انتشار تیزرهای جدید از فولکسواگن آرتئون
تنها چند روز با رونمایی رسمی جایگزین فولکسواگن CC در نمایشگاه خودروی ژنو فاصله داریم. به منظور آسانتر شدن صبر ما، مدیران فولکسواگن چندین تصویر جدید از این خودروی پرچمدار که نام "آرتئون" را به خود گرفته منتشر کردهاند.
این مدل تولیدی به کانسپت GTE اسپورت کوپهی رونمایی شده در دو سال قبل وفاداری زیادی را نشان میدهد. حتی رنگ دو خودرو نیز یکسان است. تنها این نیست بلکه ارتباط بین چراغهای جلو و بخش بالایی جلوپنجره نیز یکسان است. از اینکه آرتئون اینقدر به نسخهی کانسپت یاد شده شبیه است شگفتزده شدهایم.
همین داستان در بخش عقب نیز برقرار است به گونهای که چراغهای LED آن تقریباً همان شکل نمونهی کانسپت را دارد اما گرافیک آن تغییر یافته است. از دیگر شاخصههای قابلتوجه خودرو میتوان به اسپویلر لبهای صندوقی اشاره کرد که در نمونهی کانسپت وجود ندارد. خط سقف آرتئون به اندازهی نسخهی کانسپت GTE اسپورت کوپه شیبدار نیست اما به نظر میرسد چراغ سوم ترمز کاملاً پهن بوده تا نمای خودرو از بخش عقب کاملاً پایدار و پهن به نظر برسد.
از دیگر شاخصههای بصری این خودرو میتوان به آینههای جانبی تغییر شکل یافته نسبت به نمونه کانسپت و پیکربندی متفاوت لچکی شیشهی عقب اشاره کرد. فولکسواگن پرچمدار جدید خود را به عنوان یک "فست بک" توصیف کرده اما توضیحی دراینباره که فست بک ها پنجرهی عقب ثابت شده ندارند نداده است.
آرتئون جدید بسیار لوکستر از پاسات معمولی بوده و انتظار میرود که از فاصلهی بیشتر بین محورها به منظور افزایش فضای پای سرنشینان عقب برخوردار باشد. مواد بکار رفته در این خودرو مرغوبتر بوده و از جدیدترین سیستمهای کمکراننده بهره میبرد. فولکسواگن گفته برخی از تجهیزات ایمنی این خودرو عموماً برای مدلهای لوکس بکار میروند.
واضح است که پیشرانههای این خودرو از پاسات قرض گرفته خواهند شد و خریداران احتمالا خواهند توانست طراحی دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ محرک را انتخاب کنند. گیربکس جدید 7 سرعته دو کلاچه ی خود را در آرتئون ارائه خواهد کرد.
در ادامهی رونمایی از آرتئون، فولکسواگن نسخهی کاربردیتر واگن آن را نیز شاید عرضه کند.
انتظار میرود پس از رونمایی و معرفی آرتئون، فروشش از تابستان سال آینده در اروپا آغاز گردد. سال آینده این خودرو به همراه نسخهی فیس لیفت گلف به آمریکا نیز راه خواهد یافت.