فولکسواگن بهسرعت در حال توسعه سری شاسیبلندها و کراساورهای خود است و بر این اساس، یک کانسپت جدید در چین با نام «تی-پرایم GTE» معرفی کرده است؛ کانسپتی که بیشتر یک مدل فولسایز را در سطحی بالاتر از توراِگ تداعی میکند.
کانسپت تیپرایم GTE بر اساس پلتفرم ماژولار طولی (MLB) فولکسواگن برای مدلهای سایز بزرگ با جهتگیری طولی انجینها و گیربکسها ساخته شده است. این خودروی بزرگ با طولی برابر ۵۰۷۰ میلیمتر، به اندازه ۱۰ میلیمتر کشیدهتر از فائتون و ۱۷۱ میلیمتر کشیدهتر از مدل کنونی توآرگ است. در این کانسپت، دو صندلی مستقل در عقب قرار گرفتهاند و عرض و ارتفاع بدنه، به ترتیب ۱۹۹۹ و ۱۷۰۷ میلیمتر است. طراحی بدنه تیپرایم نسبت به حدّ و اندازههای خودش، جمعوجور است و جذابیت نسبتاً بیشتری نسبت به چیزی دارد که از شاسیبلندهای بزرگتر فولکسواگن سراغ داریم. در همین حال، طرح جلوبندی که در آن یک جلوپنجره کرومی در کنار چراغها استفاده شده، ممکن است برای ذائقه همه مشتریان مناسب نباشد. خودروساز آلمانی در درون کابین بسیاری از تجهیزات معمول را حذف کرده و به جز کلیدهای موجود بر روی غربیلک فرمان، تمام کنترلهای دیگر با سطوح لمسی با نور پسزمینه سفیدرنگ یا در محفظه کنترل گیربکس جایگزین شدهاند و به گفته فولکسواگن، این بخشی از «راهحل تلگرافی» جدید در این کمپانی بوده است. همچنین این خودروساز توجه ما را به نمایشگر بزرگ دیجیتالی در جلوی راننده و کمان کنسول وسط جلب میکند؛ طرحی که از آن با عنوان نمادی از «کابینِ آینده» یاد میشود و «از سال ۲۰۱۷ در فولکسواگن کار خود را آغاز میکند».
در همین حال، فولکسواگن برای آرام کردن احساسات مشتریان دوستدار محیط زیست، از یک سیستم پیشرانه پلاگین هیبرید با خروجی ۳۷۵ اسببخار و ۶۹۹ نیوتنمتر در این کانسپت استفاده کرده است؛ سیستمی که در آن یک موتور الکتریکی ۱۳۴ اسببخاری با گشتاور ۳۴۹ نیوتنمتر در محل سیستم انتقال قدرت با یک موتور توربوی بنزینی ۲ لیتری با قدرت ۲۴۸ اسببخار و گشتاور حداکثر ۳۷۰ نیوتنمتر با یکدیگر همکاری میکنند. باتریهای تی-پرایم GTE هم میتوانند از منبع خارجی و هم در هنگام رانندگی شارژ شوند. این خودرو همچنین مجهز به سیستم دائمی تمامچرخ متحرک MOTION فولکسواگن است که با استفاده از یک دیفرانسیل لغزشمحدود، گشتاور خروجی پیشرانه بین چرخهای جلو و عقب توزیع میکند. انتقال قدرت پیشرانه از طریق یک گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته صورت میگیرد.
تیپرایم GTE سه حالت رانندگی مختلف در دسترس قرار میدهد؛ حالت کاملاً الکتریکی E-Mode، Hybrid و GTE. در حالت GTE بیشتر خروجی قدرت از موتور الکتریکی و موتور TSI دریافت میشود و در نتیجه، این خودرو میتواند در عرض ۶ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعتی برابر ۲۲۴ کیلومتر بر ساعت داشته باشد.
باتری لیتیومی را میتوان از طریق یک درگاه برق ۲۲۰ ولتی معمولی در مدت ۸ ساعت کاملاً شارژ کرد. این در حالی است که اگر برای این منظور از یک ایستگاه شارژ عمومی با قدرت ۷/۲ کیلووات استفاده کنید، این زمان به ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه کاهش خواهد یافت.
نسخه تولیدی کانسپت تی-پرایم در بالاترین رده سری بازنگریشده شاسیبلندها و کراساورهای فولکسواگن قرار خواهد گرفت. اولین مدل جدید سری شاسیبلندهای این کمپانی، نسل دوم تیگوآن خواهد بود که بهزودی در بازار امریکای شمالی و برخی بازارهای منتخب دیگر معرفی میگردد. سپس نوبت به یک شاسیبلند متوسط جدید برای ایالات متحده، کانادا و چین میرسد که جانشینی برای توآرگ امروزی خواهد بود. دو شاسیبلند جدید دیگر، شامل یک مدل بر اساس کانسپت T-Roc و با ابعاد و اندازههای «گلف» و یک مدل بر پایه «پولو» و با الهام از کانسپت «تی-کراس بریز» نیز مدلهای دیگری هستند که در برنامههای آینده فولکسواگن قرار دارند.
مسلم
۶ اردیبهشت ۱۳۹۵محشرررره واقعا صد حیف که با قانون تخیلی گمرک ایران نمیتونم این ماشینا رو ببینیم و سوار بشیم
Pagani
۷ اردیبهشت ۱۳۹۵شبیه آمریکایی ها شده که به دل میشینه!
خسته شده
۶ اردیبهشت ۱۳۹۵یعنی محشر واقعی داخلش چقدر قشنگه ابهتش از بیرون فوق العادست واقعا عالیه
احسان آرسنالی
۶ اردیبهشت ۱۳۹۵دوستان به دلیل مشکلاتی از قبیل جغرافیای محل زندگی و شرایط مالی و اینکه دوست داریم ماشین صفر کیلومتر باشه و دسترسی به خدمات مجبوریم بین دو گزینه کیا اسپورتیج و توسان یکی رو انتخاب بکنیم نظرتون درباره هرکدوم چیه؟
و اینکه الان توسان ۲۰۱۵ صفر رو میدن ۱۵۷ در حالی که اسپورتیج ۱۷۳( فکر کنم).
نظر خودم رو توسان هست اگه حوصله داشتین با دلیل بگید.
اینم بگم خیلی دوست داشتیم راو۴ بخریم ولی هم پولمون نمیرسه هم خدمات نداره
m4
۶ اردیبهشت ۱۳۹۵احسان داداش شک نکن در انتخاب توسان بین این دو ماشین!!!
من هم توسان سوار بودم هم اسپورتیج
اسپورتیج فیس فوق العاده داره اما زیر بند و اتاق فوق العاده ضعیف!!!
اما توسان خیلی بهم حال داد ْ این ماشین خیلی بی ازاره
خدماتشم خوبه
مهم تر از اون داخل اتاقه ک بازم توسان !
شک نکن :)
Hitler
۶ اردیبهشت ۱۳۹۵دوست عزیز اولا هر چی بخرین مبارکتون باشه
ثانیا صد و پنجاه میلیون پول زبون بسته رو میدی صاحب اسپورتیج یا توسان شی؟
چرا به بازار دست دوم نگا نمیکنی؟
در نهایت هر دوشون برابرن،توسان بخاطر توربو بودن در مدت زمان طولانی صد در صد اذیت خواهد کرد،درحالی که اسپورتیج هم چنگی به دل نمیزنه.
خیرپیش
احسان آرسنالی
۷ اردیبهشت ۱۳۹۵اره آقای آذری مشگین شهری هستم. ۴سال تبریز بودم الانم آخرای سربازیم هست.
edris
۷ اردیبهشت ۱۳۹۵برادر من برو یه آریون بخر
نوید جهرمی
۷ اردیبهشت ۱۳۹۵فقط بین توسان و اسپورتیج؟
اگر بین این دوتا بستگی ب سالش داره.مدل 15 اسپورتیج میلیمتری از توسان بهتره. اما 16 توسان قشنگترشده.باز بستگی ب سلیقت داره.
اما از من میپرسی نگاهی هم ب رنوکولئوس و میتسوبیشی ای اس ایکس بنداز.
ما شهرستانیم و مشکل نمایندگی و خدمات هم داریم اما بخوام بگیرم اول ب سراغ میتسوبیشی میرم.
کولئوس فعلا باید صبر کرد تا نسل جدیدش بیاد.اما از نظر موتور و گیربکس از همه شون بهتره.انگارقشقایی بیریختی سوارشدی.
هر چی میگیری مبارکت باشه.
امير علي
۶ اردیبهشت ۱۳۹۵خوشمان امد
بهنام طیبی
۶ اردیبهشت ۱۳۹۵دقیقا.فولکس واگن جدیدا خیلی تمرکز گرفته رو خودروهای شاسی بلندش
نیما ناصری
۶ اردیبهشت ۱۳۹۵مزدا cx-4 خوشگل ترینه
(*مهرداد*)
۶ اردیبهشت ۱۳۹۵عجب اتاقی داره ،،عجب طراحی داخلش داره
ارمان
۶ اردیبهشت ۱۳۹۵چقدر خوبه ?!
دانیال
۶ اردیبهشت ۱۳۹۵آقا احسان اگه به تهران دسترسی داری ام جی جی اس رو با قیمت 154 تومن بگیر.بعد از اینکه یه دور باهاش زدی دیگه هیچ وقت اسم توسان و اسپورتیج هم نمیاری. در موردش تحقیق کن. این فولکس هم خیلی با ابهته . ممنون از پدال
Archi KHAN
۶ اردیبهشت ۱۳۹۵خیلی ماشین محکم و استخوان داری به نظر میرسه …
Mohammadreza
۶ اردیبهشت ۱۳۹۵طرح چراغ های عقبشو از آیکون نمایشگر میزان آنتن دهی موبایل الهام گرفتن؟ :)
احمد باقری
۶ اردیبهشت ۱۳۹۵خیلی طراحی باحالی داره. نمای داخل کابینش هم که خیلی خوبه. در کل، حرف نداره.
دانیال
۷ اردیبهشت ۱۳۹۵به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایکو پرس ، ثبت نام خودروی H30Cross به رغم بروز برخی محدودیت های موجود در شبکه بانکی و زیر ساخت های اینترنتی، با استقبال بسیار گرم هموطنان مواجه شد و ظرفیت اولیه در نظر گرفته شده در همان ساعات اولیه به پایان رسید. تعداد خودروی ثبت نام شده تا پایان زمان ثبت نام روز اول بیش از 8 هزار دستگاه است.
مصطفی خان کرمی معاون بازاریابی و فروش، ضمن عذرخواهی بابت مشکلات ایجاد شده در مسیر ثبت نام مشتریان و تشکر از زحمات تمامی نمایندگی های مجاز فروش شرکت بابت پذیرش حجم انبوه متقاضیان این محصول و در راستای تکریم و تقدیر از مشارکت مشتریان و پاسخ به اعتماد مجدد هموطنان اعلام کرد: ظرفیت جدیدی برای این بخشنامه با موعد تحویل آذر و دی ماه 95 از روز دوشنبه ششم اردیبهشت ماه راس ساعت 13 ، ایجاد و فعال شد و بدیهی است کلیه نمایندگی های مجاز شرکت در سراسر کشور موظف به ثبت از متقاضیان خواهند بود.
از ماست که بر ماست
mohsenn
۷ اردیبهشت ۱۳۹۵احسان خان من خودم اسپورتیج مدل 2014دارم.
این دو تا خودرو از نظر فنی تقریبا یکسان هستن.
خود من تیپ اسپورتیج را بیشتر از توسان دوست دارم.
کلا خودروهای شاسی بلند خیلی نرم نیستن.
اسپورتیج چون اسپرت تره سیستم تعلیقش یه مقداری از توسان خشک تره .
بیشتر برا انتخاب این دو خودرو سلیقه حکم فرماست.
از نظر من بزرگ ترین ایراد اسپورتیج طراحی بد صندلیهاشه که اصلا صندلی راحتی نداره.
در اخر نظره من اینه که اگه توسان دوست داری مدل جدیدشو بگیر چون مدل جدیدش خیلی زیباتره و میشه بگی یه سانتافست ولی با ابعاد کوچکتر.
محمدرضا
۷ اردیبهشت ۱۳۹۵اگه دلار هزار تومان بود و تعرفه ای هم نبود من الان میتونستم یه پورشه کاین اس بخرم
آخه چقد بدبختیم ما
از 206 دیگه داره حالم بهم میخوره وجدانن :( از طرفی زورم میاد پول به این آشغالای تا رنج 150 بدم . والا با این کاری که اینا کردن یه ماشین خوب آمریکایی ، ژاپن یا آلمان حداقل باید از 250 تا 500 تومن هزینه کنی که واقعا ظلمه ظلمممممممممممممممممممممممممممممممممم