فولکسواگن اولین بار در نمایشگاه لسآنجلس ۲۰۱۶ نسخهٔ اسپرت نمونهٔ آمریکایی سدان پاسات را با نام GT و بهعنوان یک کانسپت معرفی نمود. حال حدود یک سال بعد این شرکت آلمانی نسخهٔ تولیدی این سدان اسپرت را در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۸ رونمایی کرده است. این مدل که اسپرتترین عضو خانوادهٔ پاسات محسوب میشود، توسط فولکسواگن آمریکای شمالی طراحی شده است.
با نگاه به تصاویر پاسات GT میتوان بهوضوح دید که این خودرو تا حد زیادی مشابه نسخهٔ کانسپت است. این سدان اسپرت در بیرون بهصورت استاندارد به چراغهای LED و دیلایت مجهز شده درحالیکه سپر جلوی اسپرت آن از محصولات R-Line فولکسواگن الهام گرفته و جلوپنجره نیز از نوع لانهزنبوری است. در بالا و پایین جلوپنجره خطوط قرمزرنگی کشیده شده که بادآورد گلف GTI است درحالیکه سقف و آینههای جانبی مشکیرنگ نیز تکمیلکننده نمای اسپرت پاسات GT هستند.
در بخش عقبی خودرو اسپویلر مشکیرنگ کوچکی کار شده و چراغهای LED عقب نیز کمی تیرهتر شدهاند. یکی دیگر از ویژگیهای منحصربهفرد این قسمت نیز سپر اسپرت با دو سر اگزوز در طرفین آن است. نشان GT روی گلگیرهای جلو به همراه رینگهای ۱۹ اینچی آلیاژی تورنادو نیز از دیگری ویژگیهایی هستند که پاسات GT را از نمونهٔ معمولی متمایز میکنند. از پشت رینگهای اسپرت خودرو هم کالیپرهای ترمز قرمزرنگی دیده میشوند که بر شخصیت اسپرت این سدان آلمانی تأکید دارند.
ویژگیهای اسپرت به داخل پاسات GT هم کشیده شده است بهنحویکه در کنسول مرکزی و دریچههای تهویه تریم مشکی پیانو کار شده و اطراف نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خودرو را نیز تریم فیبر کربنی احاطه کرده است. پوشش سقف مشکیرنگ، صندلیهای مشکیرنگ با بخش میانی خاکستریرنگ و دوخت برجسته، پوشش چرمی غربیلک فرمان و نشان GT آلومینیومی روی بخش داخلی رکابها هم از دیگر ویژگیهای داخلی اسپرت پاسات GT هستند.
در زیر کاپوت پاسات GT اما تغییری صورت نگرفته و همان پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری VR6 با ۲۸۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر قرار دارد که در نسخههای معمولی پاسات هم دیده میشود. نیروی این موتور توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک با پدالهای تعویض دنده در پشت غربیلک فرمان انتقال پیدا میکند. البته فولکسواگن گفته است که ارتفاع پاسات GT نسبت به نسخههای معمولی کاهش پیدا کرده ولی فعلاً مشخص نیست که این کاهش به چه میزان بوده است.
پاسات GT در هر صد کیلومتر در شهر ۱۲.۳ و در بزرگراه ۸.۴ لیتر بنزینی مصرف میکند و از ویژگیهای استاندارد آن میتوان به کارپلی اپل و اندروید اتو گوگل به همراه دو پورت USB برای سرنشینان جلو و عقب اشاره کرد. قیمت این سدان اسپرت از ۲۹,۰۹۰ دلار آغاز میشود و به گفتهٔ فولکسواگن در سهماههٔ دوم سال جاری راهی نمایندگیهای فروش این شرکت در ایالاتمتحده خواهد شد.
sina
۲۵ دی ۱۳۹۶جلوش رو دوست دارم ولی پشتش یجوریه بخصوص سپر عقبش.
قیمت خوبی داره ولی ولی رقیب هاشم قدرن همگی و رقابت جذابی میشه …
پاسات-قدرت 280اسب-گشتاور 350- قیمت 29000 دلار
کمری وی 6- قدرت 301 اسب- گشتاور 360-قیمت 35000 دلار
اکورد – قدرت 252 اسب-گشتاور 370-قیمت 30500 دلار
مزدا 6- قدرت 250 اسب-گشتاور 420- قیمت اعلام نشده
Hamid...Audi
۲۵ دی ۱۳۹۶یکی از یکی دوست داشتنی تر
مخصوصا آکورد و مزدا6
sina
۲۵ دی ۱۳۹۶دقیقا حمید جان
آکورد همین الان برنده خودروی سال امریکا شمالی شد. خعلی عشقه
بنزما
۲۶ دی ۱۳۹۶۲۰۱۲ پاسات برنده برترین خودرو امریکای شمالی شد بعد اون افت کرد یه مقدار
sina
۲۶ دی ۱۳۹۶بنزما جان
پاسات فینالیست بود اون سال، الانترا برنده شد.
Hamid...Audi
۲۶ دی ۱۳۹۶آکورد ماشینیه که نمیشه عاشقش نشد…
ولی اگه این نسخه 2.5 لیتری توربو مزدا6 با آپشن چهارچرخ محرک تولید بشه میتونه اندازه آکورد دوست داشتنی باشه.
sina
۲۷ دی ۱۳۹۶آره مزدا هم خعلی دلبره
گشتاورش هم که قد یه تانکه !!!
علی
۲۵ دی ۱۳۹۶با سلام
به نظرم سادگی زیبایی واقعا برازنده اش هست
بنزما
۲۶ دی ۱۳۹۶سینا جان نه اول شد سرچ کن
sina
۲۶ دی ۱۳۹۶https://en.wikipedia.org/wiki/North_American_Car_of_the_Year
اینجا چیز دیگه ای نوشته
سیاوش
۲۵ دی ۱۳۹۶این که پاسات نیست فولکس جتا است ادمین لطفا اصلاحش کن
سیاوش
۲۶ دی ۱۳۹۶منفی ها میشه بگن به چی منفی دادین ؟؟
بنزما
۲۶ دی ۱۳۹۶به حرف اشتباه و اصرار بر متوجه نشدن اشتباه
فرامرز
۲۵ دی ۱۳۹۶جالبه تو آمریکا هنوز پاسات نسل قبلی (البته بعد از فیس لیفت) عرضه میشه! تو بعضی مقایسه ها هم از ظاهرش انتقاد شده بود که البته کاملاْ هم به جا هست.
Raha
۲۶ دی ۱۳۹۶طراحی های ساده و گیرای فولوکس رو دوست دارم
یاس ی
۲۶ دی ۱۳۹۶سیاوش عزیز روی پلاک خودرو زده پاسات، مگر اینکه خود شرکت اشتباهی زده باشه.!!!!!!!!!!