فولکس واگن

تولید بیش از 30 میلیون گلف توسط فولکس

فولکس واگن گلف که بعد از بیتل معروفترین و محبوبترین خودروی تولیدی این کمپانی است، به رکورد تولید ۳۰ میلیون دستگاه رسید.

volkswagen golf production reaches 30 million
هفت نسل از فولکس واگن گلف

۳۰ میلیونیمین خودروی گلف تولیدی که یک TDI BlueMotion بود طی مراسمی از کارخانه این شرکت در ولفسبورگ خارج شد. به گفته پروفسور مارتین وینترکورن، رئیس هیئت مدیره فولکس واگن، تاریخچه گلف همچنین تاریخچه پیشرفتهای صنعت خودرو نیز می باشد. فن آوریهایی نظیر انتقال نیروی امن به دیفرانسیل جلو در اولین مدلهای گلف، اولین TDi در گلف نسل ۳، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESC و گیربکس دو کلاچه در نسل چهارم، و سیستم ترمز اتوماتیک و استاندارد ترمز پس از تصادف (برای جلوگیری از حرکت خودرو پس از برخورد و ایجاد تصادف و خطر تازه) در نسل جدید نشانه های پیشتازی این خودرو در تکنولوژی می باشند. وی افزود ایمنی، راحتی و رانندگی مفرح بیش از این نیاز به پرداخت پول بابت مدل خودرو ندارد. فولکس اعلام کرده که از ۳۹ سال قبل تا کنون روزانه به طور متوسط ۲۰۰۰ دستگاه گلف را تولید و به فروش رسانده است.

Volkswagen Golf 1974
Volkswagen Golf 1974

نسل اول گلف در سال ۱۹۷۴ متولد شد. این خودرو یک انقلاب در جانشینی فولکس قورباغه ای یا بیتل به شمار می آمد. موتور هوا خنک عقب بیتل در گلف تبدیل به موتور خنک شونده توسط آب و قرار گرفته روی محور جلو شده بود و طراحی گرد خودرو نیز به طرحی مکعبی تغییر یافته بود.

Volkswagen Golf 1983
Volkswagen Golf 1983

گلف نسل دوم نیز از سال ۱۹۸۳ تا سال ۱۹۹۱ تولید شد. این خودرو با مبدل کاتالیزوری اگزوز و سیستم ترمز ضد قفل و انتقال نیرو به هر چهار چرخ (۱۹۸۶) از نوآوران دوره خود به شمار می رفت.

Volkswagen Golf 1983
Volkswagen Golf 1991

نسل سوم گلف از سال ۹۱ تا ۹۷ تولید می شد و با پیشرفتهایی در ایمنی از جمله کیسه هوا و موتور TDi همچنان محبوب ماند.

Volkswagen Golf IV 2001
Volkswagen Golf IV 2001

نسل چهارم گلف در سال ۹۷ به عرصه تولید پا گذاشت و با فن آوریهایی از جمله ESC و کلاچ دوگانه و طراحی امروزی تا سال ۲۰۰۳ تولید می شد.

Volkswagen Golf V 2003
Volkswagen Golf V 2003

از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۸ نیز نسل پنجم گلف ساخته می شد. استفاده از تکنولوژی جوشکاری با لیزر، کیفیت ساخت آن را به طرز شگفتی بالا برده بود. اولین سری از گلف BlueMotion در سال ۲۰۰۷ با مصرف سوخت ۴.۵ لیتر نیز در همین دوره شکل گرفت.

VW Golf BlueMotion 2008
VW Golf BlueMotion 2008

نسل ششم گلف از سال ۲۰۰۸ تا سال ۲۰۱۲ تولید می شد. خودرویی امن با ۵ ستاره ایمنی از آزمونهای تصادف EuroNCAP و با استفاده از موتورهای با راندمان TSI بنزینی و TDI دیزلی. مصرف سوخت مدلهای BlueMotion نیز به ۳.۸ لیتر کاهش یافت.

VW Golf TDI BlueMotion 2013
VW Golf TDI BlueMotion 2013

نسل آخر و هفتم گلف نیز از سال ۲۰۱۲ به خط تولید آمد. خودرویی که ۱۰۰ کیلوگرم سبک تر شده و ۲۳ درصد مصرف سوخت آن کاهش یافته است. گلف TDI BlueMotion جدید در هر صد کیلومتر تنها ۳.۲ لیتر سوخت مصرف می کند. با نگاهی به نسلهای مختلف گلف در تصویر بالا در می‌یابیم که فولکس یک حرکت تکاملی تدریجی را برای این خودرو در پیش گرفته و با تکیه بر اصولی مثل ایمنی، کیفیت، رضایت و پیشرفت دائم تکنولوژی همواره توانسته یکی از بهترین انتخاب های مشتریان باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. ویکی

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (144 ديدگاه)

    (( گلف TDI BlueMotion جدید در هر صد کیلومتر تنها 3.2 لیتر سوخت مصرف می کند.))

    خداهیش گلف TDI BlueMotion جدید یکی از بهترین کاندید ها برای جانشینی پراید یا میتونه واسه 206 هم باشه…!! از هر لحاظ سرتره مخصوصاً مصرف کمش

    1. feri 007

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (218 ديدگاه)

      اینجوری که مدل TDI BlueMotion با روند مصرف سوخت نزولی پیش میره من فکر کنم تا چند نسل بعدش دیگه بنزین که مصرف نمیکنه هیچ شاید صدی 2-3 لیتر بنزین هم تولید کنه…!!!!

  2. HOOMAN

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    کلاسیک فوق العاده

  3. ابی

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (121 ديدگاه)

    بنظرم گلف یکی از بهترین ماشین های هاچ بک دنیاس
    از همه نظر

  4. مصطفی

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    آخرین نسل این خودرو خیلی فوق العادست واقعا به این میشه گفت ماشین نه هاچ بک های ما

  5. اشكان

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (258 ديدگاه)

    اگه بیاد ایران خوبه

  6. سايه

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (66 ديدگاه)

    پدال جان نسل ششم از 2008 تا 2012 نه 2002

  7. meysam

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    آقا چرا راه دور میری همین فولکس گل مگه بد بود؟
    آقا راستی قیمت این گلف جدیده به تومن چنده؟

  8. علي

    ۱ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام میشه یکی بگه چرا فولکس واگن تو ایران نمایندگی نداره؟
    و اگر کسی یکی از خودروهای این شرکت مثلا گلف رو بخواد از کجا باید تهیه کنه ممنون میشم اعلام کنید.

  9. ايران

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    گلف یکى از پر مصرف ترین ماشینها در انگلستانه ، منظورم این هست که مردم خیلى مى خرن ، من ى مدل ۲۰۰۸ رو دارم واقعاً میگم شما نمیتونى با هیچ ماشینى تو ایران منظورم پژو یا پراید یا پیکان یا نیسان یا تویوتا یا کلاً این تیپ ماشین ها مقایسه کنى بسیار بسیار خوش فرمان و راحت و بى صدا و پر قدرته این ماشین بى نهایت بدرد جوانان ایرانى میخوره که لیاقتشون از این ماشیناى کره ژاپن و فرانسه بیشتره .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا