فولکس واگن

تست گوزن فولکس‌واگن ID.4، خوب اما ناکافی!

زمان شرکت فولکس‌واگن ID.4 در تست گوزن فرا رسیده است. پس از عبور از میان مخروط‌های تعبیه شده در مسیر، این خودروی الکتریکی نتایج مختلفی را بر جای گذاشته است.

در اولین تلاش، ID.4 به پاس کردن این تست نزدیک شده است. راننده با سرعت ۷۵ کیلومتر در ساعت وارد مسیر شده و اگرچه با دو مخروط برخورد می‌کند اما خودرو را تحت کنترل دارد.

راننده برای پشت سر گذاشتن موفقیت‌آمیز این تست سرعت را به ۷۳ کیلومتر در ساعت کاهش می‌یابد. در این حالت کنترل پایداری فعال می‌شود تا هندلینگ خودرو تیزتر شود. این سیستم نیروی ترمز را روی چرخ عقب اعمال می‌کند.

سیستم ESC البته عالی عمل نمی‌کند. در تست دیگر شاهد دخالت بیش از حد این سیستم در کار ID.4 هستیم که باعث می‌شود در زمان طی مسیر بیش فرمانی به وجود آید. البته تست کننده‌ها گفته‌اند این رفتار تنها یک‌بار مشاهده شده است.

مجریان تست اعلام کرده‌اند لاستیک‌های برجیستون تورانزا ECO بکار رفته در این خودرو فاقد چسبندگی جانبی هستند. این لاستیک‌ها اصطکاک چرخشی نسبت به لاستیک‌های عادی دارند که اگرچه باعث ایجاد حداکثر شعاع حرکتی می‌شود اما باعث قربانی شدن چسبندگی خودرو در چنین تست‌هایی می‌شود.

ID.4 در تست اسلالوم هم عملکرد عجیبی را نشان می‌دهد. خودروی تست شده از نوع دیفرانسیل عقب بوده اما تست‌ها نشان می‌دهد این خودرو از پشت فرمان بیشتر شبیه مدل‌های دیفرانسیل جلو حس می‌شود. به این ترتیب برخلاف اکثر خودروهای دیفرانسیل عقب راننده نمی‌تواند از پدال گاز برای عبور از بین مخروط‌ها استفاده کند.

ما مشتاقیم عملکرد نسخه چهار چرخ محرک ID.4 GTX را نیز در این تست‌ها تماشا کنیم. این خودرو دارای یک پیشرانه در هر اکسل است.

یکی از پکیج های سفارشی مدل GTX با نام پکیج اسپورت شناخته می‌شود که باعث کاهش ۱۵ میلی‌متری ارتفاع خودرو شده و سیستم فرمان آن نیز بهبود یافته است. سیستم تعلیق تطبیقی نیز با حالت‌های گوناگون در دسترس هستند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. new RAMIN

    ۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    بحث بحث تست گوزن هست
    https://www.aparat.com/v/WZx5K
    دیدن این تست گوزن نیز خالی از لطف نیست !

    تست گوزن در سرعت 72 ، 74 ، 75 کیلومتر.

    البته این فیلم متاسفانه نصفه هست تو یوتویوب کامل هست تو یوتویب 76 هم هست
    این کسی که فیلم رو گذاشته حالا بنا به چه دلایلی ادامشو نذاشته. اما همین هم خوبه.

    1. محمد مختاری آذر

      ۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1000 ديدگاه)

      باز اومدی چینی تبلیغ کنی بابا چین بهتر از هیچ کشوری نیست شاید بتونه با هند و برزیل رقابت کنه نه بقیه شما عمیق فکر کن ببین به چه نتیجه ای می رسی

  2. Ninja

    ۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1162 ديدگاه)

    بچه ها توجه کردین خبری از محمد رستمی نژاد نی

    1. Amirreza

      ۲ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2733 ديدگاه)

      اسمشونو تغییر دادن وگرنه هستن

    2. parsa_ashgh.mashine

      ۲ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (226 ديدگاه)

      شاید خودتی
      اخه پدال هر پستی میذاشت بیستا کامنت میداد خودتم همونطوری هستی😅😂😂🤣🤣😂😂😅

      1. Ninja

        ۲ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1162 ديدگاه)

        پارسا جان 😊
        اون یه ۳ هفته از من دیر تر اکانت درست کرد تو پدال سوابق اون اخرین با حدود ۱۰۰۰ تا بود اون موقعی که خداحافظی کرد من اون موقع ۳۵۰ ۳۷۵ اینا
        نامردی نیست در حق من
        ناراحتم کردی ☹
        درضمن من همیشه هم در پدال حضور داشتم

      2. Ninja

        ۲ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1162 ديدگاه)

        پارسا جان
        شوخی میکنی اون یه ۳ هفته از من دیر تر اکانت درست کرد تو پدال سوابق اون اخرین با حدود ۱۰۰۰ تا بود اون موقعی که خداحافظی کرد من اون موقع ۳۵۰ ۳۷۵ اینا
        نامردی نیست در حق من
        ناراحتم کردی
        درضمن من همواره تو پدال حضور داشتم تو این مدت که این اکانت کاربری رو درست کردم

    3. مهدی

      ۲ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (195 ديدگاه)

      خداحافظی کرد ولی بازم میادش اما کمتر
      اسم و عکس اکانتشو عوض کرده

    4. مهدی

      ۲ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1161 ديدگاه)

      car reminds me of love
      اسم کاربری جدید اقای محمد رستمی نژاد
      یکی از اکانت هاش یادم مونده بود بعد رفتم اون اکانت رو الان دیدم و دیدم که این اسم رو داره
      عکس پروفایلشم لامبورگینی SCV12 هستش با رنگ خاکستری

    5. بهنام

      ۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (994 ديدگاه)

      رو مخی ترین بود 😑

  3. Amirreza

    ۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2733 ديدگاه)

    دیگه ماشین کراس اور هست ، ۲.۵ تن هم وزنشه ، انتظار دارین به خوبی gt3 rs باشه هندلینگش؟ ماشین برقی اسپرت هندلینگش بهخوبی خیلی از سدان های بنزینی نیست ، حالا اینکه یه کراس اوور هست بماند

    1. mahan

      ۲ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      ۲.۵تن چه خبره؟مگه جنگه؟چرا این قدر سنگین.قدوبالای رعنایی هم ندارن که این وزن وزن یک است یو وی هست

      1. Amirreza

        ۲ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2733 ديدگاه)

        آقا ماهان بخاطر باطریاشه فکر کنم ، وگرنه اگه همین ماشین بنزینی بود فوقش وزنش ۱۶۰۰ بود

        1. mahan

          ۲ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          بله امیررضا جان منم همین احتمال رو میدیم.بنظرم هنوز اول راه هستند و حتما در اینده این مشکل حل میشه چون ضعف بزرگی هستش و روی هندلینگ حالا این شاسی هست ولی رو سدان دیگه ادم اینچنین انتظاری نداره باید برطرف کنند و باتری های سبک تر بسازنند.

        2. Amirreza

          ۲ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2733 ديدگاه)

          بله درست میفرمایید با این سرعتی که خودرو های الکتریکی در حال پیشرفتن من حتی احتمال میدم که بتونن باطری های سبک تولید کنن

  4. امیرحسین

    ۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (448 ديدگاه)

    سلام،مرسدس کدوم سال میباخ بازشسته کرد؟(میباخ ۵۷ و ۶۲)

    1. rezars pc

      ۲ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (475 ديدگاه)

      2012

      1. امیرحسین

        ۲ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (448 ديدگاه)

        سلام.تشکر.من فکر میکردم آخرین مدل میباخ ۲۰۱۳یا۲۰۱۴ بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا