فولکس واگن

فولکس‌واگن برای نجات خود تنها یک یا دو سال فرصت دارد

به گفتهٔ مدیر مالی گروه فولکس‌واگن، به دلیل کاهش فروش خودرو در اروپا و چین، این شرکت برای کاهش هزینه‌ها و نجات خود تنها یک یا دو سال فرصت دارد.

فولکس‌واگن این روزها شرایط خوبی ندارد. چند روز پیش خبر رسید که این شرکت در اقدامی بی‌سابقه، قصد تعطیلی دو کارخانهٔ خود در آلمان را دارد. حال نیز مدیر مالی گروه فولکس‌واگن «دکتر آرنو آنتلیتز» در جلسه‌ای در دفتر مرکزی این شرکت در ولفسبورگ با حضور دیگر مدیران گروه مثل اولیور بلوم و همین‌طور هزاران کارگر خشمگین و نگران از برنامهٔ شرکت برای تعطیلی کارخانه‌ها، اظهاراتی داشت که نشان از وخامت اوضاع این خودروسازان بزرگ آلمانی دارد. وی در این جلسه گفته است فولکس‌واگن تنها یک یا شاید دو سال فرصت دارد تا اوضاع را برای برند اصلی خود تغییر دهد.

آنتلیتز به حضار توضیح داد که بازار اروپا از زمان شیوع بیماری کرونا کاهش پیدا کرده و بعید است که به این زودی‌ها به سطح قبل از کرونا بازگردد. این کاهش تقاضا بدین معنا است که فولکس‌واگن هرسال حدود ۵۰۰ هزار دستگاه خودروی کمتری خواهد فروخت و حداکثر دو سال فرصت دارد تا تولید و هزینه‌ها را کاهش دهد. به گزارش رویترز، در جلسهٔ ولفسبورگ با مدیران شرکت، حدود ۲۵ هزار کارگر حاضر بودند و به خاطر احتمال تعطیلی کارخانه‌ها بشدت ابراز ناراحتی کردند. حتی اتحادیهٔ کارگری آلمان احتمال اعتصاب کارگران را در اعتراض به این تصمیم مطرح کرده است. در دههٔ ۹۰، توافقنامه‌ای شکل گرفت که امنیت شغلی کارگران گروه فولکس‌واگن را تا سال ۲۰۲۹ تضمین می‌کرد اما مقامات این گروه اظهار داشته‌اند که تغییر بازار اروپا نیازمند کاهش قابل‌توجه هزینه‌ها است.

در همین حال، شورای کار فولکس‌واگن، از مدیران شرکت به دلیل کوتاهی در انجام وظایف خود انتقاد کرد. رئیس هیئت‌مدیرهٔ شرکت نیز در سخنرانی خود در این جلسه، هیئت‌مدیره را به عدم تمرکز روی فعالیت اصلی و وادار کردن کارکنان به انجام هزینه‌های اشتباه متهم کرد. در همین حال، اروپا تنها منطقه‌ای نیست که فولکس‌واگن را دچار مشکل کرده و اولیور بلوم، مدیرعامل شرکت در جلسهٔ ولفسبورگ گفته است دیگر هیچ پولی از چین نمی‌آید. اشارهٔ وی به چالش‌های فولکس‌واگن برای رقابت با خودروهای الکتریکی فراوان و ارزان‌قیمت چینی در بازاری است که زمانی برای شرکت آلمانی میلیاردها دلار سود به همراه داشت. در سه‌ماههٔ دوم امسال، هرچند فروش فولکس‌واگن در اروپا و آمریکا اندکی افزایش پیدا کرده اما در آسیا با کاهش فروش ۸.۲ درصدی مواجه شده که ناشی از عملکرد ضعیف در بازار چین است.

علاوه بر این، فروش خودروهای الکتریکی این شرکت در اروپا نیز کاهشی ۱۵.۲ درصدی داشته و با توجه به اینکه فولکس‌واگن بشدت به برندهای خود برای حرکت به سمت الکتریکی‌سازی فشار می‌آورد، این اعداد نشان از آینده‌ای دشوار دارند. به همین دلیل، بلوم اظهار داشته است که از دست رفتن چند شغل در امروز می‌تواند مانع از حذف چندین برابری در فردا شود. وی در ادامه گفته است:

صنعت خودرو در عرض چند سال از لحاظ تعداد فروش بشدت تغییر کرده است. ما باهم اقدامات مناسبی را برای سودآوری بیشتر اجرا خواهیم کرد. ما فولکس‌واگن را به جایی که به آن تعلق دارد هدایت می‌کنیم. این مسئولیت همهٔ ما است

سخنگوی گروه فولکس‌واگن نیز افزوده است:

ما مدتی است که بیش از آنچه در این برند به دست می‌آوریم پول خرج کرده‌ایم که این نمی‌تواند در درازمدت خوب پیش برود. فروش خودرو در بازار اروپا حدود دو میلیون دستگاه نسبت به قبل از دوران کرونا کاهش پیدا کرده و ما به‌عنوان بزرگ‌ترین خودروساز اروپا که یک‌چهارم از بازار این قاره را در اختیار داریم، نیم میلیون دستگاه معادل تولید دو کارخانه کمتر می‌فروشیم. این ربطی با محصولات ما ندارد بلکه بازار دیگر وجود ندارد. ما باید بهره‌وری را افزایش و هزینه‌ها را کاهش دهیم. هنوز یک یا شاید دو سال فرصت داریم تا اوضاع را تغییر دهیم و باید از این زمان استفاده کنیم

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰۹ دیدگاه‌ها

  1. سبحان

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (321 ديدگاه)

    لابی کنید
    چینی هارو تحریم کنید از اروپا بندازید بیرون
    روی بازار جین کمتر تمرکز کنید
    برند های ضرر ده رو بفروشید
    مدل های کم فروش از رده خارج کنید
    هزینه های جانبی توسعه رو کاهش بدید
    قطعا موفق میشید
    این کار امریکایی ها سال هاس انجام میدن و تا حدودی جواب داده

    موافقم 66
    مخالفم 43
    1. datsun

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3961 ديدگاه)

      با پولی که دولت آمریکا به خودروسازیش تزریق کرد صنعت خودرو که هیچ میشد یه کشور کوچیک رو هم از ورشکستگی نجات داد

      موافقم 72
      مخالفم 20
      1. R@min

        ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (2057 ديدگاه)

        جی ام فکر کنم ۱۱ میلیارد بود و فورد هم ۵ میلیارد ، با این رقم کشور می شه ساخت ؟

        موافقم 46
        مخالفم 20
        1. Amir Machine

          ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1279 ديدگاه)

          دیگه از کسی که ساخته شدن لندکروزر ار روی جیپ رو کتمان میکنه بیش از این توقعی نیست رامین جان

          موافقم 24
          مخالفم 27
        2. datsun

          ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3961 ديدگاه)

          https://en.m.wikipedia.org/wiki/General_Motors_Chapter_11_reorganization
          این صفحه رو مطالعه کنید
          امیر ماشین بررو تو افق

          موافقم 20
          مخالفم 7
        3. datsun

          ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3961 ديدگاه)

          چند ده برابر ۱۱ میلیارد دلار بود ۱۱ میلیارد فقط باراک اوباما تو یک دوره کمک کرد برو بودجه و هزینه ها خیلی از کشورها رو ببین، ببین ۱۱ میلیارد دلار یعنی چی،

          موافقم 36
          مخالفم 11
        4. بهزاد

          ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (2546 ديدگاه)

          رامین جان و سایر دوستان با اجازه یک اشاره ی کوچکی به اتفاقات بحران اقتصادی ۲۰۰۹ داشته باشیم؛
          در اون سال دولت آمریکا برای نجات و سر و سامان دادن به شرکت ها و موسسات درگیر با بحران در کل حدود ۴۲۰ میلیارد کمک ارائه میکنه که سهم کل صنعت خودرو حدود ۸۰ میلیارد دلار بود و عملا دولت سهام دار اصلی اونها شد و بعد از روند بازیابی و ریکاوری اقتصاد، سهام های دولتی فروخته میشه که در کل تا چند سال بعد حدود ۴۳۲ میلیارد دلار به خزانه بر میگرده ولی زیان دولت در بخش خودرو حدود ۱۲ میلیارد دلار برآورد شده اما در کل با مالیاتهایی که وضع شد دولت آمریکا و فدرال نتنها زیان ندادن بلکه بیش از ۱۰ میلیارد دلار بیش از کمک ها پول به خزانه برگشت.
          رامین جان اون عدد مثلا ۱۱ یا ۱۲ میلیاردی که بسیاری از سایت ها اعلام میکنند زیان دولت از کمک های مالی به خودروسازان هست ولی کمک اولیه دولتی حدود ۸۰ میلیارد دلاره که فقط به مثلا فورد و کرایسلر و GM نبوده و بسیاری از قطعه سازان و عوامل فعال در خودروسازی هم شاملش میشده.

          موافقم 43
          مخالفم 3
        5. R@min

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (2057 ديدگاه)

          ممنون بهزاد و داستون عزیز ❤️ یه سری ارقام از دوران یادم مونده بود. البته مقایسه بودجه کشورها مسئله درستی نیست شما باید چند ده پارامتر کنار هم بزاری.

          راستی حالا که ریپلای زدی بنظرت فولکس و تویوتا هم مثل فورد و جی ام درگیر اتفاقات بازار چین میشن و از بازارشون کنار می کشن ؟؟ داستان جوینت ونچر و باج فناوری انگار داره سر تویوتا و فولکس هم اومده.

          بنظر خودم دیگه خودروسازی بقولی دامستیک شده و بازار برندها کوچک و منحصر به کشور خودشون یا کشورهای متحد المنافع محدود میشه.

          موافقم 8
          مخالفم 2
        6. (Ali(chevynova

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (7387 ديدگاه)

          بهترین راه اونکه مثل بنز سهامش رو بفروشه به چینی ها
          خودروسازان اروپایی سالهاست تحت حمایت اتحادیه اروپا جولان دادن ولی از ۲۰۱۷ که سهام بنز رو جیلی خرید داستان عوض شد

          موافقم 10
          مخالفم 36
        7. SMS

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (581 ديدگاه)

          یه کارخونه تو ایران تاسیس کنه راحت موفق می شه 😂

          موافقم 32
          مخالفم 1
        8. بهزاد

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (2546 ديدگاه)

          رامین جان مشکل بازار چین سوای دخالت های شدید دولت که فکر نکنم زیاد دوام داشته باشه عدم عرضه مدلهای برقی و هیبرید ست.
          تا الان برنامه جامعه ای از فورد در چین ندیدم اما تویوتا و vw و هوندا و نیسان در آینده قراره مدلهای مخصوص چین که در خود چین توسعه داده شده و برقی و هیبرید هستند تولید کنند و فعلا چینی های رقبای خوبی ندارند ولی احتمالا در آینده ای نزدیک رقبا عملکرد بهتری داشته باشند.

          موافقم 12
          مخالفم 1
        9. R@min

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (2057 ديدگاه)

          بهزاد

          فورد و جی ام که برنامه ای ندارن کارشون کردن و بازار از دست دادن، آینده فولکس و تویوتا هم شبیه اون دو تا میشه ؟؟ هر چند خودم مطمئنم فولکس و تویوتا هم در آینده نزدیک بازارشون کوچک میشه.

          موافقم 3
          مخالفم 1
        10. فرشاد

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (10 ديدگاه)

          استاد رامین شما که ریاضیت خوبه پس هزاران میلیارد دلاری که وقف انرژی هسته ای شد تو کشور خودمون و هنوز یه نیروگاه برق هسته ای نداریم چیه با پولی که اینا خرج کردن که میشد 100 تا کشور ساخت تورو خدا دهن وا میکنید یکم قبلش فکر کنید

          موافقم 5
          مخالفم 2
        11. A.m.A

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (145 ديدگاه)

          😂😂😂نهایتا میشهه دوتا ناو هواپیما بر ساخت که تو سایت در مورد هزینه هاش هست

          موافقم 1
          مخالفم 1
        12. میلاد . فقط آلمان . فقط بنز .

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود . خیلی ها از روی تعصب نمی‌خوان قبول کنند نسل اول لندکروز از کجا و از روی چه پلتفرمی بوده . هی روزگار

        13. امید

          ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (19 ديدگاه)

          اندازه ۱۴ میلیارد دلاری نشد که ایران‌خودرو از مردم بلوکه کرده

      2. mehran911

        ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (2118 ديدگاه)

        @datsun

        In total, GM received $52 billion from the U.S. government, but only $6.7 billion of this amount was considered a loan.
        در مجموع ۵۲ میلیارد دلار
        کشور کوچیک نه بزرگاش رو هم میشد نجات داد

        موافقم 24
        مخالفم 6
        1. Amir Machine

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1279 ديدگاه)

          datsun
          نیازی به تو افق رفتن نیست عزیزم
          من حرفی که منطق و سند داشته باشه رو قبول میکنم، این تویی که اگه صدتا سند و لینک هم بیارم باز حرف خودتو میزنی
          در ضمن، همونطور که دوستمون بهزاد گفت، تمام کمکی که به خودروسازی آمریکا شد بعدا به دولت برگشت

          موافقم 6
          مخالفم 16
        2. datsun

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3961 ديدگاه)

          من جای تو بودم دیگه تو این پست کامنت نمیزاشتم اون قضیه لندکروز نسل اول هم که پدال یه پست کامل گذاشته بود تنها اشتراکش با جیپ شباهت ظاهری بود اونم تو اون زمان یه چیز عادی بود اکثر ماشینها شبیه هم بودن اگه با منطق تو بخای حساب کنی ظاهر جیپ هم کپی ماشینهای دیگه بود،

          موافقم 12
          مخالفم 5
        3. NAVID@@98

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (773 ديدگاه)

          لندکروز قدیم رو خود ژاپنی ها گفتن از رو جیپ ساخته شده بعد این داتسون متعصب میخواد تاریخ رو انکار کنه د..ند دیگه !!!!!!
          خودشون حتی اسم جیپ رو هم روش گذاشته بودن که بعد دیدن داره داستان میشه ترکیبی از اسم لندروور رو انتخاب کردن که اونم از رو لندروور گرفته شده از اسمش تا شاسی و خودش بر اساس جیپ بوده
          اولین خودرو های آفرودر چهار چرخ محرک قابل که قابلیت آفرود بالایی داشته همین جیپ بوده پس مهم نی دیگه کی چی ساخته مهم اینه که اول جیپ بوده و برتر هم بوده
          د ب..ز !!!!!!!!!!!
          جیپ همون یه مدل هم نزده انواع . اقسام داشته مثل jeep kaiser m715 که اون زمان خیلی بزرگتر از جیپ و لندکروز های قبلی و سری ۷۰ الان هم هست سنگین تر هم هس همون مدل رو اگه تولیدشو ادامه میدا یه وی ۸ میزاشت رو فقط بروز رسانی های جزئی میکرد همین فرمول و ترکیب ۱۱۱۰۰ تا لنکروز رو میزاره تو جیبش چه برسه به سایر خود الان اروپا آمریکایی ها که ای لنکروز به گرد پاشون نمیرسه قابل مقایسه نی باشون اون ترکیبات کجا این کجا همینم از همونا که همینم همون که گفتم پس … بدو !!!!!!

          موافقم 5
          مخالفم 10
        4. Amir Machine

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1279 ديدگاه)

          رامین
          فورد که خیلی وقته بازار چین رو از دست داده ولی GM هنوز اوضاعش بد نیست نسبتاً
          بخش عمده‌ای از فروش کادیلاک و بیوک تو چینه و شورلت هم مدل‌های اختصاصی زیادی برای چین داره
          جوینت ونچر با سایک و برندهای وولینگ و بائوجون هم هستن
          GM تو سه ماهه دوم امسال تو چین 373 هزار دستگاه فروخته و برای مقایسه، فروش گروه فولکس واگن تو همین مدت 651 هزارتا بوده

          موافقم 5
          مخالفم 1
        5. حسین

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1157 ديدگاه)

          ایمان 99 یجوری جیپ جیپ راه انداختی انگار نمی دونیم جیپ همونیه که سرعت 100 به بالا زهوارش در میره و همه جاش به لرزه در میاد. یاد اون پست پدال همبخیر که رقابت آفرود بین رانگلر و لندکروز سری هفتاد گذاشتن جیپ تحقیر شد. آفرودرهای حرفه ای و واقعی همخ تویوتا استفاده می کنن اون پهلوون پنبه آمریکایی افرود واقعی بره بعدش جاش همون تعمیرگاه و اوراقیه نهایتا. همونطور که ثابت شد ژاپن در همه چیز اول و بهترین هست و کسی حرف غیر منطق بزنه جوابش رو میدیم. بقیه هم پادوی ژاپن هستن

          موافقم 5
          مخالفم 12
        6. NAVID@@98

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (773 ديدگاه)

          اتفاقا شما یجوری لنکرورز لنکروز راه انداختی انگار نمی دونیم لنکرور همونیه که از رو جیپ ساختنش ولی بازم همونی هم که ساختنم به گرد پای خود جیپ نرسیده و نمی‌رسند از هر لحاظ !!!!!!!!!!!
          اون جیپ هم که شما گفتی همونی که سرعت 100 تهمت زدی بهش که یه تهمت ساختیه که واسه عقده ایاست یا اونایی که گولش رو میخورن هیچکسی قبولش نداره و الان بههیچوجه جیپ چنین مشکلی ندارع و همین الانس در مدل های روبیکان به بالا کاملا اوکیه و بهتر از ۱۱۱۰۰ تا لنکروز از هر لحاظ بهتر میره آفرودش هم که خیلی بهتر از هر لنکروزیه طوری که لنکروز مقابلش همه جاش به لرزه در میاد. !!!!!!
          یاد اون پست پدال همبخیر که رقابت آفرود بین رانگلر و لندکروز سری هفتاد گذاشتن هم اصلا نیوفت چون چرتو پرتی بیش نبوده و نیست و مال دری وری گویان بیسواده که حرفای پامنقلی میزنن چون اونها چنتا عقده ای بودن که عمدا خواستن یه مدل مشکل دار رو با مدلای دیگه عمدا به اشتباه جلوه بدن و اون کلیپ هارو بیسوادا شاید باور کنن ولی عاقل ها نه چون میدونن اون اشتباه و چرتو پرت بوده و درستش همونایی که گفتم بدو !!!!!!
          وگرنه ما میدونیم که خودتونم میدونید که دارید اشتباه میکنید و از رو تعصب بیخود میگید و درستش من میگم چون خودتونم میدونید که همین الان جیپ ها رو تو ویدیو های زیادی میبینیم که تو ۱ متر یک متر برف مثل سگ و گربه میرن جوری که دیگران به گرد پای جیپ و افرودر های آمریکایی و اروپایی که نمیرسن ولی تویوتا رو دیدیم که تحقیر شد و تور هر چیز ازشون شکست خوده و میخوره. چون آفرودرهای حرفه ای و واقعی فقط همه جیپ و آفرودر های اروپایی و آمریکایی هستن و استفاده می کنن اون زهلوون پنبه زاپنی افرود واقعی بره قبلش که گیر میکنه بعدش هم جاش همون تعمیرگاه و اوراقیه نهایتا.
          همونطور که اثبات شد 👑🥇 هر چیز بهترین رکورد دار اول در همه هر چیز اول و بهترین اروپا و آمریکا هست چون اثبات شد هر چیز بهترین رکورد دار اول در همه هر چیز اول و بهترین اروپا و آمریکا هست🥇👑 کسی حرف غیر منطق بزنه جوابش رو میدیم. بقیه هم پادوی اروپا و آمریکا هستن هر ویم میبینیم ازشون ازونا گرفتن ولی البته به گرد پای خودشون نمیرسن !!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
          پس وقتی میگیم لنکروز از رو جیپ ساخته شده یعنی
          مثل اینه که تو میری یه چیزی میبینی هنگ میکنی کف میکنی فکت می‌فته میگی عجب چیز خفنی ساخته که ما تاحالا اصلا به فکرمونم نرسیده و نتونستیم نساختیم ولی الان اینو دیدیم پس از روش می‌سازیم نگا کردیم دیدیم چیه دیگه پس مثل همون ازش کپی میکنیم حالا با روش خودمون خودشون ولی خب قطعا اونی که ساخته میشه یعنی لندکروز که از روی جیپ ساخته شده به گرد پای خود جیپ نرسیده و نمیرسه مثل سیستم چهار چرخ محرکش و… چون هم نمیتونستن هم ما هم نگفتیم پیچ به پیچ مثل ا‌ونه چون فقط از روی اون ساختن اون زمان !!!!!!

          و اصل کار همون جیپَِ که برتره و اول اوله
          و 👑🥇هرچیز اول اروپا و آمریکا که گفتیم هرچیز اول اروپا و آمریکا 🥇👑چیزی که میدونیم یک چیزی که میگیم
          نکته جالب تر اون که همون موقه که تویوتا مشغول الگوبرداری و کپی و ساختن لندکروز از رو جیپ بود
          همون موقه خودشون یعنی آمریکایی اروپایی ها خیلی جلوتر و پیشرفته و پیشرفته تر اول مشغول ساختن و طراحی چیزای خیلی بالاتری بودن یعنی همیشه جلو و اول و بالا مثال مثل همون مدل جیپ kaiser M715 که گفتم مثالش رو پس متعصب ها بدوید جسین داستسون یا فیک هاتون خدای آفرود جیپ بوده جایی که جیپ میره رد چرخ ماشینای دیگه نی بعد اونم نمیاد !!!!!!!

          موافقم 5
          مخالفم 8
        7. حسین

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1157 ديدگاه)

          به جز آدمای بی سواد که هیچی از خودرو حالیشون نیست هیچکس جیپ رو بهتر از لندکروز نمیدونه به مدیر خود جیپ بگی خندش می گیره. هرچی مستندساز تو دنیاست با تویوتا میرن آفرود چون جیپ این کاره نیست و فقط متعصب های بی سواد این چیزارو قبول نمی کنن. بهترین آفرودرهای جهان با اختلاف فقط ژاپنی ها هستن و اروپایی ها و آمریکایی در مقابل شون یه سری اسباب بازی به درد نخور هستن که فقط تحقیر میشن در مقابل عظمت تویوتا و ژاپن. من اینجا هستم که جواب حرفای اشتباه و متعصبانه رو بدم.
          خدای هر چیز ژاپنی ها هستن که اول همه چیز خودشان هستند و بقیه باید حالاها از روشون مشق بنویسن

          موافقم 5
          مخالفم 9
        8. حسین

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1157 ديدگاه)

          آفرودر آبرومند با دوام همه جا روی ژاپنی با جعبه کبریت نا ایمن بی آبروی بد ریخت آمریکایی قابل قیاس نیست

          موافقم 3
          مخالفم 8
        9. NAVID@@98

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (773 ديدگاه)

          https://youtube.com/shorts/UrZ9WmlIQgw?si=8putJMOodZgkVhqY

          https://youtube.com/shorts/2sS7Le9MRRs?si=HnxLmDdv4R25L6A5
          اینم از جیپ رانگلر و روبیکان ۳۹۲ با موتور ۸ سیلندر که تو برف ۱ متری یک متری مثل باقلوا سگ و گربه میره جوری که هر تویودا لنکروزی تو گیر میکنه !!!!!!
          برام سواله کدوم بیسوادی میخواد بگه گیر میکنه میخواد تهمت بزنه به جیپ که خدای آفروده …
          همونطور که تو وانت ها پیکاپ تراک ها آفرودر به گرد پای آمریکایی ها نمیرسن تو اس یو وی ها و شاسیزبلند های آفرودر هم به گرد پاشون نمیرسن …
          بهترین افرودر چیزی که از لحاظ ابعاد قیمت و ساختار میسه مقایسه کردن با لنکروز فورد برانکو رپتور هست که با فاصله زیادی خیلی بهتره چون فورد برانکو رپتور خیلی بهتر هست و اول …
          جوری که من زیاد نمیبینم مقایسش کنن و یه حاشیه امن بالا هست بیشتر و از هر لحاظ بخصوص آفرود اول و برتر هست …
          و همون برانکو عادی و لندروور دیفندر و جیپ رانگلر و … رو که مقایسه میکنند برای برتری دیدیم که همیشه هم برتر بودن نسبت به تویوتا لندکروز ها که همش شکست میخورن ازشون تو مقایسه ها و هر چیز دیدیم همین آخرین مقایسه تو پدال هم مطلبش بود که تویوتا لندکروز شکست خورد ازشون و آخر شد تو تست ها …!!!
          اصلا تو مقایسه ها خودشونم میگن این تویوتا ها لندکروز ها چه پرادو چه اون کلا برای آفرود بالا نساختند مقداری جاده و مقداری افرودی هستن ولی تو هر کدومش شکست میخورن …
          چه تو جاده چه تو افرود هر کدوم از موارد به پای افرودر های 👑🥇کلا هر چیز اول اروپایی و آمریکایی در هر مورد که هر چیز اول هم هستن 🥇👑کلا نمیرسه چرا چون اونها تخصصی و سطح بالا ساخته شدن برای هر مصارفی تخصصی بهترین و اول ش رو میزنند و میسازند !!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!

          موافقم 5
          مخالفم 6
        10. NAVID@@98

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (773 ديدگاه)

          آفرودر آبرومند با دوام همه جا روی آمریکایی با جعبه کبریت نا ایمن ( یاتاقان زدن موتور های جدید تویوتا یاتاقان موتور های جدیدش )بی آبروی بد ریخت ژاپنی بد قابل قیاس نیست !!!!!!

          موافقم 6
          مخالفم 6
        11. NAVID@@98

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (773 ديدگاه)

          اتفاقا این رو همه میدونن که جیپ خدای آفروده به جز آدمای که هیچی از خودرو حالیشون نیست هیچکس تویوتا لندکروز رو بهتر از جیپ نمیدونه …
          جیپ خدای آفروده جایی که جیپ میره رد چرخ روش نیست بعد از اونم رد چرخی دیگه نمیاد به مدیر خود جیپ بگی خندش می گیره. !!!!!!
          و از طرفی هرر چند چه مهم نی ولی هرچی مستندساز تو دنیاست با لندروور هم دیدیمشون میرن یه جیپ ویلیز قدیمی هم جفتش همیشه هست میرن افرودتویوتا لنکروز که پادوی اوناست از روی اونها ساخته شده البته به گرد پاشونم نمیرسه چون تویوتا لندکروز اینکاره نیست فقط در حد همون ماشین فیلمبرداریه و این کاره نیست و مال آفرود حرفه ای تخصصی صخره نوردی و سطح بالا نیست اوور هنگ عقبش و زوایاوی ورود خروج ضعیف و پایین و کمش و سیستم چهار چرخ محرک ضعیفش گویای درستی حرف من و اشتباهی حرفتی شماست و فقط متعصب های بی سواد این چیزارو قبول نمی کنن. چون بهترین آفرودرهای جهان با اختلاف فقط جیپ و اروپایی ها و آمریکایی ها هستن ولی ژاپنی ها در مقابل شون یه سری اسباب بازی به درد نخور هستن که فقط تحقیر میشن و شکست میخورن در مقابل
          👑🥇عظمت و هر چیز اول یی جیپ و اروپا و آمریکا چون هر چیز اول و بهترین اند 🥇👑 من اینجا هستم که جواب حرفای اشتباه و متعصبانه رو بدم. !!!!!!
          در ادامه هم هم اثبات ها رو میگم
          خدای هر چیز اول اروپا و آمریکا هستن که اول همه هر چیز خودشان هستند و فقط خودشون با خودشون رقابت میکنند🥇👑 و دیگران باید حالاها از روشون مشق بنویسن !!!!!!

          آی پدال این نظر اصلاح شده چشه مگه چته پَ؟

          موافقم 3
          مخالفم 5
        12. حسین

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1157 ديدگاه)

          همونطور که گفتم مستند سازها و کسایی که آفرود واقعی با شرایط واقعی میرن همه تویوتا دارن و نهایتا نیسان که اثبات شدست چون تویوتا همه چیز رو درجه یک و بهترین میسازه و اروپایی هاو آمریکایی ها نشون دادن بلد نیستن مثلش رو بسازن و هیچوقت هم نمیتونن بسازن. کلیپ های یوتیوبی آفرود جیپ هم تیم پشتیبان شون همه تویوتا دارن که گقتی جیپ مثل چی توی گل گیر کرد نام با عظمت تویوتا به دادش برسه و از گل نجاتش بده که این هم ثابت شدست. در مقاله مجلات آمریکایی هم بهترین آفرودر آخرالزمانی، لندکروز معرفی شده که هیچکس بلد نیس مثلش رو بسازه پس دیگه مهم نیست که چهارتا متعصب بی سواد چی میگن. مثل اینکه یه چیز خیلی با کیفیت ببینی بگی اوووووف عجب چیزیه چه کیفیتی داره و بخوای از روش بسازی ولی در توانت نباشه، این وضع جیپ در مقابل لندکروزه اروپایی ها هم که بهتره درگیر همون ارورهای الکترونیکی شون باشن.
          همونطور که بارها ثابت کردیم ژاپن در همه چیز اول هست و از همه چیز بهترینش زو میسازه که خدایی خدایان اول هر چیز هستند

          موافقم 5
          مخالفم 5
        13. NAVID@@98

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (773 ديدگاه)

          اتفاقا همون مستند سازها اول جیپ های قدیمی و لندروور داشتن بعد بهشون جیپ و لندروور ندادن چون نیازی به تبلیغ نداشتن دیگه پس لنکروزو جایگزین کردن حتی کمپانیش پولم میده بهشون بابت همین کارا که البته به گرد پای خود جیپ و لندرچور نمی‌رسه حتی تو همین کار چون که این کار و کاربرد هیچ پخی نی پشیزی هم ارزش نداره درمورد چیزی که من کفتم چون ملاک ومعیاری هم نیست چون یه کار آماتور و یه استفاده آماتور داره مستند سازان اصلا افرود روی تخصصی نیستن چون ملاک و معیاری نیست این کار این حرف هم مثل همون حرفای تعصبی و خالی بندی های تعصبی شما جسین هه که بیخود و اشتباهه چون
          ملاک و معیار ها
          تخصص در آفرود واقعی با آفرودر ها و آفرود رو های حرفه ای ها هست …
          رفتن به صخره نوردی مقام اول جیپ و اروپایی و آمریکایی ها
          مقام اول بررسی های تخصصی افرود … جیپ و اروپایی و آمریکایی آفرودر های خرفه ای و مقام اول هرچیز
          زوایای تخصصی حمله و فرار آفرود سیستم های چهار چرخ محرک افرودی و هوشمندیشان و بطور کلی کسایی که آفرود واقعی با شرایط واقعی میرن همه جیپ و آفرودر های اروپایی و آمریکایی دارن
          اونایی هم که آماتور و مستند ساز و شخصیو تفریحی میرن همون تویوتا بندکروز لندکروز و همین معمولی ها رو میگیرن دارن که همون آماتور ها و مستند ساز ها و از این الکی ها اند !!!
          برای همین میگیم 👑🥇برتر ها و هر چیز اول ها جیپ و افرودر ها و هر چیز اول رکورد دار اروپا و آمریکا هر چیز اول رکورد دار هستند 🥇 👑 چون که اثبات شدست چون جیپ امریکا و اروپا همه هر چیز رو درجه یک و بهترینش رو میسازن و فقط خودشون با خودشون رقابت میکنند!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
          ولی بد ژاپنی ها بد نشون دادن بلد نیستن مثلش رو بسازن و هیچوقت هم نمیتونن بسازن حتی اگه کپی هم کنند!!!!!!.
          کلیپ های یوتیوبی آفرود جیپ هم که نشون دادم که اثبات شد اثبات بعدی هم توهم بافی و خالی بندی کسانیه که انکارش کردن و حرفای دیگه ای میزدن به اشتباه هرچند که همونطور که گفتم که کلیپهایی که نشون دادم و خودشون تنها رفته بودن رو گفتی تیم پشتیبان دارن😂 پس از این حرفا برای بیسواد ها مکر جواب بده نه ما که میدونیم دنبال چی هستید هدفش تعصبی و اشتباهِ !!!!!!

          پس خالی بندی های تعصبی بره قاطی مرغا چون اون جیپ ها خودشون به تنهایی اونجا تو یک ۱ متر رفته بودن و مثل یک قهرمان جولان میدادن کسی به گرد پاشونم نمیرسید جیپ مثل یک مرد خودش تنها افرود میره تنها هم برمیگرده !!!!!!!!!!!
          نه اینکه مثل بچه ها تویپتا لنکروز فقط تیم پشتیبان و فیلمبردار مستند ساز باشه اون کار ها که مال آماتور هاست اصلا در حد آفرود نوردی های سهمگین و حرفه ای جیپ ها و آفرودر های آمریکایی و اروپایی که نیس در مقاله مجلات آمریکایی هم بهترین آفرودر آخرالزمانی، فقط افرودر های آمریکایی و اروپایی مثل جیپ و لندروور که شروعش هستن رو معرفی کردند تا ادامه هاوی مرسدس جی نظامی و رم تی آر ایکس و هامر و سایر افرودر عای اروپایی و آمریکایی و خودشون به بالا هستن که اونها رو نمیگم چون وحشتناکن اینها فقط معرفی شده که هیچکس بلد نیس مثلشون رو بسازه پس دیگه مهم نیست که چهارتا متعصب بی سواد چی میگن مهم اینه یه چیز خفن و با کیفیت و خدای آفرودر هستن و ببینی قطعا میگی او ووووف عجب چیزیه چه کیفیتی دارن و بخوای از روش بسازی ولی در توانت نباشه، این وضع تویوتا لندکروز در مقابل 👑🥇جیپ هه آمریکایی هاست اروپایی ها هم هرچیز اول و رکورد دار هستن مثل آمریکایی ها دقیقا برتر و اول رکورد دار هر چیز 🥇👑 !!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
          خوب پس همونطور که بارها اثبات کردیم
          👑🥇 اروپا و آمریکا در همه هر چیز اول هستن اروپا و آمریکا 🇺🇸🇸🇪🇩🇪🇷🇺🇬🇷🇮🇹🇪🇺و از همه هر چیز بهترین و اول و رکورد دارش رو میسازن که خدایی خدایان اول هر چیز هستند خوب🥇👑 !!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!

          موافقم 2
          مخالفم 3
        14. NAVID@@98

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (773 ديدگاه)

          پ برای همینه که وقتی گفتیم اروپا ‌ آمریکا حتی دوام بالا رکورد دار اول آفرود و دوام و قابلیت اطمینان و اعتماد بالا هم هستند اول آفرود و هر چیز هم همینطور !!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
          👑🥇ماشاءالله به این عزیزان هر چیز اول حوزه ها اروپایی و آمریکایی ماشاءالله 🇪🇺🇩🇪🇸🇪🇷🇺🇬🇷🇮🇹🇺🇸به همشون هرچیز اول حوزه ها ماشاء الله به همشون👑🥇
          👑🥇در تمام کمال حوزه ها هر حوزه علمی هنری و مهندسی هر چیز اول آمریکا و اروپا اول هستن
          🇪🇺🇩🇪🇸🇪🇷🇺🇬🇷🇮🇹🇺🇸 که در تمام حوزه ها هر حوزه علمی هنری و مهندسی هر چیز اول آمریکا و اروپا اول هستن ماشاء الله به همشون👑🥇
          👑🥇چون اتفاقاً خدایی آمریکایی ها با همون موتور کامینز در رم خودشون رکورد دار اول دوام و قابلیت اطمینان و اعتماد و اطمینان و استحکام بالا و کارکرد بالا هستن کلا هر چیز اول هستن اونم بهمراه اروپایی ها آمریکایی ها با همون موتور کامینز در رم خودشون رکورد دار اول دوام و قابلیت اطمینان و اعتماد و اطمینان و استحکام بالا و کارکرد بالا هستن کلا هر چیز اول هستن خدایی اینه 🥇👑 !!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
          اونم کامینز آمریکا یکی از شرکت هاشونه که حرف اول رو تو موتور های دیزل میزنه و پادشاهه رقیبش شرکت های سطح بالای اروپایی مگر باشن و هستن فقط خودشون رقیب خودشونن هر چیز اول !!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
          حتی همون دورامکس ها هم دارند با بیشترین اطمینان و اعتماد دوام بالا
          به کارشون ادامه میدن !!!!!!!!!!!
          حتی موتورای بنزینی!!!!!!!!!!!
          مثلا اسم موتور ۷.۳ لیتری فورد میاد باید ماشاءالله بگی این تازه بنزینیشه که مخصوص کارهای سنگین و سخت ساخته و مهندسی اثر هنری شده برای کار در فشار بالا قدرت بالا دوام بالا قابلیت اطمینان بالا و اعتماد بالا و استحکام بالا اول مثل یک مرد که دیگران به گرد پاشون نمیرسن چون اگه بخواد اون گشتاوری که اینها تولید میکنند و تحملش میکنند موتورای دیگه توش ب.. میرن !!!!!!!

          ماشاء الله به همشون فرشته حق یارت است الله نگهدارت است هستند این برومندان عزیز ای جان !!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
          ماشین های👑🥇 اروپایی هم که لوکس هستن در لیست پرفروش ترین خودروهای لوکس همیش اول هستن ولی در هر چیز حتی دوام بالا اطمینان اعتماد بالا و هر چیز رکورد دار اول اثبات کرده اند و آفرود بالا آمریکایی هم که در انواع هرچیز که هر چیز اول هستن اروپایی ها هم مثل آمریکایی ها در هر چیزی هر چیز اول هستند به سَبَب اینکه باید ببینید چی خواستن کنند که چی بشه که همون میشه همیشه که گفتم دیگه سلطان فروش در آمریکا فورد اف ۱۵۰ هست که همیشه ۴۰ ساله تاریخ گواه مقام اول پرفروش ترین خودروهای آمریکا از جمله فورد اف ۱۵۰ و سایر بستگان مثل شورلت سیلورادو و رم و اس یو وی ها و آفرودر ها و پیکاپ تراک ها ی آمریکایی هستن🥇👑
          اینا سنده هااااااا !!!!!!
          نکته‌ی جالب اینجاست که فورد اف ۱۵۰ در هر نسل قبل و بعد که همین الان داریم میبینیم و چه در نسل های قبلی از عمرش فروشش بالا و بالاتر میره دیگههیچ خودرویی در جهان نداریم که به عرضه نسل جدید خودش برسه و فروشش بیشتر بشه ۱۱ به بالا و ۴۰ سال پرفروش ترین خودرو آمریکا اونم با فاصله زیاد بشه 🥇👑🤟💪 😯🤔🔥😍!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!

          تو پرفروش ترین خودروهای آمریکا بطور کلی که از همه اینها فروششون بالاتره و اینخودروهای اسیایی چیزی نی اند در برابرشون چون هاموی فورد اف ۱۵۰ و شورلت سیلوادو پیکاپ تراک ها و شاسی بلند و اس یو وی و آفرودر های برتر اول معرکه هستند و همه هر فن حریف!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
          مرسدس بنز G کلاس و رم TRX و هامر هم از لوکس ها و افرودر های کاری و اس یو وی و شاسی بلندهای واقعاً و اول و عالیییبییی و اول هستند🥇👑!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!

          البته اونها هم که گفتم مثال برتریشان بود باالا های اینها که دیگه وحشتناک نگو وگرنه همون یک حاشیه امن برتر کارو در میاره فورد برانکو رپتور بعنوان یک آفرودر مدرن و اینیوس گرنادیر بعنوان یک آفرودر کلاسیک و لندروور رنجروور بعنوان یک آفرودر لوکس حاشیه امن برتر یک حاشیه امن برتر !!!!!!😍🔥😍🔥

          همینها هم زیاده همون دیفندر رانگلر برانکو و به تبع اون شورلت تاهو یا جمس یوکان دهه ۱۰۰۰ بعلاوه ۱۰۰۰ و شورلت کلرادو زد آر دو بایسون بگیری ارتقاء بدی افترمارکت تیونینگ آفرود کنی بزنی هرجا خواستی بری دیگرانو جر بدی با این برتر ها اوفففففففف چی میشه😍🔥
          دحالا متعصبان خالی بند بیان از تعصب بیخود شوند بگند !!!

          موافقم 2
          مخالفم 2
        15. NAVID@@98

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (773 ديدگاه)

          اتفاقا همون مستند سازها اول جیپ های قدیمی و لندروور داشتن بعد بهشون جیپ و لندروور ندادن چون نیازی به تبلیغ نداشتن دیگه پس لنکروزو جایگزین کردن حتی کمپانیش پولم میده بهشون بابت همین کارا که البته به گرد پای خود جیپ و لندرچور نمی‌رسه حتی تو همین کار چون که این کار و کاربرد هیچ پخی نی پشیزی هم ارزش نداره درمورد چیزی که من کفتم چون ملاک ومعیاری هم نیست چون یه کار آماتور و یه استفاده آماتور داره مستند سازان اصلا افرود روی تخصصی نیستن چون ملاک و معیاری نیست این کار این حرف هم مثل همون حرفای تعصبی و و اشتباه های تعصبی شما جسینِ که اشتباهِ چون
          ملاک و معیار ها
          تخصص در آفرود واقعی با آفرودر ها و آفرود رو های حرفه ای ها هست …
          رفتن به صخره نوردی مقام اول جیپ و اروپایی و آمریکایی ها
          مقام اول بررسی های تخصصی افرود … جیپ و اروپایی و آمریکایی آفرودر های خرفه ای و مقام اول هرچیز
          زوایای تخصصی حمله و فرار آفرود سیستم های چهار چرخ محرک افرودی و هوشمندیشان و بطور کلی کسایی که آفرود واقعی با شرایط واقعی میرن همه جیپ و آفرودر های اروپایی و آمریکایی دارن
          اونایی هم که آماتور و مستند ساز و شخصیو تفریحی میرن همون تویوتا بندکروز لندکروز و همین معمولی ها رو میگیرن دارن که همون آماتور ها و مستند ساز ها و از این الکی ها اند !!!
          برای همین میگیم 👑🥇برتر ها و هر چیز اول ها جیپ و افرودر ها و هر چیز اول رکورد دار اروپا و آمریکا هر چیز اول رکورد دار هستند 🥇 👑 چون که اثبات شدست چون جیپ امریکا و اروپا همه هر چیز رو درجه یک و بهترینش رو میسازن و فقط خودشون با خودشون رقابت میکنند!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
          ولی بد ژاپنی ها بد نشون دادن بلد نیستن مثلش رو بسازن و هیچوقت هم نمیتونن بسازن حتی اگه کپی هم کنند!!!!!!.
          کلیپ های یوتیوبی آفرود جیپ هم که نشون دادم که اثبات شد اثبات بعدی هم توهم بافی و خالی بندی کسانیه که انکارش کردن و حرفای دیگه ای میزدن به اشتباه هرچند که همونطور که گفتم که کلیپهایی که نشون دادم و خودشون تنها رفته بودن رو گفتی تیم پشتیبان دارن😂 پس از این حرفا برای افرادی که نمیدونن و گول میخورند مکر جواب بده نه ما که میدونیم شما دنبال چی هستید هدف شما تعصبی و اشتباهِ !!!!!!

          چون اون جیپ ها خودشون به تنهایی اونجا تو یک ۱ متر رفته بودن و مثل یک قهرمان جولان میدادن کسی به گرد پاشونم نمیرسید جیپ مثل یک مرد خودش تنها افرود میره تنها هم برمیگرده !!!!!!!!!!!
          نه اینکه مثل بچه ها تویپتا لنکروز فقط تیم پشتیبان و فیلمبردار مستند ساز باشه اون کار ها که مال آماتور هاست اصلا در حد آفرود نوردی های سهمگین و حرفه ای جیپ ها و آفرودر های آمریکایی و اروپایی که نیس در مقاله مجلات آمریکایی هم بهترین آفرودر آخرالزمانی، فقط افرودر های آمریکایی و اروپایی مثل جیپ و لندروور که شروعش هستن رو معرفی کردند تا ادامه هاوی مرسدس جی نظامی و رم تی آر ایکس و هامر و سایر افرودر عای اروپایی و آمریکایی و خودشون به بالا هستن که اونها رو نمیگم چون وحشتناکن اینها فقط معرفی شده که هیچکس بلد نیس مثلشون رو بسازه پس دیگه مهم نیست که چهارتا متعصب بی سواد چی میگن مهم اینه یه چیز خفن و با کیفیت و خدای آفرودر هستن و ببینی قطعا میگی او ووووف عجب چیزیه چه کیفیتی دارن و بخوای از روش بسازی ولی در توانت نباشه، این وضع تویوتا لندکروز در مقابل
          👑🥇جیپ هه آمریکایی هاست اروپایی ها هم هرچیز اول و رکورد دار هستن مثل آمریکایی ها دقیقا برتر و اول رکورد دار هر چیز 🥇👑 !!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
          خوب پس همونطور که بارها اثبات کردیم
          👑🥇 اروپا و آمریکا در همه هر چیز اول هستن اروپا و آمریکا 🇺🇸🇸🇪🇩🇪🇷🇺🇬🇷🇮🇹🇪🇺و از همه هر چیز بهترین و اول و رکورد دارش رو میسازن که خدایی خدایان اول هرچیز هستند خوب🥇👑 !!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!

          آی پدال اینم کاملا نظر عادی اصلاح شده اصلا نقطه ای به کسی چیزی نگفتم د ببینم مرد هستی تایید کنی
          باتشکر

          موافقم 2
          مخالفم 2
        16. NAVID@@98

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (773 ديدگاه)

          https://www.pedal.ir/vision/خودروها-آماده-آخرالزمان/

          اینم مطلب خود پدال از خودروهای آخر الزمانی ۱۰ ۱۱ تا هستن همشون از روسیه اروپا و آمریکا یی هستن

          محلات خود جهان 👑🥇 آمریکا اروپا گفتن هر چیز اول رکورد دار اروپا و آمریکا هر چیز رکورد دار اول هستن این بدیهی و اثبات شدست هر چیز 🥇👑 !!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
          یه چیزی میدونن که میگن تو خود پدال هم هه

          بعد یه عده از تعصبات و اشتباه ها و آرزوهای اشتباه خودشون میگن، رویابافیاتون رو واسه ما اینجا نگید چون ما اثبات ها رو میگیم شما رویاهاتون رو میگید که همونم اشتباهه ولی ما اثبات های درست حقیقی رو میگیم !!!!!!!

          فرق هس بین اونی که برای آماتور ها و و فیلمبردار ها افراد معمولی بعنوان آخرالزمانی یاد میشه که همونم واقعی نی یعنی فقط یاد میکنند اونم برای افراد معمولی آماتور یا بیسواده که تا چند ۱۱ کیلومتری خونشونم اون ورتر نمیرن حتی برای آفرود مبادا از حد ترخص خارج نشن اونایی که گفتید و مال همینه !!!

          فرق هست بینشون تا آفرودر های آخرالزمانی واقعی که بطور تخصصی ویژه حرفه ای ها و آفرود رو ها و آخرالزمانی ها و فرماندهان حجت خدا بر زمین هستند اینه فرقشون همونه حرفه ای های با علم و با سواد همونه !!!!!!!!!!!

          چرا؟!!! چون که ما میدونیم خدای آفرود جیپ هست که از جاهایی میره که رد چرخ روش نبوده بعد از اونم رد چرخی دیگه نمیاد اینه فرقشون همونه 🤟

          موافقم 2
          مخالفم 2
        17. ۰۰۹۸سامورایی

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (142 ديدگاه)

          من هم صحبت های نویداتساین اتساین ۹۸ رو قبول دارم با شمام حسین چرا نظر متعصبانه و دور از ذهن میگید من هم بعنوان فن ژاپن قبول دارم که ( اینجا چون نظر دوستمون رو قبول داشتم همون رو برگردان میکنم تا یاد اوری بشه حرف درست ) 👍همون مستند سازها اول جیپ های قدیمی و لندروور داشتن بعد بهشون جیپ و لندروور ندادن چون نیازی به تبلیغ نداشتن دیگه پس لنکروزو جایگزین کردن حتی کمپانیش پولم میده بهشون بابت همین کارا که البته به گرد پای خود جیپ و لندرچور نمی‌رسه حتی تو همین کار چون که این کار و کاربرد هیچ پخی نی پشیزی هم ارزش نداره درمورد چیزی که من کفتم چون ملاک ومعیاری هم نیست چون یه کار آماتور و یه استفاده آماتور داره مستند سازان اصلا افرود روی تخصصی نیستن چون ملاک و معیاری نیست این کار این حرف هم مثل همون حرفای تعصبی و خالی بندی های تعصبی شما جسین هه که بیخود و اشتباهه چون
          ملاک و معیار ها
          تخصص در آفرود واقعی با آفرودر ها و آفرود رو های حرفه ای ها هست …
          رفتن به صخره نوردی مقام اول جیپ و اروپایی و آمریکایی ها
          مقام اول بررسی های تخصصی افرود … جیپ و اروپایی و آمریکایی آفرودر های خرفه ای و مقام اول هرچیز
          زوایای تخصصی حمله و فرار آفرود سیستم های چهار چرخ محرک افرودی و هوشمندیشان و بطور کلی کسایی که آفرود واقعی با شرایط واقعی میرن همه جیپ و آفرودر های اروپایی و آمریکایی دارن
          اونایی هم که آماتور و مستند ساز و شخصیو تفریحی میرن همون تویوتا بندکروز لندکروز و همین معمولی ها رو میگیرن دارن که همون آماتور ها و مستند ساز ها و از این الکی ها اند !!!
          برای همین میگیم 👑🥇برتر ها و هر چیز اول ها جیپ و افرودر ها و هر چیز اول رکورد دار اروپا و آمریکا هر چیز اول رکورد دار هستند 🥇 👑 چون که اثبات شدست چون جیپ امریکا و اروپا همه هر چیز رو درجه یک و بهترینش رو میسازن و فقط خودشون با خودشون رقابت میکنند!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
          ولی بد ژاپنی ها بد نشون دادن بلد نیستن مثلش رو بسازن و هیچوقت هم نمیتونن بسازن حتی اگه کپی هم کنند!!!!!!.
          کلیپ های یوتیوبی آفرود جیپ هم که نشون دادم که اثبات شد اثبات بعدی هم توهم بافی و خالی بندی کسانیه که انکارش کردن و حرفای دیگه ای میزدن به اشتباه هرچند که همونطور که گفتم که کلیپهایی که نشون دادم و خودشون تنها رفته بودن رو گفتی تیم پشتیبان دارن😂 پس از این حرفا برای بیسواد ها مکر جواب بده نه ما که میدونیم دنبال چی هستید هدفش تعصبی و اشتباهِ !!!!!!

          پس خالی بندی های تعصبی بره قاطی مرغا چون اون جیپ ها خودشون به تنهایی اونجا تو یک ۱ متر رفته بودن و مثل یک قهرمان جولان میدادن کسی به گرد پاشونم نمیرسید جیپ مثل یک مرد خودش تنها افرود میره تنها هم برمیگرده !!!!!!!!!!!
          نه اینکه مثل بچه ها تویپتا لنکروز فقط تیم پشتیبان و فیلمبردار مستند ساز باشه اون کار ها که مال آماتور هاست اصلا در حد آفرود نوردی های سهمگین و حرفه ای جیپ ها و آفرودر های آمریکایی و اروپایی که نیس در مقاله مجلات آمریکایی هم بهترین آفرودر آخرالزمانی، فقط افرودر های آمریکایی و اروپایی مثل جیپ و لندروور که شروعش هستن رو معرفی کردند تا ادامه هاوی مرسدس جی نظامی و رم تی آر ایکس و هامر و سایر افرودر عای اروپایی و آمریکایی و خودشون به بالا هستن که اونها رو نمیگم چون وحشتناکن اینها فقط معرفی شده که هیچکس بلد نیس مثلشون رو بسازه پس دیگه مهم نیست که چهارتا متعصب بی سواد چی میگن مهم اینه یه چیز خفن و با کیفیت و خدای آفرودر هستن و ببینی قطعا میگی او ووووف عجب چیزیه چه کیفیتی دارن و بخوای از روش بسازی ولی در توانت نباشه، این وضع تویوتا لندکروز در مقابل 👑🥇جیپ هه آمریکایی هاست اروپایی ها هم هرچیز اول و رکورد دار هستن مثل آمریکایی ها دقیقا برتر و اول رکورد دار هر چیز 🥇👑 !!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
          خوب پس همونطور که بارها اثبات کردیم
          👑🥇 اروپا و آمریکا در همه هر چیز اول هستن اروپا و آمریکا 🇺🇸🇸🇪🇩🇪🇷🇺🇬🇷🇮🇹🇪🇺و از همه هر چیز بهترین و اول و رکورد دارش رو میسازن که خدایی خدایان اول هر چیز هستند خوب🥇👑 !!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!👍 دقیقا قبول دارم و درسته من هم تاییدش میکنم 👍

          موافقم 3
          مخالفم 1
        18. حسین

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1157 ديدگاه)

          اتفاقا آفرود واقعی ینی همون مستندسازها که از باتلاق و گل و لای و رود و هر چیزی عبور می کنن و برای ساخا یک مستند چندسال ماشین رو تو همون شرایط افرود بدون رسیدگی نگه میدارن که فقط ساخته های خدایی ژاپن در این شرایط دوام میاره وضمنا در مورد مسابقه هم که رالی داکار باز ام ژاپن خدایی می کنه و بقیه پادو هستن. سخد ترین آفرود رو هم قاچاقچی ها. ا ن که همشون تویوتا دارن که تویتاهای پنجاه سال عمر هستن عین بز کوهی از هر جایی بالا میرن که اصن وانت های پنجاه ساله آمریکایی اوراق شدن استارت هم نمیخورن ما بر اساس واقعیت نظرمیدیم و نظرات متعصبانه که میدونیم چه هدفی پشتش هست برامون اهمیت نداره.
          اسم موتور میاد همه میگن سلطان ژاپنه اول ژاپنه خدایی خدایان 2jz با شیش سیلندر 2000 اسب میده.
          الان هم اثبات هارو میگم:
          در همه چیز ژاپن سرور بهترین چون بهترین دانش رو در ریاضی و فیزیک و مکانیم و معماری و عمران و متالوژی و نرم افزار و سخت افزار و شیمی و رباتیک و کشتس سازی و هوافضا داره در همشون خدایی عمل می کنه و اول هست بهترین همه چیز و اول هر چیز که هست و گفتیم و شنیدید و اثبات کردیم و دانستید و آگاه شدید

          موافقم 3
          مخالفم 3
        19. NAVID@@98

          ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (773 ديدگاه)

          نه اتفاقا همون مستندسازها با اینکه با همون جیب و لندروور شروع کردن اتفاقا الانم به سبب تبلیغات کمپانی تویولا لندکروز بهشون دادن ولی راضی هم نیستن چون در مقایسه با اونها همش گیر میکنند چون همین امر باعث اثبات برای همونا هم شده و اونها هم میدونند چون براشون اثبات شده که آفرودر واقعی یعنی جیپ و لندروور ‌ افرودر های آمریکایی و اروپایی تازه اونم نه در مستند سازی و فیلمبرداری که کار چیپ و سطح پایینیه الان چون آفرود رفتن پیشرفت کرده و الان آفرود و افرودر ها و افرود رفتن تخصصی و حرفه ای شده جوری که جاهایی که مستند سازا رفتن فیلمبرداری مثل شوخیه در برابرشون
          چون که افرود خشن واقعی رو آفرود سواران حرفه ای میرن که انواع صخره نوردی و از باتلاق و گل و لای و رود و هر چیزی عبور می کنن و برای ساخا یک مستند قبلش همون آفرود سواران حرفه ای میرن جاهای سختش رو با جیپ و لندروور و افرودر های اروپایی و آمریکایی برای شناسایی می‌کنند چندسال ماشین رو تو همون شرایط افرود بدون رسیدگی نگه میدارن آخ هم نمیگن بعد مسیر ها و جاهای آسونش رو نشون به مستند ساز ها برای فیلمبرداری میدن میگن شماها حالا از اون جاها آسون هاش برید با تویوتا لندکروزاتون جاها آسوناش رو برید چون که سختاشون ما رفتیم با آفرودر های آمریکایی و اروپایی مثل حیپ و لندروور و … اونها هم فقط جهات یاداوری میگن بهشون مبادا گیر نکنند برای همینه که
          👑🥇 فقط ساخته های خدایی اروپا و آمریکا هر چیز اول اروپا و آمریکا هر چیز اول خدایی اروپایی و آمریکایی در این و هر شرایط دوام میاره اینم بگم ضمنا در مورد مسابقه هم که رالی داکار باز ام اروپا و آمریکا خدایی می کنه و دیگران پادوشون هستن دقیقا مثل امثال که آئودی قهرمان رالی داکار شد در بخش موتور سیکلت ها و کامیون ها و ای تی وی ها هم اروپایی و آمریکایی ها یکه تاز و هرچیز اول و رکورد دار هستن🥇👑 عین حقیقه ها اینا سنده هاااا!!! سخت ترین آفرود رو هم آفرود سواران حرفه ای که مربی قاچاقچی ها و مستند سازانند و همشون و آمریکایی و اروپایی ها هستن که همشون جیپ و لندروور و اروپایی و آمریکایی دارن بلیزر و جیپ و … دارن که جیپ پنجاه بعلاوه ۱۱ سال عمر هستن عین شیر کوهی و سگ و گربه کوهی از هر جایی بالا میرن که اصن وانت های پنجاه ساله بد ژاپنی بد اوراق شدن درمقایسه با اونها اصلا استارت هم نمیخورن پس اتفاقا من دارم بر اساس واقعیت نظرمیدم و نظرات متعصبانه شما که میدونیم چه هدفی پشتش هست برامون اهمیت نداره.اسم موتور میاد همه میگن سلطان اروپا و آمریکا اول اروپا و آمریکا خدایی خدایان Ls1و Lsx و سایر اروپایی ها و آمریکایی ها با هشت سیلندر 5000 اسب و حتی بالانر هم دادن حتی موتور ۱۱۰۰ اسبی تنفس طبیعی هم دارن چیزی که واسه بد ژاپنی ها بد محاله تو خوابم نمیبینن چون تو اون قدرت یاتاقان و واشر الان که همینطوریشونم دارند یاتاقان ممیزنند متلاشی میشند قبل تقویت اصلا اصلا نمیتونند وارد قلمرو اونها شن .الان هم اثبات هم هم مه فقط همینا هستن ولاغیررررر در 👑🥇 همه هر چیز اول رکورد دار اروپا و آمریکا سرور بهترین چون بهترین دانش رو مهندسی و هنر به بالا در ریاضی و فیزیک و مکانیک و معماری و عمران و متالوژی و نرم افزار و سخت افزار و شیمی و رباتیک و کشتی سازی و نظامی و هوافضا به بالا 🇺🇸🇸🇪🇩🇪🇷🇺🇬🇷🇮🇹🇪🇺کلا هر چیز اول هستن دارن در هر همشون خدایی عمل می کنن خدا هم کمکشون میکنه هر چیز هم به لطف خدا اول هستن بهترین همه چیز و اول هر چیز 🥇👑 که هستند و گفتیم و شنیدید و اثبات کردیم و دانستید و آگاه شدید بدانید و
          بخوانید و بنویسید باشد بدانید و ب….د

          موافقم 2
          مخالفم 1
        20. NAVID@@98

          ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (773 ديدگاه)

          حتی فروش شون هم تخصصیه چون اینم بگم ماشین های👑🥇 اکثرا اروپایی لوکس هستن در لیست پرفروش ترین خودروهای لوکس جهان همیشه اول هستن آمریکایی هم که در انواع بخشها که هر چیز اول هستن اروپایی ها هم مثل آمریکایی ها در هر بخشی هر چیز اول هستند به سَبَب اینکه باید ببینید چی خواستن کنند که چی بشه که همون میشه همیشه که گفتم دیگه سلطان فروش در آمریکا فورد اف ۱۵۰ هست که همیشه ۴۰ ساله تاریخ گواه رکورد دار مقام اول دوام و آفرود و پرفروش ترین خودروهای آمریکا از جمله فورد اف ۱۵۰ و سایر بستگان مثل شورلت سیلورادو و رم و اس یو وی ها و آفرودر ها و پیکاپ تراک ها ی آمریکایی هستن🥇👑
          نکته‌ی جالب اینجاست که فورد اف ۱۵۰ در هر نسل قبل و بعد که همین الان داریم میبینیم و چه در نسل های قبلی از عمرش فروشش بالا و بالاتر میره دیگههیچ خودرویی در جهان نداریم که به آخر عمر نسل خودش برسه و فروشش بیشتر بشه و ۴۰ سال پرفروش ترین خودرو آمریکا اونم با فاصله زیاد بشه 🥇👑🤟💪 😯🤔🔥😍!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!

          تو پرفروش ترین خودروهای آمریکا بطور کلی که از همه اینها فروششون بالاتره و دیگران چیزی نی اند در برابرشون ( سگمنت و کلاس های اصلی و تخصصی سطح بالا مثلا سدان ها بالاترین و سطح بالاهاش یعنی هم سدان های لوکس فول سایز یا آفرودر ها و اس یووی شاسی بلند پیکاپ تراک های افرودر کلا تخصصی و اول هر سگمنت اصلی و مهم) نه فرعی ها] تو آفرود و دوام بالا هم همینطور اول هستند من جمله هاموی فورد اف ۱۵۰ و شورلت سیلوادو پیکاپ تراک ها و شاسی بلند و اس یو وی و آفرودر های معرکه اروپایی و آمریکایی که همه هر فن حریف و اول هستند !!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
          مرسدس بنز G کلاس و رم TRX و هامر هم از لوکس ها و افرودر های کاری و اس یو وی و شاسی بلندهای واقعاً و اول و عالیییبییی و اول هستند🥇👑!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!

          البته اونها هم که گفتم مثال برتریشان بود باالا ها که وحشتناک نگو وگرنه همون یک حاشیه امن برتر کارو در میاره فورد برانکو رپتور بعنوان یک آفرودر مدرن و اینیوس گرنادیر بعنوان یک آفرودر کلاسیک و لندروور رنجروور بعنوان یک آفرودر لوکس حاشیه امن برتر یک حاشیه امن برتر !!!!!!😍🔥😍🔥

          همینها هم زیاده همون دیفندر رانگلر برانکو و به تبع اون شورلت تاهو مدل ۲۰۱۰ یا جمس یوکان دهه ۱۰۰۰ بعلاوه ۱۰۰۰ و ۱۱ و شورلت کلرادو بگیری ارتقاء بدی افترمارکت تیونینگ آفرود کنی بزنی هرجا خواستی بری دیگرانو جر بدی با این برتر ها اوفففففففف چی میشه😍🔥
          کلا وقتی اصالت داری جنس خدایی میسازی تا بینیاز از تبلیغ و خرید جایزه و …… بخوای مردم با سر بیان سمتت :))
          از نظر متریال ساخت و کیفیت و کلا هر چیز اروپا و آمریکا چند ۱۱ سال نوری از ژاپن و حومه جلو جلوتره دیگران هم که نخودین :)))) !!!

          مدونی چرا👑🥇 چون کلا از نظر متریال ساخت و کیفیت و کلا هر چیز رکورد دار و اولش اروپا و آمریکا چند ۱۱ سال نوری جلو هستن و کلا هر چیز بهترین و اول هستند این عزیزان اروپا و آمریکا چون چون کلا از نظر متریال ساخت و کیفیت و کلا هر چیز اروپا و آمریکا چند ۱۱ سال نوری جلو هستن و هر چیز بهترین و اول هستند این عزیزان اروپا و آمریکا رکورد دار و اولشم هستم🥇👑 !!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
          تو این موردم همینطور رکورداشون رو زدن قبلا هرکدوم هم در آفرود و هم دوام با بالای ۱ میلیون کیلومتر اونم رو شاخ و کلا هر چیز رکورد دار اول و الان هرکی که دیگران زور میزنن بازم به گرد پاشونم نمیرسن چون فقط خودشون رقیب خودشونن الان دست گرمیه ب… ب… کی بکیه !!!

          موافقم 2
          مخالفم 2
      3. حسن

        ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (2089 ديدگاه)

        اون بحران لعنتی چه ربطی داره به مشکل فولکس اونجا کل تراز مالی کشور امریکا ویران شد
        وثیقه های بانکی پوچ شدن ملک حباب شد بانکها ترکیدن پول معنا و مفهوم خودش را از دست داد
        اصلا مقایسه ی اون کمک ها با اعداد مالی طنز مضحکه
        وقتی یک ملیاردر همه چی داشت اما در اصل هیچی نداشت
        وقتی یک بدهکار بانکی صد تا ملک و کارخانه داشت اما در اصل هیچی نداشت
        اصلا نمیشه با عدد و رقم اون فاجعه را ارزیابی کرد
        یه زنجیر برید مسکن ریخت بانکها ورشکست شدن اقتصاد پاشید خودرو سازان هم مرتبط با همون اقتصاد بودن یقه ی اسیا و اروپا را هم گرفت
        اون بحران مالی ۳٫۹ تریلیون دلار در دنیا خسارت به بار اورد

        موافقم 17
        مخالفم 8
        1. Amir Machine

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1279 ديدگاه)

          after the Empire of Japan occupied the Philippines, during 1941–1942, a captured Bantam GP (or Willys MB) was sent to Japan for assessment and testing. Japanese military authorities subsequently requested that Toyota produce a similar vehicle, albeit with an altered external appearance.
          بنظرم تو دیگه بهتره در این رابطه کامنت نذاری، ضمنا، اون ماشینی که جیپ از روش کپی شده رو نشون بده
          لینک بده، عکس بده، سریع

          موافقم 3
          مخالفم 9
        2. datsun

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3961 ديدگاه)

          امیر ماشین بقیه اطلاعاتت هم در همون حد کامنتی بود که گذاشتی و به خیال خودت خاصتی تحقیر کنی

          موافقم 6
          مخالفم 5
        3. Amir Machine

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1279 ديدگاه)

          نزن جاده خاکی
          گفتم عکس یا لینک از ماشینی که جیپ از روش کپی شده بده
          لینک رو بفرست تا به اطلاعات فوق‌‎العادت پی ببریم
          همینجا منتظرم بفرستی

          موافقم 5
          مخالفم 5
      4. amirkhanzadeh

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1033 ديدگاه)

        دقیقا

        موافقم 1
        مخالفم 1
    2. JaMsHiD_R1988

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2796 ديدگاه)

      ماشین آنالوگ تولید کنن و قوانین مسخره هم حذف بشه

      موافقم 15
      مخالفم 15
      1. 🇰🇷

        ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (276 ديدگاه)

        منظورت اینه کل دنیا عقب گرد کنه و به ۳۰ سال پیش برگرده ؟
        اصلا نظرت چیه خودرو از نو اختراع بشه ؟

        موافقم 23
        مخالفم 12
      2. Saeed Boroomand

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (540 ديدگاه)

        ماشین آنالوگ چیه دیگه؟

        موافقم 1
        مخالفم 4
    3. پویان

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (827 ديدگاه)

      باز از این حرف ها زدی سبحان؟!!
      یکی از دلایل کاهش فروششون دولت فشل و افتضاح الان المانه مخصوصا وریر خارجه خانم بایر بوک که خیلی علیه چینی ها حرف زده. مردم چین هم واکنش نشون دادن. میدوند یه زمان هیوندا جزو پرفروشترین های چین بود. بعد اظهارات اون سال کره ای ها. چینی ها هیوندا رو تحریم کردن. امسال شاید جزو سی برند پرفروش هم نباشه.

      موافقم 19
      مخالفم 7
    4. زنده-باد-گرند-تور-اعظمــ

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1013 ديدگاه)

      واکنش صادقانه فولکس:
      چشم

      موافقم 11
      مخالفم 4
    5. 🇰🇷

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (276 ديدگاه)

      میگه چین رو تحریم کنید بندازید بیرون
      بلافاصله بعدش میگه تمرکز کنید رو بازار چین 😂
      چین هم این وسط انگار حالیش نیست چیزی . همین طوری دست رو دست میزاره تا هر بلایی سرش بیارن

      همین چینی که فولکس رو به این روز انداخته ، میتونه این همه کارخونه ای که در خودش جای داده و خط تولیدشون رو داره رو هم دچار مشکل کنه

      موافقم 28
      مخالفم 6
      1. سبحان

        ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (321 ديدگاه)

        حتی تعصب روی چین نذاشت کلمه
        کمتر تمرکز کنید رو درست بخونی

        موافقم 7
        مخالفم 8
        1. 🇰🇷

          ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (276 ديدگاه)

          بدتر شد که ! ۴۰ درصد بازار فولکس در چینه
          یا بهتر بگم چین بود :)
          همین دردسری که الان دچار شده ،‌ قسمت مهمش همین چینه

          موافقم 16
          مخالفم 2
      2. (Ali(chevynova

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (7387 ديدگاه)

        کجان اون افرادی که میگفتن آلمان فلانه و بیسار؟؟چرا اینجا خبری ازشون نیست و قایم شدن؟؟
        من همیشه میگفتم که خودروسازی اروپا فقط با پشتی بانی اتحادیه اروپا سرپا مونده اما برخی متوهم فکر میکردن حرف من از روی کل کل هست ولی من واقعیت رو میگفتم و طبیعتا به مذاق عده ای متعصب آلمانی فن خوش نمیومد
        سال ۲۰۱۷ که جیلی سهامدار ارشد بنز شد زنگ خطری بود برای خودروسازان اروپایی که سالها با کمک دولتهای اروپایی پابرجا موندن ولی بعد دوره ای مشخص شد که خودروسازان اروپا مثل یک درختی که از داخل پوسیدن ، کم کم قافیه رو به رقبا واگذار کردن، نمونش فروش مک لارن به بحرین بود
        واقعیت اونکه فولکس تقش درومده و فقط باید سهامش رو به چین واگذار کنه

        موافقم 7
        مخالفم 25
        1. 🇰🇷

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (276 ديدگاه)

          چرا فکر میکنی امریکا از تاثیر چین در امانه ؟
          همه به نوعی در صف قرار گرفتند

          ۱ – کمپانیایی مثل فورد و GM و تسلا در چین خط تولید دارند . با قدرت گرفتن تولیدکنندگان چینی ، بازار امرکیاییا در چین آب میره . برای مثال ۷۵ درصد بازار بیوک و ۶۵ درصد بازار کادیلاک در چینه و بیشتر از امریکا ، در چین میفروشن . کاهش سهم اینا از چین یعنی ورشکستگی

          ۲ – اگر بر فرض چین اروپا رو بگیره ، خودروهای ساخت امریکا فقط در بازار داخلی خودشون فروش میرن و دیگه کسی خارج امریکا ، ماشین امریکایی نمیخره . چون کمپانیای امریکایی نمیتونن با چینی جنگ قیمتی داشته باشند . تازه بماند که همین الانم خیلی از کمپانیای امریکا فقط به لطف بازار داخلی خودشون زنده‌ن و خارج امریکا تقاضای خوبی ندارند

          ۳ – واردات خودرو از چین مشمول مالیات ۲۷.۵ درصدیه . این مالیات در خودروی برقی به ۱۰۰ درصد افزایش پیدا میکنه . این درحالیه که واردات خودرو از کره ، ژاپن ، اتحادیه اروپا ، مکزیک تنها ۲.۵ درصده . BYD به همین علت در برزیل و مکزیک و مجارستان و ترکیه داره کارخونه میزنه چون مثلا مکزیک دروازه ورود به امریکاست . اگه این کارخونه زده بشه و بقیه کمپانیای چینی هم همین مسیر رو طی کنند ، چه بر سر امریکا میاد ؟

          ۴ – امریکا نمیتونه جلوی واردات خودرو از مکزیک رو بگیره و همینطوری چشم بسته تعرفه رو مکزیک و غیره ببنده . چون انبوهی از خودروسازان دیگه هم در مکزیک و غیره خط تولید دارند . مثلا در همین مکزیک ، بنز ، بیمر ، آئودی ، نیسان ، هوندا ، تویوتا ، کیا و هیوندای . حتی خود فورد و GM و تسلا هم در مکزیک کارخونه دارند و خودشون مشمول مالیات میشن !

          ۵ – اگر دولت امریکا فقط رو برندهای چینی تعرفه اعمال کنه ، درگیر جنگ تجاری بسیار بزرگی میشه . همونطور که گفتم خود امریکا در چین خط تولید داره که مطمئنا با مقابله به مثل چین رو به رو میشه و در ادامه باز هم کاهش بازار امریکا

          ۶ – تمدید تولید هیبریدی و تعدیل قوانین آلایندگی ، حکم خرید زمان رو داره . بازی عوض نمیشه و جریان چین همچنان پابرجاست چون بلخره برقی سازی رخ میده . حالا ۵ سال زودتر یا دیرتر

          با این وجود خود امریکاییا خیلی خوب میدونن چین چه خطر بزرگی بحساب میاد و دیر یا زود قدرتشو به رخ میکشه . مشکل اصلی اینجاست که خودرو با فناوری و صنایع مربوطه گره خورده و همین چین رو قدرتمند کرده و دیگه نمیشه به گذشته برگشت . مسیریه که باید رفت و هزینه شو داد …

          موافقم 16
          مخالفم 5
    6. mehran911

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2118 ديدگاه)

      اتفاقا ی سر مسئله خود چینه
      داستان اینه که تولید و فروش انبوه خودرو همه‌جا سخته اما تو اروپا سالهاست فاجعه است علاوه بر قوانین پیچیده تولید در آلمان، قوانین سخت اتحادیه هم مزید بر علت میشه
      از 28 نفر کل اعضای هیئت مدیره فولکس ( ۸ نفر رو بلوم و تیمش ۲۰ نفر سهام دار و در کل هیئت نظارت تشکیل میدن )‌ تا همین اواخر بیش از ۱۰ نفر از ۲۰ نفر هیئت نظارت رو اعضای اتحادیه کارگری تشکیل میدادن ( به ازای تعداد مشخصی کارگر و… باید ی کرسی در هیئت مدیره داشته باشن) یعنی شما هر تصمیمی که در هیئت مدیره میگیری اگر کمی به ضرر کارگر باشه میتونن با رای اکثریت داستان درست کنن…
      در کنار این علاوه بر بالا بودن حقوق کارگر، کمپانی‌ها موظف هستن قسمتی از مازاد سودی که بیش از پیشبینی بدست میارن هم بین کارگر‌ها به علاوه بر پاداش تقسیم کنن
      علاوه بر این قوانین آلایندگی هم تقریبا همه رو مجبور به پرداخت هزینه‌های هنگفت بعد ۲۰۲۵ میکنه ۲۰۳۰ که دیگه رسما فاجعه‌است…( اینو بذار کنار اینکه مردم الکتریکی نمیخرن، وقتی مردم الکتریکی نخرن دیگه مهم نیست خودروسازها چقدر الکتریکی تولید کنن به هر حال باید جریمه رو پرداخت کنن)‌
      در کنار اینها تعرفه واردات چین هم برای خودروسازها داستان شده
      کمپانی‌ها برای فرار از این وضعیت ترجیح دادن قوانین چین رو بپذیرن از سالها قبل با کمپانی‌های چینی به شکل جوینونچر فعالیت کنن تا اجازه داشته باشن تو چین خودرو بفروشن و خط تولید بعضی مدلها رو به چین منتقل کنن ( اینجا خودش ی دنیا حرف داره….) خلاصه اینکه خودروسازهای اروپایی بعضی از مدلها رو تا به امروز تو چین تولید می‌کردن و به صورت CBU صادر می‌کردن به اروپا این وسط اتحادیه تصمیم گرفت بیاد روی خودروهایی که تو چین ساخته میشه حداقل ۲۱ درصد گمرکی ببنده حالا همون خودروسازهای اروپایی که به دلیل کاهش هزینه و حق فروش تو چین و… رفتن تو چین خط تولید زدن، باید واسه خودروهایی که از چین به اروپا وارد می‌کنن ۲۱ درصد گمرکی بدن خلاصه اینکه الان برندی مثل کوپرا که دو مدل الکتریکی در چین میسازه و صادر میکنه نمی‌تونه با هزینه گمرکی بالا تو اروپا بفروشه
      الان فولکس داره اسپانیا رو تحت فشار قرار میده تا برای این موضوع و مشکلات کوپرا تو اتحادیه فکری بکنن خلاصه گمرکی روی محصولات چین در اروپا شده چوب دو سر… از طرفی اگه تعرفه گمرک کم باشه با هجوم چینی ها مواجه هستن زیاد باشه برند‌های اروپایی که تو چین میسازن و از چین صادر میکنن به اروپا به دلیل قیمت بالا فروش نمیره
      الان امثال استالانتیس که بیشتر تو اروپا خط تولید دارن تعرفه گمرکی چین به احتمالا نفعشونه اونایی که تو چین میسازن صادر میکنن احتمالابه ضررشون
      .
      علاوه بر همه اینها مشکل بزرگتر اینه که خودروسازها بعد از کووید و مشکل نیمه‌هادی تصور می‌کردن این کاهش فروش دو سه ساله است و بعد از اتمام داستان کووید و … با موجی از خرید مواجه میشن اما اصلا اینطور نشد الان مردم برخلاف پیشبینی‌ها حداقل ۵۰۰هزارتا خودرو کمتر میخرن یعنی در کل مردم ماشین نمیخرن…( برقی هم که…)
      مسئله دیگه تنوع تولید هست، قبلا برای امثال فولکس و باقی خودروسازهای تیراژ بالا مشکل این بود که باید خودشون رو با سلایق و فرهنگ‌هایی که اونجا ماشین رو میفروشن سازگار کنن ( سلایق و فرهنگ مردم چین در خرید و انتخاب خودرو با آمریکا زمین تا آسمون متفاوته ) این داستان زمانی خیلی پیچیده شد که خودروهای الکتریکی با رابط کاربری تعاملی وارد بازار شد
      توسعه و تولید انبوه الکتریکی راحت نبود تلفیق اون با نرم‌افزارهای پیچیده‌ای که خودروسازها در توسعه اون تجربه نداشتن داستان سختتر کرد خلاصه بگم ساخت ماشین الکتریکی و طراحی رابط کاربری با در نظر گرفتن تفاوت فرهنگ و سلیقه هر کشور عجیب داستانی شده واسه خودروسازها
      .
      اینو بهتون قول میدم تو جلسه هر روزه هیئت مدیره همه کمپانی‌ها دارن در مورد اینکه با موج بزرگ خودرویی چین باید چیکار کنن حرف میزنن
      .
      مسئله ساخت و فروش خودرو در اروپا چند سالیه شده کلاف سر در گم که به راحتی حل نمیشه…
      ببینید امثال فولکس بهترین تیم‌های مدیریتی دنیا رو دارن شرکت هایی هستن امثال MHP که تخصصشون نظارت و بررسی و کمک به کمپانیها برای اتخاذ بهترین تصمیم‌ها در حوزه مدیریته درگیر هستن اما داستان واقعا پیچیده‌ است…
      .
      اینم بگم اوضاع خییییلی هم برای فولکس بد نیست به هر حال فولکس چه در اروپا چه آمریکا رشد فروش داشته، امروز دولت آلمان تصمیم گرفت مشوق‌های مالیاتی خودروهای الکتریکی رو افزایش بده اگه مدیر مالی فولکس این حرفهارو نمیزد الان این مشوق ها رو در نظر نمی‌گرفتن
      .
      در آخر احتمال هست که شاید خانواده پورشه دوباره بره لابی کنه تا قوانین رو تعدیل بشه…
      .
      هر کدوم از این موارد ی دنیا داستان داره نوشتنش سخته در مورد هر کدوم از این موضوعات میتونم تا فردا شب حرف بزنم…

      موافقم 28
      مخالفم 7
      1. سبحان

        ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (321 ديدگاه)

        همه این ها موجه هست ولی اشتباه استراتژیک اروپایی ها در قبال چین و بازار چین نمیشه کتمان کرد
        بردن تولیدات به بازار چین برای فرار از قوانین اروپا اولین اشتباهشون بود
        به هر حال تعرفه واردات همیشه به اروپا بوده ( تا جایی که یادمون میاد )
        جوینونچر ها فاجعه هستن ، رشد شرکت های چینی مقدار زیادیش همین بود
        اگه قوانین برای تولید در اروپا ساده تر میکردن کار به اینجا نمیکشد
        بازار چین به هر حال به مرور قرار از بین بره و این جنگ اقتصادی تا سال ها هیچ راهی براش وجود نداره
        اروپایی ها با توجه به این که نمیتونن از متحد غربی خودشون رو برگردونن یک راه بیشتر ندارن
        خروج تدریجی از بازار چین و کاهش تولید و کوچیک شدن
        اگه این کار نکنن توسط دولت بعدی امریکا ترد میشن و توسط چین از بین میرن
        این بحث هارو ما توی زومیت هم میخونیم مشابهش رو شرکت های تِک غربی به مرور دارن از چین دور میشن به توصیه دولت
        و به جاش دولت داره بهشون کمک میکنه ناسیونالیسم چیزی که اروپایی ها نیاز دارن

        موافقم 7
        مخالفم 3
        1. 🇰🇷

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (276 ديدگاه)

          «بردن تولیدات به بازار چین برای فرار از قوانین اروپا اولین اشتباهشون بود»

          الان شما میگی اشتباه . اون روزی که خودروسازان تصمیم گرفتند در چین خط تولید بزنند کاملا تصمیم درستی بود و میلیاردها دلار پول دراوردند

          «جوینونچر ها فاجعه هستن ، رشد شرکت های چینی مقدار زیادیش همین بود»

          جوینت ونچرها به نفع خود کمپانیای اروپا هم بود درواقع دو سر برد بود ‌. برای مثال بنز و بیمر با استفاده از جوینت ونچر ، به بازار وسیع چین دسترسی پیدا کردند تا جایی که یه سری مدل مخصوص رو فقط برای چین تولید میکنند . ضمنا چین در درون سوزها ، بعد از گذشت این همه سال هنوز حرفی برای گفتن نداره و همش از صدقه سر چندتا انجین لایسنس شدست . نه راندمان و نه کیفیت اروپا و امریکا رو نداره و هنوز فاصله زیادی با استاندارد دنیا داره و ضعف خودش رو با اپشن پر میکنه . اون چیزی که کار رو خراب کرد اومدن برقیا بود . یعنی همونجایی که چین قدرت مناسبی داره . از صنایع مادر ،‌ تا معادن مختلف ، دانش فراوری محصول ، ساخت محصول و فروش همه در چین رخ میده و چون زنجیره تامین کاملی دارند و با کمک یارانه های دولتی و دامپینگ ، قدرت زیادی هم در بازار دارند تا جایی که محصول برقی با قیمت ۱۱ هزار دلار تولید میکنند

          موافقم 6
          مخالفم 4
      2. الف.ی

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1765 ديدگاه)

        مهران جان باید خطوط تولید رو کم کم از چین خارج کنن
        تصمیم تعرفه اتحادیه اروپا هم بیشتر به ضرر خودشون شد
        یه مقداری هم تو ساختن ماشین باید سلیقه به خرج بدن

        موافقم 5
        مخالفم 3
        1. mehran911

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (2118 ديدگاه)

          مخلصیم
          والا به چندین دلیل به نظر من الان این تصمیم درستی نیست واقعا، به هر حال فولکس در چین با وجود کاهش فروش هنوز بازار خیلی خوبی داره…هنوز هم تو چین اقبال نسبت به برند‌های آلمانی خوبه به نظرم به این آشفته بازار دنیای خودرو باید زمان داد
          .
          باز هم به چندین دلیل آلمان و اتحادیه باید قوانین دست و پا گیر رو محدود کنن …
          .
          باید دید بازتاب خبر خط تولید و این گفته‌های مدیر مالی فولکس تو اتحادیه چیه و چه تصمیمی در آینده خواهند گرفت
          فعلا که مشوق‌ها رو افزایش دادن باید دید بعدا داستان چی میشه

          موافقم 12
          مخالفم 1
      3. mehran911

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (2118 ديدگاه)

        ببین من این ناراحتی رو درک می‌کنم و اینم بگم برندی که بازو‌های سوددهی مثل پورشه و آئودی داره و این طیف گسترده محصولات رو عرضه میکنه به این راحتی ورشکست نمیشه
        .
        چین بزرگترین بازار خودرویی دنیاست بدون هیچ شکی
        از دست دادن این بازار به هر شکلی الان اشتباهه و در گذشته اشتباه بسیار بزرگتری بود
        از طرفی شرط فعالیت در این بازار این بود که باید جوینتونچر ۵۰-۵۰ در بهترین حالت با ی کمپانی چینی برقرار می‌کردی که مجوز فروش خودرو در چین رو می‌گرفتی بعدا با تغییر قوانین به کمپانی‌ها اجازه داده شد تا بتونن باقی اون سهم ۵۰ درصد رو از برند چینی بخرن… در کل کمپانی راهی نداشتن غیر از این تا بتونن انبوه خودرو تو چین تولید کنن
        زمانی فولکس در مجموع با همکاری با شرکت‌های چینی اگر خاطرم مونده باشه بیش از ۱۷ درصد این بازار بزرگ رو در دست داشت…
        اما با انقلاب بی‌سابقه اقتصادی چین در این ده سال اخیر و اثر گذاری مستقیم اون در صنعت خودرو بازی برای چین تغییر کرده…
        من اصلا فن چین نیستم اما این داستانیه که وجود داره
        .
        بگذریم در مورد چین بخواهم حرف بزنم داستانیه…
        خودروسازهای اروپایی مشکلشون رو حل می‌کنن چه با چین چه با آمریکا موضوع اینه که اتحادیه باید قوانین رو تعدیل کنه…
        .
        اینم بگم اینکه مردم تو سایت با وجود این همه داستان همه مشکلات استلانتیس رو میندازن گردن امثال تاوارس هم نکته خنده‌داریه واقعا
        .
        ((( شرکت های تِک غربی به مرور دارن از چین دور میشن به توصیه دولت و به جاش دولت داره بهشون کمک میکنه)))
        اینکارو باید دهه نود می‌کردن برای چینِ الان یکم دیر شده… آمریکا کانادا نیست که به راحتی بتونه تعرفه ۱۰۰ درصدی روی چینی ببنده… این موضوع قبلا هم زیاد مطرح شده بود هند و مکزیک و ویتنام از مدتها پیش گزینه‌های مطرح بودن اما به نظر من در حال حاضر به این سادگی نیست… الان BYD منتظر نشسته ترامپ رئیس جمهور نشه تا فردا استارت خط تولید تو مکزیک رو بزنه… چین و مکزیک رو تعرفه بستی جای دیگه چی… موضوع به این راحتی‌ها نیست
        بر خلاف قبل من به برند اسکات در آمریکا امیدوارم واقعا

        موافقم 9
        مخالفم 1
      4. B

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (878 ديدگاه)

        تعرفه اروپا رو خود برند های چینیه نه صرفا تولید چین و شامل خودرو های خارجی که در چین ساخته میشه نیست

        1. mehran911

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (2118 ديدگاه)

          خیر اینگونه نیست چین تولید کنی صادر کنی باید تعرفه بپردازی الکتریکی کمتر باقی بیشتر کوپرا تاواسکان رو می‌خواستن از چین وارد کنن اوایل 38 درصد تعرفه بستن که دوباره شد ۲۱ درصد تازه این مدل الکتریکیه

          موافقم 3
          مخالفم 1
    7. پیام

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2138 ديدگاه)

      یه زمانی فولکس واگن به جای تویوتا پرفروش‌ترین بود! این یعنی تاریخ!!! هیچ چیزی ابدی نیست!

      موافقم 3
      مخالفم 5
      1. B2

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (231 ديدگاه)

        اون گروه فولکس واگنه استاد
        نه خود برند فولکس

        موافقم 4
        مخالفم 2
    8. Sina_carshow

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (252 ديدگاه)

      الان بیان چینی هارو بندازن بیرون
      چه چیزی بهت میرسه جز ضرر؟ اینکه نمیتونن خودرو با کیفیت ساخت و پرفورمنس چینی ها بزنن اینکه ته زور فولکس واگن تو خودرو های برقی ۳۰۰ اسب با ۴۰۰ کیلومتر رنج هس مشکل چینی هاس؟
      اوکی بیان برای نگه داشتن فولکس واگن به همچین حقارتی بیوفتن بعدش چی؟ بی رقیب بشن؟ اگه رقیبی نباشه امیدی هم نیس شرکتا به جایی برسن همون ماشینای قبلی رو کپی پیست میکنن قدرت موتور ضعیف قیمت بالا میدن آخرشم ملت دیگه نمیخرن چون دلیلی ندارن خودرو رو ارتقا بدن بعد دوباره همین اتفاق الان میوفته و دوباره شرکتا به سمت ورشکست شدن میرن چون دیگه خریداری ندارن و مردم ترجیح میدم خودرو قدیمیشون رو نگه دارن همیشه رقابت عامل پیشرفت و پایدار بودن شرکت ها بوده با حذف رقیب شاید موقتی به بقا ادامه بدی ولی سرنوشت در انتظارته
      بهترین کار برا بقای فولکس همون کاریه که آمریکا با خودرو سازیش کرد
      بعد درباره تمرکز نکردن رو چین بگم یعنی بیان بازار ۲ میلیاردی چین رو بیخیال شن؟ همین الان برا چین ماشینای اختصاصی خود فولکس واگن میزنه این همه هزینه طراحی توسعه تحقیق رو بیخیال شن؟
      الان چینی هارو بندازن از اروپا بیرون چه تضمینی میکنی چین همین بلارو سر اروپایی ها نیاره؟ این یعنی جنگ اقتصادی بی پایان که هر دو طرف بازنده هستن

      موافقم 5
      مخالفم 1
      1. محمد

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1236 ديدگاه)

        اینکه نمیتونن با چین رقابت کنن چین راه نمیدن باعث عقب ماندگی خودشون‌ میشه.
        برای مثال چین خودروهای بروزشو‌ تو مکزیک مونتاژ می کنه و پس فردا که یک خودرویی در مکزیک مونتاژ میشه که خودروساز های آمریکایی توان ساختشو‌ ندارند،این باعث میشه آمریکا از لحاظ تکنولوژی از مکزیک که تا همین چند وقت پیش بیتل می ساخت،عقب تر بیوفته.

        موافقم 3
        مخالفم 1
    9. آرش

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (24 ديدگاه)

      نوآوری هم نکنید ..
      فولکس بجز بازار چین و اروپا بازار بزرگی ندارد

      موافقم 2
      مخالفم 1
    10. محمد

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1236 ديدگاه)

      اشتباه نکن،آمریکایی ها یک کار دیگه کردن که باعث شد صنعت خودرو سازیشون‌ باقی بمونه‌.
      پول تزریق کردن .

      موافقم 3
      مخالفم 1
  2. الف.ی

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1765 ديدگاه)

    عجیبه که پرفروش ترین خودروساز اروپا این وضع باشه
    اوضاع صنعت خودرو افتضاحه
    قطعات الکترونیکی گرون قیمت باید حذف بشن و قطعات آنالوگ برگردن
    از الکتریکی سازی بی رویه پرهیز بشه و ترند های طراحی مسخره از بین برن
    جدای از تاثیر کرونا که تمام مسائل زندگی در دنیا رو تحت تاثیر قرار داد، الکتریکی سازی افراطی به یک مشت چینی بی هویت کپی کار اعتبار داد تا با بزرگترین شرکتهای خودروسازی رقابت کنن

    صنعت خودرو مسیر اشتباهی رو دنبال کرد و الآن تک تک شرکت ها دارن به این نتیجه میرسن که باید برنامه هاشون اصلاح کنن
    ساده بگم پول جای همه چیزو گرفته
    پول هم به شدت فاسد کنندست

    موافقم 22
    مخالفم 7
    1. محمد

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1236 ديدگاه)

      اوضاع صنعت خودرو افتضاح نیست، صنعت غرب رو به افوله‌.
      تازه اولشه،ببنیدو‌ لذت ببرید.

      موافقم 4
      مخالفم 6
  3. Arshia m3csl

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1193 ديدگاه)

    امیدوارم فولکس واگن ورشکست نشه کلی برند دوست داشتنی زیز دست خودش داره فولکس واگن ورشکست بشه تکلیف ائودی و پورشه و لامبورگینی و اشکودا و بنتلی و کوپرا و دوکاتی و کامیون سازی مان چی میشه💔 حیفه نابود بشه فولکس واگن با اون گلف جذاب و خاص و تیگوان خیلی خوبش و پاسات عالیش

    موافقم 13
    مخالفم 9
    1. کرگدن باواریا

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (777 ديدگاه)

      فکر نکنم با ورشکست شدن فولکس واگن، آئودی و بنتلی و پورشه مشکلی پیش بیاد ، نهایت مستقل میشن ولی زیر توابع همون فولکس‌واگن

      موافقم 10
      مخالفم 2
  4. Taha Ayoobi

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (4378 ديدگاه)

    هر برندی رو احتمال میدادم وضعش بد بشه به جز فولکس

    موافقم 19
    مخالفم 5
    1. پویان

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (827 ديدگاه)

      کاملا افولش مشخص بود تاها.
      من قبلا مینوشتم اروپاییها مخصوصا المانی ها کارشون تمومه مگه اینکه با سیاسی کاری بتونن بمونن. همه فاز مخالف میگرفتن

      موافقم 13
      مخالفم 13
      1. Taha Ayoobi

        ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (4378 ديدگاه)

        عجیبه، من تو ذهنم بود خیلی قدرتمنده حالا حالا ها.

        موافقم 5
        مخالفم 3
  5. آرش

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (59 ديدگاه)

    بزرگترین اشتباه ژرمن ها سرمایه گذاری و اعتماد به دو کشور اشتباه بود چین و روسیه . طمع به بازار بزرگ چین و انرژی ارزان روسیه و نتیجه ای که الان شاهدشیم یعنی ژاپنی ها عقلشون نمیرسید که به چین و روسیه چشم طمع داشته باشند؟

    موافقم 18
    مخالفم 6
  6. JaMsHiD_R1988

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2796 ديدگاه)

    حالا میفهمم چرا آئودی اومده ماشین با ترمز کاسه ای و رینگ فولادی زده

    به قول الف.ی پیشرفت و اضافه شدن آپشن و سنسور و امکانات و قطعات الکترونیکی و قیمت هم یه حدی داره
    پنجاه سال پیش ، ماشین های اقتصادی جوری ارزون بودن که یه هجده ساله می‌تونست با پس اندازش ماشین بخره
    الان خودشو هم بکشه نمیتونه بخره
    چرا چون حداقل ۲۵ هزار دلار قیمت داره

    موافقم 18
    مخالفم 9
    1. nima.jdm

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (305 ديدگاه)

      تا حدودی درسته

      موافقم 8
      مخالفم 4
    2. 🇰🇷

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (276 ديدگاه)

      اولا میزان تولید ثروت و درامد مردم هم نسبت به دهه های قبل بیشتر شده
      بعدشم ، سالی ۱۴ میلیون خودرو در اروپا داره فروش میره. مگه هرکی اونجا ماشین میخره مولتی میلیونره ؟
      درامدشون مناسبه ، خودرو رو هم با شرایط خوب میخرن
      هر کمپانی هم که نتونه با وضع بازار امروز خودشو مطابقت بده حذف میشه
      این کمپانیا هستند که باید نیاز مردم به خودروی خوب و استاندارد رو برطرف کنن . نه این که مردم از رفاه و امکانات خودشون کوتاه بیان که کمپانی زنده بمونه !

      موافقم 23
      مخالفم 4
      1. B

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (878 ديدگاه)

        برعکس ایران

    3. محمد

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1236 ديدگاه)

      ماشین اقتصادی تو ایران ۵ هزار تاس و در بازار هایی که چین حضور داره یک ماشین معقول اقتصادی ۱۰ هزارتا.

  7. Mr wrong

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (337 ديدگاه)

    برم چیپس و ماست موسیر بیارم بشینم نبرد اروپایی فن ها و آمریکایی فن ها رو تماشا کنم

    موافقم 11
    مخالفم 9
    1. 🇰🇷

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (276 ديدگاه)

      اتفاقا یه برند قدیمی امریکایی هست که به تازگی توسط همین فولکس احیا شده . منظورم اسکاته . یه زمان شاسی بلند خشنی داشت که رقیب فورد برانکو بود

      دوما ، ضرر بزرگ فولکس از چین میاد جایی که میلیاردها دلار پولشون دود شد رفت . چین که روز به روز قدرت پیدا کنه بقیه برندها هم با کاهش فروش رو به رو میشن . اولین قربانی امریکایی شاید همون بیوک باشه که توسط چین زنده مونده . کادیلاک هم سهم خوبی در چین داره اونم باید حواس جمع باشه

      موافقم 22
      مخالفم 1
      1. کرگدن باواریا

        ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (777 ديدگاه)

        به نظر اطلاعات عمومی درستی داری ، باریکلا 👏👏👏

        موافقم 12
      2. Galant.VR4(JDM)

        ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1177 ديدگاه)

        دقیقا چین یکی از پایه های فولکسه سر همین به این روز افتاده بعد جز برند‌هایی که نام بردی الان کل صنعت خودرو سازی درخطره اما در این بین بعضیا در امان هستن از چینی ها یکیش هیوندای که فروش روز افزونی داره

        موافقم 5
        مخالفم 2
  8. nima.jdm

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (305 ديدگاه)

    انتظار اینو نداشتم
    تکلیف اون زیر بند ها چی میشه

    موافقم 9
    مخالفم 2
    1. Taha Ayoobi

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (4378 ديدگاه)

      به نظرم پخش میشن زیر برند های بزرگ.
      خیلی دوست دارم ببینم کدوم دست کی میوفته.

      موافقم 5
      مخالفم 3
    2. 🇰🇷

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (276 ديدگاه)

      یعنی جدی جدی فکر میکنی فولکس ورشکست بشه ، مثلا آئودی و لامبو و بنتلی و … به فنا میرن ؟ 😂
      ما دو تا شرکت داریم . یکیش Volkswagen . همینی که گلف و تی‌راک و تیگوان و غیره میسازه
      یکی هم هست بنام Volkswagen AG . که درواقع یه شرکت چند ملیتی بزرگ بحساب میاد ( شرکت مادر )
      اون برندهای لامبو و آئودی و غیره ، تحت پوشش همین هستند . مثل این میمونه از یه درخت ، یه شاخشو بچینی . کل درخت مگه از بین میره ؟ نه

      بچیز جالب هم اینکه ۳۰ درصد از سهام VW AG در اختیار هولدینگ پورشه ست ! یعنی یجورایی هر چی که مال فولکسه ، مال پورشه هم هست . همشم صدقه سر فردیناند پورشه کبیره … روحش شاد

      موافقم 22
      مخالفم 4
    3. B

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (878 ديدگاه)

      متن نوشته فقط برای برند اصلی فولکس این مشکل پیش اومده دور از انتظار هم نبود افتضاح عمل کردن طی سالیان اخیر

  9. علی جردن

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    متاسفانه این یک هشدار جهانی است …

    موافقم 9
    مخالفم 5
  10. OM.01

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (552 ديدگاه)

    رکود بزرگ 1930 خیلی از برندهای خودروی دنیا رو از صحنه محو کرد. بحران نفتی 1970 هم خیلی از برندهارو حذف کرد و برندهای جدید ظهور کردن. بحران مالی 2007 هم خیلی از برندهارو حذف کرد

    احتمال داره به خاطر عصر برقی سازی چالش ها و اتفاقات مختلف و گرمایش زمین و چند مورد دیگه تا سال 2030 خیلی از برندهای که می‌شناسیم ورشکست بشن یا برن زیر دسته چینی ها. چیزی هست که احتمال رخ دادش زیاد هست.
    همه اینا از قبل توسط قدرتمندان دنیا از قبل مشخص شده بود. تصمیمات آگاهانه آی که بزرگان کشورها میگیرن راه رو برای همچین چیزی فراهم میکنه.

    اما زیبایی زندگی غیرقابل پیش‌بینی بودنش هست اصلا شاید هیچ خودروسازی ورشکست نشه و صرفا با اختراع سبک جدید حمل نقل همه سیستم های حمل نقلی عوض بشه! شاید هم EVTOL ها باب بشن و خودروساز ها شروع کنن به تولید وسایل نقلیه پرنده

    موافقم 13
    مخالفم 3
    1. Taha Ayoobi

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (4378 ديدگاه)

      خیلی دوست دارم اون بحران هایی که دنیای خودرو رو تکون داد بدونم.

      بین اون هاییه گفتی چیز دیگه ای هم بود؟

      موافقم 4
      مخالفم 4
  11. Alimopar

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (168 ديدگاه)

    فولکس به این روز افتاده پس وای به حال استلانیس🤣

    موافقم 4
    مخالفم 4
    1. Taha Ayoobi

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (4378 ديدگاه)

      استلانتیس دیگه از این مراحل گذشته…

      موافقم 3
      مخالفم 4
    2. nima.jdm

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (305 ديدگاه)

      هی استلانتیس…

      موافقم 3
      مخالفم 3
  12. ar-ma-n

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (223 ديدگاه)

    نتیجه بلخر چی میشه ؟؟

    و اینک امکان کمک دولت آلمان نیست کاری که آمریکا کرد

    موافقم 5
    مخالفم 1
  13. ar-ma-n

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (223 ديدگاه)

    امیدوارم اوضاع بهتر بشه برای فولکس واگن جزو برند های نوآور بوده جدا از زیر برند های که داری فولکس واگن همیشه خودرو های با کیفیت و نوآوری داشته آما هیچ وقت توجه‌ خاصی نداشته برعکس فیات و کرایسلر که هیچ ایده و هدفی ندازن فولکس همیشه برنامه ریزی داشته برای محصولات خودش

    موافقم 7
    مخالفم 6
  14. Galant.VR4(JDM)

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1177 ديدگاه)

    احتمال زیاد حضور خودشو توی بعضی از بازار ها کمرنگ کنه و وقتی به سودهی برسه سرمایه گذاری های مثبتی انجام میده اما به این راحتی نیست در آینده نزدیک بحران های زیادی باید پشت سر بزاره که بزرگترینش تجمع و اعتراض کارکنان هست
    مهم اینه این دوتا کارخونه هیچ تاثیر مثبتی روی ضرر ها نداره و باز همچین اقدامی میکنه
    بقیه کمپانی های تحت تاثیر بازار چین باید یه اقدامات پیشگیرانه ای بکنن مخصوصا بعضی ژاپنی ها و آمریکایی‌ها
    فعلا زخم خورده‌هاش میتسوبیشی و فولکس هستن

    موافقم 6
    مخالفم 3
  15. mosafer

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (217 ديدگاه)

    بهرحال اینا دهه‌های زیادی بازارهای جهانی رو دوشیدن و حالا با قدرت گرفتن شرکتهای کره ای و چینی کارشون سخت شده.

    موافقم 5
    مخالفم 7
  16. علی جردن

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    فولکس واگن با اون همه کارنامه فوق درخشان داره ورشکست میه اون موقع ایران خودرو و سایپا واسه چند سال آینده ماشین پیش فروش می کنن مردم هم تو صف پیش خرید خودرو منتظرن…

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. 🇰🇷

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (276 ديدگاه)

      خودت یه زمان رانا نداشتی ؟
      حالا به ما میگی ؟

      موافقم 1
      مخالفم 1
    2. nima.jdm

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (305 ديدگاه)

      دلیل اینکه ایران‌خودرو و سایپا ورشکست نمیشن اینه که دارن به زور محصولاتشون رو فرو میکنن تو پاچه مردم ، مردم هم استقبال میکنن پس قرار نیست ور شکست شن

    3. JaMsHiD_R1988

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2796 ديدگاه)

      تا موقعی که هیچ رقابتی وجود نداشته باشه و فقط خودت فروشنده باشی و مردم هم گوشاشون خرگوشی باشه ، هیچوقت قرار نیست ورشکست بشی . چون هشتاد میلیون نفر مجبورن فقط از تو ماشین بخرن

      موافقم 1
      مخالفم 1
    4. B

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (878 ديدگاه)

      یچیز دیگه دوستان نگفتن پول نفته شرکتای دولتی و واسطه ای کم بیارن دولت خسارتشون رو از طریق فروش نفت و گاز جبران میکنه بخاطر همینه که همش میگم این داستان تولید ملی سر تا پاش داره به اقتصاد مملکت آسیب میزنه

  17. اکسل

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (128 ديدگاه)

    چی داره سر خودروسازی میاد🚶🚶

    موافقم 2
    مخالفم 1
  18. Ferrari

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1956 ديدگاه)

    به نظر من بهتره که کشورهای اروپایی و امریکا نگاهی به بازار کشورهای قاره افریقا و امریکای جنوبی داشته باشن. ما الان کلی کشور افریقایی داریم که رشد اقتصادی بالای ۸ درصد دارن.
    علاوه بر این هند رو داریم که اصلا با چین رابطه خوبی نداره و با این حال جمعیت هند از چین هم بیشتره.
    اروپا و امریکاییها با تشویق کمپانی ها برای سرمایه گذاری در این کشورها، جدا از اینکه میتونن از نیروی کار ارزان و بازار این کشورها بهره ببرن، میتونن از این کشورها تولیداتشون رو به چین صادر کنن و کشورهای بیشتری رو در مقابل چین قرار بدن.

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. محمد

      ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1236 ديدگاه)

      چین خیلی وقته تو بازار اونا حضور داره و آمریکا و اروپا اونجا هم قافیه رو باختن‌.

  19. محمد

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1236 ديدگاه)

    به‌ به تحولی بزرگ در راهه‌.
    تازه این اولشه‌.
    کسی که نمیتونه رقابت کنه باید گمشه‌ گورشو‌ گم کنه‌.
    الان عده‌ای عزیز فشار می خورند چون نمیتونن قدرت گرفتن چین و توازن غرب با شرق و شاید برتری شرق رو بپذیرند‌.
    یکی نیست بهشون بگه آخه بدبخت آمریکا و غرب به شما چی داده که انقدر کاسه لیسی می کنید.

    موافقم 4
    مخالفم 6
    1. پویا

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (487 ديدگاه)

      هرچی منتظر تحولات روسیه تو اروپا و اوکراین موندید منتظر تحولات چین و اون بازار مسکن اش بمونید
      عمرت تمام با اشغال های ایران خودرو گذشت حالا چه چه بزن که شاید بتونی آشغال های درجه چندم چین رو سوار شی 🤣🤣🤣🤣

      موافقم 3
      مخالفم 3
      1. محمد

        ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1236 ديدگاه)

        من منتظر این تحولاتی که شما گفتید نیستم و اطلاعی از مورد دومی ندارم‌.
        من به صنعت خودرو علاقه دارم و تحولات این صنعت رو دنبال می کنم.

        موافقم 2
        مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا