به گفتهٔ مدیرعامل فولکسواگن، دوران محصولات درونسوز این شرکت تقریباً رو به پایان است و حتی گلف هم در نسل بعدی الکتریکی خواهد شد.
«توماس شفر» مدیرعامل برند فولکسواگن در مصاحبهای مفصل با نشریهٔ آلمانی اتومبیلووخه در مورد آیندهٔ این شرکت ولفسبورگی صحبت کرده است. طبیعتاً بحث اصلی این گفتگو در مورد خودروهای الکتریکی و آغاز پایان پیشرانههای درونسوز بوده است. به گفتهٔ شفر، دوران معرفی محصولات درونسوز جدید در فولکسواگن تقریباً به پایان رسیده است. این شرکت اواخر سال جاری نسل بعدی پاسات (فقط بهصورت استیشن) و تیگوآن را به بازار خواهد فرستاد. در سال ۲۰۲۴ نیز نسل جدید تایرون (کراساوور کامپکتی برای چین) و یک سال بعد نسل جدید کراساوور تیراک معرفی میشود.
به گفتهٔ شفر، اینها آخرین خودروهای درونسوز فولکسواگن خواهند بود و تا دههٔ ۲۰۳۰ به بازار عرضه میشوند:
تیراک آخرین محصول درونسوز ما در اروپا خواهد بود. البته دیگر محصولات و حتی مدلهای بزرگتر هم ارتقاء پیدا میکنند اما حداقل تا این لحظه، خودروهای [درونسوز] کاملاً جدیدی دیگری در برنامه نیستند.
حتی مدل نمادین و محبوب گلف هم از انقلاب الکتریکی در امان نخواهد بود. هرچند فیسلیفت بزرگ این هاچبک افسانهای در سال ۲۰۲۴ معرفی میشود تا توانایی رقابت آن تا پایان دهه حفظ شود اما ساخت نسل نهم گلف با پیشرانههای درونسوز برنامهریزی نشده است. البته مدیرعامل فولکسواگن این موضوع را کاملاً قطعی ندانسته و گفته است:
اگر تا سال ۲۰۲۶ یا ۲۰۲۷ جهان متفاوت از آنچه انتظار میرود توسعه پیدا کند، ما هم میتوانیم خودروی [درونسوز] کاملاً جدیدی را عرضه کنیم ولی من این باور را ندارم و تاکنون چیزی برنامهریزی نشده است.
شفر همچنین اشاره کرده که پایان عمر پولو هم نزدیک است زیرا قوانین آلایندگی جدید یورو ۷ و افزودن سیستم هیبریدی قیمت این هاچبک کوچک را بسیار گران خواهد کرد. به گفتهٔ وی، قیمت پولو تقریباً هماندازهٔ مدل الکتریکی جدید ID.2all خواهد بود و باید از خود بپرسیم آیا هنوز فروش یک هاچبک سابکامپکت با پیشرانهٔ درونسوز منطقی است؟ البته فولکسواگن قصد دارد در دوران الکتریکی نامهای نمادین خود را حفظ کند و بنابراین، نامهای گلف و تیگوآن پس از پایان دوران درونسوز کنار گذاشته نخواهند شد. به گفتهٔ مدیرعامل فولکسواگن، این شرکت در سال ۲۰۲۶ کراساوور الکتریکی کامپکتی را معرفی خواهد کرد که میتواند ID.Tiguan نام داشته باشد.
بااینحال، ساخت گلف الکتریکی روی پلتفرم کنونی MEB برنامهریزی نشده و این خودرو با استفاده از پلتفرم SSP آینده ساخته میشود. این یعنی پس از سال ۲۰۲۸ باید منتظر گلف الکتریکی باشیم. فولکسواگن قصد دارد از سال ۲۰۳۳ یعنی دو سال قبل از ممنوعیت فروش خودروهای درونسوز در اروپا، صرفاً مدلهای الکتریکی را در این قاره عرضه کند.
محمد
۱۵ فروردین ۱۴۰۲آینده متعلق به ماشین های الکتریکی و خودرانه ، هرکس مقاومت کنه خود به خود از بازار حذف میشه ، سال های آتی بسیار جذاب خواهد بود
datsun
۱۵ فروردین ۱۴۰۲آفرین شما که از اینده اومدی دیگه چه خبر
محمد
۱۵ فروردین ۱۴۰۲به جای لودگی و مسخره بازی اگه دلیلی داری بگو که ماهم یاد بگیرم اگه نه الکی ریپلای نزن که کامنت زیاد کنی ، ده سال دیگه اگه پدال بود و ما بودیم سال ۲۰۳۳ بیا زیر همین کامنت بگو تو دنیا و خصوصا کشور های پیشرفته موتور احتراقی حرف اول رو میزنه یا الکتریکی ده سال بعد تر یا کمتر حدود ۲۰۴۳ اینقدر هوش مصنوعی و رانندگی خودکار پیشرفت احتمالا اگه کسی بخواد رانندگی یاد بگیره فقط برای تفریحه نه نیاز .
Arshia m3csl
۱۵ فروردین ۱۴۰۲خب ماشین های خودران مشکلاتی دارن احتمال هک شدنشون خیلی بالاست و ادم ربا ها میتونن با هک کردن اونا ادم هارو بدزدن بعدشم فراری و لامبورگینی و پورشه اسپرت هستن این شرکت ها تکنولوژی خودران به فلسفشون نمیخوره و خودران ها ممکنه ایراد پیدا کنن و مسیر رو گم کنن و یا ماشین های خودران ممکنه تصادفات شدیدی بکنن و ممکنه ماشین های خودران حتی مسیر اشتباهی برسونن ادم رو سیستم های خودران قابل اعتماد نیستن خیلی از نظر امنیتی مشکلات بالایی دارن و ممکنه باهاشون حتی حمله انتحاری هم بکنن تروریستا شما هم اگه به تکنولوژی علاقه داری بهتره سایت ماشینی نیای چونکه سایت ماشینی برای اونایی هست که پیست و رانندگی دوست دارن علاقه مندا به ماشین هلی خودران عاشقای تکنولوژی و فیلمای علمی و تخیلی هستن
فرشاد
۱۶ فروردین ۱۴۰۲آقای محمد که میگی آینده متعلق به خودرو های الکتریکی این ماشین های از باتری لیتیوم یون استفاده میکنن ساخت باتری های لیتیوم یون رو شما یه سرچ بزنی متوجه میشی آلودگی که تولید میکنن از خودرو های درون سوز بیشتر یعنی ساخت هر باتری لیتیوم یونی که برای خودرو های الکتریکی صورت میگیره ضررش به مراتب از بنزین و گازوئیل بیشتره این داستان ماشین های خودران و الکتریکی و این حرفا همش واسه خالی کردن جیب منو شماست وگرنه اگه ملت یکم تحقیق کنن متوجه میشن ضرر این خودرو های الکتریکی کمتر از خودرو های درون سوز نیست ضمن اینکه آدما تو پروسه ماشین داشتن 2 دسته هستن به نظر شخصی بنده یه عده ماشین رو فقط برای رفتن از نقطه a به نقطه b میدونن اما یه دسته دیگه من جمله خود من هستن که ماشین مثل بچشون میمونه از خریدش از سواریش و وقت گذروندن به طریق مختلف باهاش لذت میبرن من بهت پیشنهاد میدم یه بار سوار یه ماشین کلاسیک خیلی هم عجیب و غریب نمیگم بیوک اسکایلارک تو ایران زیاده یا کادیلاک سویل یا شورلت کاپریس کلاسیک بشی تا اون لذت رانندگی که بهت میگم رو تجربه کنی
یه بنده ی خدا
۱۵ فروردین ۱۴۰۲اینده قابل پیش بینی نیست دوست عزیز 😶
حال وگذشته که دست درونسوزاس
ببینیم اینده چی میشه
HKS
۱۵ فروردین ۱۴۰۲آینده مال ماشینای پرنده است که با سوخت های فرا پیشرفته اتمی حرکت میکنن و هر ده سال یه بار نیاز به سوخت گیری دارن
وی
۱۵ فروردین ۱۴۰۲15 سال پیش کسی فکر نمیکرد خودرو های برقی انقدر سریع توسعه پیدا کنن و زیاد بشن ولی این اتفاق افتاد
بنا براین اصلا بعید نیست در سال های اینده شاهد رواج خودرو های هیدروژن سوز یا با سوخت مصنوعی باشیم مخصوصا که چند شرکت بزرگ مثل بی ام و پورشه تویوتا دنبال راهی برای نگه داشتن درون سوز ها از همون روش ها که گفتم هستن
خیلی سطحی نگری هست که بگیم درون سوز ها برای همیشه حذف میشن
فرید
۱۵ فروردین ۱۴۰۲فولکس بهترین ماشین اقتصادی است.
خیلی شیک و زیبا و بدون زوائد است.
MehdiTurbo
۱۵ فروردین ۱۴۰۲تو ماشینای فولکس ارتئون خیلی دوست دارم اگه اسمش درست گفته باشم همان طلایی عکس اخر
راستش تو ماشینا فولکس دو سه تا خودرعه خوشم میاد بقیه اشون حس خاصی ندارم چون ساده و شیکند ولی ارتیون دوست دارم چون خیلی هماهنگ در کنار ساده و شیک بودنش اسپرت و جذاب البته هر چند شاید تو اون رینج قیمت ماشینای اسپرت تر هم بشه انتخاب کرد
برای کسی که دنبال اسپرت بودن و هیجانی و جذاب بودن نباشه یه خودرو ساده و شیک و خوش کاربرد بخواد فولکس گزینه مناسبی
ا ج
۱۵ فروردین ۱۴۰۲ساخت خودروهای الکتریکی تجربه چند دهه ای نیاز نداره اصلا تکنولوژی موتور الکتریکی همین الانم در دسترس همه هست بنابراین شرکتهای نوپایی مثل تسلا بوجود خواهند امد و متاسفانه شرکتهای باتجربه زیادی حذف خواهند شد شاید مثل فولکس واگن و تویوتاو..
درود
۱۵ فروردین ۱۴۰۲درود بر خودرو سازان برقی
مرگ بر واشر زدن و هزینه تعویض روغن
datsun
۱۵ فروردین ۱۴۰۲Xu7 داری؟
datsun
۱۵ فروردین ۱۴۰۲دل پر داری ها از xu7
یه بنده ی خدا
۱۵ فروردین ۱۴۰۲خود منم دل پری دارم ازXu7😂👍
رومانی>چین>فرانسه
۱۵ فروردین ۱۴۰۲برق عالیه
Royal Driver AMG
۱۵ فروردین ۱۴۰۲💔
Arshia m3csl
۱۵ فروردین ۱۴۰۲امیدوارم پاسات و تیگران برقی تولید بشن حیفه از تولید خارج بشن پاسات و تیگوان عالین نباید تولیدشون متوقف بشه برای برقی سازی هم عالین و خیلی پر طرفدار هستن
Camaro ZL1 427
۱۵ فروردین ۱۴۰۲گلف فقط مدل ۲۰۱۸
سینا
۱۵ فروردین ۱۴۰۲گلف برقی مگه ID.3 نیست (اگه e-golf رو در نظر نگیریم)
اینطوری بین دوتا محصول مشابه مشکل پیش میاد که