فولکسواگن چند وقتی است در حال کار بر روی ساخت کراساوور جدید بزرگی است که احتمالاً «ترامونت» نام خواهد داشت. حال بهتازگی پیش از رونمایی رسمی این کراساوور که قرار بود در ماههای آینده انجام گیرد، پروتوتایپ یا نسخهٔ پیشتولید ترامونت بدون هیچگونه پوشش استتاری جایی در چین دیدهشده است. این در حالی است که کانسپت CrossBlue که در سال ۲۰۱۳ رونمایی شد، پیشنمایشی بود از این کراساوور هفتنفرهٔ جدید. حال با توجه به این تصاویر بدون پوشش میتوان گفت در طراحی ترامونت تغییرات چندانی نسبت به کراسبلو ایجاد نشده است.
در قسمت جلوی خودرو یک جلوپنجرهٔ کرومی بزرگ به همراه چراغهای LED مربع شکل سادهای دیده میشود درحالیکه پروژکتورها ذوزنقه شکل بوده و سپر جلوی بزرگ آن نیز با کروم آراستهشده است. اما تصویر واضحی از قسمت جانبی خودرو گرفته نشده است. بااینحال تصاویر جاسوسی قبلی ترامونت نشان میدهند که قسمت جانبی این کراساوور طراحی بسیار معمولی و سادهای دارد. در قسمت عقب نیز چراغهایی به چشم میخورد که از نسل جدید تیگوآن الهام گرفتهاند درحالیکه یک نوار کرومی که در کل عرض درِ صندوق نصبشده است آنها را به هم متصل میکند.
همچنین در پشت خودرو نشان V6 دیده میشود که نشاندهندهٔ استفاده از پیشرانهٔ ۶ سیلندر در این کراساوور است. البته هنوز معلوم نیست که کدامیک از موتورهای ۶ سیلندر گروه فولکسواگن در ترامونت بکار خواهد رفت. شاید این پیشرانه همان واحد ۳.۶ لیتری V6 قدیمی باشد که هماکنون در پاسات مخصوص ایالاتمتحده و همچنین مدل توآرگ میرود و ۲۸۰ اسب بخار دارد. این موتور در پاسات در تیپهای بالایی بهصورت استاندارد و در تیپهای پایینی بهصورت سفارشی با سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Motion ارائه میشود.
احتمال دیگری که در رابطه با پیشرانهٔ ترامونت میتوان مطرح نمود استفاده از موتور ۳ لیتری V6 آئودی با ۲۷۲ اسب بخار قدرت است که در کراساوور کامپکت Q5 مورداستفاده قرار میگیرد. همچنین احتمال استفاده از موتور قویتر ۳۳۰ اسب بخاری متعلق به SUV فول سایز لوکس آئودی Q7 هم وجود دارد. بااینحال تنها زمان مشخص خواهد نمود که فولکسواگن ترامونت برای بازار ایالاتمتحده با چه پیشرانهای عرضه خواهد شد. همچنین در تصاویر داخلی این کراساوور مشخص است که در آن از یک گیربکس اتوماتیک استفادهشده است.
در تصاویری که از داخل خودرو گرفتهشده بازهم طراحی معمول فولکسواگن دیده میشود که بسیاری از قطعات آن از دیگر مدلها عاریه گرفتهشده است که البته در ترامونت اندکی تغییر داشتهاند. نکتهٔ عجیب اینکه صندلیهای جلو با چرم سفیدرنگ پوشیده شدهاند درحالیکه صندلیهای ردیف دوم به رنگ قهوهای شکلاتی هستند. فضای پای صندلیهای ردیف دوم نیز بسیار گسترده بوده و یک سیستم اطلاعاتی-سرگرمی به همراه پورتهای USB نصبشده در پشت صندلیهای جلو نیز برای سرنشینان عقب فراهمشده است. بااینحال هیچ تصویری از ردیف سوم صندلیها گرفته نشده است.
این کراساوور جدید هفتنفره بر روی پلتفرم MQB ساختهشده و قرار است در ماه نوامبر (آبان) در نمایشگاه لسآنجلس ۲۰۱۶ رسماً رونمایی شود. تولید نسخهٔ مخصوص بازار ایالاتمتحدهٔ ترامونت نیز اواخر امسال در کارخانهٔ فولکسواگن در چاتانوگای تنسی آغاز خواهد شد. از رقبای اصلی فولکسواگن ترامونت میتوان به هوندا پایلوت، مزدا CX-9، تویوتا هایلندر، فورد اکسپلورر، شورلت تراورز و نیسان پثفایندر اشاره کرد.
ali
۳ شهریور ۱۳۹۵آخه چیز جدیدی نداره که استتارش کنن
Elemento
۳ شهریور ۱۳۹۵قیمتش شاسی بلند های گروه فولکس واگن همیشه مناسب بوده.
اگر SUV های این شرکت وارد بشن و با قیمت حدودا 250 تا 300 میلیون فروخته بشن طعم یک شاسی بلند ناب اروپایی هم به مردم چشانده خواهد شد!
uss zumwalt DDG-1000
۳ شهریور ۱۳۹۵موافقم
دانیال
۳ شهریور ۱۳۹۵البته به مردمی که میتونن 250 تا 300 میلیون برای خودرو هزینه کنن”)
امیرحسین
۳ شهریور ۱۳۹۵بنظر من محصولات فولکس واگن بهترین انتخاب برای بازار ایران هستن چون فاکتورهایی مثل کیفیت,کارآمدی و دوام رو با هم دارن
متاسفم که دولتمردان ما با تعرفه ها و عوارض غیرمنطقی قیمت ماشین های روز رو آنچنان برای عموم مردم غیر قابل دسترس کردن که اکثریت چاره ای جز خرید محصولات از رده داخلی ندارن.جالبه این سودجویی رو تحت لوای عناوین ارزشمندی چون “خودکفایی یا اقتصاد مقاومتی” انجام میدن
uss zumwalt DDG-1000
۳ شهریور ۱۳۹۵ای بابا ای بابا
اینها میخوان مردم همین لگن هارو سوارشن
AKBAR
۳ شهریور ۱۳۹۵از طراحی شاسی بلندهای ساخت شرکت فولکس واگن خوشم می یاد چون چراغهای سامورایی ندارند و ساده و شیک هستند .
حميد
۳ شهریور ۱۳۹۵یاد کیا موهاوی افتادم