درحالیکه خودروهای مدرن با طیف وسیعی از تکنولوژیهای ارتباطی و رفاهی جدید عرضه می شوند، گاهی اوقات اختلال در عملکرد این سیستمها میتواند وضعیت بدی را رقم بزند. بله نشستن پشت فرمان خودرویی با پشت آمپرهای دیجیتالی، صفحات نمایش بزرگ، وای فای و… لذتبخش ست اما اگر طراحی مناسبی برای این تکنولوژیها در نظر گرفته نشود و یا اینکه نرمافزار آنها به خوبی کار نکند تجربه خوبی نصیب مالک نخواهد شد. به نظر میرسد فولکسواگن با برخی از این مشکلات در جدیدترین نسل گلف روبرو شده و این مشکلات به حدی است که ژرمنها تصمیم گرفتهاند تا حل مشکلات نرمافزاری گلف جدید عرضه آن را به تأخیر بیندازند.
مشکل به نرمافزاری مربوط میشود که برقراری تماسهای اضطراری را ممکن میسازد. این ویژگی در صورت تصادف خودرو با اورژانس و نظیر آن تماس میگیرد. این ویژگی از سال ۲۰۱۸ تاکنون در اتحادیه اروپا به یک سیستم اجباری در خودروها تبدیل شده است. فولکسواگن گفته طی روزهای آینده تصمیم خود درباره حل این مشکل را خواهد گرفت و مشخص نیست که آیا اقدام به فراخوان کرده یا آن را بهروزرسانی نرمافزاری خواهد کرد. چیزی که میدانیم این است که جدیدترین نسل گلف برای اولین بار نیست که با چنین مشکلاتی روبرو میشود.
گلف جدید اوایل سال جاری نیز با تأخیر در عرضه روبرو شد که دلیل آن برخی مشکلات در بهروزرسانی از راه دور نرمافزار و دیگر تکنولوژیهای پیشرفته این خودرو بود.
اتوموتیونیوز اروپا میگوید فولکسواگن این مشکلات را در خلال بررسیهای کیفیت روتین خود کشف کرده است. ژرمنها فعلاً نمیتوانند بگویند چه تعداد از خودروها دارای این مشکل هستند اما بهروزرسانی نرمافزاری شاید بتواند بخشی از مشکلات را حل کند. هر خودرویی که تولید شده تا زمان حل مشکل در پارکینگها باقی خواهد ماند. این خبرها زمانی منتشر می شوند که فولکسواگن به آرامی تولید خود در کارخانههای سراسر اروپا را دوباره از سر میگیرد.
NAVID۰۰۹۸
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹به پرژکتورهای جلو توجه کردین به چه زیبایی در جلوپنجره مخفی شده و در شب چه نمایی به گلف میده .
تا حالا تمام مشکلات سخت افزاری بوده در تولید خودرو اما خدا بداد برسه برای نسل جدیدها که همه شده کامپیوتری برقی و نرمافزاری که هر چند وقت یکبار هم باید آپدیت بشه و فکر کنید مثل کامپیوتر خونه اگر از بهترین برند هم باشه ، مدام دنگفنگ بروزرسانی و رسیدگی و پیچیدگیهای تخصصی داره .
با این اوضاع باید برای هر راننده یه دستگاه دیاگ روی هر خودروی فروشی بگذارند تا هروز قبل هر استارت یه دیاگی بزنند تا ویروس کشی بشه و هکرها رو آچمز کنیم .
هرچی رو به جلو میریم ، آپشنها بیشتر ، تکنولوژیها بروزتر میشه ولی مکافات نگهداری هم پیچیدهتر میشه به همراه هزینههای جانبی بیشتر .
ساده ترین بروزرسانیها را میشه در رنو تالیسمان شاهد بود در ایران که هر چند وقت یکبار باید به مراکز مربوطه مراجعه و آخرین بروزرسانیها را آپدیت بکنند ، تجربه ندارم اما اگر آپدیت نشه چی میشه ، مثلاً ماشین در سنسورها قاطی میکنه یا کامپیوتر هنگ میکنه ؟؟؟
ممد ژانگولر
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹کلوچه هم به فناشوندگان اضافه شد .
سونامی فناشوندگان ادامه دارد…. to be continu
سینا BMW
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹پس تسلا رو هم بگو، مدل ۳ بی فرمون??
ممد ژانگولر
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹?
سینا BMW
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹نمی دونم چرا پدال از همه ایراد نرم افزاری میاره ولی از تسلا هیچی نمیگه؟؟؟