فولکس واگن

بررسی فولکس ‌واگن تی راک کابریو 2022، قدبلندان روباز نفس می‌کشند!

آیا به دنبال یک شاسی‌بلند روباز و کوچک هستید؟ شاید فولکس‌واگن تی راک کانورتیبل گزینه‌ای عالی برای شما باشد. این نسخه روباز از تی راک کامپکت تجربه‌ای منحصربه‌فرد از سواری با یک شاسی‌بلند در هوای آزاد ارائه می‌کند. تی راک شاسی‌بلند در سال ۲۰۱۷ معرفی شد و از پلتفرم MQB A1 فولکس‌واگن استفاده می‌کند. این خودروی جمع‌وجور در جایگاهی پایین‌تر از فولکس‌واگن تیگوان قرار می‌گیرد و در واقع آن را برادر شاسی‌بلند فولکس‌واگن گلف می‌نامند. تی راک هرگز وارد بازار آمریکا نشد و بجای آن مدل تائوس در جایگاهی پایین‌تر از تیگوان انجام‌وظیفه می‌کند.

تی راک از تریم های مشابه گلف سود می‌برد و حتی در سال ۲۰۱۹ نسخه پرفورمنس تی راک R معرفی شد؛ اما در سال ۲۰۲۰ بود که شوک اصلی به دنیای خودرو وارد شد و ژرمن‌ها نسخه کاربری‌ای این شاسی‌بلند را به نمایش گذاشتند. تی راک کابریو ۲۰۲۰ قرار بود فاصله ایجاد شده ناشی از بازنشستگی بیتل مشهور را پر کند. همین اتفاق برای گلف کابریو در سال ۲۰۱۶ افتاده بود و تی راک کابریو وظیفه‌ای دشوار بر عهده داشت.

برای تبدیل تی راک از یک شاسی‌بلند کوچک و کاربردی به نسخه چهارنفره و روباز، مهندسان کار سختی پیش رو داشتند. در آغاز باید گفت تی راک کابریو هم‌اکنون بجای یک شاسی‌بلند چهار درب نرمال ظاهر کوپه را به خود گرفته است و همین امر نیازمند استفاده از پانل‌های بدنه جدید بوده است. در واقع تمامی قطعات پشت چرخ های جلو جدید هستند. تی راک کابریو دارای فاصله بین محوری بیشتری نسبت به نسخه استاندارد است تا بتواند سقف پارچه‌ای تاشونده را در بدنه جای دهد.

این خودرو بجای درب پشتی استاندارد از صندوق سنتی کوچک‌تر با فضای ۲۸۴ لیتری استفاده می‌کند که نسبت به نسخه استاندارد کاهش فضای بار ۱۶۱ لیتری را نشان می‌دهد. این تغییرات در طراحی برای نصب سقف برقی ضروری بوده‌اند. آمریکایی‌ها نمی‌توانند پشت فرمان شاسی‌بلند روباز فولکس‌واگن بنشینند زیرا تی راک و تی راک کابریو در این بازار حضور ندارند. شاید لندروور اووک کابریو کارکرده بتواند گزینه مناسبی برای خریداران آمریکایی باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. Moon

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (176 ديدگاه)

    خیلی این کلاس رو دوست دارم درسته عجیبه ولی واقعا دوست داشتنیه . من از لندروور اصلا خوشم نمیاد ولی ایوواک کروک رو واقعا دوست دارم اینم واقعا خوب از اب درومده

    موافقم 13
    مخالفم 5
    1. ehsan.fa

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1947 ديدگاه)

      منم موافقم ، چیزی که دوستان دقت نمیکنند بهش اینکه خریداران این کلاس حداقل یه ماشین کاربردی تو خونه دارند بر طبق آمار و اینو صرف تفریح میخرند

  2. reza342

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (216 ديدگاه)

    دقیقا مثل ایووک کروک بدقواره…

    موافقم 12
    مخالفم 4
  3. زیزیگولو

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (6033 ديدگاه)

    رو باز بودن اصلاً و ابداً بهش نمیاد👎👎

    موافقم 16
    مخالفم 2
  4. AMANTE

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1911 ديدگاه)

    برای زمانی که بخوای توی هوای گرم در کالیفرنیا رانندگی کنی یا بخوای بری سواحل ایتالیا یه چرخی بزنی مناسبه ولی در حالت عادی زیاد هم وجود اش لازم نیست.

    موافقم 10
    1. Mad.z.Max

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      باورکن توی هوای گرم، ماشین کانورتیبل اصلا حال نمیده. آفتاب آدمو کلافه میکنه

    2. Mad.z.Max

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      کلا درک نمیکنم فلسفه ی نبود سقف رو واسه ماشینای شهری
      باد و خاک و خل میره تو سر صفت آدم، آفتاب اذیت میکنه، برف و بارون که هیچی. تازه همه ی اینایی که گفتم، کابین ماشین رو هم کاملا مستهلک میکنه.
      واسه ماشینای آفرودی مثل رنگلر و برانکو که سقف درست درمون و قابل برداشتن دارن خوبه..

      1. Sina10

        ۱۷ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (2429 ديدگاه)

        خب دلیل اصلیش این حسیه که سقف باز میده
        همین خودش کافیه

        موافقم 1
        مخالفم 1
  5. Jdm باز

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    بیشتر برای سرگرمی هست
    استفاده کاربردی نداره این کلاس

  6. مهردادکمال

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1963 ديدگاه)

    فقط اون عکسی که سقفشو بستن واقعا بی تناسب و زشته یادمه نیسان مورانو کابریو وقتی اومد همین حسو بهش داشتم بر خلاف مورانو عادی زشت بود و ناموفق

    موافقم 7
    مخالفم 1
  7. حسین دهمرد

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2642 ديدگاه)

    بهتر بود با برند آئودی یه همچین چیزی میساخت. به فولکس نمیاد این چیزا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا