انتشار اولین تیزر رسمی از نسل جدید فولکسواگن پاسات
فولکسواگن قصد دارد حضور و فروش خود را در بازار ایالاتمتحده تقویت کند اما این کار صرفاً با استفاده از کراساوورها صورت نمیگیرد و این شرکت آلمانی به سدانها هم توجه دارد. اولین دلیل واضح برای این موضوع، معرفی نسل کاملاً جدید سدان کامپکت جتا در چند ماه پیش است؛ اما این پایان ماجرا نیست زیرا فولکسواگن قصد دارد بهزودی در نمایشگاه دیترویت 2019 نسل جدید نسخهٔ آمریکایی سدان بزرگتر پاسات را هم برای بازار ایالاتمتحده معرفی کند و حالا اولین تیزرهای رسمی از این خودرو منتشر شده است.
هرچند این تیزرها نمای مناسبی از پاسات جدید را نشان میدهند اما چندی پیش نسل جدید این سدان آلمانی برای بازار چین معرفی شد و ازآنجاییکه در نسل کنونی، نسخههای چینی و آمریکایی پاسات باهم یکسان هستند، بهاحتمالزیاد نسل جدید نسخهٔ آمریکایی هم ظاهری مشابه نمونهٔ چینی خواهد داشت. این یعنی با نگاهی به تصاویر پاسات چینی میتوان بهطور کامل به ویژگیهای ظاهری نسل جدید این سدان آلمانی پی برد. این تصاویر و همینطور تیزرهای رسمی نشان میدهند که نسل جدید پاسات ظاهر بهمراتب اسپرتتری از نسل کنونی دارد.
در بخش جلویی خودرو جلوپنجرهای تهاجمی دیده میشود که با چراغهای تیزی احاطه شدهاند. این ویژگیها در بخش جلویی پاسات جدید تا حدودی نمایی مشابه آرتئون را ایجاد کردهاند؛ اما به نظر میرسد بخش عقبی خودرو با وجود اوورهنگ کوتاه و چراغهای افقی ساده، از نسل جدید جتا الهام گرفته باشد. در این قسمت طراحان با استفاده از سپر اسپرت، درب صندوق کاملاً جدید با اسپویلر یکپارچه، چراغهای مدرن و سر اگزوزهای کرومی، سعی در ایجاد نمای بهتری داشتهاند.
فولکسواگن از داخل نسل جدید پاسات اما اسکچی منتشر نکرده ولی بازهم تصاویر داخلی نسخهٔ چینی، طراحی کابین این ماشین را نشان دادهاند. در اینجا مثل دیگر ساختههای فولکسواگن، شاهد نمای سادهای هستیم ولی با استفاده از ویژگیهایی چون غربیلک فرمان D شکل و نورپردازی رنگی، سعی شده حال و هوایی اسپرت ایجاد گردد. همچنین گزارشهای قبلی ادعا کردهاند که نسل جدید پاسات به یک نمایشگر هشت اینچی برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با پشتیبانی از کارپلی و اندروید اتو به همراه صفحه آمپر دیجیتالی مجهز خواهد بود.
فولکسواگن رسماً تأیید کرده است که به علت قوانین ایمنی ایالاتمتحده، نسل جدید پاسات بزرگتر از نسل قبلی خواهد بود اما علیرغم رشد ابعاد بیرونی، پاسات 2020 روی همان پلتفرم نسل قبلی ساخته شده و فاصلهٔ محوری 2.80 متری آن بدون تغییر باقیمانده است. این یعنی پاسات جدید در اصل خودرویی هشتساله و قدیمی است که زیر ظاهری جدید پنهان شده است. این کاملاً ناامیدکننده خواهد بود اما به دلیل کاهش فروش سدانها در ایالاتمتحده، ساخت یک پاسات کاملاً جدید برای فولکسواگن توجیه ندارد. مدیر بخش پاسات دراینباره گفته است:
«فروش در این بخش در حال کاهش است و به همین دلیل ما فهمیدیم که میتوانیم بجای صرف هزینه برای ساخت خودرویی کاملاً جدید، با همین پلتفرم فعلی، خریداران را حفظ کنیم».
یکی دیگر از ویژگیهای ناامیدکنندهٔ نسل جدید پاسات این است که فولکسواگن برای آن تنها نسخهای ارتقاءیافته از پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ قبلی با 174 اسب بخار قدرت و 280 نیوتن متر گشتاور را در نظر گرفته و موتور 3.6 لیتری VR6 با 280 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور فعلی برای آن ارائه نخواهد شد. همچنین استفاده از پلتفرم کنونی یعنی در پاسات جدید از سامانهٔ چهارچرخ محرک و قوای محرکهٔ هیبریدی هم خبری نخواهد بود؛ بنابراین نیروی پیشرانهٔ توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک صرفاً به چرخهای جلو انتقال پیدا میکند.
نسل جدید پاسات مدل 2020 در چهار تیپ مختلف و با آپشنهایی مانند سیستم کمکی حفظ حرکت میان خطوط، سنسور باران، کروز کنترل تطبیقی، نورپردازی داخلی و ناوبری به بازار عرضه خواهد شد. همانطور که اشاره شد، نسل جدید این سدان آلمانی اوایل سال آینده رسماً رونمایی شده و چند ماه بعد فروش آن در بازار ایالاتمتحده آغاز خواهد شد.