طبق گزارشها، فولکسواگن در حال بررسی بازگرداندن شیراکو در قالب کوپهای الکتریکی بر اساس پلتفرم نسل بعدی پورشه کیمن و باکستر است.
فولکسواگن شیراکو کوپهٔ دیفرانسیل جلوی اسپرتی بود که طی دو نسل از سال ۱۹۷۴ تا ۱۹۹۲ تولید شد و سپس بین سالهای ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۷ در قالب نسل سوم بر پایهٔ پلتفرم گلف دوباره روی خط تولید رفت. حال طبق جدیدترین گزارشات، احتمالاً در آینده یک بار دیگر شاهد بازگشت شیراکو خواهیم بود. هرچند این پروژه هنوز چراغ سبز تولید را دریافت نکرده اما گفته میشود فولکسواگن بازگرداندن شیراکو را در قالب یک کوپهٔ اسپرت الکتریکی بر اساس پلتفرم پورشه بررسی میکند.
به گزارش اتوکار، فولکسواگن هماکنون در حال مطالعهٔ طرحهایی برای مهندسی، طراحی و ساخت شیراکوی جدید است. به گفتهٔ منابع داخلی، در صورت تأیید «توماس شفر» مدیرعامل فولکسواگن، شیراکو تا سال ۲۰۲۸ روی خط تولید خواهد رفت. یکی از گزینههای احتمالی برای زیرساخت شیراکو، پلتفرم PPE است که توسط آئودی و پورشه توسعه پیدا کرده است. از همین پلتفرم در نسل بعدی پورشه ۷۱۸ باکستر و کیمن و همینطور نسخهٔ تولیدی کانسپت کوپرا دارک ربل و نسل بعدی آئودی TT استفاده خواهد شد؛ بنابراین، شیراکو هم میتواند از پلتفرم PPE استفاده کند و از قوای محرکهٔ دو موتوره، پکیج باطری باریک و دینامیک رانندگی چابک بهره ببرد.
اگر این گزارشها درست باشد، نسل چهارم شیراکو اولین نسلی خواهد بود که از پلتفرم مشترک با گلف استفاده نخواهد کرد زیرا نسل بعدی گلف روی پلتفرم SSP ساخته میشود. هرچند هنوز برای گمانهزنی در مورد طراحی شیراکوی جدید خیلی زود است اما در دنیای رندرها میتوانیم ظاهر خیالی این کوپهٔ الکتریکی را ببینیم. هرچند شیراکوی الکتریکی عناصر طراحی کانسپت فولکسواگن ID.GTI را قرض گرفته اما تناسبات آن بر اساس تصاویر جاسوسی پورشه ۷۱۸ باکستر شکل گرفته است. طبق شایعات، نسل جدید شیراکو مثل پیشینیان خود کوپهای چهارنفره خواهد بود.
Taha Ayoobi
۴ اسفند ۱۴۰۲خوشگله
کوروش
۴ اسفند ۱۴۰۲فولکس واگن آلمانی از دیرباز تا حال و آینده در قلب ماست هرچند گرونی و عدم ارزون شدن و ... در ایران کنونی باعث شده نتونیم بخریمش
Arshia m3csl
۴ اسفند ۱۴۰۲عالیه ولی به نظرم باید اسم ائودی روش بره موفق بشه وگرنه مثل فیتون میشه به جز نیسان gtr که واقعا خاص و نمادینه کسی دوست نداره اسم برند غیر لوکس رو سوپراسپرتش باشه
بهزاد
۴ اسفند ۱۴۰۲یک کار مثبت از فولکس
Piero Ferrari
۴ اسفند ۱۴۰۲خوشگله
پیام۲
۴ اسفند ۱۴۰۲دیگه حالم داره از این طراحی مزخرف فواکس واگن بهم میخوره
۴ اسفند ۱۴۰۲شیراکو سولطان واقعی
رامتین
۴ اسفند ۱۴۰۲کلا شیراکو از نظر طراحی خیلی بهتر از گلف بود و حتی در انگلستان فروشش بیشتر از گلف بود ولی نمیدونم چرا تولیدشو قطع کردند. هاچبک باید طراحی خمیده و به اصطلاح ریزه میزه داشته باشه. نمای عقب (صندوق عقب) گلف حالت جعبه ای داره و به عبارتی دقیقا مثل یک سدانه که صندوقشو برش دادی.
Dan
۴ اسفند ۱۴۰۲واقعاً طراحی نسل سومش جلوتر از زمون خودش بود
محمد
۵ اسفند ۱۴۰۲ای کاش فولکس بیتل هم برگرده
Vahid_ats
۹ اسفند ۱۴۰۲اینکه تمام نام های نوستالژیک دوران بچگیمون برمیگردن خوشحالم ولی برقی شدنشون یکم دل آدم میگیره