گروه فولکسواگن بالاخره اقدامات اصلاحی خود را برای مدلهای دارای موتورهای EA189 در اروپا به مقامات حمل و نقل آلمان اعلام کرده است.
مدلهای با موتور ۱.6TDI با شبکهای توری همراه خواهند شد که مستقیماً در مقابل حسگر جریان هوا قرار میگیرد و فولکسواگن آن را «مبدّل جریان» نام نهاده است. این شبکه توری، اغتشاش جریان هوا در مقابل حسگر را کاهش میدهد و دقت برداشتها یا دادههای ثبتشونده در آن را بالا میبرد. علاوه بر این شبکه توری، یک ارتقای نرمافزاری نیز انجام میگیرد که زمانی کمتر از یک ساعت برای آن تخمین زده شده است.
البته مدلهای با موتور ۲ لیتری تنها نیاز به یک ارتقای نرمافزاری دارند تا دوباره با استانداردهای آلودگی اروپایی هماهنگ شوند. فولکسواگن میگوید که تمام این مراحل اصلاحی، شرایط سادهای دارد و مطابق میل مشتری پیش میرود.
این کمپانی همچنین از ارائه یک اصلاح نرمافزاری به مقامات آلمانی برای موتورهای دیزلی ۱/۲ لیتری در اواخر این ماه خبر داده است؛ موتورهایی که باز هم در رسوایی دیزلگیت نقش داشتهاند.
این اقدامات فنی توسط «مرجع حمل و نقل موتوری آلمان» تأیید شدهاند و فولکسواگن یک فراخوان کلی برای مدلهای مرتبط، از ژانویه سال ۲۰۱۶ پیشبینی کرده است. این کمپانی انتظار دارد تا اصلاح کلیه نسخههای درگیر در رسوایی آلودگی، در تمام طول سال ۲۰۱۶ ادامه یابد.
مطابق گفته فولکسواگن، این اقدامات میخواهند «بدون تأثیر معکوس بر خروجی موتور، مصرف سوخت و عملکرد»، خودروها را به محدوده استانداردهای آلودگی بازگردانند. با این حال، با توجه این که این اقدام در مورد تمام مدلهای مرتبط با این موضوع انجام نشده، هنوز نمیتوان رسیدن به این هدف را بهصورت کامل تأیید کرد.
آئودی، سئات و اشکودا نیز در حال برنامهریزی اقداماتی مشابه برای مدلهای تحتتأثیر این مشکل در گروه فولکسواگن هستند.
خسته شده
۷ آذر ۱۳۹۴انیس حسینی و بار دیگر فولکس واگن به جای این کار شما برو در مورد ماشین های ایرانی تحقیق کن و مقاله بنویس تا مردمی که میان اینجا و همشونم این ماشین هارو دارن بدونن چه بلایی داره سرشون میارن و خواهند اورد مطمئنا چیزی فراتر از آنچه بنده و تقریبا همه میدونن وجود داره در لگن های ایرانی ولی نمیدونم شما چرا میخوای خلط مبحث کنی و اذهانو دور ماشاا… روزی چند بار مقاله هاتون چاپ میشه من که تا حالا ندیدم در مورد داخلی ها حرفی بزنید همش هر چند روز یه بار به فولکس گیر میدین که به نظرم اصلا مهم نیست چون اونایی که دوسش دارن علاقمند تر هم میشن اونایی هم که از اول خوششون نمی اومد هم فرقی به حالشون نداره یا اینکه در مورد انواع و اقسام اتومبیل های ژاپنی مطلب میذارید که این نشون از علاقتون به ماشین های این کشور داره که خوبه به نظرم یکم در نوشتن مطالبتون بی طرف باشید تا پیشرفت کنید
فرشید
۷ آذر ۱۳۹۴اتفاقا مطالب جالبی هست و تشکر میکن!م از اقای حسینی.
اگه شما واقعا علاقمند به اخرین اطلاعات روز دنیا هستین (که ایران شونصد سال از این جریانات عقبه و شاملش نمیشه ) حتما این جزئیات هم براتون جالب خواهد بود ولی نه اگه فقط علاقمند به ظاهر ماشین ها هستین و با تعصب مطالب رو میخونید اوون یه چیزه دیگست .
خسته شده
۷ آذر ۱۳۹۴چه ربطی به حرفای من داشت؟!!!!!
ایران شونصد سال عقبه یعنی چی یعنی شما سوار ماشینی هستی که شونصد سال عقبه بعد من گفتم عاشقه ظاهر ماشینم یا گفتم متعصبم به نوشته خودت یه نگاهی بنداز به نوشته منم دوباره یه نگاهی کن ببین چه ربطی به حرفای من داشت ضمنا من نوشته های یک ماه اخیر و که نگاه میکنم دقیقا اینجوریه شما هم نگاه کنی متوجه میشی اگه مثل کسایی هستی که هی میخوان تشکر کنن و چیزی و نبینن(گرچه باید تشکر کرد از نویسنده ولی نباید نویسنده طرفدار باشه و رویه اعصاب کاربر) اون یه بحث دیگست
rasa
۷ آذر ۱۳۹۴عزیزم ببین اولا یک رسوایی در این حد باید هر روز گیر داده بشه فولکس واگن چه بدونم داج نیست که یه زیر برند باشه این رسوایی حتی باید بیشتر از این ها هم بهش گیر داده بشه اره قسمتی از حرفات درسته ولی کانتت رو خیلی جاها دیدم خیلی کامنت های بچه گانه می ذاری این جا یه مجله فوق تخصص نیست که کاملا بی طرفانه باشه حتی جرمی کلارکسون هم میبینی که بی طرف نیست و لازم نیست که بی طرف هم باشه اقای حسینی هم خیلی کار خوبی میکنن که دنبال اخباره فولکس واگن هستند ممنون از شما
دوما شما که خسته شدی اینجا خودت رو بیشتر خسته نکن برو جایی که خستگیت در بره
خسته شده
۷ آذر ۱۳۹۴rasa چقدر منو میخندونی خب روزی هزار بار گفته بشه که چی مثلا میخواید چی کار کنید تهش چی مثلا الان با گذاشتن این مطالب خدشه ای در این سایت به فولکس واگن وارد میشه دیدم که عکسش شد و کاربران هم تایید کردن هم بزرگی و هم برتریه فولکسو و مقایسه کردن با آشعالی که سوارن این واقعیته ضمنا من نزدیک سی تا نظر بیشتر ندادم دو تا نظر دادم که به قول شما بچه گانه شوخی بود و گفتم که شوخی بود شما از خیلی جاهایی که من نظر دادم و بیار تا سفسطه جنابعالی برای دوستان روشن بشه ضمن اینکه معلومه اینجا سایت تخصصیه اتومبیله اینجا مجله تخصصیه پداله وقتی داری واردش میشی اینو نوشته در آخر مفهوم من از خسته شده چیزه دیگه ایه ولی وقتی نظرات شمارو میبینم که به جای حرفهای منطقی اینقدر خنده دار نظر میدین خستگیم در میره
rasa
۷ آذر ۱۳۹۴لگن ها ی ایرانیرو دارن؟؟؟ چند درصد مردم ایران توان خرید ماشین 30000 دلاری رو دارن؟؟
قیمت پراید خیلی هم بد نیست شاید هم بشه بهتر ولی نه خیلی زیاد ولی چیزی که واقعیت هست اینه که تولید این ماشینا تقصیر خودروساز نیست و این مهمترین بخشش هست
حالا می خوای شما منفی بدین و مخالف باشین
خسته شده
۷ آذر ۱۳۹۴کاری ندارم مخالفه حرفامی ولی نگاهی به کامنتت بنداز اصلا فهمیدی چی گفتی یعنی چی تقصیر خودرو ساز نیست یا قیمته پراید گرون نیست یکم بشکاف تا عوامی مثل من هم بفهمن چی میگی گنگه حرفات
خسته شده
۷ آذر ۱۳۹۴به من حق بده که بگم بچه یکی از این به قول شما خودروسازها باشی یا داری از خون این مردم نون تیلیت میکنی پدال نباید اجازه بده امثال شما نظر بذارین من از حرفای مسخرت عصبانی نمیشم ولی خیلی ها اینجا شاید داغ دار باشن از این خودروسازها! خوب نیست آقازاده این حرفا
rasa
۷ آذر ۱۳۹۴عزیز من 1) خودرو سازی کار هر کشوری نیست ( همه می دونن)
2)اگه کشوری مثل چین داره به سرعت در هر ضمینه ای پیشرفت می کنه چند دلیل داره یکیش کپی کردن یا همان مهندسی معکوسشونه بعدیش استفاده از مهندسای خارجی و شاید مهمترین دلیلش بازار بسیار بزرگش و صادراتش باشه یعنی اگر نیازی وجود داشته باشه مسلما در یا زود بر طرف می شه ( و این رو هم فک کنم همه می دونن)
و بقیه ی دلایل که من کارشناسش نیستم
حالا بیایم به این کامنت های شما شما از وقتی اومدی سایت هر کامتت رو خوندم به یکی داری حمله می کنی دیروزم یه کامتت رو خوندم که نوشته بودی ……… باید اعدام گردد
دقیقا شما تصمیم به اعدام کسی می گیرید یا قاضی؟؟؟
و اره بازم می گم پراید نسبت به قیمتی که داره قابل قبوله و بهترین ماشین اگه تو این رده رو بخایم دنبالش بگردیم همون ماشینای سوزوکیه که خیلی هم تفاوتی نداره
از خون این مردم که تیلیت می ردم صبح نمی اومدم اینجا حاجی
و عادت به تایپ فارسی ندارم برای همین یه سری اشتباهات تایپی هست شما به بزرگی خودتون ببخشید
این داداش خستمونم حق داره ، اونم مثه من خستست.. اذیتش نکنین.
۹ آذر ۱۳۹۴اونم خستست ازین وضعیت..
البته یکم تنده که تندی هم مال مرده،
همیشه هم ملایمت و خوش و بش جواب نمیده.، بعضی وقتا هم نیازه یکم خشونت..
اما چیزی که همه میدونیم دیگه نیازی به تکرار نداره،
جنس ایرانی بنجله و دلایل زیادی هم داره که اینجا جاش نیست بگیم به دلیل محدودیتا،
اما هیچ قسمتی به تنهایی مقصر نیست،، همه باهم مقصریم.
ریشه و طرز فکر باید درست شه تا تقصیر پیش نیاد و مقصر هم درست نشه.
نمیشه گفت فلانی خون ملت رو میکنه تو شیشه و باهاش ترشی لیته درست میکنه میزنه به بدن ، فلانی ماشیناش بنجله چون خودش میخاد بنجل تولید کنه ، فلانی به فکر مردم نیست.،
آره فلانی به فکر مردم نیست چون مردم خودشون به فکر خودشون نبودند و نیستند و شاید هم نباشند بعد از این،
وگرنه بنده خدا فلانی هم از همین مردم بوده،. اونم دلسوز بوده ، اومده بوده واسه خدمت خادمانه.!
اما وقتی دیده همه منافع شخصی رو به منافع جمعی ترجیح میدن و همه باهم بر سر یک سفره هستند و مردم هم هیچ شکایتی ندارن، خوب اون هم قطعا سرش درد نمیکرده واسه دردسر..
“ماها” هم مثه “همونا” هسیم.،
تا وقتی به جایی نرسیدیم مدام از اونایی که به جایی رسیدن انتقاد میکنیم و ازشون انتظارات بیجا داریم ! میگیم اگه ما جاش بودیم فلان میکردیم واسه این مردم ، اما وقتی جاش قرار میگیریم اولین کاری که میکنیم اینه که چیکار کنیم سود بیشتری برامون داشته باشه، چه میون بر هایی تو قانون هست که میشه ازشون به نفع خودمون استفاده کنیم ، چطوری میتونیم حد اکثر استفاده رو ببریم بدون توجه به بقیه مردم.، چطوری میتونیم تو مهمونیه بخور بخور شرکت کنیم و با بقیه مهمونا هم سر غذا دعوا نکنیم،، تا صابخونه مارو بیرون نندازه و باز هم دعوتمون کنه.
تازه میفهمیم اون بنده خدا هم حق داشته اولش..
این جایگاه شیرین هستو این مملکت هم بی درو پیکر.. شیطون هم که همه جا حضور داره قربونش برم.، اما ما جایزالخطاییم.
وگرنه هممون دلسوزیم از اولش،. هممون دلمون میخاد مملکتمون بدرخشه، هممون دوس داریم مردممون خوب زندگی کنن،،
هممون اولش خدمتگذاریم،
اینجا فقط یه خسته داره اونم جوشکار خستس
۹ آذر ۱۳۹۴این مطالب صرفا جهت آگاهی هست ،
وگرنه فولکس اینقد بزرگ هست که نه اینجا بلکه اگه تو همه سایتا هم ازش بخوان بد بگن باز هم مردم به چشم و عقلشون اعتماد دارن و باز هم میرن میخرن !
هرچند مطمعنم همینجا هم اکثریت طرف دارشن ، حتی آقای نویسنده.
آمار فروشش هم تغیر محسوسی نداشته نسبت به قبل از این ماجرا، این داستان بیشتر بوی تخریب میداد تا رسوایی.، به هر حال بزرگترین خودروساز دنیا بلا اخره دشمنانی هم داره که دست به هر ترفندی بزنن.
فولکس هم کار درستی کرد، سریع مدیر رو عوض کرد به جای تکذیب و اهمیت ندادن ! این یعنی درست بازی کردن در مقابل حریفان بازیگر !
پس بحثی نداره این گونه مطالب ،
این سایت هم تا اینجایی که من دیدم از لحاظ پروپاگاندا و تبلیغات شرکتی پاکه و کار خودش رو میکنه و پشت مردمه ، اما اینجا ایرانه و باید قبول کنیم که دستش تا یه جاهایی فقط بازه نه بیشتر. همینشم خوبه..
امیدوارم همینجور بمونه.
great britain
۷ آذر ۱۳۹۴اتفاقا آقای انیس حسینی دستت درد نکنه این مطلبو گذاشتی. خسته شده تو اگه میخوای در مورد خودرو های ایرانی بیشتر مطلب بخونی پدال جاش نیست پدال کارش مطلب گذاشتن در مورد خودروهای خارجی و البته بعضی وقت ها هم در مورد صنعت هوافضا مطلب چاپ میکنه.
خسته شده مارو خسته کردی. خودت خسته نشدی؟ حال اگه میخوای خودی نشون بدی وتعداد دیدگاه هاتو بالا ببری حتما باید یه چندتا نظر الکی بپرونی؟ جالبه که همه رو هم مسخره میکنی میای از بنتلی ایراد میگیری- از عکس آواتاره من ایراد میگیری. من نمیدونم تو چی میخوای . به این دوستمونم میگی آقازاده. من چی بگم به تو
امیر.عارف
۷ آذر ۱۳۹۴فولکس در بدترین شرایط از بهترین ماشینهای ایران آلودگی کمتری دارد. اعداد و ارقم واقعی را از معاینه فنی بگیرید و ببینید تا مطمعن شوید. البته از بنزین غیر استاندارد که تو ایران توزیع میشه هم نمیشه گذشت. بدون تعصب به طرفین
مک میسل
۷ آذر ۱۳۹۴این جناب خسته شده کلا خستس و اب روغن قاطی کرده ولش کنین به حال خودش باشه.
من در مورد دیزل گیت یه چیزی بگم اونم اینه که وقتی جنرال موتور اون همه ماشیناش مورد داشت و خطرناک بود بهش گیر ندادن انوقت اومدن به فولکس که مثلا ماشیناش 2cmpماشیناش بیشتر الودگی تولید میکرده گیر دادن.خود فولکس هم قبول کرد که اشتباه کرده.از اقای انیس حسینی هم تشکر میکنم برای مطالب خوبشون
احمد باقری
۷ آذر ۱۳۹۴درستش هم همینه. فولکس وان باید راههای مختلف را با هم انجام بده تا از این بحران هر چه زودتر خارج بشه.