پسازاینکه چندی پیش تصاویر جاسوسی بدون پوششی از نسل جدید فولکسواگن پولو منتشر شد، حالا نسل سوم SUV متوسط لوکس توراِگ نیز به همین بلا گرفتار شده و یک تصویر از آن بدون هیچگونه پوشش استتاری منتشر شده است. هنگامیکه چنین اتفاقی روی میدهد معمولاً بدین معنا است که بهزودی خودرو رسماً رونمایی خواهد شد؛ بنابراین مدتی طولانی تا زمانی که ولفسبورگیها نسل جدید فولکسواگن توراِگ را رسماً معرفی کنند باقی نمانده است. از این پروتوتایپ بدون پوشش توراِگ جدید در فرودگاه بینالمللی ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی عکس گرفته شده است و با توجه به این تصویر میتوان تا حد زیادی به طراحی نهایی نسل جدید توراِگ پی برد.
طراحی نمای جلویی این خودرو هرچند جدید است اما آشنا به نظر میرسد چراکه طراحی جلویی نسل جدید توراِگ موارد مشترک زیادی با سدان کوپهٔ تازه معرفیشدهٔ آرتئون دارد خصوصاً در ارتباط بین چراغهای جلو و جلوپنجره؛ اما غیرازاین، ما در حال حاضر یک ایدهٔ دیگر در مورد طراحی و استایل بیرونی نسل جدید توراِگ داریم که آن کانسپت T-Prime GTE است. این کانسپت که تقریباً یک سال پیش معرفی شد، پیشنمایشی از نسل آیندهٔ توراِگ بود و شباهت بسیاری به کانسپت Sport Coupe GTE که آنهم پیشنمایش آرتئون بود داشت؛ بنابراین بهاحتمالزیاد این زبان طراحی جدید در بسیاری از دیگر مدلهای آیندهٔ فولکسواگن بکار خواهد رفت اما به نظر میرسد نسل جدید هاچبک سوپرمینی پولو از آنها نیست و ممکن است این زبان طراحی تنها به محصولات بزرگ این شرکت آلمانی اختصاص داشته باشد.
اما در بخش فنی، نسل جدید توراِگ بر روی پلتفرم MLB گروه فولکسواگن ساخته شده است که در آئودی Q7 و بنتلی بنتایگا نیز بکار رفته و در آیندهای نزدیک در لامبورگینی اوروس و پورشه کاین هم بکار خواهد رفت. همچنین این احتمال وجود دارد که مانند نسخهٔ آلاسپیس تیگوآن، در نسل جدید توراِگ هم یک نسخهٔ بزرگتر هفتنفره ارائه گردد؛ اما بااینحال به لطف پلتفرم جدید، وزن این SUV لوکس آلمانی بهطور قابلتوجهی کاهش خواهد داشت. نسل جدید توراِگ تنها یکی از SUVهای جدیدی است که فولکسواگن در سال جاری معرفی خواهد کرد چراکه بزرگترین خودروساز دنیا قصد دارد یک کراساوور سابکامپکت سگمنت B را هم معرفی کند که بر اساس پولو ساخته خواهد شد.
shahin
۵ فروردین ۱۳۹۶پیشرفت طراحی یا در واقع انقلاب طراحی فولکس واگن مشهود شده
امره Emrah
۵ فروردین ۱۳۹۶اگه قراره به عنوان یه محصول لوکس معرفی بشه تو این سگمنت بنز و بی ام و و آئودی لهش میکنن که فکنم نقطه قوتش قیمتش باشه
mahdi
۵ فروردین ۱۳۹۶تو عکسای کانسپتش چرا در باک هر دو طرفشه؟
aliqani
۵ فروردین ۱۳۹۶نمیدونم چطوریه دقیقا ولی حدس میزنم یکیش واسه برق باشه.
Machine
۵ فروردین ۱۳۹۶واقعاً اینجا آدم حرفعای جالب میشنوه!!
لهش میکنن؟!!! خیلی خندیدم!!!!
بد نیست یه نگاهی به مقایسۀ کارانددرایور بندازی:
تو مقایسۀ بامو X5، جیپ گرند چروکی، مرسدس بنز ML، پورشه کاین و فولکسواگن توآرگ که توسط کارانددرایور برگزار شد، توآرگ رتبۀ اول رو کسب کرده عزیزم! اینم لینکش
http://www.caranddriver.com/comparisons/2014-jeep-grand-cherokee-summit-ecodiesel-4×4-vs-2013-volkswagen-touareg-tdi-2013-mercedes-benz-ml350-bluetec-4matic-2013-porsche-cayenne-diesel-2013-bmw-x5-xdrive35d-acomparison-test-acar-and-driver
قبل نظر دادن یه کم مطالعه داشته باشی بد نیست
حميد
۵ فروردین ۱۳۹۶من تو مسافرتهام همیشه این توارگ رو دیدم ، خیلی ماشین خوبیه بزرگ و زیبا و ساده
مهدی
۵ فروردین ۱۳۹۶نکته اول اینکه این ماشین هیچ وقت به عنوان یه ماشین لوکس معرفی نشده چون شاخه لوکس ساز فولکس یعنی آئودی بخوبی از پس وظایف لوکس سازی بر میاد و دوم اینکه این ماشین جلو لوکس ها هم حرفهای زیادی برای گفتن داره، کلا همه فولکس های امروزی حتی ارزونترینشون مثل پولو خیلی عالی هستن و اصلا ظاهر یه ماشین اقتصادی را ندارن و قابل مقایسه با ماشینای با قیمت چند برابر هستن