فولکسواگن با معرفی کانسپت ID. Every1، اولین پیشنمایش از خودروی برقی اقتصادی آینده خود را ارائه کرد. این مدل، که قرار است با قیمت پایهای در حدود ۲۰ هزار یورو عرضه شود، در بین مدلهای پولو و Up! قرار میگیرد و با ورود به بازار در سال ۲۰۲۷، یکی از ارزانترین خودروهای برقی اروپا خواهد بود.
با استفاده از پلتفرم دیفرانسیل جلوی MEB و پیشرانهای ۹۴ اسببخاری، این خودرو بردی در حدود ۲۵۰ کیلومتر دارد و میتواند گزینهای جذاب برای سفرهای درون شهری باشد.
🔹 مشخصات فنی و عملکردی ID. Every1
ویژگی | مقدار |
---|---|
پلتفرم | MEB جدید (دیفرانسیل جلو) |
موتور | الکتریکی، تکمحور جلو |
قدرت | ۹۴ اسببخار (۷۰ کیلووات) |
حداکثر سرعت | ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت |
بُرد تخمینی | ۲۵۰ کیلومتر |
ظرفیت باتری | کمتر از ۴۰ کیلوواتساعت |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | اعلام نشده |
طول خودرو | ۳۸۸۰ میلیمتر |
فضای صندوق عقب | ۳۰۵ لیتر |
اندازه چرخها | ۱۹ اینچ |
💡 طراحی خارجی؛ ترکیب زیبایی و سادگی
ID. Every1 از طراحی ساده اما مدرنی بهره میبرد که ترکیبی از زبان طراحی جدید فولکسواگن و المانهای کلاسیک آن است.
✔️ چراغهای جلو: طراحی متصل و نوار LED که یادآور مدلهای کلاسیک فولکس است.
✔️ خط سقف و بدنه: الهام گرفته از گلفهای اولیه، با خطوط مستقیم و شفاف.
✔️ جلوپنجره بسته و سپرهای ساده: حس پایداری و مدرنیته را القا میکنند.
✔️ صندوق عقب با شیشه مشکی: شبیه مدل Up! اما با ظاهری عریضتر و جذابتر.
✔️ گلگیرهای برجسته و سپر عقب بلند: طراحی عضلانیتر و اسپرتتر در مقایسه با مدلهای گذشته.
🏠 کابین؛ بازگشت دکمههای فیزیکی و کنسول متحرک
فولکسواگن برای طراحی داخلی ID. Every1، به سراغ یک کابین مینیمال اما کاربردی رفته است که ترکیبی از تکنولوژی مدرن و راحتی سنتی را ارائه میدهد.
✔️ داشبورد تخت و کشیده: طراحی ساده و شیک که حس عریض بودن را تقویت میکند.
✔️ صفحه نمایش دیجیتال یکپارچه با داشبورد: برخلاف طراحیهای شناور رایج، صفحه نمایش درون داشبورد تعبیه شده که یادآور خودروهای کلاسیک است.
✔️ فرمان مربعیشکل با دکمههای فیزیکی: برخلاف مدلهای جدید فولکس که به کنترلهای لمسی روی آورده بودند، این مدل از دکمههای فیزیکی استفاده کرده است.
✔️ کنترلهای فیزیکی برای صدا، دمای کابین و گرمکن صندلیها: کاهش وابستگی به صفحه نمایش لمسی و افزایش راحتی کار.
✔️ ریل کاربردی روی داشبورد: برای نصب تبلت یا میز کوچک در سمت سرنشین جلو.
✔️ کنسول وسط متحرک: با قفسههای کشویی و امکان جابجایی برای تنظیم فضای داخلی.
⚙️ تکنولوژیهای جدید و امکانات هوشمند
✔️ نرمافزار جدید فولکسواگن: امکان فعالسازی تجهیزات اضافی پس از خرید خودرو.
✔️ پلتفرم جدید دیفرانسیل جلو: برخلاف سایر مدلهای سری ID که دیفرانسیل عقب بودند.
✔️ پیکربندی صندلیها با قابلیت تغییر چیدمان: امکان تا کردن صندلیهای جلو و عقب برای افزایش فضای بار.
⏳ زمان عرضه و رقابت در بازار
🔹 ID. Every1 در سال ۲۰۲۷ به بازار خواهد آمد، یعنی یک سال پس از مدل ۲۵ هزار یورویی ID.2.
🔹 فولکسواگن در پاییز ۲۰۲۵ جزئیات بیشتری درباره این مدل و سایر اعضای خانواده “Electric Urban Car” ارائه خواهد داد.
🔹 رقبای اصلی این خودرو شامل فیات پاندا برقی، پژو e-208 و رنو ۵ برقی خواهند بود.
نظر شما چیست؟ آیا فولکسواگن میتواند با این خودرو بازار خودروهای برقی ارزانقیمت را متحول کند؟
صامورایی
۱۵ اسفند ۱۴۰۳ماشین برقی ارزون اونم در اروپا قطعا توجه بازار رو به خودش جلب میکنه. اگه از شارژ سریع یا شبکه شارژ تسلا هم میشد استفاده کرد عالی میشد.
مردیم از خوشی
۱۵ اسفند ۱۴۰۳۲۵۰ کیلومتر برد و ۱۳۰ کیلومتر سرعت
در مقابل محصولات چینی شانسی نداره
طرف این ۲۰ هزار دلار را میره یه ۲۰۸ یا هیوندا i20 میخره نه اینقدر سرعتش کمه نه بردش
صامورایی
۱۵ اسفند ۱۴۰۳باتری کمتر از ۴۰ kwh خب معلومه بهتر از این نمیشه
اما نکته مهم قیمتشه. بله، اگه قرار بود مثل چین با یارانه دولتی و … جلو بیاد که نه کارخونه تعطیل میکرد نه قیمت ۲۰ هزارتایی میداد. همینو با ۱۰ هزار یورو میفروخت و انبوهی مشتری داشت. امیدوارم با پیشرفت تکنولوژی و با سرمایه گذاری درست کمپانیای بزرگ ، یه زنجیره تامین جایگزین شکل بگیره و تاثیر چین کمرنگ تر بشه.
Sina_carshow
۱۶ اسفند ۱۴۰۳این ماشین برای فقط برا جابجایی توریست های توی باغ وحش های بزرگ یا زمین های گلف خاصیت داره
ببخشید ها کارایی بیشتری براش سراغ ندارم آخه 250 کیلومتر رنج؟
واقعا خجالت نکشید از گفتن مشخصاتش؟
الان با 16 هزار دلار جیلی گلکسی E5 میشه خریدش یه کراس اور هستش با 502 کیلومتر رنج و صفر تا 100 حدود 6.9 ثانیه با 16 تا اسپیکر 1000 واتی و امکاناتی مثل هدآپ و گرمکن و سرد کن صندلی و ماساژور صندلی و تمام رادار های بین خطوط و پیشگیری از تصادف و… هم داره
الان واقعا تو کشورای خاورمیانه که گلکسی E5 میاد این چه شانسی داره جلوش؟ موندم چرا یه عده منفی میدن و هنوز امیدی به فولکس واگن دارن
اصن گلکسی E5 رو بیخیال این ماشین حتی بی وای دی سیگال و دلفین هم نمیتونه لمسشون کنه که اونا خیلی باز ارزونترن
نوشته 250 کیلومتر رنج شما بخون 180 کیلومتر در اصل
یعنی باید هر دفعه استرس شارژ داشته باشی یکی از دوستام ایتالیا هستش هر روز غر میزنه شارژر نیست اینجا به مشکل میخوره برا شارژ کردن میگه رفتم ساعت 10 شب پارکینگ فروشگاه تا 12 شب که پارکینگ بسته میشه شارژ بزارم دیدم همون موقع هم پره!
۱۵ اسفند ۱۴۰۳خدایی هم قیمت ون 7xهست اونقدا هم ارزون نیست
nima.jdm
۱۵ اسفند ۱۴۰۳کنسول وسطش چه عجیبه
ولی خداروشکر که دکمه هارو فیزیکی کردن
Titanium
۱۵ اسفند ۱۴۰۳خیلی مقرون بهصرفه هست
مخصوصا برای یه خانواده ۳ یا ۴ نفری همه چیزو تامین میکنه
علی
۱۵ اسفند ۱۴۰۳این ماشین به آشغال بی ارزشه که صاحبشو دچار اضطراب همیشگی میکنه بخاطر شارژ.
بنز از الکترولیت های جامد رونمایی کرد و بی وای دی هم شروع کرده به تولید انبوه و دو سه سال دیگه برد خودروهای برقی بالای ۱۵۰۰ کیلومتر خواهد بود.
اخیرا هم که سلولهای خورشیدی روی سقف ماشینها مطرح شده و اینهم یه پرده جدیدی از بلوغ خودروهای برقی خواهد بود. تا ۵ سال دیگه از بس خودروهای برقی راحت و بی دغدغه خواهد بود که مردم با رغبت از موتورهای درون سوز دست میکشند ولی الان اشتباهه.
صامورایی
۱۶ اسفند ۱۴۰۳باتری جامد قیمت بالایی داره. استفاده انبوه ازش در خودرو ارزان فعلا ممکن نیست و احتمالا چندسال طول بکشه تا در خودروهای ارزان هم باتری جامد ببینیم.
amirboss
۱۶ اسفند ۱۴۰۳20000یورو ارزان؟!
اونم برای این فسقلی؟!
البته ساخت یه خودرو ارزان تو اروپا با اون همه قوانین گیج کننده از این بهتر نمیشه.
فولکس واگن اگه یه سایت درست حسابی تو چین داشته باشه و این خودرو رو تو چین توسعه میداد قطعا قیمت پایین تری میتونست داشته باشه.
بعد از گندی که فولکس واگن تو خودرو های دیزلی زد هنوزم که هنوزه بعضیا اونو به عنوان یه متقلب میشناسن که خودش از اعتبار فولکس واگن تو بازارهای جهانی کم کرده.
Dariush
۱۶ اسفند ۱۴۰۳اینکه مفت نمیارزه با دویست پنجاه کیلومتر
همچین بزرگش کردین ماگفتیم الان چه خبره
Taha Ayoobi
۱۶ اسفند ۱۴۰۳بردش کمه به نظرم