همهچیز به اکتبر سال ۲۰۱۲ بازمیگردد. زمانی که اولین سیگنالهای توجه فولکسواگن به ایجاد برندی ارزانقیمت دیده شد و نهایتاً پس از شک و تردیدهای فراوان این موضوع رخ خواهد داد… در سال ۲۰۱۹.
شاید فکر کنید که برند اشکودا به عنوان برند سطح پایهی فولکسواگن عمل میکند اما خودروهای تولید شده در جمهوری چک روزبهروز گرانتر و گرانتر میشوند. به عنوان نتیجه نسخههای تولیدی اشکودا به مدلهای لوکستر فولکسواگن نزدیکتر میشوند. بهطور مثال مدل پایهی اشکودا اکتاویا در حقیقت ۴۰۰ پوند گرانتر از گلف استاندارد در آلمان است.
چیزی که میگوییم این است که فولکسواگن سود زیادی را در ایجاد یک بخش ارزانقیمت واقعی دیده و میخواهد استراتژی مشابه با رنو و برند رومانی ارزانقیمتش داچیا را در پیش بگیرد. در ابتدا این زیربرند جدید که هنوز نامی ندارد در چین عرضه خواهد شد و در سالهای آتی نیز دیگر بازارهای نوظهور شاهد حضور این زیربرند فولکسواگن خواهند بود.
با توجه به محصولات فعلی، اولین مدل تولیدی این برند یک سدان کوچک یا شاسیبلند میدسایز خواهد بود. ارزانقیمتترین مدل این برند بهای آغازین کمتر از حدود ۱۰۱۶۰ دلاری خواهد داشت. همهی خودروها در چین و با کمکهای شریک محلی فولکس یعنی FAW ساخته خواهند شد.
مدیر توسعهی فولکسواگن آقای دکتر فرانک ولش اذعان کرده که این برند ارزانقیمت مشابه داچیا خواهد بود. او گفته که برنامههای برند دربردارندهی عرضهی یک سدان در ابتدای کار خواهد بود و سپس یک شاسیبلند ارزانقیمت نیز به خط تولید اضافه خواهد شد. نسخهی کشیدهتر این خودرو با سه ردیف صندلی نیز حداقل برای بازار چین در دستور کار خواهد بود.
noble
۵ اسفند ۱۳۹۵.
اگر VW این کار رو بکنه تعداد فروش محصولاتش در سال جهش قابل توجهی پیدا میکنه.
ان شا اللله که محصولاتش به ایران هم بیاد.
شهرام
۵ اسفند ۱۳۹۵مدیران ارشد ولوکس واگن دیدند که رنو با زیر برند داچیا داره خوب خودشو میکشه بالا،اومدن چنین اقدامی کردند،بازم خدا رو شکر،حداقل از خیلی از برندهای چینی باکیفیت تَر هستند ،و وارد ایران بشن،مثل رنو ساندرو که محصول داچیاست،با خیال راحت از کیفیتش مردم میتونم بخرن
منصور
۵ اسفند ۱۳۹۵حالا ببینین همینو میارن بعنوان برند پرمیموم توی پاچمون میکنن
حمیدرضا
۵ اسفند ۱۳۹۵خود فولکس برند اقتصادی ولی برای اروپا و امریکا منتهی برای بازار های نوظهور محصولاش خیلی گرونن منتهی جالبی قضیه اینه میخاد با شریک چینیش خودرو بسازه که از نظر ما اشغال سازه
رامکال
۵ اسفند ۱۳۹۵به عکس دوم دقت بکنید.
زیبایی تا چه حد؟؟؟؟؟؟؟؟
آفرین به اشکودا و فولکس.
علي
۵ اسفند ۱۳۹۵امیدوارم مدل بیتلش که خیلی دوسش دارم بیاد ایران مثل برزیل تولید بشه.
با تچکر
ارش
۵ اسفند ۱۳۹۵دیگه فولکس هم آشغال سازشد برای پول بیشتر باز دم تویتا گرم که به آشغال سازی رو نیاورده و همچنان محصولات با کیفیت رو ادامهمیده اصلا از این کارا خوشم نمیاد آخه لوگان و داچیا که ماشین نیستند.مگه مردم بازارهای نو ظهور چه فرق با بقیه جاها دارن.
Amir amini
۵ اسفند ۱۳۹۵این فرقو دارن که منم دوس دارم سری 3 سوار شم وقتی پولش نیست باید پراید سوار شم خب حالا ولکس واگن میخاد یه کاری کنه مردم طراحی جدید و یه سری امکانات جدید اما ارزونو تجربه کنن خودشم سود ببره
محمد حسین
۵ اسفند ۱۳۹۵همه مثل شما پول خرید محصولات تویوتا یا با ارزش تر از تویوتا رو ندارن
اما اونا هم آدمن و حق دارن مثلا محصولی که زیر نظر بزرگترین خودروساز دنیا ساخته میشه رو سوار بشن
Ace
۵ اسفند ۱۳۹۵.
همین تندر ۹۰ اگه نبود هیچ ماشین نسبتا با کیفیتی با قیمت زیر ۵۰ تومن نمیشد خرید…
مردم بازار های نوظهور سطح درآمدشون کمتره. نمیتونن ماشین گرون بخرن.فکر نکنم فهمیدن این موضوع سخت باشه.
محصولات فولکس هم آشغال نیست.
همین داچیا لوگان، داچیا ساندرو و داچیا داستر رو از هر کس پرسیدم راضی بودن. حتی رنو فلوئنس هم با همکاری داچیا ساخته شده.
فولکس ، رنو یا هر شرکتی اگر ماشین ارزون تولید کنند از زیبایی و آپشن هاش ممکنه بزنن ، ولی کیفیتش رو نگه میدارن.
SS
۶ اسفند ۱۳۹۵واقعا جای خالی چنین برندی در فولکس واگن احساس میشد
اشکودا و سئات دیگه از حالت اقتصادی بودن درامدن و رقیب محصولات برند اصلی فولکس شدن
این برند به خصوص برای مونتاژ در ایران مناسب هست تا جلوی یکه تازی چینی ها رو بگیره