شاید مک لارن نمیدانست که مسابقه میدهد!
خودروی مسابقهای فولکسواگن I.D. R بدون محدودیت مسابقات الکتریکی ساخته شده است. بجای نگاه کردن به کتاب قوانین، مهندسان فولکس تنها محدودیت خود را قوانین فیزیولوژی بدن انسان دانستهاند. این خودروی تمام الکتریکی از نظر پرفورمنس در حدی قرار دارد که بسیاری از سوپرکارهای مطرح دنیا را به راحتی شکست میدهد.
این خودرو سال ۲۰۱۹ و در مسابقات تپه نوردی پایکس پیک رکورد جدیدی بر جای گذاشت. I.D R رکورد افسانهای ۷ دقیقه و ۵۷ ثانیهای را ثبت کرد و فصل جدیدی در کتاب موتور اسپورت گشوده شد. بعد از آن نیز رکوردهای دیگری در مسیر خطرناک تیانمن چین ثبت شد. این خودرو همچنین رکورددار خودروهای الکتریکی در جهنم سبز بوده و یک دور این پیست را در ۶ دقیقه و ۵ ثانیه طی کرده است.
در حقیقت I.D. R بستری برای توسعه هرچه بیشتر تکنولوژیهای الکتریکی و استفاده از تجارب آن در تولید خودروهای الکتریکی برای توده مردم است. کریس هریس مجری تاپ گیر برای نمایش پرفورمنس این هیولا راهی پیست شده و مسابقهی جذابی را تدارک دیده است.
نیروبخش I.D. R سه پیشرانه الکتریکی است که دوتای آنها در جلو و یکی در عقب قرار دارد. این پیشرانههای الکتریکی به دو مجموعه باتری جداگانه متصل شدهاند تا توزیع وزن بسیار خوبی ایجاد شود. نتیجهی نهایی ایجاد شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲ ثانیهای و سرعت سر پیچ بیشتر از یک خودروی فرمول ۱ میباشد. تمامی این مشخصات برای شرمنده کردن مک لارن 720S در درگ کافی هستند!
تماشای این ویدئوی جالب را از دست ندهید.
[دانلود ویدئو]
رضا
۵ اسفند ۱۳۹۸اگه درگ نیم مایل بود به راحتی مکلارن شرمنده اش می کرد هر چند به نظرمi.d.rزودترحرکت کرد
Hamidreza
۵ اسفند ۱۳۹۸مک لارن ؛ زیبای من اشکال نداره از بس عادلانه بود تونستن ببرن!
زیبایی و ایرودینامیکت نشون میده توسط چه شرکتی طراحی شدی!
با این حال خوب بودی فقط باید یه ماشین بزنیم در حد خودشون ( پیست محور ) مث خودشون اون موقع ببینیم چیکا میکنن فقط اون موقع حتما به اینه بقلت نگاه بندازی و زور زدن راننده حریفو ببینی!
الان برخی دوستان میگن پیست محور زدین( سنا) اما من مظورم مخصوص پیسته!
Mad.z.Max
۵ اسفند ۱۳۹۸چی میگی حاجی : ))
Reza
۵ اسفند ۱۳۹۸چه اعجوبهای ساخته این فولکس ???
محشره محشر❤️❤️❤️
صادق
۶ اسفند ۱۳۹۸اصلا عادلانه نبود کلا کلاس ماشینا فرق میکرد جرات داشت پیست طولانی تر میبود…
رضا
۵ اسفند ۱۳۹۸فعلا ماشینی که همه رو شرمنده می کنه پورشه ۹۱۹evoهست یادم هست زمانی که زمانش در جهنم سبز منتشر شد دیگه فولکس واگن از رکوردگیری در جهنم سبز صرف نظر کرد
Hamidreza
۵ اسفند ۱۳۹۸فقط میخوام بدونم منطقشون می بود؟
آریا ماشین
۵ اسفند ۱۳۹۸سریعترین خودروی پایکس پیک ، تیانمن ، فستیوال گودوود و سریعترین الکتریکی نوربرگرینگ ، سریعتر از فرمول ۱ در پیچ ها
۰ تا ۲۰۰ ۵ ثانیه!!!!!!! پاتو بزاری رو گاز ۲۰۰ تا رفتی
۴۰۰ متر رو با نزدیک ۴۰۰ کیلومتر در ساعت رد میکنههههههههههه!!!!!!!!!?
وزن زیر ۱۱۰۰ کیلوگرم نزدیک فقط ۱ تن
چه چیزی میتونه از این سریعتر باشه؟ همون ۹۱۹ اوو هم هیبریده و نزدیک ۱۲۰۰ اسب قدرت داره که دو برابره ID.R هست اگه فولکس واگن هم ۲ تا موتور الکتریکی دیگه بهش اضافه کنه ( احتمالا در مدل ID.R EVO ) که خبرش هم اومد دیگه ۹۱۹ اوو هم ازش آهسته تر میشه
❤VOLKSWAGEN ID.R❤
رضا
۵ اسفند ۱۳۹۸حداکثر سرعت این ماشین زیر ۳۰۰هست حالا شما از کجا ۴۰۰کیلومترسرعت براش پیدا کردی خود فولکس واگن هم نمی دونه اون هم توی ۴۰۰متر.اگه اینطور بود می بایست ۴۰۰متر را در۶ الی ۷ثانیه بره.تعجبم داره
آریا ماشین
۵ اسفند ۱۳۹۸تو همین فیلم نگاه کنی میبینی که تا ۲۴۵ مایل رفت
که یه حساب کتاب کوچیک میشه ۳۹۲ کیلومتر بر ساعت
در مورد ۴۰۰ متر هم تعجبی نیس اگه تو ۷ ثانیه بره وقتی 720S تو ۱۰ ثانیه میره
میلاد
۵ اسفند ۱۳۹۸کجا نوشته مایله؟(مایل باشه ماشین باید پرواز کنه و تمام مسیر باید تیک آف کنه) این درگ عادلانه نیست ماشینای الکتریکی در آن واحد گشتاورو به چرخ میدن، درگ عادلانه ای نیست ولی فولکس ماشین باحالی ساخته به نظرم الکتریکی ها باید فکری برای صدای خودرو بکنن، صدای موتور خودش خیلی حس لذت بخشی داره ( به عنوان قسمت مهمی از رانندگی ) که توی الکتریکی ها نبودش حس میشه
Hamed
۵ اسفند ۱۳۹۸0-400 kmh در 400 متر؟!!! احیانا کنتور که نمیندازه این عدد سازیا ؟ این ماشینی کلن حدود 270 kmh تاپ اسپید داره شتاب خارق العاده ای داره ولی مثلا شاید تو مسیر 1مایلی دوباره از همین 720 عقب بیفته
Just bentley continental
۵ اسفند ۱۳۹۸با این که الکتریکیه ولی صداش باحاله!
Enzo
۵ اسفند ۱۳۹۸دوستان عزیز نمیدونم این همه کل کل برا چیه. ما نه آلمانی هستیم نه انگلیسی .بابا فقط لذت ببرید از این همه جذابیت وپیشرفت دنیا.من هیچ فرقی بین هیچکدوم از شرکتها .چه پورشه .فرراری .لامبو .مکی.نمیذارم فقط از اخبارشون لذت میبرم .ما جایی زندگی میکنیم که تو خوابم نمیتونیم اینا رو بدست بیاریم به لطف یکسری نادانو بیخردو الاغ .پس خودتونو اذیت نکنین و از نگاه کردن بهشون لذت ببرید .
سامی
۵ اسفند ۱۳۹۸Wow.Wow.چه شتابی .اولش فکر کردم مک لارن استارت نزد.معرکه بود معرکه ای تمام عیار از فولکس I.D.R
ارشیا
۵ اسفند ۱۳۹۸اگه فولکس نمی برد تعجبش بیشتر بود البته هم ضعیفتره هم مخصوص مسابقه و تمرکزش رو داون فورسه برتری اصلی id r اختلاف وزنه
محمدهادی
۶ اسفند ۱۳۹۸همیشه ماشینای مسابقه یی مردم زمانشونو متعجب کردن و بازم خواهند مرد
چون اونا همیشه از لبه ی فناوری و پیشرفت بهره میبرن
من همیشه ماشینای مسابقه یی رو بیشتر از هابپر کارها دوست داشتم
چون ماشینای واقعی اونان
همیشه هم یادمون باشه تنها و تنها فاکتور اساسی اختلاف بین مسابقه یی ها با هایپر کارها
خلاصه میشه در تحمل شتاب جانبی وحشتناکشون
مخصوصا در خودروهای پروتوتایپ و فرمولا وان و اخیرا هم این رده ی الکتریکی ها
وگرنه حداکثر سرعت و شتاب اولیه در سوپر بایک ها و هایپر کارها هم دیده میشه…