زمانی که فولکسواگن کار روی تولید نسل هشتم گلف R را شروع کرد، ولفسبورگی ها از همکاران خود در آئودی درخواست استفاده پیشرانه ۵ سیلندر ۲.۵ لیتری RS3 در گلف R را داشتند اما خب با پاسخ منفی ارباب حلقهها مواجه شدند. به جرات میتوان گفت ما هرگز شاهد تولید چنین خودرویی توسط ژرمنها نخواهیم بود اما این به معنی دست روی دست گذاشتن طرفداران این هاچبک استثنایی نیست. در واقع قبلاً یک دستگاه گلف R نسل هفتم با پیشرانه ۲.۵ لیتری موردبحث تولید شده است و در این ویدئو میخواهیم با این خودرو آشنا شویم.
این کلیپ ۱۲ دقیقهای ما را با کاوین مالک هاچبک داغ فولکسواگن آشنا میکند. او از شرکت Innovative Motorsports خواسته است پیشرانه گلف R را با نمونه ۵ سیلندر آئودی تعویض کنند. او میگوید در ابتدا به دنبال ایجاد تغییر در خودروی خود نبوده است اما صدای پیشرانه ۴ سیلندر گلف برایش رضایتبخش نبوده است و در سرانجام نیروگاه آهنین ۵ سیلندر آئودی را در بطن گلف R گذاشته است. شرکت یاد شده متخصص قرار دادن پیشرانههای RS3 در دل گلف نسل هفتم است. کل فرایند حدود ۵ هفته طول میکشد و کار با RS3 تصادفی شروع میشود. تقریباً تمامی سختافزار گلف شامل پیشرانه، گیربکس و حتی ساب فریم تعویض میشوند. از شنیدن اینکه نتیجه نهایی تولید یک گلف R کاملاً عملکردی با پیشرانه ۵ سیلندر و عدم وجود هرگونه خطاست خوشحالیم.
بهترین خبر اینکه نیازی به تغییرات بیشتر نیست زیرا آئودی RS3 و گلف R بر اساس پلتفرم مشترک MQB ساخته شده است. به این ترتیب فرایند تعویض پیشرانه این خودرو خیلی سخت به نظر نمیرسد. احتمالاً سختترین قسمت کار نصب سیمکشی و نرمافزار است. اما هزینههای این پروژه چقدر است؟ کاوین میگوید این موضوع به سلیقه و درخواستهای شما دارد. در مورد این گلف R باید گفت کاوین پیشرانه، گیربکس و دیفرانسیل عقب قدیمی را فروخته است. البته هزینه این کار از ۱۵ تا حدود ۸۰ هزار دلار متفاوت است و همانگونه که گفتیم به انتظارات شما از این فرایند بستگی دارد.
احمدرضا
۳۱ فروردین ۱۴۰۱برن همون آئودی رو بخرن به صرفه تر میشه
Jdm باز
۳۱ فروردین ۱۴۰۱گلف r خودش خیلی خوبه، موتور rs3 هم بیاد روش دیگه چه شود…
Amard
۳۱ فروردین ۱۴۰۱یک عدد معلول ذهنی خب لامصب برو همون اعودی بخر داخلشم لوکس تر هزینشم کمتر
حسین دهمرد
۳۱ فروردین ۱۴۰۱خیلی دوس دارم تجربه ی رانندگی با یه موتور ۵ سیلندر رو بدونم. انقدر که میگن لرزش داره؟