اصلی هم استفاده میشه.
me84
۸ مرداد ۱۳۹۸.
اون چینیهای خوشبخت تو عکسها رو نگاه کنید.
ماشین اولیشون اینه.
حالا پی به میزان بدبختی خودمون ببریم که ماشین اولیمون پراید صفر “””بود””” الان دیگه اونم برای خیلیها از دسترس خارج شده
موتور هوندا 125 تکنولوژی 40 سال پیش با قطعات چینی درجه3 صفرش دور و بر 8 تومن شده با حقوق پایه 1800.
لعنت به اونی که هنوز به یه چیزایی تو این سیستم اعتقاد داره.
پویان
۱۰ مرداد ۱۳۹۸کدوم خوشبخت!! به جای اینکه مال خودشون رو سوار بشن مجبورن پول بریزن تو جیب خارجی ها
نیما
۸ مرداد ۱۳۹۸قیمت پایه 13000 دلار با دلار 15 حساب کنید میشه 195 میلیون. حدودا قیمت استپ وی.
مانی
۹ مرداد ۱۳۹۸چقدر خوش قیمته لامصب
نوید جهرمی
۹ مرداد ۱۳۹۸فولکس، اینو بیار ایران دوبرابر گرونتر بفروش. ما هم قول میدیم بریم تو صف ازت بخریم. اگه بدونی چه مردم خوبی هستیم ما.
،r
۲ شهریور ۱۳۹۸یعنی میشه با یه قیمت معقولی بیاد تو ایران ما هم بشه بخریم؟???