فولکس واگن

فولکس‌واگن ID 3 GTX Fire+Ice؛ پیش‌نمایشی از خودروهای برقی سفارشی

شرکت فولکس‌واگن از خودروی سفارشی و برقی ID 3 GTX Fire+Ice رونمایی کرد. این خودرو به دنبال افزایش جذب خریداران به محصولات ID برند فولکس‌واگن خواهد بود.


ژرمن‌ها در حال برنامه‌ریزی برای تولید نسخه‌های سفارشی و تیراژ محدود از محصولات ID هستند تا جذابیت خودروهای بدون آلایندگی خود را افزایش دهند. چنین کاری قبلاً برای خودروهای درون‌سوز فولکس‌واگن نیز انجام شده بود. این برنامه با معرفی خودروی ID 3 GTX Fire+Ice استارت خورده است، خودرویی که ما را به یاد گلف Fire+Ice قدیم می‌اندازد.

با اینکه خودروی موردبحث ما فقط به تعداد یک دستگاه و بر اساس ID 3 GTX پرفورمنس تولید شده اما فولکس‌واگن می‌گوید این محصول تک ساخت می‌تواند فرایند سفارشی‌سازی خودروهای برقی امروزی را به نمایش بگذارد. فولکس قبلاً نسخه‌های سفارشی از گلف همچون رولینگ استونز ۱۹۹۵ و پینک فلوید ۱۹۹۴ را تولید کرده است. مدل‌های سفارشی یاد شده بر اساس گلف نسل سوم استاندارد تولید شده‌اند اما از استایل منحصربه‌فرد به ویژه رنگ بدنه خاص سود برده‌اند.

اکثر این شاخصه‌ها در مدل Fire+Ice هم دیده می‌شوند. در واقع فولکس‌واگن بسیاری از ویژگی‌های بکار رفته در گلف‌های سفارشی یاد شده را مدرنیزه کرده است. خودرویی که در تصویر مشاهده می‌کنید بر پایه گلف نسل دوم تولید شده و در ابتدا قرار بوده به تعداد ۱۰ هزار دستگاه تولید شود اما تقاضای بالا باعث شد ژرمن‌ها تعداد ۱۶۷۰۰ دستگاه از آن را بین سال‌های ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۲ تولید کنند. آندراس مینت مدیر طراحی فولکس‌واگن می‌گوید:

تیم طراحی ما تفسیر مجددی از طراحی‌های دهه ۹۰ داشته‌اند و آن را بیش از پیش توسعه داده‌اند

خودروی جدید فولکس‌واگن ID 3 GTX Fire+Ice از رنگ بنفش سه لایه به همراه گرافیک مات Fire+Ice بهره برده و در بخش جلو و پروفایل جانبی از نوار قرمز رنگ سود می‌برد. رینگ‌های ۲۱ اینچی جدید به همراه لوگوی اورجینال Fire+Ice دهه ۹۰ میلادی نیز روی ستون B و اسپویلر سقف به چشم می‌خورند. کابین نیز همانند بدنه به کلیت نسخه استاندارد ID 3 وفادار مانده اما شاهد تریم های قرمز و آبی روی صندلی‌ها هستیم. در آینده اخبار بیشتری از محصولات برقی و سفارشی فولکس‌واگن منتشر خواهیم کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. nima.jdm

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (305 ديدگاه)

    طراحیش خوبه ولی چه فایده برقیه

    موافقم 8
    مخالفم 6
    1. amirkhanzadeh

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1033 ديدگاه)

      زیر کاپوت گلف باید یک موتور تنفس طبیعی باشه
      اینا اسباب بازی هستند

      موافقم 8
      مخالفم 5
      1. nima.jdm

        ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (305 ديدگاه)

        موافقم
        کلا من برقی رو نمیپذیرم اصلا بگو پراید

        موافقم 3
        مخالفم 4
    2. MehdiTurbo

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2370 ديدگاه)

      پشتش جذاب ولی جلوش افتضاحه یه حالیه طراحی جلوشیه جوری شده بیشتر انگار قرار بوده ون بشه تا هیچ بک به گلف بودن نمیخوره اصلا انگار یه کلاس بندی جداگانه شده یه چی بین ون و هاچ بک شده
      به نظرم طراحی بدنه اش خراب کردند اگه نه جذاب بود البته تو برقیا

      موافقم 2
      مخالفم 4
  2. محمد

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1236 ديدگاه)

    برای واردات گزینه‌ی خوبی هست،برقی هم که هست‌.

    موافقم 4
    مخالفم 3
    1. MehdiTurbo

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2370 ديدگاه)

      این جمله ات تناقض داره اتفاقا چون برقیه اصلا برای واردات گزینه خوبی نیست 😂 چون ایران اصلا زیر ساختش نداره و اگه ببینی اصلا کسی خودروی برقی نخریده
      زیرساخت ایران افتضاح شما یه سفر که میرید به هر جا الان دیگه وضعیت جوری شده حتی عراق اصلا میفهمید چقدر کیفیت اسفالت و جاده های ایران داغون
      یعنی همین ماشینای خارجی اصلا لذت سواریش رو اون اسفال این اسفالت زمین تا اسما فرقش مثلا یه خودروی ژاپنی که لذت سواری نسبتا خوبی داره مثل سوزوکی بعد هشت سال زیر بندش دچار مشکل میشه در حد لق و لوق در صورتیکه همین ماشین ببری خارج با همان شکل استفاده تا 12 سال عین روز اولی که خریدی بدون ذره ای صدا بهت سواری میده و لذت رانندگی بیشتر
      حالا تو برقیا وضعیت خیلی وخیم تر هم اصلا ایستگاه شارژ نیست هم به علت وزن بیشتر باتری میزان فشاری که خودرو رو این ساندویچ ها و دست اندازا متحمل میشه خیلی بیشتر تقریبا دوبرابر با توجه به باتری که امروزه ساخته شده سوما تعمیرش نیاز به علم داره که همه ندارند و نیروی اموزش دیده نیست اگه یه جاهایی قابل تعمییر باشه بخش هاییش چهارم هزینه تعویضش خیلی گران درمیاد و برای ایران بدترین گزینه هستند و اگه زیر ساختی انجام نشه رو دست خریدار تا اخر عمر باد میکنه چون کشوری که توش هستیم معلوم نیست حالا حالاها زیر ساختش انجام بشه و اگه رویه ی برقی به هیدروژنی و هیبریدی غیر تغییر کنه که بعیدم نیست تو این کشور هرگز زیر ساخت برقی انجام نمیشه و اون خریدار تا اخر عمر مشتریش خودشه

      موافقم 2
      مخالفم 2
      1. محمد

        ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1236 ديدگاه)

        به این دلیل گفتم برا واردات خوبه که دولتم‌ خوشحال میشه‌.
        ماشین برقی بیشتر=برداشتن پول کمتر از بودجه عمومی برای زیان بنزین.

        موافقم 2
        مخالفم 1
  3. Taha Ayoobi

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (4379 ديدگاه)

    جلوش شبیه پاسیفیکاس انگار

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا