فولکس واگن

بررسی فولکس‌واگن تیگوآن مدل ۲۰۱۴

تیگوآن کوچک‌ترین شاسی‌بلند فولکس‌واگن است و قیمتش از ۲۳۳۰۵ دلار آغاز می‌شود. رقبای تیگوآن در کلاس شاسی‌بلندهای کوچک مدل‌هایی چون شورولت ایکوناکس، فورد اسکیپ، هوندا CR-V، هیوندای سانتافه، نیساک روگ، سوبارو فارس‌تر و تویوتا راو ۴ هستند. در این مطلب به بررسی یک تریم متوسط از تیگوآن ۲۰۱۴ با عنوان SE 4Motyion می‌پردازیم که قیمتش ۲۸ هزار و ۹۵۰ دلار است. اگر به دنبال یک شرایط اسپورت و رانندگی هیجان‌انگیز در یک کراس‌اور کوچک هستید، تیگوآن می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

2014 Volkswagen Tiguan
۲۰۱۴ Volkswagen Tiguan
تازه‌های مدل ۲۰۱۴

برای مدل ۲۰۱۴، تیگوآن صاحب تریم‌ها و آپشن‌های جدیدی شده است. از جمله پکیج طراحی داخلی و بیرونی R-Line جدید و یک سیستم صورتی فندر پرمیوم که در حال حاضر برای تریم‌های پایین‌تر نیز در دسترس قرار گرفته است. همچنین فولکس‌واگن، یک دوره ۶ ماهه خدمات VW Car-Net را بدون پرداخت هزینه ارائه می‌دهد که برای تریم‌های SE و بالاتر می‌توان آن را انتخاب کرد. سیستم ایمنی و راحتی Car-Net شامل امکاناتی چون هشدار اتوماتیک تصادف، دستیار جاده‌ای، مکان‌یابی خودروی سرقت شده و همین‌طور دسترسی راه دور به خودرو و هشدار رسیدن به مرز سرعت است. همچنین گزارش سلامت وسیله نقلیه بخشی از این سرویس خواهد بود.

2014 Volkswagen Tiguan
۲۰۱۴ Volkswagen Tiguan
زیر پوست تیگوآن

فولکس‌واگن SE 4Motion تست‌شده همراه با یک سیستم گیربکس ۶ سرعته با تبدیل به حالت دستی بوده است. همچنین صندلی‌های چرمی، یک صندلی راننده تنظیم‌شونده در ۸ جهت، گرم‌کن صندلی‌های جلو، شیشه پرایوسی، گرم‌کن آب‌پاش شیشه جلو، سرویس‌های Car-Net و چرخ‌های ۱۷ اینچی آلومینیومی از دیگر امکانات این خودرو هستند. تیگوآن با اینکه یک کراس‌اور کوچک است، ولی وارد شدن و بیرون‌رفتن از آن راحت است. به علاوه، می‌تواند پنج بزرگسال را در خود جای داده و فضای نسبتاً مناسبی برای سر و پاهای آن‌ها فراهم کند. تیگوآن در عقب، فضایی به اندازه ۹۰۹ میلی‌متر برای پاها تدارک دیده که البته از سایر رقبا کمتر است. چرا که شورولت ایکوناکس از این لحاظ ۱۰۱۳ میلی‌متر، مزدا CX-5 فضایی به اندازه ۹۹۸ میلی‌متر، هوندا CR-V برابر ۹۷۳ میلی‌متر و سوبارو فارستر فضایی به اندازه ۹۶۵ میلی‌متر برای پاها درنظر گرفته‌اند.

2014 Volkswagen Tiguan Interior
۲۰۱۴ Volkswagen Tiguan Interior
فولکس‌واگن در حال کلی به سادگی استفاده از کنترل‌ها و ابزارها معروف است و تیگوآن نیز همین شرایط را دارد. استفاده از ابزارهای آن پیچیده نیست و به راحتی می‌توان در آن‌ها به جستجو پرداخت. مواد به کار رفته در طراحی کابین و به خصوص چرم V-Tex دارای کیفیت بالایی هستند. چرم V-Tex را به سختی می‌توان از چرم طبیعی تشخیص داد. در ردیف عقب، صندلی‌ها از نوع جمع‌شونده ۴۰/۲۰/۴۰ هستند و کارایی بسیار خوبی برای مسافرت‌ها و ماجراجویی‌های خانوادگی خواهند داشت. در همین حال، صندلی مسافر جلو تقریباً می‌تواند به حالت افقی قرار گیرد و می‌تواند به راحتی شرایط را برای حمل یک کایاک بلند و یا چیزی با ابعاد آن را فراهم کند. درب عقب تیگوآن نیز عرض زیادی دارد و با کلید باز می‌شود و یک خروجی برق ۱۲ ولتی نیز در محفظه حمل وسایل در عقب تدارک دیده شده است.
2014 Volkswagen Tiguan Interior
۲۰۱۴ Volkswagen Tiguan Interior
2014 Volkswagen Tiguan Interior
۲۰۱۴ Volkswagen Tiguan Interior
2014 Volkswagen Tiguan Interior
۲۰۱۴ Volkswagen Tiguan Interior
2014 Volkswagen Tiguan Interior
۲۰۱۴ Volkswagen Tiguan Interior
پیشرانه و مصرف سوخت

فولکس‌واگن تیگوآن SE مدل ۲۰۱۴ از یک موتور ۲ لیتری توربو چهار سیلندر همراه با خنک‌کننده، زمان‌بندی سوپاپ متغیر و انژکتور مستقیم استفاده می‌کند که می‌تواند قدرتی به اندازه ۲۰۰ اسب‌بخار و گشتاوری به اندازه ۲۸۰/۶۵ نیوتن‌متر برای آن تولید کند. این موتور با یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک همراه است که حالت‌های تیپ‌ترونیک، اسپورت و داینامیک شیفت برای آن درنظر گرفته شده است. در همین حال، تیگوآنی که در اینجا تست شده با سیستم دیفرانسیل فوق‌العاده تمام‌چرخ متحرک 4Motion همراه بوده است. تخمین‌های سازمان حفاظت محیط زیست امریکا برای تیگوآن با دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک، ۱۱/۶ لیتر در شهر و ۹/۰۵ لیتر در جاده در هر ۱۰۰ کیلومتر هستند. نسبت بالای دنده‌ها در گیربکس اتوماتیک ۶ دنده و پیک گشتاور شیفت نسبتاً کم، سهم زیادی در این میزان مصرف سوخت داشته‌اند.

2014 Volkswagen Tiguan
۲۰۱۴ Volkswagen Tiguan
تیگوآن در جاده

فولکس‌واگن تیگوآن با موتور ۲ لیتری توربوی چهار سیلندر خود، شتاب نسبتاً خوبی را ارائه می‌دهد. موتور توربوی این خودرو در سرعت‌های بالا آرامش و سکوت خوبی دارد و در همین حال، شاسی این کراس‌اور کوچک پایدار باقی می‌ماند. به این معنا که تیگوآن SE تعادل خوبی بین سواری راحت و پایداری خودرو در سرعت‌های بالا دارد. می‌توان گفت که تیگوآن در کلاس شاسی‌بلندهای کامپکت کوچک، اسپورتی‌ترین مدل است.

2014 Volkswagen Tiguan
۲۰۱۴ Volkswagen Tiguan
شرایط گیریکس ۶ سرعته اتوماتیک با قابلیت شیفت دستی به همان گونه‌ای است که از آن انتظار می‌رود. حالت «اسپورت» برای علاقه‌مندان رانندگی بسیار ایده‌آل است و عملکرد بسیار خوبی در پیچ‌های کوهستانی از خود نشان می‌دهد. شاید تیگوآن یکی از بهترین عملکردها را در بین کراس‌اورهای موجود در بازار داشته باشد. دینامیک و لذت رانندگی در این مدل، سواری بسیار خوبی را فراهم می‌کند. البته در زمان تست، خبری از برف کوهستانی نبوده، ولی در جاده‌های خیس، پایداری و آرامش خوبی را از تیگوآن مشاهده شده است.
2014 Volkswagen Tiguan
۲۰۱۴ Volkswagen Tiguan
دیفرانسیل 4Motion فولکس‌واگن نیز یکی از بهترین سیستم‌های تمام‌چرخ متحرک است و می‌تواند با سیستم‌های کواترو از آئودی و تمام‌چرخ متحرک سیمتریکال سوبارو مقایسه شود. در این سیستم از یک دیفرانسیل مرکزی هالدس استفاده می‌شود که به صورت متغیر پیوسته گشتاور را بنابر کشش مورد نیاز، بین چرخ‌های جلو و عقب تقسیم می‌کند. توصیه می‌شود که حتماً از تیگوآن با سیستم AWD استفاده کنید؛ مگر اینکه در یک آب‌وهوای گرمسیر بخواهید زندگی کنید.
جمع‌بندی

فولکس‌واگن تیگوآن مدل ۲۰۱۴ با موتور ۲ لیتری توربو و گیربکس سرعته اتوماتیک یک خودروی بسیار آرام است. هندلینگ سیستم تعلیق در پیش‌ها بسیار خوب انجام می‌شود. در همین حال، اگر نیاز به فضای زیاد برای حمل وسایل و جای پای زیاد در عقب ندارید، صندلی‌های عقب می‌تواند انعطاف‌پذیری زیادی را در اختیار شما قرار دهند. تیگوآن برای یک زندگی فعالانه طراحی شده و در همین‌حال، عملکرد اسپرت مناسبی را در جاده از خود نشان می‌دهد و می‌تواند به راحتی از یک مسیر ناهموار عبور کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. احسان آرسنالی

    ۲۹ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1949 ديدگاه)

    مصرفش زیاده البته من درمورد مصرف شاسی بلندها اطلاع کم دارم لطفا راهنمایی کنید. کسی میدونه اسپورتیج 2لیتری و سانتافه و توسان چقدر مصرف دارن؟

    1. e36

      ۲۹ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (917 ديدگاه)

      همین حدودا یکم بیشتر !!!

    2. وحید

      ۲۹ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (398 ديدگاه)

      نیسان روگ تو این کلاس توشهر ۶/۶۷ لیتر تو جاده ۵/۲۵ لیتر مصرف می‌کنه که فکر نکنم کسی به پاش برسه. سانتافه هم تقریبا 10تا تو شهر میسوزونه

    3. DRAGONBORN

      ۲۹ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1884 ديدگاه)

      فولوکس سلطانه

    4. ME 84

      ۲۹ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1772 ديدگاه)

      مصرفش یه کم بالاست. اینکه میگه اسپورتی ترین کراس اووره کاملا قابل قبوله، ولی در مورد سیستم انتقال قدرت بعید میدونم بتونه جلوی سوبارو عرض اندام کنه. کافیه ویدئوهای آفرود این و سوبارو فارستر رو تو یوتیوب ببینین، خودتون متوجه میشین.

      1. مرتضی

        ۳۰ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (849 ديدگاه)

        مقایسه فولکس با هامر رو ببین!!!!!!!! فولکس با یه غول بیابونی واقعا تحسین انگیزه تواناییش فولکس ون رو خیلی دوست دارم

  2. امیر

    ۲۹ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (180 ديدگاه)

    mvm x33 اسمشو از رو این برداشته؟
    با نظر دوستمون موافقم مصرفش بالاست

    1. fluid mechanic

      ۲۹ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (505 ديدگاه)

      شاسی بلندای فولکس خیلی لاتن مخصوصا سری تورگ .تو رالیه داکارم با چندین بار قهرمانی ثابت شدن اونم تو دوره هایی که هامر.بی ام و x,تویوتا.میتسوبیشی …. با تموم قوا شرکت میکردن

  3. « رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »

    ۲۹ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    بچه ها اون فیلم تبلیغی فولکس واگن توآرگ رو دیدین؟!؟!؟!

    باهاش یه هواپیمای بوئینگ 747 رو میکشه…

  4. فرید

    ۲۹ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (179 ديدگاه)

    مصرفش بالاس امکانلت خوب قیافه نچسب البته برا من در کل راوفور از این بهتره

  5. آیدین

    ۲۹ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (82 ديدگاه)

    … ایرانخودرو.
    عوض اینکه بره اینو وارد کنه رفته آشغالهای رنو رو وارد میکنه.

    1. « رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »

      ۲۹ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      رنو آشغاله ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  6. M Power///

    ۲۹ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (415 ديدگاه)

    تیگوآن رو دوست ندارم. به نظرم قیافه ای نا موظونی داره. دوستان درباره ای nfs کمک می خوام. می خوام گایاردو رو شکست بدم ولی با هیچ ماشینی نمی تونم. اسم کامل بازی NFS mostwanted 2012 است. راستی نظرتون درباره ای آواتارم چیه.

    1. پوری پوریا!

      ۲۹ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (322 ديدگاه)

      کدوم مرحله؟ ماشینت چیه؟جاده چه جوریه؟ درجه سختی بازی رو چنده؟ بگو بهت بگم. اواترت هم فک اسکرین شات از یه بازی باشه.

    2. DRAGONBORN

      ۲۹ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1884 ديدگاه)

      مدل پاسات این شرکت یه چیز دیگست

  7. amin

    ۲۹ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (77 ديدگاه)

    همه چیزش خوبه ولی طراحی داخلیش حداقل 10 سال عقبه از خودروهای روز .

    1. DRAGONBORN

      ۲۹ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1884 ديدگاه)

      بیشترین فروشش تو چینه

    2. DRAGONBORN

      ۲۹ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1884 ديدگاه)

      خیلی دوست داشتم تو بازار ایران بود میخریدیمش

  8. Yunes

    ۲۹ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (14 ديدگاه)

    عزیزان من چرا توی ایران همه فقط یه ضعف از ماشینا میگیرن اونم اینه که میگن مصرفش بالاست اخه داداش گلم این ماشینو کسی سئار میشه که توانایی مصرف سوختشو داره.هیچکس از گیربکس و دیفرانسیلش تعریف نکرد که توی رنج خودش از بهتریناست.بیاید یکم واقع بین باشیم.

    1. M65

      ۳۰ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (62 ديدگاه)

      هنوز کسایی هستن که دنبال آزرا 3.3 و ماکسیما 3.0 میگردن اصلا هم مصرف بنزین براشون مهم نیست … باهات موافقم

  9. علی

    ۲۹ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (969 ديدگاه)

    این ماشین کجا کیا اسپورتج کجا . پول این ماشینو باید بدیم اونم دوبله سوبله تا ی اسپورتج یا توسان سوار بشیم. اگر عدالت باشه و قیمتها شفاف بشن کی دیگه چینی و کره ای سوار میشه .

  10. parseh net30

    ۲۹ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (283 ديدگاه)

    هم داخل ماشین هم پشتش خیلی زشته

    1. DRAGONBORN

      ۲۹ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1884 ديدگاه)

      طراحی عامه پسندی داره.مثل سانتافه

  11. a-x1

    ۲۹ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (187 ديدگاه)

    «اشکودا» شریک سوم خودروسازی ایران !!!!!

  12. DRAGONBORN

    ۲۹ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1884 ديدگاه)

    نسبت به قدرت موتورش مصرف مناسبی داره.

    1. من

      ۲۹ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (249 ديدگاه)

      شما هم نسبت به اسمت تعداد نظرات خوبی داری :)

      1. DRAGONBORN

        ۲۹ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (1884 ديدگاه)

        باشه من

  13. پوری پوریا!

    ۲۹ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (322 ديدگاه)

    تو عقب ماشین طراحی یه ذره به گلف میزنه! جولوش هم ساده و زیباست. اون جای خالی که توی سپر هست جای مناسبی برای نصب پلاکه! اصن جولوش یه جوریه که انگار باید پلاک نصب کنی تا کامل شه! یه کراس اوور خوب برای استفاده شهری! قدرت و گشتاورشم مناسبه فقط فک کنم مصرف سوخت یه ذره زیاد باشه!

  14. REZA . JUST HYUNDAI

    ۲۹ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1406 ديدگاه)

    خیلی شبیه audi و bmw شده

  15. عباس

    ۳۰ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (154 ديدگاه)

    به نظرم اگه آرم فولکس رو برداریم آرم بنز رو بزاریم،چون نمای جلوش آدمو یاد بنز میندازه

  16. M65

    ۳۰ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (62 ديدگاه)

    تو ایران بیاد میخرم …. فولکس که هست عالیه

  17. یاسین

    ۲ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (279 ديدگاه)

    ماشین صفر المانی ای جانم !

  18. یاسین

    ۲ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (279 ديدگاه)

    خوشم میاد ازش !

  19. سپهر

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تو ایرانم قرار کرمان خودرو مونتاژ کنه، البته خدا میدونه چقد از آپشن هاشو بزنن!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا