آیا به دنبال یک شاسیبلند روباز و کوچک هستید؟ شاید فولکسواگن تی راک کانورتیبل گزینهای عالی برای شما باشد. این نسخه روباز از تی راک کامپکت تجربهای منحصربهفرد از سواری با یک شاسیبلند در هوای آزاد ارائه میکند. تی راک شاسیبلند در سال ۲۰۱۷ معرفی شد و از پلتفرم MQB A1 فولکسواگن استفاده میکند. این خودروی جمعوجور در جایگاهی پایینتر از فولکسواگن تیگوان قرار میگیرد و در واقع آن را برادر شاسیبلند فولکسواگن گلف مینامند. تی راک هرگز وارد بازار آمریکا نشد و بجای آن مدل تائوس در جایگاهی پایینتر از تیگوان انجاموظیفه میکند.
تی راک از تریم های مشابه گلف سود میبرد و حتی در سال ۲۰۱۹ نسخه پرفورمنس تی راک R معرفی شد؛ اما در سال ۲۰۲۰ بود که شوک اصلی به دنیای خودرو وارد شد و ژرمنها نسخه کاربریای این شاسیبلند را به نمایش گذاشتند. تی راک کابریو ۲۰۲۰ قرار بود فاصله ایجاد شده ناشی از بازنشستگی بیتل مشهور را پر کند. همین اتفاق برای گلف کابریو در سال ۲۰۱۶ افتاده بود و تی راک کابریو وظیفهای دشوار بر عهده داشت.
برای تبدیل تی راک از یک شاسیبلند کوچک و کاربردی به نسخه چهارنفره و روباز، مهندسان کار سختی پیش رو داشتند. در آغاز باید گفت تی راک کابریو هماکنون بجای یک شاسیبلند چهار درب نرمال ظاهر کوپه را به خود گرفته است و همین امر نیازمند استفاده از پانلهای بدنه جدید بوده است. در واقع تمامی قطعات پشت چرخ های جلو جدید هستند. تی راک کابریو دارای فاصله بین محوری بیشتری نسبت به نسخه استاندارد است تا بتواند سقف پارچهای تاشونده را در بدنه جای دهد.
این خودرو بجای درب پشتی استاندارد از صندوق سنتی کوچکتر با فضای ۲۸۴ لیتری استفاده میکند که نسبت به نسخه استاندارد کاهش فضای بار ۱۶۱ لیتری را نشان میدهد. این تغییرات در طراحی برای نصب سقف برقی ضروری بودهاند. آمریکاییها نمیتوانند پشت فرمان شاسیبلند روباز فولکسواگن بنشینند زیرا تی راک و تی راک کابریو در این بازار حضور ندارند. شاید لندروور اووک کابریو کارکرده بتواند گزینه مناسبی برای خریداران آمریکایی باشد.
Moon
۱۶ فروردین ۱۴۰۱خیلی این کلاس رو دوست دارم درسته عجیبه ولی واقعا دوست داشتنیه . من از لندروور اصلا خوشم نمیاد ولی ایوواک کروک رو واقعا دوست دارم اینم واقعا خوب از اب درومده
ehsan.fa
۱۷ فروردین ۱۴۰۱منم موافقم ، چیزی که دوستان دقت نمیکنند بهش اینکه خریداران این کلاس حداقل یه ماشین کاربردی تو خونه دارند بر طبق آمار و اینو صرف تفریح میخرند
reza342
۱۶ فروردین ۱۴۰۱دقیقا مثل ایووک کروک بدقواره…
زیزیگولو
۱۶ فروردین ۱۴۰۱رو باز بودن اصلاً و ابداً بهش نمیاد👎👎
AMANTE
۱۶ فروردین ۱۴۰۱برای زمانی که بخوای توی هوای گرم در کالیفرنیا رانندگی کنی یا بخوای بری سواحل ایتالیا یه چرخی بزنی مناسبه ولی در حالت عادی زیاد هم وجود اش لازم نیست.
Mad.z.Max
۱۶ فروردین ۱۴۰۱باورکن توی هوای گرم، ماشین کانورتیبل اصلا حال نمیده. آفتاب آدمو کلافه میکنه
Mad.z.Max
۱۶ فروردین ۱۴۰۱کلا درک نمیکنم فلسفه ی نبود سقف رو واسه ماشینای شهری
باد و خاک و خل میره تو سر صفت آدم، آفتاب اذیت میکنه، برف و بارون که هیچی. تازه همه ی اینایی که گفتم، کابین ماشین رو هم کاملا مستهلک میکنه.
واسه ماشینای آفرودی مثل رنگلر و برانکو که سقف درست درمون و قابل برداشتن دارن خوبه..
Sina10
۱۷ فروردین ۱۴۰۱خب دلیل اصلیش این حسیه که سقف باز میده
همین خودش کافیه
Jdm باز
۱۶ فروردین ۱۴۰۱بیشتر برای سرگرمی هست
استفاده کاربردی نداره این کلاس
مهردادکمال
۱۶ فروردین ۱۴۰۱فقط اون عکسی که سقفشو بستن واقعا بی تناسب و زشته یادمه نیسان مورانو کابریو وقتی اومد همین حسو بهش داشتم بر خلاف مورانو عادی زشت بود و ناموفق
حسین دهمرد
۱۷ فروردین ۱۴۰۱بهتر بود با برند آئودی یه همچین چیزی میساخت. به فولکس نمیاد این چیزا.