فولکسواگن از برنامه توقف خط تولید پرهزینه فیتون در کارخانه درسدن پرده برداشت.
فیتون فولکسواگن در کلاس سدان فول سایز لوکس قرار میگیرد قیمت پایه این خودرو در آلمان ۹۷۲۷۴ دلار است؛ اما باوجود آئودی A8 با قیمت ۸۷۹۰۰ دلار دیگر چه کسی به سراغ فیتون گرانقیمت میرود؟ فولکسواگن در بیانیهای اعلام کرد که در ماه مارس سال ۲۰۱۶ به تولید ۱۴ ساله این مدل پایان میدهد. در طول این ۱۴ سال فیتون فروش پایینی داشت و هیچگاه به اهداف فروشش نرسید بااینحال فولکسواگن سرسختانه خط تولید این خودرو را حفظ کرده بود. کارخانهی درسدن آلمان کوچکترین کارخانه در میان ۱۰ کارخانهی فولکسواگن در آلمان است. ۳۰۰ تا ۵۰۰ نفر در این واحد وظیفه تولید فیتون را بر عهده داشتند. این افراد با توقف این خط تولید به کارخانه زویکاو منتقل میشوند و در خط تولید گلف و پاسات مشغول به کار میشوند.توقف تدریجی تولید این خودرو جزئی از برنامهی اصلاحیه مجموعه محصولات فولکسواگن است. این برنامه اصلاحیه که بعد از ماجرای رسوایی موتورهای دیزل تدوین شده با هدف کاهش هزینهها اجرا میشود. بعد از توقف کامل تولید این خودرو، کارخانهی درسدن فولکسواگن برای یک سال بسته خواهد شد. در طول این یک سال کارخانه دوباره پیکربندی میشود و خط تولید خودروی جدیدی در آن احداث میشود. تولید فیتون های جدید قبلاً تائید شده است؛ اما فولکسواگن اخیراً روند آغاز تولید سری جدید را به تأخیر انداخته است. به نظر میرسد که سری جدید این خودرو بین سالهای ۲۰۱۹ یا ۲۰۲۰ وارد بازار شود. با این حساب میتوانیم مطمئن باشیم که این خودرو با پیشرانه هیبریدی الکتریکی عرضه میشود.
mohammad_boss429
۲ دی ۱۳۹۴یخچالشو عشق است
Hitler
۲ دی ۱۳۹۴جون من کارخونه ی پیشرفته یک ماشین لوکس رو ببینید،از بیمارستانای ما تمیزتره.
« شاهین . فقط آلمان . فقط بنز »
۲ دی ۱۳۹۴با اینکه طراحیش یخورده قدیمی شده ولی نمیدونم چرا خیلی باهاش حال میکنم، مخصوصا داخلش.
امير علي
۲ دی ۱۳۹۴خوب معلومه چرا فروش نمیره قیمت پایش از مرسدس اس کلاس و بی ام و سری هفت و ائودی a8 بیشتره و با پانامرا 4s فکر کنم هم قیمته ادم عاقل از اینا میگذره میره این و میخره؟
فرامرز
۲ دی ۱۳۹۴این پروژه از اولش هم به خاطر همین سیاست های نادرست شکست خورد. فولکس واگن حتی اگه تو کیفیت و تکنولوژی خودرویی بهتر از رقبا وارد بازار کنه چون از اول در سطح پایینتری از برندهای لوکس قرار داشته مورد اقبال قرار نمیگیره. این رو میشه از کمیابی این خودرو در بازار و کاهش شدید قیمت نمونه های دست دوم متوجه شد.
جواد
۲ دی ۱۳۹۴ربط زیادی به قیمت نداره کدوم پولدار میشناسی بره یه خودرو لوکس با لوگو فولکس بخره که متخصص ساخت خودرو در رده اقتصادی هستش حتی هیوندای هم اینو فهمیده برند جنسیس راه انداخت از فولکس بعیده
امیرحسین
۲ دی ۱۳۹۴فولکس واگن سمبل دوام و کیفیت و کم استهلاکی هست ولی مدل لوکس اش با قیمت بالا نمیتونه از پس برندهای با قدمتی مثل مرسدس یا بی ام و سری 7 بر بیاد
با توجه به بازار ایران و قابلیت های فنی فولکس واگن بهترین گزینه برای خانواده های ایرانی هست ولی اینکه چرا در بازار ایران حضور نداره از عجایب هست.بنظر من شرکت واردکننده باید 1000 ماشین اول رو با دامپینگ و سود حداقلی بفروشه تا مردم با اعجاز مهندسی آلمانی فولکس آشنا بشن و مطمئناً بعد از آن سراغ کره ای ها نمیرن
ali ayat
۲ دی ۱۳۹۴این پلتفرمش قدیمیه زیاد حال نکردم باهاش خیلی میتونست بهتر باشه
Kamran.k
۲ دی ۱۳۹۴سالن مونتاژ بس که شیک و با کلاسه از بازار 4 سو هم با کلاس تره..واقعا عجب کارخونه شیکی داره
فرامرز
۲ دی ۱۳۹۴این سالن مونتاژ بازدید عمومی داره و به صورت طبقاتی در مرکز موزه فولکس واگن قرار داره. فکر کنم چند سال قبل پدال یه گزارش به همراه کلی عکس از این سالن شیک پخش کرد و شما میتونید عکس های زیادی رو در اینترنت پیدا کنید.
احمد باقری
۲ دی ۱۳۹۴به هر حال، ظاهر و بدنه اش قدیمی هست و با این قیمت، مسلما فروش خوبی نداشته.
نوید جهرمی
۳ دی ۱۳۹۴یعنی بعد از این که از رده خارجش کردن ایرانخودرو میاد اینو مونتاژ کنه؟ شاید منتظرن که مطمأن شن اول وارد موزه شده بعد اقدام میکنن.
البته ی زحمت هم دارن و اون حذف تمام آپشن ها و ایربگ ها و سیستم های اضافی و دست و پاگیر، تغییر تریم چرم و چوب به پلاستیک و نصب موتور Ef 7 روی اونه.