تابستان امسال گزارشهایی به احتمال کنار رفتن گلف از سبد محصولات فولکسواگن پس از پایان عمر نسل کنونی اشاره داشتند زیرا این شرکت روی خودروهای الکتریکی تمرکز کرده است. حال اما «توماس شفر» مدیرعامل خودروهای سواری فولکسواگن در نمایشگاه لسآنجلس طی مصاحبهای با اتوکار این شایعات را تکذیب کرده است زیرا مقامات فولکسواگن آنقدر احمق نیستند که نام باسابقه و مشهوری همچون گلف را کنار بگذارند. شفر دراینباره گفته است:
بههیچوجه نام گلف را کنار نمیگذاریم. ما نامهای نمادین گلف و GTI را داریم. دیوانگی است که بگذاریم از بین بروند.
بااینحال، نسل بعدی گلف با چیزی که هماکنون میبینیم متفاوت خواهد بود زیرا قرار است این خودرو به هاچبکی الکتریکی تبدیل شود و احتمالاً ID.Golf نام خواهد گرفت. البته در این صورت ممکن است سؤالاتی در رابطه با همپوشانی گلف الکتریکی با ID.3 مطرح شود اما به اعتقاد شفر، فضا برای فروش هردو مدل در کنار هم وجود دارد زیرا ID.3 هرگز جانشین گلف نبوده و شفر آن را بیشتر جایگزینی برای گلف پلاس میداند. برای کسانی که با گلف پلاس آشنایی ندارند، این خودرو یک مینیون جمعوجور بود که سقف بلندتری نسبت به گلف داشت و بین سالهای ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۴ تولید میشد. این مدل که پایینتر از مینیون توران قرار میگرفت، در نسلهای پنجم و ششم گلف به تولید رسید و در نسل هفتم با گلف اسپرتون جایگزین شد.
به گفتهٔ شفر، نسل بعدی گلف کوچکتر از ID.3 خواهد بود که یعنی پایینتر از آن و بالاتر از ID.2 آینده قرار خواهد گرفت. البته فولکسواگن هماکنون روی فیسلیفت نسل کنونی گلف کار میکند و انتظار میرود این خودرو برای پنج تا شش سال دیگر روی خط تولید باقی بماند. بااینحال، ممکن است طرفداران از ایدهٔ گلف GTI الکتریکی ناامید شوند اما این کار اجتنابناپذیر به نظر میرسد زیرا اتحادیهٔ اروپا قصد دارد فروش خودروهای سواری درونسوز جدید را از سال ۲۰۳۵ ممنوع کند.
Reza Waffen SS
۲۸ آبان ۱۴۰۱قابل پیش بینی بود
Royal Driver UK 70
۲۸ آبان ۱۴۰۱دیگه برام این اخبار برقی کردن ماشینای افسانه ای عادی شده…
Just toyota
۲۸ آبان ۱۴۰۱گروه فولکس واگن داره با سرعت هر چه تمام تر به منظور بر آورده کردن خواسته مشتریان و فشار دولت ها برقی میشه ، مثلا در مورد پورشه که یکی از زیر مجموعه های فلوکس هست ، دیشب مقاله ای خوندم که قراره ماکان الکتریکی تو سال ۲۰۲۴ و پانامرا و کاین برقی هم تو سال ۲۰۲۷ وارد بازار بشن و سپس بعد از این ها ۹۱۱ افسانه ای هم برقی میشه ، پورشه رسما اعلام کرده تا پایان دهه جاری برندی تمام الکتریکی میشه یعنی همون کاری که بقیه زیر مجموعه های فلوکس مثل : بنتلی و آئودی و سئات و البته فلوکس واگن میخوان انجام بدن
phonix
۲۸ آبان ۱۴۰۱خدافظ
امیدوارم رفیقت سیویک بمیره و برقی نشه تا هیچ وقت دو افسانه رو بدون صدای انجین نبینیم
Hamilton1970
۲۸ آبان ۱۴۰۱خیلی قشنگ بود🙂
یک دقیقه سکوت…
محمد
۲۸ آبان ۱۴۰۱اتفاقا برقی شدن کاملا با شخصت گلف هماهنگه ، هزینه نگهداریش پایین تر میاد ، ساکت تر و پر شتاب تر میشه فقط شاید طرفدار های gti از نبودن صدای اگزوز ناراحت بشن
کیانوش
۲۸ آبان ۱۴۰۱مگه id3 مشکلش چیه چرا باید ی برند واسه خودروی خودش نه یکی که چند تا رقیب بسازه نمیگم گلف حذف بسه اما یا با سوخت مصنوعی یا با هیدروژن بده بیرون یا میتونه یک نسل دیگه هم ازش با پلاگین هیبرید بده بیرون مثل همین پریوس نسل جدید که نود کیلومتر هم برد الکتریکی داره مگه چند درصد از مردم روزانه بیشتر از نود کیلومتر طی میکنن
رامتین
۲۸ آبان ۱۴۰۱امیدوارم ترتیب ارقام رعایت بشه و نسل آخر گلف تحت نسل MK9 بشکل بنزینی تولید بشه و بعدش الکتریکی شد اشکال نداره…
shayan1renault
۲۸ آبان ۱۴۰۱خودرویی که صدای اگزوزش نیاد هیچی نیست
باشه برقیش کنین …
بهتره الایندگی موتور های بنزینی رو کاهش بدن تا اینکه برقی کنن خودرو ها رو
کیانوش
۲۸ آبان ۱۴۰۱حماقت اینه که قراره ده تا هاچ بک برقی بزنی بزرگوار گلف رو نگه دار اما به جای اینکه رقیب ای دی ۳ کنی با انجین درون سوزی که با سوخت مصنوعی یا هیدروژنی مصرف میکنه بده بیرون
ی لحظه به این فکر کنید که چطور شد شرکت هایی که این همه سال با تقلب میزان الایندگی خودرو هاشون رو قائم میکردن یهویی طرفدار محیط زیست شدن و ده ها میلیارد دلار روی خودرو های برقی سرمایه گذاری کردن
احمقانه است اگه فکر کنیم دلیل اصلی این همه هزینه دقدقه زیست محیطی باشه شاید الان به دلیل هزینه زیاد طراحی پلتفرم و تغییر خطوط تولید سود ساخت برقی ها کم باشه واسشون اما در اینده حاشیه سود همه خودرو ساز ها خیلی بیشتر میشه و دلیلش ساخت و توسعه قطعات کمتر و همینطور پلتفرم های کمتر خواهد بود الان ولکس واگن با ی پلتفرم میخواد تو برند های مختلف بیشز ازده تا خودرو بده بیرون از اون طرف هم دولت ها هم مالیت رو شدیدا کم میکنن واسشوناما بازم مگو استفاده از باطری بیشتر از پنجاه کیلو وات حماقته اگه مصرف انرژی هر خودروی بیش از ده کیلو وات بر ساعت باشه استفاده از باتری واسه تغذیه این خودرو حماقته اما اگر کمتر باشه که فقط خودرو های شهری میتونن بنظرم منطقیه ی خودروی کوچیک با باتری سی چهل کیلو واتی و قدرت صد اسب بخاری واسه استفاده روزانه اکثر مردم کافیه. اما اینکه کشنده با پونصد کیلو وات باتری که چزنش سه تن هستش رو بسازیم واسه سیصد و پنجاه کیلومتر برد این دیگه واقعا اوج حماقته
امیرحسین
۲۹ آبان ۱۴۰۱شما بیخود میکنی برقی کنید گلف رو