فولکس واگن

فولکس‌واگن ID. Every1؛ انقلاب خودروی برقی ارزان‌قیمت با ۲۰ هزار یورو!

ارزان‌ترین خودروی برقی فولکس‌واگن در راه است

فولکس‌واگن با معرفی کانسپت ID. Every1، اولین پیش‌نمایش از خودروی برقی اقتصادی آینده خود را ارائه کرد. این مدل، که قرار است با قیمت پایه‌ای در حدود ۲۰ هزار یورو عرضه شود، در بین مدل‌های پولو و Up! قرار می‌گیرد و با ورود به بازار در سال ۲۰۲۷، یکی از ارزان‌ترین خودروهای برقی اروپا خواهد بود.

با استفاده از پلتفرم دیفرانسیل جلوی MEB و پیشرانه‌ای ۹۴ اسب‌بخاری، این خودرو بردی در حدود ۲۵۰ کیلومتر دارد و می‌تواند گزینه‌ای جذاب برای سفرهای درون شهری باشد.

🔹 مشخصات فنی و عملکردی ID. Every1

ویژگی مقدار
پلتفرم MEB جدید (دیفرانسیل جلو)
موتور الکتریکی، تک‌محور جلو
قدرت ۹۴ اسب‌بخار (۷۰ کیلووات)
حداکثر سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت
بُرد تخمینی ۲۵۰ کیلومتر
ظرفیت باتری کمتر از ۴۰ کیلووات‌ساعت
شتاب ۰ تا ۱۰۰ اعلام نشده
طول خودرو ۳۸۸۰ میلی‌متر
فضای صندوق عقب ۳۰۵ لیتر
اندازه چرخ‌ها ۱۹ اینچ

💡 طراحی خارجی؛ ترکیب زیبایی و سادگی

ID. Every1 از طراحی ساده اما مدرنی بهره می‌برد که ترکیبی از زبان طراحی جدید فولکس‌واگن و المان‌های کلاسیک آن است.

✔️ چراغ‌های جلو: طراحی متصل و نوار LED که یادآور مدل‌های کلاسیک فولکس است.
✔️ خط سقف و بدنه: الهام گرفته از گلف‌های اولیه، با خطوط مستقیم و شفاف.
✔️ جلوپنجره بسته و سپرهای ساده: حس پایداری و مدرنیته را القا می‌کنند.
✔️ صندوق عقب با شیشه مشکی: شبیه مدل Up! اما با ظاهری عریض‌تر و جذاب‌تر.
✔️ گلگیرهای برجسته و سپر عقب بلند: طراحی عضلانی‌تر و اسپرت‌تر در مقایسه با مدل‌های گذشته.

🏠 کابین؛ بازگشت دکمه‌های فیزیکی و کنسول متحرک

فولکس‌واگن برای طراحی داخلی ID. Every1، به سراغ یک کابین مینیمال اما کاربردی رفته است که ترکیبی از تکنولوژی مدرن و راحتی سنتی را ارائه می‌دهد.

✔️ داشبورد تخت و کشیده: طراحی ساده و شیک که حس عریض بودن را تقویت می‌کند.
✔️ صفحه نمایش دیجیتال یکپارچه با داشبورد: برخلاف طراحی‌های شناور رایج، صفحه نمایش درون داشبورد تعبیه شده که یادآور خودروهای کلاسیک است.
✔️ فرمان مربعی‌شکل با دکمه‌های فیزیکی: برخلاف مدل‌های جدید فولکس که به کنترل‌های لمسی روی آورده بودند، این مدل از دکمه‌های فیزیکی استفاده کرده است.
✔️ کنترل‌های فیزیکی برای صدا، دمای کابین و گرم‌کن صندلی‌ها: کاهش وابستگی به صفحه نمایش لمسی و افزایش راحتی کار.
✔️ ریل کاربردی روی داشبورد: برای نصب تبلت یا میز کوچک در سمت سرنشین جلو.
✔️ کنسول وسط متحرک: با قفسه‌های کشویی و امکان جابجایی برای تنظیم فضای داخلی.

⚙️ تکنولوژی‌های جدید و امکانات هوشمند

✔️ نرم‌افزار جدید فولکس‌واگن: امکان فعال‌سازی تجهیزات اضافی پس از خرید خودرو.
✔️ پلتفرم جدید دیفرانسیل جلو: برخلاف سایر مدل‌های سری ID که دیفرانسیل عقب بودند.
✔️ پیکربندی صندلی‌ها با قابلیت تغییر چیدمان: امکان تا کردن صندلی‌های جلو و عقب برای افزایش فضای بار.

⏳ زمان عرضه و رقابت در بازار

🔹 ID. Every1 در سال ۲۰۲۷ به بازار خواهد آمد، یعنی یک سال پس از مدل ۲۵ هزار یورویی ID.2.
🔹 فولکس‌واگن در پاییز ۲۰۲۵ جزئیات بیشتری درباره این مدل و سایر اعضای خانواده “Electric Urban Car” ارائه خواهد داد.
🔹 رقبای اصلی این خودرو شامل فیات پاندا برقی، پژو e-208 و رنو ۵ برقی خواهند بود.

نظر شما چیست؟ آیا فولکس‌واگن می‌تواند با این خودرو بازار خودروهای برقی ارزان‌قیمت را متحول کند؟ 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۹ رای

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. صامورایی

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (443 ديدگاه)

    ماشین برقی ارزون اونم در اروپا قطعا توجه بازار رو به خودش جلب میکنه. اگه از شارژ سریع یا شبکه شارژ تسلا هم میشد استفاده کرد عالی میشد.

    موافقم 20
    مخالفم 5
  2. مردیم از خوشی

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (1490 ديدگاه)

    ۲۵۰ کیلومتر برد و ۱۳۰ کیلومتر سرعت
    در مقابل محصولات چینی شانسی نداره
    طرف این ۲۰ هزار دلار را میره یه ۲۰۸ یا هیوندا i20 میخره نه اینقدر سرعتش کمه نه بردش

    موافقم 16
    مخالفم 30
    1. صامورایی

      ۱۵ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (443 ديدگاه)

      باتری کمتر از ۴۰ kwh خب معلومه بهتر از این نمیشه
      اما نکته مهم قیمتشه. بله، اگه قرار بود مثل چین با یارانه دولتی و … جلو بیاد که نه کارخونه تعطیل میکرد نه قیمت ۲۰ هزارتایی میداد. همینو با ۱۰ هزار یورو میفروخت و انبوهی مشتری داشت‌. امیدوارم با پیشرفت تکنولوژی و با سرمایه گذاری درست کمپانیای بزرگ ، یه زنجیره تامین جایگزین شکل بگیره و تاثیر چین کمرنگ تر بشه.

      موافقم 21
      مخالفم 6
      1. محمود

        ۱۶ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (131 ديدگاه)

        اگه چین قرار بود به اینهمه خودروهی داخلی یارانه بده تاحالا ورشکسته شده بود. خودروسازان داخلی در هر کشوری معافیت‌های مالیاتی با درصدهای مختلف دارن که در مورد خودروهای برقی و هیبریدی بیشتره. بحث وامها و کمکهای دولتی هم باشه که خودروسازان اروپا و امریکا ده ها برابر چینی‌ها از این کمکها گرفتن. وامهای میلیارد یوروی که همین شرکت المانی از دولت گرفته اگه نبود که ورشکسته شده بودن

        موافقم 5
        مخالفم 3
    2. Sina_carshow

      ۱۶ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (449 ديدگاه)

      این ماشین برای فقط برا جابجایی توریست های توی باغ وحش های بزرگ یا زمین های گلف خاصیت داره
      ببخشید ها کارایی بیشتری براش سراغ ندارم آخه 250 کیلومتر رنج؟
      واقعا خجالت نکشید از گفتن مشخصاتش؟
      الان با 16 هزار دلار جیلی گلکسی E5 میشه خریدش یه کراس اور هستش با 502 کیلومتر رنج و صفر تا 100 حدود 6.9 ثانیه با 16 تا اسپیکر 1000 واتی و امکاناتی مثل هدآپ و گرمکن و سرد کن صندلی و ماساژور صندلی و تمام رادار های بین خطوط و پیشگیری از تصادف و… هم داره
      الان واقعا تو کشورای خاورمیانه که گلکسی E5 میاد این چه شانسی داره جلوش؟ موندم چرا یه عده منفی میدن و هنوز امیدی به فولکس واگن دارن
      اصن گلکسی E5 رو بیخیال این ماشین حتی بی وای دی سیگال و دلفین هم نمیتونه لمسشون کنه که اونا خیلی باز ارزونترن

      نوشته 250 کیلومتر رنج شما بخون 180 کیلومتر در اصل
      یعنی باید هر دفعه استرس شارژ داشته باشی یکی از دوستام ایتالیا هستش هر روز غر میزنه شارژر نیست اینجا به مشکل میخوره برا شارژ کردن میگه رفتم ساعت 10 شب پارکینگ فروشگاه تا 12 شب که پارکینگ بسته میشه شارژ بزارم دیدم همون موقع هم پره!

      موافقم 14
      مخالفم 19
  3. nima.jdm

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (1128 ديدگاه)

    کنسول وسطش چه عجیبه
    ولی خداروشکر که دکمه هارو فیزیکی کردن

    موافقم 9
    مخالفم 3
  4. Titanium

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (355 ديدگاه)

    خیلی مقرون به‌صرفه هست
    مخصوصا برای یه خانواده ۳ یا ۴ نفری همه چیزو تامین میکنه

    موافقم 8
    مخالفم 6
  5. علی

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (60 ديدگاه)

    این ماشین به آشغال بی ارزشه که صاحبشو دچار اضطراب همیشگی می‌کنه بخاطر شارژ.
    بنز از الکترولیت های جامد رونمایی کرد و بی وای دی هم شروع کرده به تولید انبوه و دو سه سال دیگه برد خودروهای برقی بالای ۱۵۰۰ کیلومتر خواهد بود.
    اخیرا هم که سلولهای خورشیدی روی سقف ماشینها مطرح شده و اینهم یه پرده جدیدی از بلوغ خودروهای برقی خواهد بود. تا ۵ سال دیگه از بس خودروهای برقی راحت و بی دغدغه خواهد بود که مردم با رغبت از موتورهای درون سوز دست میکشند ولی الان اشتباهه.

    موافقم 8
    مخالفم 10
    1. صامورایی

      ۱۶ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (443 ديدگاه)

      باتری جامد قیمت بالایی داره. استفاده انبوه ازش در خودرو ارزان فعلا ممکن نیست و احتمالا چندسال طول بکشه تا در خودروهای ارزان هم باتری جامد ببینیم.

      موافقم 4
      مخالفم 1
  6. amirboss

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (1013 ديدگاه)

    20000یورو ارزان؟!
    اونم برای این فسقلی؟!
    البته ساخت یه خودرو ارزان تو اروپا با اون همه قوانین گیج کننده از این بهتر نمیشه.
    فولکس واگن اگه یه سایت درست حسابی تو چین داشته باشه و این خودرو رو تو چین توسعه میداد قطعا قیمت پایین تری می‌تونست داشته باشه.
    بعد از گندی که فولکس واگن تو خودرو های دیزلی زد هنوزم که هنوزه بعضیا اونو به عنوان یه متقلب میشناسن که خودش از اعتبار فولکس واگن تو بازارهای جهانی کم کرده.

    موافقم 3
    مخالفم 6
  7. Dariush

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (195 ديدگاه)

    اینکه مفت نمیارزه با دویست پنجاه کیلومتر
    همچین بزرگش کردین ماگفتیم الان چه خبره

    موافقم 3
    مخالفم 12
  8. Taha Ayoobi

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (5835 ديدگاه)

    بردش کمه به نظرم

    موافقم 7
    مخالفم 4
  9. حجت‌اله براهنی

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (125 ديدگاه)

    خب انگار دوران هیجان انگیز بودن ماشین‌های برقی به خاطر اعداد و ارقام موتورشون به‌سر اومده! به دوران ماشین‌های حوصله‌سربر برقی خوش آمدید!!!

  10. Cadillac-V

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (143 ديدگاه)

    رنو ۵ انتخاب بهتریه

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. آرش وان

      ۱۶ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (320 ديدگاه)

      و حتی رنو تویینگوی برقی

  11. KAIZEN

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (401 ديدگاه)

    طراحی خوبی داره

  12. همایون

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (999 ديدگاه)

    اگه تعرفه اروپا نبود همین الان چینیها خودروهایی به مشخصات خیلی بهتر تو این بازه قیمتی دارند تو الکتریکیها

    موافقم 3
    مخالفم 2
  13. shetab-car

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (316 ديدگاه)

    به این میگن طراحی کاش خودروسازهای دیگه هم بفهمن شلوغ کاری اضافه کردن بی رویه خط و خطوط گریل گنده هیچ جذابیتی نداره
    طراحی ساده و مینیمال همیشه ماندگار هست

    موافقم 2
    مخالفم 1
  14. SS

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (859 ديدگاه)

    خودروی ارزون قیمت الکتریکی
    بهترین فرصت برای زنده کردن دوباره بیتل دوست داشتنی با طراحی نئوکلاسیک هست
    نمیدونم چطور فولکس این فرصت رو استفاده نمیکنه

    موافقم 2
    مخالفم 1
  15. محمد

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (1586 ديدگاه)

    بی وای دی خودرو برقی با برد بیشتر و ابعاد بزرگتر و فیس بهتر زده ۱۴۰۰۰ دلار.
    فولکس واگن آینده ای نداره.
    در کل کل صنعت اروپا آینده ای نداره به جز بعضی از صنایع.
    سیاست های احمقانه و محدود کننده‌ی اروپا بخشی از تقصیر رو داره.
    و موضوع مهم تر سیاست های سوسیالیستی و ضد سرمایه داری بیشترین تقصیر رو داره.
    تو اروپا دستمزد هم بالا هست و به طور کلی هزینه‌ی تولید و فعالیت های اقتصادی گرون تر از آسیا تموم میشه.
    مردمش هم به مفت خوری‌ عادت کردند.
    تو اروپا به آدم های بی خاصیت پول می دهند ولی در آمریکا این افراد بی خانمان می شوند.
    شاید مخالف باشید ولی خب این پول های مفت رو از بودجه عمومی بر می دارند و به کشور آسیب
    می زند‌.
    ولی در کل برای مثل در صنعت خودروسازی آلمان شرکت هایی که همچنان در صدر هستند و خواهند بود پورشه، آئودی،بنز، بی ام و خواهند بود.
    ولی فولکس واگن هزینه هاش زیاده و اگر بازار چین رو از دست بده که داره میده‌ دخل خرج جور در نمیاد و ورشکست می شه.
    حالا درسته بازار اروپا رو داره ولی هزینه هاش زیاده و درآمدش از بازار اروپا کفاف هزینه هاش رو نمیده‌.

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا