این فولکسواگن آپ GTI است. ژرمنها مدل سال ۲۰۲۰ این هاچبک داغ اما کوچک را با تغییرات حداقلی روانه بازار کردهاند ولی آپ GTI میتواند با استانداردهای آلایندگی جدید برخورد دوستانهای داشته باشد.
آپ خودرویی هشتساله است اما مدل GTI تر و تمیز و تازه به نظر میرسد. رینگهای آلیاژی ۱۷ اینچی، عناصر قرمز رنگ روی جلوپنجره، کالیپرهای ترمز و لوگوی GTI و سپر جلوی متفاوت، بال عقب بزرگتر و خروجیهای اگزوز کرومی همه و همه برخی از ویژگیهای متمایز این کوچولوی دوستداشتنی محسوب میشوند. همچون گذشته این خودرو در دو فرم سه و پنج درب عرضه میشود.
داخل کابین نیز مثل همیشه تمیز، ساده و بیآلایش است. البته کابین GTI خاصتر از نسخه استاندارد آپ حس شده و دلیل آن نیز صندلیهای پارچهای و فرمان D کل با دوخت های قرمز هماهنگ با داشبورد میباشد. خود فرمان تنظیمات زیادی نداشته که خب برای خودرویی شهری عادی است اما شاید برخی افراد قدبلند در یافتن موقعیت رانندگی ایده آل خود به مشکل بر بخورند.
همچون گذشته آپ فاقد سیستم اطلاعات سرگرمی مرسوم خودروهای امروزی بوده و رانندگان بجای آن میتوانند برنامه گوشی هوشمند و نقشهها را دانلود کنند. با استفاده از ارتباط بلوتوث و ارتباط روی داشبورد، راننده میتواند به ناوبری، مدیا و عملکردهای سفری دسترسی داشته باشد. این سیستمی عجیب بوده و اگر گوشی هوشمندتان به حد کافی قوی باشد بهتر است از آن استفاده کنید.
پیشرانه ۱ لیتری توربوی بنزینی آپ GTI قدرت ۱۱۳ اسب بخاری و گشتاور ۲۰۰ نیوتون متری تولید کرده و از این نظر تغییری را در مدل سال ۲۰۲۰ نمیبینیم. اگرچه قدرت پیشرانه خیلی به چشم نمیآید اما در خودرویی با وزن ۱۰۷۰ کیلوگرمی شاهد عملکرد سرزندهای هستیم. در کل راندن یک هاچبک کوچک سه سیلندر که از گیربکس ۶ سرعته دستی استفاده میکند لذت خاص خودش را دارد.
گشتاور پیشرانه در دور نسبتاً گستردهای پخش شده و بنابراین پیشرانه محدودیتی از نظر شتاب گیری نداشته ولی نکتهای که وجود دارد انتقال صدای مصنوعی پیشرانه از طریق بلندگوها به کابین است که شاید باب میل همه نباشد.
کمبود سرعت زیاد در جاده شما را تشویق میکند تا در پیچها جسورانهتر عمل کنید. بدنهی نازک خودرو نه تنها برای رانندگی در شهر خوب است بلکه باعث میشود در جادهها کاملاً وسط لاین حرکتی بمانید. در کل حس متمایزی نسبت به خودروهای پرفورمنس و شاسی بلندهای بزرگی که کل جاده را به خود اختصاص میدهند خواهید داشت.
البته یک یا دو موضوع درباره تجربه رانندگی با آپ GTI وجود دارد. سیستم کنترل پایداری نکته اصلی است که کمی بیش از حد علاقه دارد در امر رانندگی خشن دخالت کنند و راهی هم برای خاموش کردن آن وجود ندارد. گیربکس در اکثر اوقات عملکرد خوبی داشته اما وقتی تحتفشار قرار گیرد شاید کمی ناهنجاری از خود نشان دهد.
این دو موضوع به همراه فرمانی نسبتاً کرخت شاید باعث شوند سواری بسیار خوبی ایجاد نشود اما این موضوع نباید مانع جاری شدن خنده بر لبان راننده آپ GTI شود.
رینگهای ۱۷ اینچی باعث شدهاند سواری خودرو نسبت به مدلهای استاندارد کمی بیقرار باشد اما این خودرو اکثراً سواری نرم و راحتی دارد. پارک خودرو هم کاملاً راحت بوده ولی محفظه بار ۲۵۱ لیتری آن کوچکتر از فورد فیستاست.
این خودرو کممصرفتر از قبل شده و در جدیدترین تستها مصرف ۵.۳ لیتری را بر جای گذاشته است. به نظر میرسد این عدد در دنیای واقعی هم کاملاً دستیافتنی است و به همین خاطر آپ GTI خودرویی کمهزینه میباشد.
البته باید به قیمت بیشتر GTI اشاره کنیم. بهای مدل سه درب برابر با ۱۵۸۹۵ پوند بوده و مدل پنج درب ۴۰۰ پوند گرانتر است. فولکس واکن هنوز هم بیش از هزار پوند ارزانتر از سوزوکی سوئیفت اسپورت میباشد، خودرویی که در خط مستقیم سریعتر اما در پیچها نا آرام تر است.
لیست مناسب تجهیزات نیز میتواند با چند آپشن دیگر پر و پیمان تر شود. خودروی حاضر در تست از کروز کنترل، حسگرهای پارک و دوربین دندهعقب با قیمت کل ۴۳۰ پوند سود برده است. اگرچه سیستم تهویه مطبوع بهصورت استاندارد وجود دارد اما با پرداخت ۲۷۰ پوند میتوان به سیستم تهویه مطبوع دو ناحیهای دیجیتالی دست یافت.
در دورانی که خودروهای زیادی با قدرتهای احمقانه و ابعاد بسیار بزرگ عرضه شده و جاده را برای بسیاری از کاربران بیاستفاده میکنند، فولکسواگن آپ GTI ثابت میکند که میتوان در سرعتهای مطمئنه هم لذت زیادی را تجربه کرد. بله این خودرو کمی گرانتر از قبل شده اما تجهیزات بیشتری هم دارد؛ و خودروهای معدودی میتوانند چنین لذتی را با این مبلغ ارائه کنند.
علیx76
۱۶ اسفند ۱۳۹۸تقریبا هم قیمت ۲۰۷ صندوقدار اتو :)))
محمد حسین
۱۶ اسفند ۱۳۹۸من اینو ترجیح میدم هم جمع و جوره هم یه تنوعی میشه خسته شدیم بس که پژو و پراید تو خیابونا دیدیم.
ali
۱۶ اسفند ۱۳۹۸فولکس هم کپی کار شده ها!! سوئیچ آپ رو از رو سوئیچ سمند کپی کرده???
خبثتی
۱۷ اسفند ۱۳۹۸اتفاقا فولکس واگن حدود ۲۰ سالی میشه این سویچو میزنه.
داییم ون کدی داره مسافرکشی میکنه. تاریخچه همه چیشو در اوردم. فولکس واگن ۲۰ سالی میشه طراحی سوییچهاشو عوض نکرده
اون موقعا که تازه خریده بود صفر تا صد ماشینو در اوردم. مخصوصا سویچشو. با دکمه باز میشه و یه بارم باطریشو عوض کردم. یادمه گفته بودن برا عوض کردن باطری باید به شرکت مراجعه کنیم تا متخصص باطری رو عوض کنه. اونم دویست سیصد هزار تومن پول میگیره.
رفتم تو یوتوب فیلم تعویض باطری سوییچو پیدا کردم و خودم عوض کردم. تا الانم کار میکنه
اینایی که باطری عوض میکنن کانال سوییچ بهم میریزه به خاطر اینه که موقع عوض کردن رو اون سیم پیچی که نقش انتن رو داره ضربه میزنن یا کاری میکنن اتصالی پیش میاد. موقع تعویض باطری حتما دستکش ازمایشگاهی پلاستیکی یا دستکش ظرفشویی دست کنین و با یه پنس پلاستیکی باطری رو در بیارین.
احمدرضا
۱۶ اسفند ۱۳۹۸تو ماشین کوچولوها فقط فیات 500
حالا چه اون قدیمیه و یا این جدیده که معرفی کرده
رزیتا
۱۷ اسفند ۱۳۹۸ماشینای کوچولوی جمعو جورو خیلی دوست دارم البته رنگ قرمزشو