خودرویی کوچک با تواناییهای بزرگ!
تا به اینجا شاهد سال خوبی برای طرفداران سوپرمینی های اسپورت بودهایم. در سال جاری نسل جدید فورد فیستا ST، سوزوکی سوئیفت اسپورت تازهنفس و مینی کوپر S بهروز شده وارد میدان شدهاند؛ و البته نباید یکی از پیشکسوتان این عرصه یعنی فولکسواگن پولو GTI را از یاد ببریم.
پولوی داغ که در جایگاهی پایینتر از گلف GTI قرار میگیرد دست نوازش را بر سر آپ GTI کشیده و در میانه خانواده قرار میگیرد. نسلهای قبلی این خودرو هرگز بهترین عملکرد را نداشتهاند و رقبایی همچون رنو کلیو و فیستا ST نسل قبل در جاده های پر پیچ و خم تواناییهای بیشتری داشتهاند.
البته فولکسواگن در نسل جدید پولو GTI تلاش داشته این موضوع را حل کند؛ اما افزایش لذت یک خودرو بدون تأثیر منفی روی راحتی و کاربری خودرویی همیشهسبز و استاندارد یک وظیفه آسان نبوده و نیست.
یکی از برجستهترین جنبههای پولو GTI پیشرانه آن است. پیشرانه ۲ لیتری توربوی بنزینی در زیر کاپوت این خودرو آرمیده است. این همان پیشرانهی بکار رفته در گلف GTI بوده اما قدرت آن به ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور نیز به ۳۲۰ نیوتون متر محدود است.
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این خودرو برابر با ۶.۷ ثانیه بوده و شکی وجود ندارد که عملکرد خوب پولو GTI به خاطر گشتاور بالایی است که از دورهای میانی در دسترس میباشد. همچنین وجود گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه و انتقال نیرو به چرخهای جلو، قوای محرکه خیلی زیر فشار قرار نمیگیرد.
تمامی مدلهای پولو GTI بازار بریتانیا به سیستم تعلیق اسپورت با دو تنظیم دامپرها مجهز هستند؛ اما این حالتهای متفاوت خیلی روی رفتار پولو تأثیر ندارند. پایداری و چسبندگی خودرو عالی بوده و زمانی که با آن به پیچها حمله کنید شاهد تخت ماندن خودرو خواهید بود.
اما فرمان بزرگ پولو GTI ارتباطیترین نمونه کلاس نبوده و بازخورد چندانی از آن به دست نمیآید. پولو با دیفرانسیل لغزش محدود هم عرضه نمیشود بنابراین همیشه نمیتوانید با اعتمادبهنفس عالی پایتان را روی پدال گاز فشار دهید.
کابین نیز فضای خوبی برای سرنشینان فراهم کرده است. پولوی استاندارد از نظر کیفیت کابین یک سنگ محک در کلاس خود بوده و نسخه اسپورت آن نیز همین رویه را دنبال نموده است. این کابین احساس هوشمندانهای داشته و همان طراحی مدرن و داشبورد نرم را شاهد هستیم. پشت آمپرهای دیجیتال سفارشی باعث شدهاند این سوپرمینی وارد عصر دیجیتال شود درحالیکه صفحهنمایش ۸ اینچی ارتقا یافته هم همان وضوح مورد انتظار را دارد.
جدیدترین نسل فولکسواگن پولو GTI یک سوپرمینی اسپورت برجسته است. این خودرو احساس هاچبک های بخشندهای را دارد که زندگی با آن بسیار آسان بوده و کابین پیشرفته و پر از تکنولوژی پولو هم یک سنگ محک در این کلاس میباشد. با خرید این خودرو ناامید نخواهید شد. البته پولو جذابترین و هیجانانگیزترین خودروی کلاس نیست اما از این نظر نسل جدید فورد فیستا ST بر آن برتری دارد.
مشخصات فولکسواگن پولو GTI 2018
- قیمت: ۲۳۰۲۰ پوند
- پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو
- قدرت/گشتاور: ۱۹۷ اسب بخار/۳۲۰ نیوتون متر
- گیربکس: 6 سرعته دوکلاچه اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 6.۷ ثانیه
- حداکثر سرعت: ۲۳۶ کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: ۵.۹ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
حسین
۵ شهریور ۱۳۹۷با سلام و تشکر از آقا شاهین عزیز، جسارتا باید بگم منظور از sharpness تیزی صفحه نمایش که نه بلکه وضوح (به نظر حقیر) بهتره برای ترجمه.
شاهین
۵ شهریور ۱۳۹۷سلام دوست عزیز
ممنون از دقت نظر و تذکر شما
حتما موردی رو که فرمودین بعد از این اصلاح خواهم کرد
بازهم تشکر می کنم
خیلی مخصلم
علی
۵ شهریور ۱۳۹۷فقط کافیه یکبار سوار یکی از محصولات فولکس بشید الخصوص همین((( پلو جی تی ایو گلف جی تی ای )))چنان نمک گیرش میشید که سالها باهاش میمونید . توی این سگمنت بقیه رقبا بیشتر نقش اسباب بازی دارن تا رقابت . gti از پرفورمس بالای برخوردارن که بیشتر تو ماشینای بالای ۵۰۰۰۰ هزار دلار به بالا پیدا میکنید.امیدوارم ی بار قسمت همتون بشه فقط ی بار تا متوجه نظرم بشید.
با تچکر
ahmad
۶ شهریور ۱۳۹۷خیلی ماشین باحالیه ، عاشق این هاچ بک جذابه خوش قیافه هستم ، به نظرم از گلف هم ظاهر جذابتری داره و حتی طراحی داخلش هم نسبت به گلف بهتره .