فولکس واگن

فولکس‌ واگن برند جدید اسکات را برای عرضه شاسی‌بلندها و پیکاپ‌های برقی تأسیس می‌کند

آنچه در ابتدا به عنوان یک شایعه انتشار یافته بود سریعاً به واقعیت تبدیل شد. گروه فولکس‌واگن تائید کرد برند جدید اسکات را برای بازار آمریکا در نظر خواهد گرفت. ژرمن‌ها می‌خواهند یک وانت و شاسی‌بلند الکتریکی را با برند اسکات در آمریکا عرضه کنند. ظاهراً خودروهای موردبحث در سال ۲۰۲۶ وارد خط تولید خواهند شد. هربرت دایس مدیرعامل فولکس‌واگن گفته است:

پس از احیای موفقیت‌آمیز فولکس‌واگن در آمریکا ما حالا یک فرصت خوبی برای تحکیم بیشتر موقعیتمان در یکی از مهم‌ترین بازار خودروهای الکتریکی پیدا کرده‌ایم. الکتریکی سازی یک فرصت تاریخی برای ورود به کلاس جذاب وانت‌ها و شاسی بلندهاست. ما می‌خواهیم به یک بازیگر مهم در بازار آمریکا تبدیل شویم

فولکس‌واگن نشان ساده اسکات را روی محصولات کنونی نخواهد زد. این خودروساز با انتشار بیانیه‌ای کوتاه اظهار داشته است یک برند متمایز را در نظر خواهد گرفت. این تصمیم شامل همه‌چیز از طراحی و مهندسی پروتوتایپ ها گرفته تا خودروهای تولیدی با مشخصات بازار آمریکا خواهد بود. نام کمپانی نیز اسکات خواهد بود.

اولین قدم برای تأسیس این کمپانی اواخر سال جاری میلادی برداشته می‌شود. نمونه‌های پیش‌تولیدی وانت و شاسی‌بلند اسکات در سال ۲۰۲۴ پدیدار خواهند شد و اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود مدل‌های تولیدی در سال ۲۰۲۶ دیده می‌شوند. البته مشخص نیست این خودروها کجا تولید می‌شوند اما ژرمن‌ها اظهار می‌دارند اسکات و کارخانه‌هایش در آمریکا حضور خواهند داشت. محصولات الکتریکی اسکات از ایده پلتفرم فنی جدیدی استفاده خواهند کرد و به همین خاطر فکر نمی‌کنیم همه‌چیز کاملاً از صفر شروع شود. یکی دیگر از مدیران ارشد فولکس‌واگن اظهار می‌دارد:

شرکتی که امسال تأسیس خواهیم کرد واحدی جدا با برندی در داخل گروه فولکس‌واگن خواهد بود اما مدیریتی مستقل خواهد داشت. این شرکت به پلتفرم‌ها و تکنولوژی‌های ما دسترسی خواهد داشت

طرفداران آفرود احتمالاً با خودروی کلاسیک اسکات آشنا هستند که از اوایل دهه ۶۰ تا دهه ۸۰ میلادی تولید شد. این خودرو رقیبی برای جیپ بود و خریداران می‌توانستند آن را به‌صورت شاسی‌بلند کوچک یا وانت پیکاپ خریداری کنند. علاوه بر مدل‌های سواری، کمپانی اینترنشنال هاروستر طیفی از محصولات شامل تراکتورها، تجهیزات کشاورزی، پیشرانه‌ها و… را تولید می‌کرد. این کمپانی در سال ۱۹۸۵ تعطیل شد اما بخش کامیون‌های آن با عنوان ناویستار اینترنشنال به حیات خود ادامه داد. فولکس‌واگن در سال ۲۰۲۰ ناویستار را از طریق گروه تراتون خریداری نمود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. AMIR / ARMI

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    در ضمینه suv و تراک خود فلکس واگن خوب می‌دونه با برند خودش موفقیتی کسب نمیکنه واسه همین برند جدا می‌خوان بسازن
    جنرال موتورز هامر رو داره دقیقا واسه این کار فلکس واگن برای خود اروپا هم واسه خودرو های تجاری و پیکاپ از فورد استفاده می‌کنه
    من که فکر نکنم زیر برند جدید واسه کلاس خودرویی که توش فعال نیستن زیاد عقلانی باشه
    یدونه از این استارت آپ های آمریکایی الکتریکی بخرن هم بخش فنی شو صاحب شن هم برند شو گزینه بهتریه به نظر من

    موافقم 4
    مخالفم 17
    1. ممد ژانگولر

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (4148 ديدگاه)

      داداش امیر برعکس فولکس در ضمینه برقی خوب میدونه چی کار کنه

  2. Nima

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1659 ديدگاه)

    وانتش حداقل توى این طرح اولیه از کنار شبیه ریویان هست!

    موافقم 3
    مخالفم 3
  3. یوسف

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (746 ديدگاه)

    اینترنشنال اسکات یک اس یو وی آفرودی جذاب بود که در دو نسل و نسخه های گوناگون تا سال 1980 توسط شزکت اینترنشنال تولید میشد. من همیشه دوست داشتم اسکات احیا بشه و همیشه هم شایعاتی بود حالا که فولکس واگن، Navistar رو به دست آورده، یه جورایی مالک اسکات هم شده و اسکات الکتریکی یه جورایی رقیب هامر الکتریکی هستش.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا