فولکس واگن

فولکس‌ واگن لاماندو L، یک جتای بزرگ‌تر، بهتر و شیک‌تر!

به احتمال زیاد ساکنان قاره اروپا و آمریکای شمالی اسم فولکس‌واگن لاماندو L را نشنیده‌اند. این خودروی سدان-لیفت بک اخیراً توسط جوینت ونچر فولکس‌واگن و سایک در چین رونمایی شده است. لاماندو L خودرویی جمع‌وجور و کاملاً شیک بوده و فقط در دسترس مشتریان چینی خواهد بود. ما انتظار نداریم این خودرو را خارج از این کشور ببینیم هرچند این به معنی عدم بررسی لاماندو L نخواهد بود. ویلز بوی اخیراً خودروی موردبحث را بررسی کرده و به برخی موارد برجسته آن پرداخته است. لاماندو L قطعاً یکی از زیباترین محصولات فولکس‌واگن در سال‌های اخیر به شمار می‌رود و در اولین بخش ویدئو شاهد بررسی طراحی آن هستیم.

چندین موضوع قابل‌ذکر هستند اما ما روی پروفایل جانبی لاماندو L تمرکز خواهیم کرد. در این بخش می‌توانیم محصول جذاب فولکس‌واگن را آرتئون بزرگ‌تر بدانیم و یکی از موارد که بسیار باب میل ماست درب‌های بدون ستون آن است. نمای جلو نیز پذیرای چراغ‌های نرم و شیک شده و در بخش عقب هم یک جفت چراغ LED با شباهتی عجیب به محصولات پژو دیده می‌شوند. نوارهای LED نیز در جلو و عقب چراغ‌ها را به یکدیگر متصل می‌کنند.

طراحی ظاهری لاماندو L شاید با ساخته‌های اخیر فولکس‌واگن تفاوت داشته باشد اما کابین این‌طور نیست. اگر گلف جدید را دیده باشید فورا حس آشنایی را تجربه خواهید کرد چراکه طراحی دو نمایشگر در داشبورد و دکمه‌های خازنی روی فرمان ما را به یاد هاچبک دوست‌داشتنی ژرمن‌ها می‌اندازند. ویلز بوی می‌گوید کیفیت متریال بکار رفته در کابین خیلی بالا نیست اما بهتر از حد انتظار به نظر می‌رسد.

لاماندو L از پلتفرم MQB Evo که در نسل اخیر گلف، اشکودا اوکتاویا، آئودی A3 و سئات لئون بکار رفته استفاده می‌کند. این خودرو طویل‌تر از نسخه پیشین بوده و این موضوع در صندلی‌های عقب مشهود است جایی که فضای پای زیادی برای سرنشینان وجود دارد. دو ورودی هوا و دو درگاه USB نیز باعث می‌شوند ردیف دوم صندلی‌ها فضای خوبی باشد. البته زیر کاپوت سورپرایزی وجود ندارد. نیروبخش این خودرو پیشرانه ۱.۴ لیتری توربو خواهد بود که قدرت ۱۵۰ اسب بخاری و گشتاور ۲۵۰ نیوتون متری تولید می‌کند. نیروی یاد شده هم از طریق گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه به چرخ های جلو فرستاده می‌شود. لاماندو L شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۸.۹ ثانیه‌ای دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. pedram7

    ۲۲ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (75 ديدگاه)

    توی چین از ماشین های فولکس‌واگن استقبال زیادی شدع

    موافقم 27
    مخالفم 1
  2. رامتین

    ۲۲ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (3244 ديدگاه)

    اتفاقا طراحی خیلی جذابی نداره. آرتئون بسیار وزین تر و زیباتره.

    موافقم 32
    مخالفم 9
  3. امیرشایان فرازی

    ۲۲ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (459 ديدگاه)

    آلمان می‌ره برای چین
    چین میاد برا ایران 🤦

    موافقم 27
    مخالفم 1
  4. JDM lover

    ۲۲ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    من که از طراحیش خوشم نیومد
    ارتئون خیلی بهتره

    موافقم 17
    مخالفم 2
  5. Reza Waffen SS

    ۲۲ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    برخلاف رندرش زیباست

    موافقم 12
    مخالفم 1
  6. meysam

    ۲۲ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    طراحی جلوش عین اون جک و جونورهاییه که چینیها میخورن
    طراحی عقب هم یه ایرادی که داره اینه که سپر خیلی عجیب رفته تو و لبه درب صندوق کاملا بیرونه. یه ضربه کوچیک درب صندوق رو به فنا میده درصورتی که سپر باید جوری طراحی میشد که ضربه های کوچیک رو جذب کنه تا به صندوق آسیبی نرسه

    موافقم 12
    مخالفم 4
  7. دکتر

    ۲۲ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (338 ديدگاه)

    نمیشه ازاین چینیا وارد کنن!

  8. علی

    ۲۲ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (839 ديدگاه)

    جلوش کپی از پژو و رنو فرانسه است ! قابل توجه آلمان فن ها !!!!

    موافقم 5
    مخالفم 16
  9. mr-naftalin-az-roghan-abad-70

    ۲۲ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    فولکس واگن باکیفیتارو با خاص ترا رو میده به چینیای دلقک، بی کیفیتا و ساده هارو میده به اروپا و آمریکا یعنی چی؟ اینم به دوستان بگم این طراحیش مختص چین هست نگید زشته یا چرا اینطوریه

  10. سپهر

    ۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (388 ديدگاه)

    چرا تا این هست باید ژاپنی سوار شد

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا