فاصلهی زیادی تا معرفی نسل جدید فولکسواگن گلف نمانده است. هشتمین نسل این هاچبک خانوادگی از طراحی تکامل یافته و تکنولوژی هیبریدی ملایم سود خواهد برد.
اما پیش از معرفی نسل جدید گلف در سال جاری، مدیران بازاریابی فولکسواگن به دنبال راههایی برای افزایش فروش نسل فعلی بودهاند که حاصل کار معرفی گلف GTI TCR بوده است.
این خودرو که از مدلی مسابقهای با همین نام الهام گرفته از نظر قدرت با نسخهی تولید محدود GTI کلاب اسپورت S برابری کرده و خروجی ۲۸۶ اسبی و گشتاور ۳۸۰ نیوتون متری دارد.
به این ترتیب مدل TCR در جایگاهی بالاتر از نسخهی GTI پرفورمنس با قدرت ۲۴۲ اسب بخار قرار گرفته و ۲۳۲۰ پوند گرانتر از است. البته که دلیل این گرانی لیست پرباری از تجهیزات میباشد. همان دیفرانسیل قفل شوندهی برادر ارزانتر در TCR هم وجود داشته اما رادیاتورهای کارای آن از نسخهی پرچمدار گلف R گرفته شدهاند. این خودرو همچنین از سیستم ترمز پرقدرت با دیسکهای سوراخدار و لنتهای مخصوص سود میبرد.
علاوه بر بهبودهای فنی، تمامی مدلها دارای رینگهای ۱۸ اینچی و کیت بدنهی سفارشی با اسپلیتر جلوی جدید، رکابهای جانبی، دیفیوزر عقب و اسپویلر سقف متفاوت میباشند. نتیجهی این کار بیهیچ شکی تولید گیراترین نسخهی گلف GTI است.
صفحهنمایش اطلاعات فعال و کاملاً دیجیتال فولکسواگن نیز در این نسخه حضور داشته و از دیگر ویژگیهای آن میتوان به سیستم صوتی با ۸ بلندگو و سیستم اطلاعات سرگرمی کامپوزیشن مدیا اشاره کرد. صندلیهای پارچهای هم خاص TCR بوده اما خوشبختانه برچسبهای کناری را باید با پرداخت ۵۵۵ پوند خریداری کرد. خودروی حاضر در تست همچنین از سقف پانورامیک ۱۰۰۰ پوندی و شیشههای عقب تیرهی ۱۰۰ پوندی برخوردار است.
آخرین ویژگی متمایز این خودرو به پکیج TCR پرفورمنس مربوط میشود. این پکیج باعث حذف محدود کننده سرعت شده و رینگهای ۱۹ اینچی را به خودرو اضافه کرده و همچنین ارتفاع گلف را ۲۰ میلیمتر پایین میآورد. دامپرهای تطبیقی با سه حالت متمایز از دیگر ویژگی پکیج یاد شده است.
نهایتاً به سواری TCR مجهز به این پکیج میرسیم که با رینگهای بزرگتر سفتتر است. رینگهای بزرگ با لاستیکهای پیرلی همراه هستند اما خب هنوز هم با یک گلف GTI طرف هستیم که توازنی مناسب بین پرفورمنس و استفادهی روزمره ایجاد میکند. اگرچه گلف GTI TCR نمونهای اسپورت و گیراست اما هنوز هم به اندازهی هوندا سیویک تایپ R یا رنو اسپورت مگان تروفی تیز نیست.
مشخصات فولکسواگن گلف GTI TCR 2.0 TSI 7spd DSG 5dr
- قیمت: 35305 پوند
- پیشرانه: 4 سیلندر ۲ لیتری توربوی بنزینی
- قدرت/گشتاور: 286 اسب بخار/۳۸۰ نیوتون متر
- گیربکس: 7 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 5.۶ ثانیه
- حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 7.۸ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
حسین
۱۸ فروردین ۱۳۹۸امروز صبح پدال مقاله ای گذاشت در مورد متهم شدن فولکس و دایملر و بی ام وه
این موضوع نشون دهنده وضعیتی هستش که همین فولکس سال 2015 با دیزل گیت بوجود اورد
کوروش
۱۸ فروردین ۱۳۹۸کدام وضعیت دقیقا بزرگ ترین برند دنیا شدن یا پرفروش ترین گروه خودرو سازی جهان یا ….
حسین
۱۸ فروردین ۱۳۹۸همین وضعیت شکایاتی که هر 2 ماه ازشون میشه دیگه
اخریش هم همین چند روزه پیش بود که از هر 3 خودروساز المانی شکایت شد
حرف من نیستش که مقاله ای هست که پدال گذاشته
در ضمن پر فروش بودن دلیل برتری نیستش
فولکس گلف از بنتلی کانتیننتال بیشتره فروشش ایا این برتری فولکس نسبت به بنتلی هستش؟؟؟
کوروش
۱۸ فروردین ۱۳۹۸جدا خودتان ازین حرف ها خنده تان نمی گیرد برند اشرافی را با اقتصادی مقایسه می کنید معلومه خودرو های فولکس هیچ برتری نسبت به بنتلی ندارد ولی نسبت به رقبا آمریکایی که حتی با دیزل گیت هم نتوانستند بازار فولکس را اشغال کنند سراسر برتری هستش…
حسین
۱۸ فروردین ۱۳۹۸امریکایی؟؟؟؟ خخخخخخ
فعلا که از امریکاییها شکایت نشده ولی از فولکس و دایملر و بی ام وه شکایت شده
در ضمن تو گفتی اول شدن المانیها تو دنیا رو نشونه برتری میدونی منم گفتم پس طبق حرفت گلف از بنتلی بهتره چون فروشش بالاتره
OMID
۱۸ فروردین ۱۳۹۸بنتلی مال فولکسه
me84
۱۸ فروردین ۱۳۹۸.
هوندا سیویک و سوبارو ایمپرزا wrx sti رو به این ترجیح میدم اما طراحیش در اوج سادگی همیشه زیباست.
امین پارسی
۱۸ فروردین ۱۳۹۸با توجه به قیمتش من سیویک رو ترجیح میدم …
یاس ی
۱۹ فروردین ۱۳۹۸در عین سادگی یک زیبایی خاصی داره. مشخصات فنیش هم خیلی خوبه،
جای خیلی از ماشینها توی بازار ایران خالیه یکیشون همین کلاس هاچبکهای پرفورمنس.
من خودم به شخصه ماشین سدان بیشتر دوست دارم ولی وقتی پای این کلاس از هاچبک وسط باشه واقعا مقاومت کردن سخته. جوون ایرانی باید سوار گلف جی تی آی بشه نه 111 پراید.
خدیا خودت رحم کن به ما