فولکسواگن پولو در طول عمر خویش همواره در سایه برادر بزرگترش یعنی گلف بوده است. اما با تغییراتی که کمپانی فولکس واگن در آخرین نسل پولو ایجاد کرده، کمی این معادله را به هم زده است.
اتومبیل فعلی، پنجمین نسل سری GTI پولو است. موتور پولو GTI یک نمونه ۱.۸ لیتری توربو و برگرفته از گلف میباشد. کمپانی فولکسواگن برای تضمین رانندگی اسپرت در پولو GTI از سیستم تعلیق و فرمان ارتقاء یافته استفاده کرده است. روی کاغذ، پولو GTI پیشنهاد بسیار جذابی محسوب میشود. موتور TSI این اتومبیل قادر به تولید ۱۸۹ اسب بخار قدرت است که ۱۱ اسب بیشتر از نسل قبلی میباشد. گشتاور این موتور هم ۳۲۰ نیوتن متر است که از دور موتور ۱۴۵۰ در دسترس قرار میگیرد. ترکیب این موتور تازه نفس و گیربکس معروف ۷ سرعته DSG به این ماشین امکان میدهند که تنها در زمان ۶.۷ ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر بر ساعت برسد. با این شرایط پولو به اندازه ۰.۱ ثانیه از نزدیکترین رقیبش پژو ۲۰۸ GTI سریعتر است. هم چنین در این ماشین از سیستم استارپ – استاپ استفاده شده که به مدد استفاده از سیستم فوق، مصرف سوخت اتومبیل در هر صد کیلومتر به ۶ لیتر رسیده است که از این نظر با پژو مساوی است. برای ایجاد تغییر میان گونه GTI با انواع استاندارد و بهمانند برادر بزرگتر یعنی گلف، در این ماشین هم از جلوپنجره لانهزنبوری با نوار قرمز رنگی که هیجانانگیزتر میباشد، استفاده شده است. همچنین لوگوی GTI به جایجای اتومبیل زینت بخشیده است. چراغهای LED و رینگ چرخهای ۱۷ اینچی آلومینیمی هم به صورت استاندارد وجود دارند. تودوزی داخل اتومبیل هم بسیار به دیگر ساختههای فولکس واگن شبیه است. دقیقاً بهمانند گلف GTI در پولو هم دور غربیلک فرمان با نخ قرمز رنگ دوخته شده است. در مورد امکانات هم باید گفت که این ماشین از تمام امکانات استانداردی که در دیگر رقیبانش وجود دارد، بهره میبرد. کار با مانیتور مرکزی و بهخصوص نویگیشن هم بسیار راحت و آسوده است. حس رانندگی با پولو بسیار به گلف شبیه است و دقیقاً بهمانند برادر بزرگتر در پولو هم فرمان، بسیار تیز و فرز است و بازخورد خوبی به راننده میدهد. گشتاور در بازهٔ گستردهای از دورها در اختیار راننده قرار میگیرد و سبقتگیری در هر دور موتوری آسان است. اما صدای موتور کمی خشن به گوش میرسد. شاسی قرص و محکم هم تواناییهای خودش را بهخوبی در سر پیچها نشان میدهد. همچنین سر پیچها پدیده کم فرمانی هم بهخوبی قابلکنترل است و بهجرئت میتوان گفت پولو GTI یک ماشین ایمن و مطمئن برای رانندگی روزانه و پیست است. همچنین فولکسواگن به شما پیشنهاد سفارش یک پکیج اسپرت را میدهد. هر چند پکیج فوق بهمانند آنچه روی گلف نصب میشود جامع و کامل نیست اما در هر صورت سیستم کنترل پایداری، واکنش سریعتر اکسل، تقویت سیستم فرمان و ترمز و همچنین ورود بیشتر صدای موتور به داخل کابین برای افزایش هیجان، چیزهایی هستند که به ماشین اضافه میشوند. با این شرایط فولکسواگن پولو GTI یکی از کاملترین سوپرمینی های موجود در بازار است.چینش و حجم موتور | ۴ سیلندر خطی / ۱.۸ لیتری توربو |
قدرت و گشتاور موتور | ۱۸۹ اسب بخار / ۳۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته DSG |
محور محرک | دیفرانسیل جلو |
شتاب صفر تا صد | ۶.۷ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۳۵ کیلومتر |
علی آهنگر
۲۷ آذر ۱۳۹۳از فولکس خوشم میاد ماشیناشو شیک و مردونه میسازه بخصوص قسمت جلو پنجره رو
مثل پاسات که عاشقشم
سهیل
۲۷ آذر ۱۳۹۳اصلن ینی محو فیگورشم…
مرتضی
۱ دی ۱۳۹۳اره جلو بازو رو خوب میگیره :D
AliZeus
۲۷ آذر ۱۳۹۳فولکس فقط یه دغدغه داره…کیفیت.. والسلام
حوصله بقیه مسائلو نداره :)
AliZeus
۲۷ آذر ۱۳۹۳ضمنا قدرت موتور و بهینه بودنش و همچنین شتابش خیلی ردیفه!
علی آهنگر
۲۷ آذر ۱۳۹۳بچه ها راستی خبر رو که دارین
سایپا اون لچکی بین سطون C و D رو از پراید حذف کرده که خودرو ایمن تر بشه :|
http://eddie22.persiangig.com/10857894_889119367794980_9031546707605475112_n.jpg
احسان آرسنالی
۲۸ آذر ۱۳۹۳من نفهمیدم؟ یعنی چی یکی توضیح بده
Ehsan
۲۸ آذر ۱۳۹۳خیالت راحت سایپا اصلا توانایی مهندسیش در این حد نیست :-D
Un4given
۲۷ آذر ۱۳۹۳آی جون میده با این حال این mvm 315 رو بگیری
علی آهنگر
۲۷ آذر ۱۳۹۳اصلا 315 ارزش داره به خاطرش به این عروسک گاز بدی
Lord Cezar
۲۷ آذر ۱۳۹۳قیمتش چنده ؟ تو متن نبود .
مطئنا” یه ماشین بی نقص هست تو رنج خودش . به نظرم نباید پژو رو قاطی خودرو سازای المانی کرد چون خیلی مونده برسن بهشون . همین دزدی قطعات رو پژو به ایرانخودرو یاد داد :دی
زنده باد خودروسازای آلمانی
سپهر
۲۷ آذر ۱۳۹۳کلا ماشین میزونیه از شتاب و موتورو سرعت بگیر تا طراحی داخلی واسپرت بودنشو رینگای توپش.
4MATIC
۲۷ آذر ۱۳۹۳نظرسنچی
MEEDES-BENZ A45 AMG=لایک
فولکس واگن گلف=دیس لایک
Camaro 1978
۲۷ آذر ۱۳۹۳گلف یه اسطوره هست
آخه چه جوری دلت اومد…؟
احسان آرسنالی
۲۸ آذر ۱۳۹۳4matic جان نسبت گلف به بقیه ماشین ها مثل نسبت s500 هسات نسبت به به بقیه هم کلاس هاش یا نسبت m3 با بقیه هم رده هاش اینا رو به هیچ عنوان نمیشه با بقیه مقایسه کرد اینا نحوه و متد خودروسازی رو درهر سال تو کلاس خودشون مشخص میکنند.
4MATIC
۲۷ آذر ۱۳۹۳اقای کامارو1987گلف بهترین ماشین توکلاس هاچ بک شد البته اگه چدول رده بندی رودیده باشی….
ولی 100 تاگلف یه چرخA45 AMG 2015نمیشه
ارمان
۲۸ آذر ۱۳۹۳اقا قیمت هاشونم متفاوته
مک میسل
۲۸ آذر ۱۳۹۳با متعصبانی مثل تو نمیشه حرف زد جناب4MATIC!!!
وقتی که گلف R40اومد تو بازار انوقت قیافتون دیدن داره
راستی…
اون موقع که گلفRشد بهترین هاچ بک اسپرت سال کجا بودی؟؟؟؟
تو سواحل مدیترانه؟؟؟
مجتبی
۲۷ آذر ۱۳۹۳چی میشد به جای پراید اینو سوار میشدیم
محمدMOHAMMAD
۲۸ آذر ۱۳۹۳پارچه روکش صندلی هاش مثل پارچه زیر شلواری است
علی آهنگر
۲۸ آذر ۱۳۹۳واللا ما این زیرشلواریا نه دیدیم نه داریم
اینجور چیزا واسه شما پولداراست
عادل
۲۸ آذر ۱۳۹۳کم استهلاک ترین کاربردی ترین بی آزار ترین…
محمدرضا
۲۸ آذر ۱۳۹۳سلام.کدوم یکی از دوستان خبرداره که این ماشین اصلا قراره تو ایران بیاد یا نه؟
قیمتش رو چطور؟
نوید (6*6)
۲ دی ۱۳۹۳این که همون سایپا 111 است که تیون شده هههههههههههههههههههههههههههههه