فولکسواگن برنامههای خود برای حضور در نمایشگاه سما 2022 را اعلام کرد. ژرمنها با دو کانسپت ماجراجویی بیس کمپ شکل گرفته بر پایه شاسی بلندهای اطلس و تائوس در این رویداد حضور خواهند یافت. به این خودروها باید سه دستگاه ID.4، یک نسخه سفارشی گلف GTI با وسایل جانبی اوتینگر، خودروی تک ساخت جتا GLI پرفورمنس، پروتوتایپ گلف A59 طراحی شده برای مسابقات رالی و گلف R جدید را اضافه کرد.
این اولین باری نیست که کانسپت های بیس کمپ اطلس و تائوس را میبینیم زیرا این خودروساز قبلاً مدلهای مشابهی را در نمایشگاه سما ۲۰۱۹ معرفی کرده بود؛ اما کانسپت جدید این خودروساز بر پایه فولکسواگن اطلس SEL VR6 3.6L 4Motion شکل گرفته و مشابه مدل قبل از فیس لیفت نیست. خودروی موردبحث دارای ارتفاع بیشتر از سطح زمین است و فنرهای H&R در آن خودنمایی میکنند. به این موارد باید اسپیسرهای TRAK+ و رینگهای ۱۶ اینچی تراورس MX و لاستیکهای A/T را اضافه کنیم. کیت کمپینگ این خودرو نیز شامل سبد روی سقف، پمپ باد محفظه بار، چراغهای اضافی، لاینر ویژه، نگهدارنده تبلت و آتشخاموشکن است.
کانسپت بیس کمپ اکتیو هم بر پایه فولکسواگن تائوس SEL 4Motion شکل گرفته و کاملاً شبیه تائوس بیس کمپ سال ۲۰۱۹ است. خودروی یاد شده از همان رینگهای ۱۷ اینچی کانسپت اطلس سود میبرد و سیستم تعلیق ارتقا یافته و وسایل جانبی متنوعی دارد. از جمله ویژگیهای برجسته این کانسپت میتوان به جایگاه قرار دادن دوچرخه در سقف و پوشش بیس کمپ جدید اشاره کرد.
اما به سه دستگاه فولکسواگن ID.4 برسیم که رنگیترین آنها نسخه آماده شده برای رالی است. دو مدل دیگر نیز کانسپت های ID.4 Accessories و ID.4 EV Drone Command هستند. کانسپت آخری اخیراً به عنوان خودروی پاسخ پهپادی متحرک برای مقامات تنسی معرفی شده است. نکته جالب اینکه فولکسواگن مدل آفرود و اروپایی ID.4Xtreme کانسپت را برای نمایشگاه سما ۲۰۲۲ آماده نکرده است. کانسپت ID.4 Accessories نشان دهنده وسایلی است که میتوان روی این خودروی الکتریکی سفارش داد. از جمله این موارد میتوان به سبد روی سقف و محل نصب دوچرخه اشاره کرد. لاستیکهای کاراتر با رینگهای ۱۸ اینچی، اسپیسرها و گاردهای جدید نیز باعث ایجاد حس و حال آفرود در ID.4 میشوند. داخل کابین این خودرو نیز نمایشگر بزرگ، پوشش ویژه صندلی عقب، کفپوش های بادوام و کیت لاستیک زاپاس و جعبه کمکهای اولیه دیده میشوند.
در فوریه ۲۰۲۲ بود که این خودروساز وسایل جانبی اوتینگر را برای گلف GTI و R معرفی کرد. حالا این خودرو راهی نمایشگاه سما ۲۰۲۲ شده است. این فولکسواگن گلف GTI SE که مشاهده میکنید از گیربکس ۶ سرعته دستی استفاده میکند و سپر جلوی جدید و اسپویلر عقب، رینگهای ۲۰ اینچی، جعبه روی سقف و محافظ سپر عقب آن را متمایز خواهند کرد. این خودرو به خاطر استفاده از فنرهای H&R ارتفاع کمتری از سطح زمین دارد. نیروی توقف نیز توسط دیسکهای سوراخدار ۱۴.۶ اینچی و کالیپرهای ۸ پیستونه در جلو تأمین میشود. داخل کابین گلف GTI SE موردبحث کفپوش های جدید، لاینر صندوق هوی دیوتی و… دیده خواهند شد.
فولکسواگن میگوید خودروی تک ساخت جتا GLI پرفورمنس را نیز راهی این رویداد خواهد کرد. این کانسپت توسط مرکز طراحی فولکسواگن در کالیفرنیا شکل گرفته اما هیچ اطلاعات یا تصاویری از آن در دست نیست. دو خودروی جالب فولکسواگن از سالهای گذشته نیز در این نمایشگاه حضور خواهند داشت که یکی هاچبک داغ فولکسواگن گلف R32 2004 است. این خودرو برای گرامی داشت ۲۰ سال فعالیت برند R به نمایش درمیآمد. نهایتاً به پروتوتایپ رالی گلف ۳ A59 میرسیم که هرگز راهی خط تولید نشد…
amir1400
۱۱ آبان ۱۴۰۱این نمایشگاه سما عجب چیزی بوده ، چارجر برقی ۸۰۰ اسبی چهار چرخ محرک و موتور های ۱۱۰۰ اسب بخاری دوج هم در همین نمایشگاه رونمایی شده میگن یه حالت رانندگی برای دورانگو هلکت ۲۰۲۳ هم در نظر گرفتن که میتونه خروجی پیشرانه رو موقع لانچ کنترل به حدود ۹۰۰ اسب برسونه و صفر تا صدش هم به زیر ۳/۳ ثانیه بیاره ، از نظر من فلوکس واگن نباید خودش رو تو زمینه پرفورمنس ببره چون برند اقتصادی هست ولی باید این کا رو به زیر مجموعه هاش مثل پورشه و آئودی بسپاره من توقع داشتم پورشه تو به روزرسانی دوره ای تایکان یه نسخه ۳ موتوره ازش رو معرفی کنه ولی خب متاسفانه انجام نداده هنوز ولی خب خبر هایی از آئودی میاد که انگار قراره نسل بعدی r8 تمام الکتریکی بشه و پرفورمنس فوق العاده ای هم تو خط مستقیم داشته باشه