شرکت فولکسواگن از خودروی سفارشی و برقی ID 3 GTX Fire+Ice رونمایی کرد. این خودرو به دنبال افزایش جذب خریداران به محصولات ID برند فولکسواگن خواهد بود.
ژرمنها در حال برنامهریزی برای تولید نسخههای سفارشی و تیراژ محدود از محصولات ID هستند تا جذابیت خودروهای بدون آلایندگی خود را افزایش دهند. چنین کاری قبلاً برای خودروهای درونسوز فولکسواگن نیز انجام شده بود. این برنامه با معرفی خودروی ID 3 GTX Fire+Ice استارت خورده است، خودرویی که ما را به یاد گلف Fire+Ice قدیم میاندازد.
با اینکه خودروی موردبحث ما فقط به تعداد یک دستگاه و بر اساس ID 3 GTX پرفورمنس تولید شده اما فولکسواگن میگوید این محصول تک ساخت میتواند فرایند سفارشیسازی خودروهای برقی امروزی را به نمایش بگذارد. فولکس قبلاً نسخههای سفارشی از گلف همچون رولینگ استونز ۱۹۹۵ و پینک فلوید ۱۹۹۴ را تولید کرده است. مدلهای سفارشی یاد شده بر اساس گلف نسل سوم استاندارد تولید شدهاند اما از استایل منحصربهفرد به ویژه رنگ بدنه خاص سود بردهاند.
اکثر این شاخصهها در مدل Fire+Ice هم دیده میشوند. در واقع فولکسواگن بسیاری از ویژگیهای بکار رفته در گلفهای سفارشی یاد شده را مدرنیزه کرده است. خودرویی که در تصویر مشاهده میکنید بر پایه گلف نسل دوم تولید شده و در ابتدا قرار بوده به تعداد ۱۰ هزار دستگاه تولید شود اما تقاضای بالا باعث شد ژرمنها تعداد ۱۶۷۰۰ دستگاه از آن را بین سالهای ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۲ تولید کنند. آندراس مینت مدیر طراحی فولکسواگن میگوید:
تیم طراحی ما تفسیر مجددی از طراحیهای دهه ۹۰ داشتهاند و آن را بیش از پیش توسعه دادهاند
خودروی جدید فولکسواگن ID 3 GTX Fire+Ice از رنگ بنفش سه لایه به همراه گرافیک مات Fire+Ice بهره برده و در بخش جلو و پروفایل جانبی از نوار قرمز رنگ سود میبرد. رینگهای ۲۱ اینچی جدید به همراه لوگوی اورجینال Fire+Ice دهه ۹۰ میلادی نیز روی ستون B و اسپویلر سقف به چشم میخورند. کابین نیز همانند بدنه به کلیت نسخه استاندارد ID 3 وفادار مانده اما شاهد تریم های قرمز و آبی روی صندلیها هستیم. در آینده اخبار بیشتری از محصولات برقی و سفارشی فولکسواگن منتشر خواهیم کرد.
nima.jdm
۱۹ شهریور ۱۴۰۳طراحیش خوبه ولی چه فایده برقیه
amirkhanzadeh
۱۹ شهریور ۱۴۰۳زیر کاپوت گلف باید یک موتور تنفس طبیعی باشه
اینا اسباب بازی هستند
nima.jdm
۱۹ شهریور ۱۴۰۳موافقم
کلا من برقی رو نمیپذیرم اصلا بگو پراید
MehdiTurbo
۱۹ شهریور ۱۴۰۳پشتش جذاب ولی جلوش افتضاحه یه حالیه طراحی جلوشیه جوری شده بیشتر انگار قرار بوده ون بشه تا هیچ بک به گلف بودن نمیخوره اصلا انگار یه کلاس بندی جداگانه شده یه چی بین ون و هاچ بک شده
به نظرم طراحی بدنه اش خراب کردند اگه نه جذاب بود البته تو برقیا
محمد
۱۹ شهریور ۱۴۰۳برای واردات گزینهی خوبی هست،برقی هم که هست.
MehdiTurbo
۱۹ شهریور ۱۴۰۳این جمله ات تناقض داره اتفاقا چون برقیه اصلا برای واردات گزینه خوبی نیست 😂 چون ایران اصلا زیر ساختش نداره و اگه ببینی اصلا کسی خودروی برقی نخریده
زیرساخت ایران افتضاح شما یه سفر که میرید به هر جا الان دیگه وضعیت جوری شده حتی عراق اصلا میفهمید چقدر کیفیت اسفالت و جاده های ایران داغون
یعنی همین ماشینای خارجی اصلا لذت سواریش رو اون اسفال این اسفالت زمین تا اسما فرقش مثلا یه خودروی ژاپنی که لذت سواری نسبتا خوبی داره مثل سوزوکی بعد هشت سال زیر بندش دچار مشکل میشه در حد لق و لوق در صورتیکه همین ماشین ببری خارج با همان شکل استفاده تا 12 سال عین روز اولی که خریدی بدون ذره ای صدا بهت سواری میده و لذت رانندگی بیشتر
حالا تو برقیا وضعیت خیلی وخیم تر هم اصلا ایستگاه شارژ نیست هم به علت وزن بیشتر باتری میزان فشاری که خودرو رو این ساندویچ ها و دست اندازا متحمل میشه خیلی بیشتر تقریبا دوبرابر با توجه به باتری که امروزه ساخته شده سوما تعمیرش نیاز به علم داره که همه ندارند و نیروی اموزش دیده نیست اگه یه جاهایی قابل تعمییر باشه بخش هاییش چهارم هزینه تعویضش خیلی گران درمیاد و برای ایران بدترین گزینه هستند و اگه زیر ساختی انجام نشه رو دست خریدار تا اخر عمر باد میکنه چون کشوری که توش هستیم معلوم نیست حالا حالاها زیر ساختش انجام بشه و اگه رویه ی برقی به هیدروژنی و هیبریدی غیر تغییر کنه که بعیدم نیست تو این کشور هرگز زیر ساخت برقی انجام نمیشه و اون خریدار تا اخر عمر مشتریش خودشه
محمد
۱۹ شهریور ۱۴۰۳به این دلیل گفتم برا واردات خوبه که دولتم خوشحال میشه.
ماشین برقی بیشتر=برداشتن پول کمتر از بودجه عمومی برای زیان بنزین.
Taha Ayoobi
۱۹ شهریور ۱۴۰۳جلوش شبیه پاسیفیکاس انگار