گروه فولکسواگن تا سال ۲۰۲۷ بیش از ۵.۸ میلیارد دلار سرمایه را به این مجموعه تازه تزریق میکند!
گروه فولکسواگن، بزرگترین شرکت خودروسازی اروپا، برنامه خود برای توسعه خودروهای برقی را به مرحلهای تازه رسانده و تصمیم گرفته تا برای پیشبرد هرچه بهتر آن، با برند آمریکایی ریویان، تولیدکننده وانتها و شاسیبلندهای برقی، همکاری کند. مدیرعاملان دو شرکت یادشده در مراسم انتشار خبر آغازبهکار اعلام کردند که حجم سرمایهگذاری برای مجموعه مشترکشان به بیش از ۵ میلیارد دلار میرسد. انتظار میرود که نخستین محصول فولکسواگن با تکیهبر نرمافزار مشترک و همکاریهای نرمافزاری دوجانبه، تا سال ۲۰۲۷ راهی بازار شود.
تنها چند ساعت پس از انتشار این خبر، ارزش سهام ریویان با رشد ۶ درصدی مواجه شد. افزایش سرمایهگذاری گروه فولکسواگن در این شرکت تازه، در پی ایجاد مجموعهای از تغییرات در ساختار قرارداد انجام شد. به این ترتیب فولکسواگن برنامه دارد که در آینده از نرمافزارهای ریویان در محصولات خود هم استفاده کند و این امکان را در اختیار آئودی و اسکاوت هم قرار دهد. مدیرعامل خودروساز آلمانی بهصراحت اعلام کرد که مشتریان میتوانند منتظر مدلهای اسپرت هم باشند اما مشخص نکرد که کدام زیرمجموعه، وظیفه تولید آن را برعهده خواهد داشت؛ پس ممکن است شاهد معرفی یک سوپراسپرت برقی از لامبورگینی، بنتلی، پورشه یا… باشیم.
مدیرعامل ریویان میگوید:
خوشحالیم که میبینیم نرمافزارمان در محصولاتی خارج از برند ریویان مورداستفاده قرار میگیرد. برای آینده هیجانزده هستیم.
بلوم، مدیرعامل فولکسواگن، بههمراه این مدیر آمریکایی اعلام کرد که هر گونه همکاری محتمل مانند توسعه باتری، تولید ماژول باتری خودروهای برقی، تولید مشترک خودرو یا بهاشتراکگذاری قطعات و محصولات، همهوهمه از طریق این مجموعه مشترک انجام خواهد شد. نام این شرکت هم «ریویان و فولکسواگن تکنولوژی» خواهد بود.
گروه فولکسواگن تاکنون مبلغ یک میلیارد دلار را روی شرکت تازهتاسیس خود سرمایهگذاری کرده است؛ این سرمایه با ۱.۳ میلیارد دلار دیگر که با پایان عقدقرارداد انتقال پیدا کرد، همراه شد. برنامه بر آن است که تا سال ۲۰۲۷، ۳.۵ میلیارد دلار دیگر هم به این شرکت انتقال پیدا کند که حجم تمام سرمایه VW را به ۵.۸ میلیارد دلار میرساند.
ریویان در زمان معرفی نسخه بهروزرسانی شده محصولاتش از آغاز این همکاری اروپایی-آمریکایی خبر داد تا بتواند سرمایه کافی را برای ادامه مسیر به دست بیاورد و مدلهای جدیدی مانند R2 را تا سال ۲۰۲۶ وارد بازار کند. مدیرعامل این شرکت هم این مسئله را تاکید کرده و برنامه دارد که با سرمایه غول اروپایی، تولید R2 را بههمراه توسعه یک پلتفرم تمام برقی در کارخانههای خود آغاز کند.
مدیریت شرکت ریویان و فولکسواگن تکنولوژی بهطور مشترک در دستان مدیر واحد نرمافزار ریویان، «واسیم بنسعید»، و مهندس فنی ارشد گروه فولکسواگن، «کارستن هلبینگ»، خواهد بود تا نماینده دو شرکت طرف قرارداد در این مجموعه باشند. هر دو خودروساز یادشده، مهندسان و توسعهدهندگان نرمافزار خود را در این شرکت تازهتاسیس به کار خواهند گرفت که نهایتا در چهار مرکز تحقیقاتی در آمریکا و اروپا، مشغول به کار میشوند. نظر شما درباره این همکاری مشترک چیست؟ آیا فولکسواگن با کمک رقبای تسلا میتواند سرانجام به هدف خود برسد؟
Mohsen68
۲۳ آبان ۱۴۰۳غربی ها بیکار نمیشینن
بنظرم این نگاه که صنعتشون رو به افول خیلی خیلی ساده انگارانست
اگر اینا انقدر که ما فکر میکنیم پنبه ای و ناناز بودن الان ۳۰۰ سال تمام دنیارو هدایت نمیکردن…
hosen
۲۳ آبان ۱۴۰۳صنعتشون رو به افول نیست منتها بعد سال ها یه رقیب قدر داره مارکتشون رو تهدید میکنه باید به خودشون بیان
Mohsen68
۲۳ آبان ۱۴۰۳رقیب قدر قبلاً هم داشتن…
شوروی
الان دیگه کلاً نیستش!
هیچ وقت نباید زود جشن گرفت
امین
۲۴ آبان ۱۴۰۳شوروی رقیب نظامی سیاسی بود ، نه اقتصادی.
این دوتا چیز خیلی باهم فرق دارند.
Arshia m3csl
۲۴ آبان ۱۴۰۳تازه پولدارای چین خیلیاشون دارن سرمایه هاشون رو از چین خارج میکنن و میرن بخاطر اینکه دولت چین میخواد پول خیلی زیادی ازشون بگیره
سامان
۲۳ آبان ۱۴۰۳شراکت خوبیه.
امیدوارم فلوکس واگن تو کورس با چینی ها با قدرت باقی بمونه.
رقابت غرب با چین حتما به نفع مصرف کننده س.چه از لحاظ آپشن چه از نظر قیمت.
خدا لعنت کنه اونایی که با تحریم می خوان جلوی رقابت رو بگیرن.
EX
۲۳ آبان ۱۴۰۳فولکس میتونه نرم افزار و حتی پلتفرم ریویانو بگیره و حتی وظیفه ساخت خودرو برقیاش رو به ریویان محول کنه . سرمایه گذاری خوبی کرده
خودشم سرمایه اصلی و تمرکزش رو بزاره رو هیبرید و احیای وضعیت نابسامانش