فولکس واگن گلف R یکی از تواناترین هاچبک های داغ کلاس خود بوده و بستری عالی برای تمرینهای کارآموزان گروه فولکس واگن محسوب میشود. کارآموزان این شرکت یک سری تغییرات بصری و فنی را برای این خودروی جذاب در نظر گرفتهاند و حاصل کار پروژهای تک ساخت با نام هاریکین است که از ظاهر و کابین برجسته و پیشرانه ۲ لیتری ارتقا یافته ۵۱۹ اسب بخاری سود میبرد.
فولکس واگن گلف R هاریکین بعد از کانسپت های گلف GTE اسکای لایت ۲۰۲۱ و گلف GTE های ریسر ۲۰۲۰ نسل پیشین معرفی میشود. این خودرو با همکاری بخش R فولکس واگن توسعه یافته و بنی لچر مشهور که در مسابقات مختلفی حضور داشت نیز برای تولید این کانسپت کمک کرده است. کارآموزان این خودروساز نام هاریکین را از روی لامبورگینی اوراکان و دیگر نام های مشابه استفاده شده توسط فولکس واگن همچون ونتو، سیراکو و… انتخاب کردهاند.
وقتی به بدنه این هاچبک اسپرت نگاه کنید شاهد پوشش سبز ایفل خواهید بود که با گرافیکهای مشکی و عناصر فیبر کربنی همراه میشود. علاوه بر کیت بدنه اسپرت گلف R، این هاچبک مفهومی از گلگیرهای جلو و عقب پهنتر و رکابهای جانبی آئرودینامیک سود میبرد. به این موارد باید بخشهای فیبر کربنی همچون کاپوت، سقف، اسپویلر و درب پشتی را اضافه کرد. چراغهای جلو نیز کاملاً تیره شدهاند و چراغهای عقب نیز با یک میله LED به یکدیگر متصل هستند. احتمال دارد این ویژگی بصری در نسخه فیس لیفت شده گلف بکار رود. هاریکین همچنان از رینگهای جدید MB دیزاین با ترکیب دو رنگ برخورد شده است.
به گزارش پدال و به نقل از carscoops، در کابین نیز طرح رنگی مشابهی بکار رفته و پوشش آلکانترا مشکی و سبز به همراه دوخت های متضاد دیده میشوند. راننده و سرنشین جلو روی صندلیهای مسابقهای و فیبر کربنی ریکارو خواهند نشست و صندلی پشتی نیز به خاطر کاهش وزن حذف شده و جای خود را به یک رول کیج داده است. نهایتاً باید به نوشته هاریکین روی داشبورد و برخی نقاط دیگر اشاره کنیم.
مهمتر اینکه پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری TSI این برند از توربوی جدید شرکت HGP، اینترکولر بزرگتر، نرمافزار بهینه شده ECU، فیلتر هوای جدید و اگزوز ارتقا یافته سود میبرد. به لطف این تغییرات شاهد کسب قدرت ۵۱۹ اسب بخاری و گشتاور ۶۲۹ نیوتون متری هستیم که نسبت به قدرت ۳۱۵ اسبی و گشتاور ۴۲۰ نیوتون متری مدل استاندارد بهبود محسوسی را نشان میدهد. نیروی تولیدی نیز از طریق گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه به تمامی چرخ ها فرستاده میشود. کارآموزان فولکس اشارهای به سرعت و شتاب این خودرو نکردهاند اما حداکثر سرعت آن از ۳۰۰ کیلومتر در ساعت فرا میرود.
استفاده گسترده از فیبر کربن منجر به کاهش قابلتوجه وزن (۲۰۰ کیلوگرم) هاریکین شده است. به همین خاطر نسبت قدرت و به وزن فولکس واگن گلف R موردبحث به رقم احساسبرانگیز ۲.۷۵ رسیده است. شاسی نیز شاهد ارتقای سیستم تعلیق بوده و ترمزهای سرامیکی آئودی R8 در جلو و آئودی S8 در عقب خودنمایی میکنند. خودروی موردبحث در مقر فولکس واگن R در آلمان به نمایش گذاشته شده و چند روز بعد نیز در رویداد تیونینگ R & Coffee در ولفسبورگ حضور خواهد یافت. همانند تمامی خودروهای تولیدی توسط کارآموزان، این خودرو راهی به خط تولید نخواهد یافت اما پتانسیلهای عملکردی گلف R را به نمایش میگذارد.
Reza Waffen SS
۲ آبان ۱۴۰۱کرک و پشمم ریخت، تلاششون قابل تحسینه
F22RAPTOR
۲ آبان ۱۴۰۱یاد فورد rs500 افتادم
خدا به دادمون برسه
امیرحسین
۲ آبان ۱۴۰۱عین ای سی باید سواری بگیری ازش اونایی که باید بفهمن میفهمن چی میگم
بی خیال اسم
۲ آبان ۱۴۰۱ای جانم
فوق العاده هست
زیبا قدرت مند ظرافت از همه مهم تر یک گلفه
پول داشتم می خریدم صد در صد
رامتین
۲ آبان ۱۴۰۱واقعا عالی. کاملا در کلاس خودش برترینه…