خودروسازان و ابرشرکتهای حوزه فناوری در حال سرمایهگذاری میلیاردها دلار روی فناوری خودروهای خودران هستند تا بتوانند پیش از سایر رقبا، نام خود را بهعنوان سردمدار خودروهای خودران ثبت کنند؛ چون ممکن است آینده صنعت خودرو به این شکل باشد.
براساس گزارشی از یک مجله کسبوکار آلمانی و به نقل قول برخی نیروهای داخلی، گروه خودروسازی فولکسواگن درحال مذاکره با غول فناوری چینی، هوآوی، است تا بتواند با همکاری آن، وارد صنعت خودروهای خودران شود. این مذاکره بر سر توسعه بخشهایی است که این غول خودروسازی آلمانی هنوز در آنها حرف خاصی برای گفتن ندارد.
«وانگ جون»، مدیر اجرایی هوآوی در امور خودروهای هوشمند سال گذشته اعلام کرد که هوآوی تا سال ۲۰۲۵ یک خودروی بدون راننده را توسعه خواهد داد. مدیرعامل گروه فولکسواگن، «هربرت دایس»، چهارشنبه گذشته اذعان داشت کرد که احتمالا تا ۲۵ سال آینده شاهد حضور خودروهای خودران خواهیم بود؛ بنابراین این خودروساز تمام تلاش خود را برای ایجاد همکاریهای جدید میکند تا به خودکفایی خود را حوزه نرمافزاری افزایش دهد.
امیرعلی
۳۰ بهمن ۱۴۰۰اصل خبر این بود مذاکره فولکس واگن برای خرید بخش خودرو های خودران هواوی نه همکاری
sound of silence
۳۰ بهمن ۱۴۰۰بارها گفتیم تعجبی نداره نتیجه فشار و شکاف تکنولوژیکی Tesla با فلکس نتیجش میشه این .
محمد
۳۰ بهمن ۱۴۰۰خداییش الان جا داره تسلافنا گریبان بدرن
new RAMIN
۳۰ بهمن ۱۴۰۰جالبه…نه اپل…نه سامسونگ…نه شیائومی…فقط هواوی!
فولکس واگن غول ترین خودروساز جهانه و میخواد با هواوی همکاری کنه. وقتی میخواهی با یه کی همکاری کنه تمام مزایا و معایب رو در نظر میگیری و درنهایت انتخاب میکنی با کی کار کنی یا همکاری کنی…
اگر هواوی تحریم نمیشد الان پرفروش ترین گوشی و پیشرو ترین ابر کمپانی حوزه فناوری بود.البته با اینکه 4ساله تحریمه هنوز تو خیلی از زمینه ها از خیلی ها جلوتره…خودروهاش هم واقعا عالیه. seres SF5 وaito m5 هردو ساخت هواوی هست و واقعا عالی هستن. چندی پیش هم پدال مطلب گذاشت اتوپارک هواوی بهترین در بازار.
NAVID۰۰۹۸
۳۰ بهمن ۱۴۰۰کاربر رامین
در موضوع قدرتمندی هواوی با شما موافقم و ترسی که به جون ترامپ انداخته بود که اگر در آمریکا میآمد فاتحهی اپل خونده شده بود و بارها توضیح دادم .
اما شما پیاز داغش را زیاد نکنید لطفاً و خودروسازی هواوی چین را با خوب بودن دیجیتالی هواوی مخلوط نکنید !
خودرو با ساخت موبایل و کامپیوتر فرق میکنه در حالی که تکنولوژی مکمل خودروسازی هست !
ارین صاحب جمعی
۳۰ بهمن ۱۴۰۰اصل خیر خریدن بخش خودروان هوواوی توسط فولکسواگن هست سایلنت فشار بخور پدال جان من حذف نکن پیامو تا این قشنگ فشار بخوره جوری که نتونه از جاش پاشه
ارش
۳۰ بهمن ۱۴۰۰چند ماه پیش پوتین به بایدن درباره رابطه آلمان و چین هشدار داده بود که ممکنه این دو ابرقدرت های آینده باشن و این نوع همکاری در سطح گسترده آلمانها با چینیها کمی عجیبه .
ارین صاحب جمعی
۳۰ بهمن ۱۴۰۰آلمان در آینده دور قطعا یک ابر قدرته چون رهبر گاز هیدروژن و solar powered ها میشه چون ایلان ماسک اینو گفت
میثم
۳۰ بهمن ۱۴۰۰عربستان هم پارسال اعلام کرد برنامه چیده برای تبدیل شدن به بزرگترین تولید کننده و صادر کننده هیدروژن
ارین صاحب جمعی
۳۰ بهمن ۱۴۰۰میثم جان عربستان نمیتونه چون علمشو از همین اروپایی ها میگیره و امریکا دیگه قضیه نفت و گاز نیست قضیه تکنولوژی که عربستان تو بحث اختراع ملی تکنولوژی در حد اروپا و امریکا اصلن نیست
NAVID۰۰۹۸
۳۰ بهمن ۱۴۰۰پس واسه همینه که پوتین میخواد اوکراین را بگیره تا نزدیکی بیشتری به غرب اروپا و بخصوص آلمان پبدا کنه تا بیشتر بتونه کارهاشون را رصد کنه !
بهتره بگویید آلمان چرا نباید با چین همکاری کنه ؟!!
بیشترین فروش محصولات آلمانی و بخصوص خودروهای آلمانی در چین هست و پول میکنه تو جیب آلمان !
اینقدر وابسته به چین شدهاند که میگویند اگر روزی چین ورود و منتاژ محصولات فولکس را ممنوع کند این شرکت باید اعلام ورشکستگی کند !
واسه همینِ عاشق آلمان و مهندسی ناب این کشور هستم ، هیچگاه از پا ننشستند ، همیشه به فکر بهتر شدن و پیشرفت هستند با اون بلایی که پس از جنگ جهانی دوم سرشان آمد و کامل متلاشی شدند اما اینقدر فکر و کار کردند که امروز شدهاند بهترین کشور پیشرفتهی جهان در نقطهای از زمین که نه انرژی و نه منابع محیطی مثل دیگر کشورها دارند !
AMIR / ARMI
۳۰ بهمن ۱۴۰۰یادم جاناتان از نفوذ شرق و چین در صنعت خودروی اروپا حرف میزد بقیه مسخرش میکردن
بهزاد
۳۰ بهمن ۱۴۰۰میزان صادرات کشورهای صنعتی به چین؛
آمریکا ۱۲۳ میلیارد دلار
آلمان ۱۱۰ میلیارد
ژاپن ۱۴۱
میزان واردات این سه کشور از چین؛
آمریکا ۴۵۸ میلیارد دلار
آلمان ۸۶
ژاپن ۱۴۲
میزان تراز تجاری آلمان با چین مثبته و ژاپن هم بیشتر سالها مثبت بوده اما این تراز برای آمریکا منفیه و دلیل اصلی مناقشه های سیاسی و اقتصادی ترامپ همین تراز و موازنه ی تجاری بود.
تاثیر اقتصاد و صنعت چین بر آمریکا بیشتر از اونی هست که در حرف چند ژورنالیست وال استریت بشه پیدا کرد و کشورهایی مانند ژاپن و آلمان نمیتونن این پتانسیل را نبینن و بهره نبرند و حضور این دو کشور در چین و همکاریشون با شرکت های چینی بی دلیل نیست و شکوفایی صنایع مختلف چین بدون حضور آلمانی ها و ژاپنی ها با این سرعت غیر ممکن بود.