فولکس واگن

انتشار تیزرهای جدید از فولکس‌واگن آرتئون

تنها چند روز با رونمایی رسمی جایگزین فولکس‌واگن CC در نمایشگاه خودروی ژنو فاصله داریم. به منظور آسان‌تر شدن صبر ما، مدیران فولکس‌واگن چندین تصویر جدید از این خودروی پرچم‌دار که نام “آرتئون” را به خود گرفته منتشر کرده‌اند.

2018-vw-arteon-teaser01
این مدل تولیدی به کانسپت GTE اسپورت کوپه‌ی رونمایی شده در دو سال قبل وفاداری زیادی را نشان می‌دهد. حتی رنگ دو خودرو نیز یکسان است. تنها این نیست بلکه ارتباط بین چراغ‌های جلو و بخش بالایی جلوپنجره نیز یکسان است. از اینکه آرتئون این‌قدر به نسخه‌ی کانسپت یاد شده شبیه است شگفت‌زده شده‌ایم.

2018-vw-arteon-teaser03
همین داستان در بخش عقب نیز برقرار است به گونه‌ای که چراغ‌های LED آن تقریباً همان شکل نمونه‌ی کانسپت را دارد اما گرافیک آن تغییر یافته است. از دیگر شاخصه‌های قابل‌توجه خودرو می‌توان به اسپویلر لبه‌ای صندوقی اشاره کرد که در نمونه‌ی کانسپت وجود ندارد. خط سقف آرتئون به اندازه‌ی نسخه‌ی کانسپت GTE اسپورت کوپه شیب‌دار نیست اما به نظر می‌رسد چراغ سوم ترمز کاملاً پهن بوده تا نمای خودرو از بخش عقب کاملاً پایدار و پهن به نظر برسد.

Volkswagen Sport Coupe Concept GTE
Volkswagen Sport Coupe Concept GTE
از دیگر شاخصه‌های بصری این خودرو می‌توان به آینه‌های جانبی تغییر شکل یافته نسبت به نمونه کانسپت و پیکربندی متفاوت لچکی شیشه‌ی عقب اشاره کرد. فولکس‌واگن پرچم‌دار جدید خود را به عنوان یک “فست بک” توصیف کرده اما توضیحی دراین‌باره که فست بک ها پنجره‌ی عقب ثابت شده ندارند نداده است.

vw-arteon-teaser02
آرتئون جدید بسیار لوکس‌تر از پاسات معمولی بوده و انتظار می‌رود که از فاصله‌ی بیشتر بین محورها به منظور افزایش فضای پای سرنشینان عقب برخوردار باشد. مواد بکار رفته در این خودرو مرغوب‌تر بوده و از جدیدترین سیستم‌های کمک‌راننده بهره می‌برد. فولکس‌واگن گفته برخی از تجهیزات ایمنی این خودرو عموماً برای مدل‌های لوکس بکار می‌روند.

vw-arteon-teaser
واضح است که پیشرانه‌های این خودرو از پاسات قرض گرفته خواهند شد و خریداران احتمالا خواهند توانست طراحی دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ محرک را انتخاب کنند. گیربکس جدید ۷ سرعته دو کلاچه ی خود را در آرتئون ارائه خواهد کرد.

Volkswagen Sport Coupe Concept GTE Interior
Volkswagen Sport Coupe Concept GTE Interior
در ادامه‌ی رونمایی از آرتئون، فولکس‌واگن نسخه‌ی کاربردی‌تر واگن آن را نیز شاید عرضه کند.
انتظار می‌رود پس از رونمایی و معرفی آرتئون، فروشش از تابستان سال آینده در اروپا آغاز گردد. سال آینده این خودرو به همراه نسخه‌ی فیس لیفت گلف به آمریکا نیز راه خواهد یافت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. pooriya

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (584 ديدگاه)

    فیس جلو خیلی شبیه تلیسمان شده

  2. اجاره خودرو پارت سیر

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    خودروی زیبای است
    ولی نمیدونم چرافولکس واگن به ایران راه پیدا نمیکنه
    چون یکی از بهترین خودرسازهای دنیاست

    1. یاسین

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (658 ديدگاه)

      فولکس با گروه صنعتی ماموت قرارداد بسته تا سال دیگه کارخونه تولید محصولاتش در ایران راه اندازی بشه و از سال 97 به گفته هایی سه تا از مدلاش تولید بشن تو ایران

      1. رامتین

        ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (3254 ديدگاه)

        کدوم محصولات؟؟ در خواب خودروهایی مثه گلفgt و یا همین آرتئون بیان. قراره فولکس پولو 77 اسبی با قیمت حدود 80 تومن بیاد!! واقعا خودت حاضری 80تومن بدی برای یه خودروی هرچند با کیفیت 77 اسبی؟؟ خب با 80تومن میشه پژو2008 گرفت که کیفیتش درسته به فولکس نمیرسه اما از متوسط بهتره و 165 اسبه و ابعادش هم بزرگتر از پولوست. واقعا موندم از این همه حماقت و سودجویی…

        1. یاسین

          ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (658 ديدگاه)

          بر فرضی که حرف شما درست بشه و فقط پولو رو بیارن با اون قدرت بالاخره یه گروهی میخرنش تجربه نشون داده جامعه ما تشنه چیزهای جدیده حالا من و شما نمیخریم شما چون شما میگی قدرتش کمه من میگم چون کلا با ماشین هاچبک حال نمیکنم ولی بالاخره یکی میخره ولی برنامشون خیلی حول سگمنت های کوچیک نمیچرخه با توجه به گفته خودشون اونطور که میگن پنج تا مدل مد نظره که سه تاش انتخاب بشه که پولو ،گلف،جتا،پاسات ، تیگوان و که خودم فکر میکنم گلف، پاسات و تیگوان رو میارن چون سلیقه عمومی جامعه الان رفته سمت این سگمنت ها
          حالا نگران قیمتیم نگاه کن جتا 1800 سی سی با سطح اپشنی با قابل قبول قیمت میخوره حدود 25000 هزار دلار با احتساب تعرفه CKD مالیات و پول چایی بچه ها و …… قیمت میخوره زیر 150 میلیون حالا من تورو نمیدونم من جتا رو چشم بسته به تمام رقبای اسیاییش حتی ژاپنیش با این قیمت ترجیح میدم

        2. رامتین

          ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (3254 ديدگاه)

          آقا یاسین منم جتا را به سراتو، النترا و حتی کرولا ترجیح میدم. اما بشرط اینکه مدل روز یعنی 2017 اشو بیارن و ثانیا مدل GLI که 210 اسبه. نسخه های 150 و 170 اسبی هم داره آخه. بنابراین اگه قرار باشه جتا نسخه 150 اسبی (یعنی ضعیفترین نمونه) بیاد یا گلف مدل 130 اسبی (چون مدل 220 اسبی هم گلف داره که معروف به GT هست و البته مدل R پیشکش) یا پاسات هم به همین ترتیب، بنده با توجه به سلایقم با اینکه بشدت به کیفیت فولکس اعتقاد دارم نمیخرم. والا برای یکی دو سال آتی برنامه ریزی کردم تا 200تومن هزینه کنم و با توجه به این موضوع گفتم این مدلهای ضعیف فولکس مدنظرم نیست. منم کلا با هاچبک و حتی کراس حال نمیکنم. شاید کمری 2018 توربو 240 اسبی گزینه بهتری برای من باشه، در حالیکه اگه پاسات مدل توربوشو بیاره، به کمری ترجیح میدم. نظر شما چیه دوست عزیز؟

        3. یاسین

          ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (658 ديدگاه)

          منم دوست دارم همیشه نسخه های پرفورمنس و پرقدرت بیان golf gti یا حتی کاشکی پژو 208 نسخه gti با موتور دو لیتری توربو ولی خب نمیاد دیگه معمولا البته از عجایبه که 2008 رو با این پرفورمنس اوردن چون این موتور فقط برای نسخه GTI در نظر گرفته شده بوده
          به نظرم انتخاب خیلی خوبیه اگه به این سگمنت علاقه داری ولی اگهههههه بیاد دیدی که چه بلایی سر کمری هیبرید اومد باید نسخه غیر امریکاییشو بیارن
          به نظرم اگه به این سگمنت علاقه داری منتظر نیسان التیما یا ماکسیما باش هم باش چون اونا هم میان بزودی امیدوارم نسخه های قدرت بالاشون بیان ولی سیاست هایی هست که نسخه های ضعیف رو میارن

  3. Kamran

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (919 ديدگاه)

    کابینش خیلی به کابیین پانامرا شبیه

  4. علي

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (848 ديدگاه)

    باور کنید آمریکا ی چیزایی از محصولات آینده فولکس میدونست که بهش گیر ۳ پیچ داد.
    با تچکر

  5. رامکال

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (594 ديدگاه)

    بسیار بسیار باوقار و زیبا طراحی شده.
    البته اگر دقیقا همینی که تو عکس هابود از آب دربیاد.

  6. ASA

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    امتداد خط ها به خوبی توی بدنه و کابین ادامه پیدا کرده
    طراحی هماهنگی داره واقعا
    موقعیت آرم جلو عالیه

  7. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    زیباست ، بهتره بگم بی نظیره.
    کاش یک روز از نزدیک ببینمش.

  8. sevlan

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (186 ديدگاه)

    عاشق فولکس و تمام زیرمجموعه هاشم،این ماشینم اگه به اینصورت تولید بشه واقعا زیبا و غرورآفرینه!!!جای تحسین داره طراحیش/.

  9. سیاوش

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (85 ديدگاه)

    عاشق طراحی های بدون اغراق و در عین حال طراحی داخلی پیشرفته و کارآمد ژرمن ها هستم
    تا 20 سال دیگه اینو بخری دلتو نمیزنه هر روز از دیدنش لذت میبری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا