در مارس ۲۰۲۱ فولکسواگن اعلام کرد که مدلهای گلف، تیراک، تیگوآن و پاسات همگی نسل بعدی خواهند داشت اما حالا به نظر میرسد این موضوع در رابطه با هاچبک نمادین ژرمنها در هالهای از ابهام قرار گرفته است زیرا مدیرعامل جدید این برند «توماس شفر» در مورد آیندهٔ گلف تردید دارد. وی در مصاحبهای با یک روزنامهٔ آلمانی گفته است هنوز تصمیمی در مورد توسعهٔ نسل نهم گلف گرفته نشده است. رئیس سابق هیئتمدیرهٔ اشکودا که در آوریل امسال زمام برند فولکسواگن را در دست گرفت، به دلیل افزایش هزینهٔ توسعهٔ خودروهای درونسوز، آیندهٔ هاچبک افسانهای این شرکت را زیر سؤال برده است.
به گفتهٔ شفر، قوانین آلایندگی یورو ۷ که طی سالهای آینده اجرایی خواهد شد قیمت خودروهای درونسوز را بین ۳ تا ۵ هزار یورو افزایش خواهد داد. به گفتهٔ وی، پایان کار خودروهای ۱۰ هزار یورویی در اروپا نزدیک است زیرا مطابقت پیشرانههای درونسوز با قوانین آلایندگی سختگیرانهتر هزینههای توسعه را افزایش میدهد. مدیرعامل فولکسواگن گفته است این شرکت هماکنون روی فیسلیفت میاندورهای گلف کار میکند اما فعلاً توسعهٔ نسل نهم معلوم نیست. به اعتقاد شفر، مهندسی یک خودروی درونسوز جدید که بعید است طول عمر سنتی هفت یا هشتساله داشته باشد ارزش هزینه کردن ندارد زیرا توسعهٔ خودروهای مطابق با قوانین یورو ۷ بسیار گران تمام میشود.
شفر طول عمر کمتر نسل نهم گلف از هفت یا هشت سال را به خاطر رسیدن به زمان ممنوعیت فروش خودروهای درونسوز در اروپا در سال ۲۰۳۵ عنوان کرده است زیرا نسل کنونی این خودرو با تجربهٔ فیسلیفتی در سال ۲۰۲۳ یا ۲۰۲۴ احتمالاً برای سه یا چهار سال دیگر در بازار خواهد ماند. این یعنی اگر نسل نهمی در کار باشد در حدود سال ۲۰۲۷ یا ۲۰۲۸ به بازار خواهد آمد و در سالهای پایانی عمر خود به موعد ممنوعیت فروش خودروهای درونسوز خواهد رسید. حتی ممکن است برخی کشورهای اروپایی زودتر از سال ۲۰۳۵ فروش خودروهای درونسوز را ممنوع کنند که این هم میتواند باعث کاهش فروش گلف شود.
به گفتهٔ توماس شفر، تصمیم نهایی برای توسعهٔ نسل نهم گلف یا خداحافظی با آن طی دوازده ماه آینده گرفته خواهد شد. او میگوید در خودروهای کوچک جبران هزینههای توسعهٔ بالایی که قوانین آلایندگی یورو ۷ میطلبد دشوار خواهد بود که این میتواند آیندهٔ هاچبک کوچکتر پولو را هم به خط بیندازد. به همین دلیل، آئودی هم اعلام کرده است با مدلهای کوچک A1 و Q2 پس از پایان عمر نسل کنونی خداحافظی خواهد کرد.
Ferrari
۱۴ مرداد ۱۴۰۱قوانین الایندگی بهونس اینا دیدن سود
فقط توی شاسی بلند و الکتریکیه میخوان
قید همه کلاس بندی ها رو بزنن
برای سود دست به چه کارایی که نمیزنن
واقعا برای فولکسواگن متاسف میشم
اگه بخواد دست به همچین کاری بزنه
فرامرز
۱۵ مرداد ۱۴۰۱همین گلف رو هم نامردا خیلی گرون کردن. تا یکی دو سال پیش جی تی آی زیر ۳۰ هزار یورو بود. چند روز پیش ماشینم رو بردم تعمیر و تا اتوبوس بیاد جلو نمایندگی فولکس واگن چرخیدم. هیچ گلفی رو زیر ۵۰ هزار یورو قیمت نذاشته بودن. تا چند سال پیش با ۵۰ هزار یورو میشد پورشه کاین صفر گرفت
JDM lover
۱۴ مرداد ۱۴۰۱دنیای هاچبک ها بدون گلف هیچ وقت کامل نمیشه
واقعا خیلی سخته که هر روز داریم خودرو های دوس داشتنی و افسانه ای رو از دست میدیم
Si
۱۴ مرداد ۱۴۰۱به نظر من گلف هم توی ایران هم خارج جزو 10 ماشین کاربردی هست چون هم موتور قوی و هم جادار البته نه زیاد ولی نسبت به ماشین خوبه و کیفیت بالا و پر از آپشن و کاربردی و قیمت تقریبا خوب. هرچند در ایران واقعا گرونه ولی می ارزه
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۱۴ مرداد ۱۴۰۱کل اعتبار فولکس به گلف می خواد متوقفش کنه😶
- A M I R -
۱۴ مرداد ۱۴۰۱نگران نباشید، اگر این آخر خط گلف افسانه ای باشه در آینده این نام گره خورده به یه کراس اوور الکتریکی بازخواهد گشت. یه تراژدی دیگه برای نامی بزرگ.
محمد
۱۴ مرداد ۱۴۰۱به هرحال دنیا داره عوض میشه ، گلف برای من و شما نام محترمیه اون جوانی که ۲۰۳۵ وارد نمایندگی فولکس واگن میشه حتما توقع یه ماشین برقی و خودران داره تا یه ماشین به مفهوم امروزی که ما میشناسیم یه شرکت هم برای خوشی دل من و شما نمیاد محصولی رو تولید کنه دنبال سوده تا الان سود با تولید این ماشینا بود ، از این به بعد ذائقه مردم و قوانین عوض شده تولید این ماشین ها صرف نمیکنه و خب طبیعی هم هست که دیگه اون محصول رو تولید نکنه
" Swedish Arrogant Tiger "
۱۴ مرداد ۱۴۰۱امیدوارم حداقل تنها نسل ممکن بعدی گلف رو ببینیم، قبل از این که فولکس اسمش رو به یه کراس اور بی قواره پیوند بزنه.