امروز در ادامهٔ دور چهارم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابتهای خودرویی پدال نوبت به گروه کراساوورهای کامپکت رسیده است. گروهی که در دوئل قبلی آن جیپ کامپس در برابر تویوتا رافور قرار گرفت و طی آن مجموعاً تعدد ۱۸۳۶ رأی به ثبت رسید. از این آراء، کامپس توانست با کسب ۱۰۷۱ رأی و دریافت ۵۸ درصد از کل آراء برنده شده و راهی مرحلهٔ بعدی گردد درحالیکه رافور با ۷۶۵ رأی از دور رقابتها کنار رفت. حال امروز در چهارمین دوئل این گروه، فولکسواگن تیگوآن در برابر سوبارو فورستر قرار گرفته است.
فولکسواگن تیگوآن | سوبارو فورستر | هیوندای توسان | مزدا CX-5 |
؟ | ؟ | ||
امجی GS | سیتروئن C5 ایرکراس | نیسان قشقایی | اوپل گرندلند |
؟ | ؟ | ||
کیا اسپرتیج | هوندا CR-V | فورد اسکیپ | رنو کاجار |
هوندا CR-V | رنو کاجار | ||
اشکودا کاروک | پژو ۳۰۰۸ | سئات آتکا | میتسوبیشی اکلیپس کراس |
؟ | ؟ | ||
جیپ کامپس | تویوتا رافور | فولکسواگن گلف آلترک | سانگیانگ کوراندو |
جیپ کامپس | ؟ | ||
جیامسی تراین | جیپ چروکی | نیسان ایکستریل | شورلت اکوئناکس |
؟ | ؟ |
فولکسواگن تیگوآن
فولکسواگن برای اولین بار با مدل توآرگ وارد دنیای کراساوورها شد و سپس چند سال بعد، پس از معرفی کانسپتی در نمایشگاه لسآنجلس ۲۰۰۶، سرانجام در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۰۷ با معرفی مدل کوچکتر تیگوآن دومین نمایندهٔ خود را هم به این بخش وارد نمود. نسل اول این کراساوور کامپکت آلمانی تا امسال روی خط تولید بود. البته این نسل در سال ۲۰۱۱ فیسلیفتی را تجربه نمود. سپس در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۶ نسل دوم تیگوآن رونمایی شد. این نسل روی پلتفرم MQB گروه فولکسواگن ساخته شده که در خودروهای فراوانی از این گروه مانند سئات آتکا و آئودی A3 مشترک است. همچنین بهتازگی فولکسواگن نسخهٔ کشیدهٔ نسل دوم تیگوآن را هم معرفی کرده که در اروپا با نام آلاسپیس شناخته میشود و به سه ردیف صندلی مجهز است؛ اما درحالیکه هماکنون نسل دوم تیگوآن به بازار عرضه میشود، فولکسواگن اعلام کرده که همچنان به مدت دو سال نسل اول این خودرو در یک تیپ بنام لیمیتد در ایالاتمتحده عرضه خواهد شد؛ اما نسل دوم این کراساوور کامپکت فعلاً تنها با سه پیشرانهٔ مختلف عرضه میگردد که شامل نمونههای ۱.۴ لیتری بنزینی، ۲ لیتری بنزینی و ۲ لیتری دیزل میشود. ما برای این رقابت موتور میانی یعنی ۲ لیتری بنزینی توربوشارژ TSI را انتخاب کردهایم که ۱۸۵ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط گیربکسهای مختلفی چون یک واحد هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای جلو یا با استفاده از سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Motion به هر چهارچرخ انتقال پیدا میکند.
سوبارو فورستر
فورستر برای اولین بار بهعنوان یک کراساوور کامپکت در سال ۱۹۹۷ به بازار آمد. این کراساوور کامپکت ژاپنی که از پلتفرم مدل ایمپرزا استفاده میکرد تا سال ۲۰۰۲ روی خط تولید بود تا اینکه در نمایشگاه شیکاگوی این سال نسل دوم آن معرفی شد؛ اما این خودرو هماکنون در نسل چهارم خود قرار دارد که برای اولین بار در نمایشگاه گوانگژو ۲۰۱۲ رونمایی شد. فورستر هماکنون بزرگترین کراساوور سوبارو محسوب میشود اما بهزودی با معرفی نسخهٔ تولیدی کراساوور فول سایز ایسنت، این عنوان را به برادر بزرگترش واگذار خواهد کرد. این نسل از فورستر موفق به دریافت جایزهٔ SUV سال ۲۰۱۴ موتورترند نیز شده است. این خودرو هماکنون با پیشرانههای چهار سیلندر مختلفی عرضه میشود که طبق سنت سوبارو همگی از نوع تخت هستند. از بین این موتورها که شامل نمونههای ۲ لیتری بنزینی تنفس طبیعی، ۲ لیتری بنزینی توربو، ۲ لیتری توربودیزل و ۲.۵ لیتری بنزینی تنفس طبیعی میشود، جهت همخوانی با رقیب آلمانی، پیشرانهٔ ۲ لینری چهار سیلندر تخت توربو انتخاب شده است که توانایی تولید ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور را دارد؛ اما برخلاف تیگوآن، تمامی تیپها و مدلهای فورستر بهصورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند. برای انتقال نیرو هم یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی و یک نمونهٔ CVT در نظر گرفته شده است.
فولکسواگن تیگوآن | سوبارو فورستر | |
پیشرانه | ۲ لیتری I4 | ۲ لیتری H4 |
تنفس | توربوشارژ | توربوشارژ |
قدرت | ۱۸۵ اسب بخار | ۲۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۰۰ نیوتن متر | ۳۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | CVT |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۹.۱ ثانیه | ۶.۳ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۶.۹ ثانیه | ۱۵ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۸۵ کیلومتر/ساعت | ۲۱۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۹.۸ لیتر (ترکیبی) | ۹.۶ لیتر (ترکیبی) |
وزن | ۱۸۵۳ کیلوگرم | ۱۴۴۷ کیلوگرم |
طول | ۴.۴۸ متر | ۴.۵۹ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۶۸ متر | ۲.۶۴ متر |
قیمت پایه | ۲۲,۸۶۰ دلار | ۲۳,۴۷۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9826758]
SERIAL WINNER
۱۹ شهریور ۱۳۹۶.
از فولکس واگن تیگوان بیشتر خوشم میاد.
- A M I R -
۱۹ شهریور ۱۳۹۶سوبارو از نظر فنی با اختلاف خیلی زیادی بهتر از فولکس عمل کرده ، اما به نظرم طراحی تیگوان اونقدری جذاب تر از سوبارو هست که به خاطرش بیخیال مشخصات فنی بشم !
درضمن حس و حال گیربکس ۸ سرعته رو چشم بسته به CVT ترجیح میدم .
:::فرشاد:::
۱۹ شهریور ۱۳۹۶امیر جان متاسفانه گیربکسهای CVT ارزان قیمت، دید خیلیا رو به این نوع گیربکسها خراب کردن در حالی که CVTهای نصب شده روی امثال نیسان و سوبارو، کیفیت خیلی خوبی دارن و نرم و بی دردسر هستن.
- A M I R -
۱۹ شهریور ۱۳۹۶دوست عزیز من کلا با اصل گیربکس CVT مشکل دارم ، وقتی توی شتاب گیری دور موتور روی یه عدد ثابت میمونه واقعا نمیتونم تحمل کنم ، نسخه های e-cvt که دیگه بدتر ، هی یه صدای مشخص رو باید گوش کنی !
- A M I R -
۱۹ شهریور ۱۳۹۶تو کامنت قبلی وقتی گفتم صدای مشخص اشاره به گیربکس X-tronic CVT داشتم
نه e-cvt ،
که اشتباه نوشتم ، هرچند که توی اصل قضیه چندان تفاوت ایجاد نمیکنه
مثلا شتاب گیری کولئوس نسل جدید رو اگر ببینید کاملا متوجه منظور من میشید
hussein
۱۹ شهریور ۱۳۹۶این ماشیا برای شتاب نیستن که دنبال شتابید
بعضیا حتی نمیدونن از یه خودرو چی میخوان
کدوم ادم عاقلی با این ماشینا دنبال شتابه؟
- A M I R -
۱۹ شهریور ۱۳۹۶دوست عزیز اگر درست کامنت بنده رو میخوندین متوجه میشدید که من گفتم (حس و حال گیربکس ۸ سرعته ! )
چه ربطی به شتاب داره ?
به شتاب گیری کولئوسم اشاره کردم به خاطر یه نواخت بودن گیربکسش نه شتابش !
درضمن شتاب توی هر سگمنتی میتونه جزو اولویتا باشه ، از خودروهای کوچیک شهری گرفته تا شاسی بلندای ۷ نفره !
ماتئوس
۱۹ شهریور ۱۳۹۶رای منم تیگوان❤️
با دیدن سوبارو ادم یاد ماشینای چینی میفته ?
کابین تیگو روح و روان ادمو نوازش میده ??
برعکس کابین سوبارو اعصاب ادمو میریزه بهم .. ??
اسب بخار و گشتاور و سرعت سوبارو بهتره? ولی اینا نمیتونه باعث شه من به این جنتلمن المانی رای ندم ?
الف.ی
۱۹ شهریور ۱۳۹۶پیشنهاد میکنم یه بار سوبارو WRX STI رو از نزدیک ببینی
:::فرشاد:::
۱۹ شهریور ۱۳۹۶پسر سوبارو WRX STI محشره، قابلیت تیونینگشم شدیدا بالاست، من تا ۵۰ هزار دلار، هیچ ماشینی رو به WRX STI ترجیح نمیدم.
کاوه آهنگر
۱۹ شهریور ۱۳۹۶جنتلمن آلمانی !!
من بالاخره نفهمیدم دوستان به مشخصات فنی اهمیت میدن یا طراحی و مشخصات ظاهری؟
وقتی حریف ژاپنی از نظر فنی کاملا برتره میگن چون این آلمانیه از نظر ما زیباتره پس بهش رای میدیم , وقتی هم که اگر حریف ژاپنی از نظر طراحی برتری محسوس داشته باشه ولی از نظر فنی رقیب آلمانی مقداری برتری داشته باشه میفرمایید چون این ماشین آلمانی از نظر فنی بهتره پس شایسته پیروزیه !! از نظر بنده که از نظر ظاهری سوبارو طراحی پخته تر و گیراتری داره
serial winner
۱۹ شهریور ۱۳۹۶.
کاوه جان همین سوال رو من از شما میپرسم.
میشه بگی ظاهر برات مهمه یا فنی یا فقط به ژاپنی بودن اهمیت میدی؟
کاوه آهنگر
۱۹ شهریور ۱۳۹۶Serial جان خودت چی فکر میکنی ؟
serial winner
۱۹ شهریور ۱۳۹۶.
کاوه جان چیزی که من میدونم اینه که تا الان نشده ماشین غیرژاپنی رو به ژاپنی ترجیح بدی ، ندیدم از زیبایی یا مشخصات فنی بهتر ماشین های غیر ژاپنی حرفی بزنی .
peyman
۱۹ شهریور ۱۳۹۶تیگوان ساده و زیبا و در دراز مدت هم اصلا از جذابیتش کم نمیشه
امین
۲۰ شهریور ۱۳۹۶نتیجه مجموع تلگرام و سایت
فولکس:365+414=779
سوبارو:129+532=661
(ali(chevy nova
۱۹ شهریور ۱۳۹۶سوبارو بهتره طبق اعداد و ارقام جدول
راى من سوبارو
سامان اذری
۱۹ شهریور ۱۳۹۶قیافه فولکس بهتره (چون 4 سال اختلاف سن دارن ) ولی از نظر فنی سوبارو گل کاشته
رای منم سوبارو هست
ولی همین الان داشتم نظر سنجی تلگرام رو میدیدم
چون اونجا جدول مشخصات نیست تا الان که دارم این کامنت رو مینویسم 70 درصد به تیگوان و 30 درصد به سوبارو رای دادن در حالی که اینجا 65 درصد به سوبارو 35 درصد به فولکس واگن رای دادن
علی آقا
۱۹ شهریور ۱۳۹۶نتیجه میگیریم اونایی که به فولکس رای دادن آدمای ظاهر بینی هستن!!!
serial winner
۱۹ شهریور ۱۳۹۶.
همه ی مشخصات فنی ماشین در این جدول کوچولو که پدال برای شما گذاشته و با خوندنش و رای دادن بر اساسش حس نکته سنجی و ریزبینی بهتون دست میده خلاصه نمیشه.
در سایت car and driver فولکس تیگوان و سوبارو فارستر ، هر 2 نقد و بررسی شدن ، در سگمنت کراس اوور های کامپکت سوبارو فارستر در رتبه ی 13 و تیگوان در رتبه ی 8 قرار قرار گرفته
تیگوان روی کاغذ آش دهن سوزی نیست ، در عمل هم ازش بهتر زیاد داریم. اما سوبارو فارستر از مشکلاتی مثل کیفیت متریال و طراحی داخلی ضعیف رنج میبره.
در کل هیچ کدوم برتری به هم ندارن ،
جلالى
۱۹ شهریور ۱۳۹۶سوبارو تو بىشتر موارد بهتره
قىمت سوبارو با تمام محاسن فقط کمى بىش از 1000 دلار بىشتره نسبت به تىگوآن
منم سوبارو رو انتخاب کردم
ایران خودرو = فرغون سازی (ویران خودرو)
۱۹ شهریور ۱۳۹۶البته اعداد و ارقام در مورد بعضی مدلها که شناخته شده نیستن به کار میرن وگرنه اکثرا از روی علاقه به یک برند یا طراحی رای میدن به جدول و قیمت توجه نمیکنن
:::فرشاد:::
۱۹ شهریور ۱۳۹۶فولکس کمی چهره بهتری داره، به خصوص کابین، به جاش سوبارو مجموعه فنیش رده بالاتره؛ رای من سوبارو.
(ali(chevy nova
۱۹ شهریور ۱۳۹۶ایران خودرو = فرغون سازی (ویران خودرو)
حرفتون کاملا صحىح هست
اما بقول خودتون جدول زمانى بکار مىاد که با اون محصول اشنا نباشىم و منم طبق همىن حرف شما و دیدن جدول راى به سوبارو دادم
MAHDI . TUNING
۱۹ شهریور ۱۳۹۶موضوع این است
طراحی بهتر دوست دارید؟ یا عملکرد فنی بهتر؟
:::فرشاد:::
۱۹ شهریور ۱۳۹۶اختلاف زیباییشون خیلی کمتر از اختلاف فنیشونه، سوبارو ارزش خرید به مراتب بیشتری داره؛ قویتر، سریعتر، کممصرفتر. . .
serial winner
۱۹ شهریور ۱۳۹۶.
اختلاف زیبایی رو با چه متری اندازه گرفتی؟
همچنین میگی اختلاف فنی انگار ۴۸۸ داره با تیگوان مقایسه میشه.
اختلاف مصرف ۲۰۰cc و ۴۰۰ متر کمتر از ۲ ثانیه اهمیت چندانی نداره.
:::فرشاد:::
۱۹ شهریور ۱۳۹۶زیبایی کاملا سلیقهایه، منم سلیقه شخصیم رو گفتم، از طرفیم اختلاف شتاب نزدیک به ۳ ثانیه و سرعت ۳۰ کیلومتر، ناچیز نیستن که چشممون رو روشون ببندیم.
serial winner
۱۹ شهریور ۱۳۹۶.
اینجا همه نظر شخصی شون رو میگن . چیزی که شما گفتی برام جالب بود چون در عمرم نشنیدم کسی مثل شما زیبایی رو متر کنه و اختلافش رو با عدد و رقم مقایسه کنه.
برام مهم نیست تیگوان یا فارستر بالا بیان ، هر ماشینی در مقابل CR-V قرار بگیره حداقل از طرف من رای نمیاره. چون هوندا یک کراس اوور همه چی تموم ساخته.
:::فرشاد:::
۱۹ شهریور ۱۳۹۶من چیز خاص و عجیبی نگفتم که تعجب کردی!!!! فقط دارم میگم تیگوآن تو بحث زیبایی، اختلاف زیادی با سوبارو نداره، هر دو زیبا هستن، انتخاب بین خوب و خوبتره، اما سوبارو اختلاف فنی نسبتا زیادی با فولکس داره تو این دوئل.
AK_007
۲۰ شهریور ۱۳۹۶250 اس با 185 اسب یکی نیست!
هرچند ک خودم ب تیگوان رای دادم
#ali.m#
۱۹ شهریور ۱۳۹۶مهدی دااش
از این مدل سوبارو دوتا توی شیراز هست یه نارنجی یه مشکی .هردوتاشونم پلاک ملی هستن .
از نزدیک خیلی خوشگل تره .
اگه ببینیش قطعا نظرت عوض میشه .
MAHDI . TUNING
۱۹ شهریور ۱۳۹۶جدی
فکر نمیکردم باشه
البته من نمیگم بده فقط میگم اون بهتره
البته بعضی ماشینا در واقعیت خیلی بهتر از عکساشونن مثل اینیفینیتی
تو جزیره قشم وقتی دیدم باورم نمیشد این همونی باشه عکساشو میدیدم واقعا قشنگ بودن
شاید اینم همون جوری باشه
من خیلی برند سوبارو خصوصا مدل WRX و BRZ رو دوست دارم برای همین خودم بهش رای دادم
کارال
۱۹ شهریور ۱۳۹۶اینجا دو تا فاکتور هست واسه انتخاب . یکی زیبایی خودرو که برتری صددرصدی با فولکس تیگوآن هستش یکی هم قدرت و شتاب ک سوبارو فورستر هستش و واسه تیگوآن هم قدرت و شتاب قابل قبولی هست. و مطمئن از لحاظ لذت رانندگی دوتاشون از خو روهای عالی هستن . نظر شخصی البته این ک خودم ب شخصه دوست دارم خودرویی رو سوار بشم ک اولا زیبا باشه دوما یک برند معتبر ک بشه از سواری کردن باهاش لذت برد . و مطمئنن فولکس واگن تیگوآن انتخاب میکنم . سوبار هم بدون شک عالیه ولی طراحیش به قول معروف دلربا نیست
:::فرشاد:::
۱۹ شهریور ۱۳۹۶فارستر درسته که به زیبایی تیگوآن نیست اما وقتی از نزدیک ببینش متوجه طراحی دلنشین و بینقصش میشی. از طرفیم سوبارو اسم و رسم فولکس واگن رو نداره اما خیلی بیحاشیهتره و کمتر زیر آبی میره، تو بازار آمریکا هم پر طرفداره این برند.
MOBIN POURMAND
۱۹ شهریور ۱۳۹۶عاقا یه سوال…شما این شتابی ک مینویسین با گیربکس سیویتی هستش یا دستی؟؟؟؟؟(سوبارو)
خیلی از دوئلا اینطورین.راهنمایی میکنید؟؟
امیر دهقان
۱۹ شهریور ۱۳۹۶شتاب متعلق به همان گیربکسی است که در جدول ذکر میشود.
mohammad_FM 480
۱۹ شهریور ۱۳۹۶مجموعه فنی واقعا برام مهمه ولی از قیافه تگیوان نمیشه گذشت
بنظر من خیلی قشنگه مخصوصا نمای عقبش
بخاطر طراحی زیبا و ارادتی که به فولکس واگن دارم رای من تیگوان
Sina
۱۹ شهریور ۱۳۹۶سوبا مثل اب خوردن تیگوان رو میجوه قورت میده هسته اش رو هم تف میکنه بیرون?
Infinite
۱۹ شهریور ۱۳۹۶درست هست که فورستر مشخصات بهتری رو ارائه میکنه اما تیگوان یقینا از زیباترینهای این کلاس هست و مشخصاتش هم گرچه به خوبی سوبارو نیست اما مناسب هست. علاوه بر این فولکس در مقام مقایسه با سوبارو برند معتبرتری هست. گرچه در خوبی سوبارو هم شکی نیست.
تیگوان ?
Fit Demon
۱۹ شهریور ۱۳۹۶از یه طرف طراحی فولکس رو خیلی دوست دارم
از یه طرف مشخصات فنی سوبارو بهتره
ولی هنوز دلم با فولکس واگنه
خیلی شیک و تو دل برو هست
#ali.m#
۱۹ شهریور ۱۳۹۶از نظر فنی سوبارو عالیه و یه سرو گردن بالا تر از فولکسه .
اما خب قیافه فولکس جذاب تره .
در مجموع من به سوبارو رای میدم.
ارش
۱۹ شهریور ۱۳۹۶به ماشینی رای میدم هندلینگ بهتری داشته باشه پس فوکس تیگوان.
DEADPOOL
۱۹ شهریور ۱۳۹۶ازکجا فهمیدی فوکس تیگوان هندلینگش بهتره؟?
ارش
۱۹ شهریور ۱۳۹۶تستmaster car رو ببینید اونوقت شما هم مثل من میفهمی کدامشون هندلینگ بهتری داره. من همینطوری فقط با نگاه به اعداد و ارقام جدول و همچنین تعصب به مدلی خاص یا کشوری خاص رای نمیدم انواع و اقسام تست و فیلمهای مربوط به خودرد رو نگاه میکنم بعد رای میدم .اینم که به فولکس رای میدم به این معنی نیست که از سوبارو بدم میاد از کجا معلوم داشتن سوبارو برام ارزو نباشه.
#ali.m#
۱۹ شهریور ۱۳۹۶واسه منم سواله اگه میشه یه توضیح بدید دوست عزیز.?
Alireza
۱۹ شهریور ۱۳۹۶انتخاب من قطعا و حتما سوبارو هستش چون فولکس به گرد پاشم نمی رسه
خیلی خیلی بهتره این سوبارو فورستر اصن نیاز به بررسی نداره
Sardar
۱۹ شهریور ۱۳۹۶اول به تیگووان رای دادم بعدا نظرم عوض شد . سوبارو بنظرم بهتره
CNA
۱۹ شهریور ۱۳۹۶یکی بگه چرا به فولکس باید رای بدیم
آخه سوبارو چه مشکلی داره
و فولکس از چه نظر بهتره
MehdiTurbo
۱۹ شهریور ۱۳۹۶تیگوان خیلی شیک و ساده اس حس بهتری القا میکنه مخصوصن داخلش،قیمت این خودرو تقریبن با توسان یکیه ای کاش وارد میشد.قیمت توسان 26445 دلار،یعنی 3 هزار دلار تقریبن گرون تره فولکس.
واقعن نمیفهمم کیا و هیوندا چجوری اینقد تو امریکا و اروپا میفروشه اخه کی فولکس ول میکنه توسان بخره تازه 3 هزار دلار ارزون تر!!!! یا من نمیفهمم یا اونا.با این قیمت تیگوان به نظر من توسان ی دونه ام نمیتونست بفروشه،نمیدونم.
بنیامین
۱۹ شهریور ۱۳۹۶سوبارو یکی از قابل اعتماد ترین خودروهای دنیاست و حالا هم که از نظر فنی شاهکار محسوب میشه.
mehdi
۱۹ شهریور ۱۳۹۶کلاس تیگوان از فورستر بالاتره و در بسیاری از مقایسه ها با bmw x1 ، رنج روور ایوک و … مقایسه میشه .
و یه نمونه 220 اسبی داره که شتابش 6.5 ثانیه است
Saman
۱۹ شهریور ۱۳۹۶در زمینه استحکام و مهندسی سوبارو شهرت زیادی داره و برتری فنی و مهندسی کاملن بارزی به فوولووکس :D داره و مجهز به پیشرانه باکسر هستش که نوید بخش تعادل عالی بواسطه مرکز ثغل ایده آل داره فوولووکس واگوون و جررمن ها :D هنوز حالا حالاها کار دارن که به کیفیت و دوام و استحکام ژاپنی ها نزدیک بشن حتی با استعانت تقلب :-)
serial winner
۱۹ شهریور ۱۳۹۶.
در مطالعه ی قابلیت اعتماد جیدیپاور در سال ۲۰۱۷ فوولووکس و سووباروو دقیقا در یک رده قرار گرفتن و برتری به هم ندارن .
در ضمن یادی هم بکنیم از ۱۶ کشته و ۲۰۰ زخمی ایربگ های تاکاتا ، خدا همشون رو بیامرزه که بدبختا قربانـی کیفیت ، دوام و استحکام تاکادا شدن :-)
الف.ی
۱۹ شهریور ۱۳۹۶به سامان
در کیفیت ژاپنی ها هیچ شکی نیست ولی خدایی چی میگی شما؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
تازه از مریخ اومدی؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
#ali.m#
۱۹ شهریور ۱۳۹۶بعله این دوستمون به قول شما یکی از مریخی ها هستن .
من از این چیزا تو پدال زیاد دیدم☺
ahmad m
۱۹ شهریور ۱۳۹۶واسه من ظاهر ماشین خیلی مهمه، به تیگوان رای دادم
عليرضا
۱۹ شهریور ۱۳۹۶سوبارو از نظر مشخصات فنی برتری داره و رقیبش از نظر زیبایی ظاهری که اون هم سلیقه ای هست ولی من کلا فنی یک ماشینو به زیباییش ترجیح میدم البته کیفیت متریال هم بسیار اهمیت داره دوستانی که اطلاع دارن کدوم برند کیفیت برتری داره??
آرش
۱۹ شهریور ۱۳۹۶خداحافظ فوولووکس خوب جوری باختی ???
البته اگه اتفاق خاصی نیوفته ?
میفهمید که چی میگم?
sina
۱۹ شهریور ۱۳۹۶با عنایت ب جدول سوبارو اونقدی فنیش قوی تر هست ک چشمم رو بر زیبایی فولکس ببیندم.
kamy R
۱۹ شهریور ۱۳۹۶من الان یونانم . امروز سه چهار تا تیگوان دیدم . خذاییش طراحیش فوق العاده بود . اطلاعات فنیش واسم مهم نیس . فقط واسه طراحی ظاهریش انتخاب من تیگوانه
Achtung
۱۹ شهریور ۱۳۹۶سوبارو هم شد ماشین؟! این نظرسنجی هیچ اعتباری نداره
حمیدرضا
۲۰ شهریور ۱۳۹۶موتور تخت سوبارو خودش باعث فاصله گرفتنش از فولکس میشه از همه نظر بهتره و با توجه به تخت بودن موتور و هزینه بر بودن بیشتر خودرو در قیاس با فولکس قیمتشم کمتره