نمایشگاه ژنو ۲۰۱۵: فولکس با یک خودروی سدان کوپه فانتزی و لوکس و اسپرت، همهچیز را درهم آمیخته است. ابعاد بزرگ بیرونی، چهار درب و سبک کوپه بدنه با سقف شیبدار، طراحی عضلانی و اسپرت و درخشش تزئینات کرومی، همگی در یک خودرو جمع شدهاند.
گفته میشود که خودروی فولکس GTE کوپه کانسپت، پیشنمایشی از نسل آینده مدل CC است. با این وجود ابعاد بزرگتر آن، به نظر رقبایی چون آئودی A7 اسپرتبک و مرسدس بنز CLS را هدف گرفتهاند. با این وجود خود فولکس این خودرو را برای پر کردن شکاف بین مدلهای پاسات و فیتون (Phaeton) میداند.
طراحی GTE با چراغهای منحصر به فرد که در جلوپنجره بزرگ آن ادغام گردیدهاند، خطوط روی بدنه، انحنای کاپوت، شکافهای انتهای کاپوت و پشت گلگیرهای جلو، فرم خاص چرخهای آلیاژی، درب صندوق عقب پلهای شکل، اگزوزهای دوگانه و شیب ملایم سقف شیشه ای جذابیت خاصی دارد. پلتفرم این خودرو، همان پلتفرم معروف MQB فولکس است که بهصورت ماژولار و سبکوزن ساخته شده است. طول کوپه مفهومی فولکس، به ۴۸۶۰ میلیمتر، عرض آن به ۱۸۶۴ و ارتفاعش به ۱۴۰۷ میلیمتر میرسد. این ابعاد به وضوح از پاسات کشیدهتر و عریضتر میباشند. فاصله بین دو محور آن هم با ۵۰ میلیمتر افزایش به ۲۸۴۱ میلیمتر رسیده است. بدین ترتیب میتوان فضای زانو و پای بیشتری برای سرنشینان عقب انتظار داشت. هرچند به نظر میرسد در فضای سر آنها صرفهجویی شده باشد. فضای بار صندوق عقب هم ۴۸۰ لیتر میباشد. کابین از طراحی ارگونومیک و ساده ای برخوردار است. با اینکه این کابین را نمیتوان با کابینهای زیبای آئودیهای اخیر مقایسه کرد اما به نسبت طراحی فضای داخلی خودروهای فولکسواگن، یک جهش محسوب میشود. قدرت بخش این خودرو، یک موتور شش سیلندر ۳.۰ لیتری توربوی بنزینی با نیروی ۲۹۵ اسب بخار میباشد که در ترکیب با دو موتور الکتریکی که یکی درون گیربکس و دیگری روی محور عقب قرار گرفته، جمعاً به قدرت ۳۷۴ اسب بخار میرسد.
شتاب صفر تا صد این خودرو ۵.۲ ثانیه طول میکشد و بیشینه سرعت آن نیز بهطور الکترونیکی به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود گردیده است. با GTE کوپه کانسپت میتوان بهصورت تمام الکتریکی و در مسیری ۵۰ کیلومتری سفر کرد یا اینکه با مصرف سوخت تنها ۲.۰ لیتر در صد کیلومتر، با یک باک بنزین، ۱۰۰۰ کیلومتر مسافت را طی نمود.
خیلی لوکس و قشنگه،کابینش عالیه،طراحی خارجیش هم فوق العاده قشنگه مخصوصا عقبش البته نمای جلوش یجوریه،اون قسمت اتصال جلو پنجرش و کاپوتش خیلی قشنگ نیست،ولی در کل فوق العادس
واقعا زیباترین کوپه چهار دریه که تا حالا دیدم – طراحی موزون جلو و عقب و زیبایی تمام زوایای خودرو و همچنین داخل خودرو که میشه گفت طراحان روی فولکس واگن cc کارکردند واقعا زیباست حلالشون باشه امروزشون بهتر از دیروزه
محمد
۱۷ اسفند ۱۳۹۳هم زیبا و نوآورانه ست و هم در راستای سیاست های طراحی فولکس ، در کل خیلی خوبه
Mostafa&S
۱۷ اسفند ۱۳۹۳وجود همچین خودروهایی به زیبایی خیابونا کمک میکنه نه مثل خیابونای ما که پر شده از خودروهای زشت و قدیمی و بی کیفیتو و چینی…
M5
۱۷ اسفند ۱۳۹۳چقدر خوبه !
حامد قدسی
۱۷ اسفند ۱۳۹۳خیلی قشنگه.
هیبرید هم که هست.
امیدوارم این نسل اتوموبیل ها اینقدر زیاد بشن که بشه تو ایران هم اون هارو دید
احسان(احسان سابق)
۱۷ اسفند ۱۳۹۳خیلی از این پنل های الکترونیکی لمسی توی مدل های مفهومی جدید لذت میبرم.خیلی اینده گرایانس.البته پورشه 918 اسپایدر اینکار رو انجام داد
MOHAMAD TBAG
۱۷ اسفند ۱۳۹۳فولکس حرف نداره ………
سعید
۱۷ اسفند ۱۳۹۳خیلی لوکس و قشنگه،کابینش عالیه،طراحی خارجیش هم فوق العاده قشنگه مخصوصا عقبش البته نمای جلوش یجوریه،اون قسمت اتصال جلو پنجرش و کاپوتش خیلی قشنگ نیست،ولی در کل فوق العادس
سیاوش
۱۷ اسفند ۱۳۹۳زیباترین خودروییه که امسال دیدم البته تو این کلاس فوق العادست فوق العاده
به هارمونی چراغ عقب و جلو دقت کنید
شهریار
۱۷ اسفند ۱۳۹۳طراحیش خیلی عالی شده…کیفیت رو میشه از روی همین چارتا عکس حس کرد…
آبين
۱۷ اسفند ۱۳۹۳واقعا زیباترین کوپه چهار دریه که تا حالا دیدم – طراحی موزون جلو و عقب و زیبایی تمام زوایای خودرو و همچنین داخل خودرو که میشه گفت طراحان روی فولکس واگن cc کارکردند واقعا زیباست حلالشون باشه امروزشون بهتر از دیروزه
اریک
۱۸ اسفند ۱۳۹۳خیلی با INDICATOR های تمام ال سی دی حال می کنم کلا دیجیتال شده. داخلش حرف نداره.
american muscle
۷ اردیبهشت ۱۳۹۴چراغای پشتش مثه موستانگه