مشتریان آمریکایی هنوز هم نمیتوانند فولکسواگن پاسات ساخته شده بر پایه پلتفرم MQB که محبوبترین خودروی کلاس D اروپا میباشد را بخرند و به همین خاطر مجبور هستند با نسل قبلی این خودرو سر کنند. علیرغم اینکه پاسات GT اخیراً معرفی شده اما فروش این محصول در آمریکا بالا نبوده و این امر آلمانیها را مجبور کرده تا تولید پاسات در تأسیسات چاتانوگا را به مدت دو هفته متوقف کنند.
این جزئیات را سخنگوی تأسیسات یاد شده تأیید کرده و گفته که از ۲۶ تا ۲۹ می و ۲ تا ۵ آوریل شاهد تعطیلی خط تولید پاسات خواهیم بود. در هفته اول این سایت تولیدی برای کارگران ساعتی و برخی تنظیم ابزارآلات برای افزایش تولید شاسیبلند اطلس باز خواهد بود اما هفته دوم تعطیلی کامل وجود خواهد داشت.
بخشی از این تعطیلی به بازسازی دوباره ابزارآلات، حفظ و نگهداری و نصب بخشهای جدید مربوط میشود.
فولکسواگن در فوریه سال جاری ۳۰۳۶ دستگاه پاسات ساخته شده در سایت چاتانوگا را به فروش رسانده که نسبت به مدل مشابه سال قبل افت بیش از ۵۰ درصدی را نشان میدهد. در طرف مقابل فروش ۴۷۶۶ دستگاهی اطلس به معنی افزایش ۱۰ درصدی در مقایسه با ماه ژانویه بوده و البته ماه قبل تیگوان جدید نیز فروش ۷۴۸۶ دستگاهی را تجربه نموده است.
سخنگوی کارخانه یاد شده اضافه میکند:
اینکه بازار در حال عبور از خودروهای سدان و مسافری و روی خوش نشان دادن به شاسی بلندهای خانوادگی است یک راز نبوده و البته به ما اجازه میدهد تا در مسیر صحیحتری قدم برداریم.
پاسات بازار آمریکا در سال ۲۰۱۹ جراحی عمیقی را تجربه خواهد کرد و نهایتاً از پلتفرم مدولار MQB سود خواهد برد. این سدان بخشی از استراتژی دگرگونی بزرگ سال ۲۰۲۵ فولکس است که شامل تولید بیش از ۵۰ محصول جهانی جدید میباشد. بیش از ۱۰ خودروی جدید هر ساله و تا سال ۲۰۲۰ معرفی خواهند شد و تقریباً همه آنها بر پایه پلتفرم یاد شده ساخته خواهند شد.
تورج
۲۳ اسفند ۱۳۹۶اینجوری یه برند با عظمت رو مجبور می کنن که ماشین مورد علاقه مردم رو تولید کنه، یاد بگیریم.
ولی خداییش اینو با فورد تاروس مقایسه کنین، منم اگه می تونستم، نمی خریدمش!
Abbas
۲۳ اسفند ۱۳۹۶تو امریکا به خاطر قدیمی بودن تو ایران هم به خاطر قیمت کاذبی که داره با افت فروش مواجه شده البته من شنیدم میگن به این خاطر قیمتش ۱۰ میلیون کاهش پیدا کرده
کاش همه ی ملت متحد شن و هیچ خودرویی نخرند چه داخلی چه خارجی تا دولت یه تحول اساسی ایجاد کنه تو بازار اشفته خودرو
رامتین
۲۳ اسفند ۱۳۹۶خداییش طراحی پاسات ساده و کمی ضعیفه. بدیهی است خریدار نداره. در عوض آرتئون طراحی خیلی بهتری داره و دلیلی نداره پاسات خرید. کمی هزینه بیشتر ما رو به آرتئون میرسونه
sina
۲۳ اسفند ۱۳۹۶روزی که معرفی شد هم گفتم که برای رقابت تو این سگمنت که غول هایی مث اکورد و کمری و مزدا 6 رو داره باس یه طراحی جسورتری داشته باشه .
فک نمیکردم دیگه انقد نفروشه !
حمید
۲۳ اسفند ۱۳۹۶تو ایران بود با سه برابر قیمت جهانی مردم صف میکشیدنند
خخخخخ
حمید
۲۴ اسفند ۱۳۹۶سلام.بیاره تو ایران عرضه کنه اگر تو صف خریدش کشته ندادیم.